Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIIRE! Äiti menossa gastroskopiaan 4.10 klo 11. Apua!! Miten selvitä siitä?

04.10.2006 |

Olen siis menossa letkua nielemään elmäni ensimmäistä kertaa. Olen aina sanonut etten ikinä mene mutta nyt on pakko kun vatsaoireet kestäneet niin kauan.

Erehdyin lukemaan netistä kokemuksia eilen illalla ja kaikki tuntuivat olevan niitä kauhutarinoita. Miten ihmeessä selvitä tutkimuksesta? Minulla todella herkkä nielu ja oksennusrefleksi. Ei tarvitse kun pestä takahampaita niin yökkäilen.

Istun täällä kotona aivan hermorauniona vuorotelleen vessassa ja koneella. Joten nyt kaivataan rauhoittavia sanoja ja tsemppausta koska jätän kohta koko leikin väliin ja maksan vaikka siitä, että nukuttavat. Mitä jos en pysty siihen ja ne ronkkii puoli tuntia? On valmiiksi oksettava olo. Minkälainen olo sen jälkeen? Puhuivat jostain nielun puudutteesta. Mitä se on?

Kaikki rauhoittavat kokemukset kehiin, äkkiä KIITOS!

T: Herorauniona oleva mamma

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei se NIIN kauheaa ole. Ei tietty mitään mukavaakaan, mutta kyllä sen kestää. Eikä siinä mene kauaa, vaikka tuntuu kyllä ikuisuudelle, mutta muutamassa minuutissa on ohi. Kurkku on hieman arka jälkeenpäin, ei tee leipää mieli syödä, mutta jäätelö maistuu :) Puudutteesta mulla ei ole kokemusta, ei ole ikinä tarjottu, mutta en ole älynnyt kysyäkkään.

Rohkeasti vain, hyvin se menee!

Hinpu

Vierailija
2/5 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kerran ja ihan ok tutkimus. Esim. jos vertaa 12 tunnin alatiesynnytykseen... :-)

Mulla oli niin, että kyljellään makuulla sängyllä. Hampaisiin rengas, jota purraan ja suu pysyy auki. Letkuun laitettiin puudutusainetta (geeliä), joka puudutti nielun tosi nopeasti. Kurjalle tuntui siis vain se alku " tökkiminen" (pari tökkäisyä), ennen kuin puudute alkoi vaikuttaa.

Kakomisrefleksi toki tulee, mutta se tulee kaikille ja lääkäriä se ei haittaa. Minulta valui vesi silmistä ja koska suu on auki, niin kuola valuu ja olo on jälkikäteen vähän " hölmö" . mutta ei se tosiaan satu enkä usko, että kukaan siellä oikeasti oksentaa.

Hassua oli myös se, että mahaan puhallettiin ilmaa, joka sitten tuli megaröyhyinä ulos letkun poistamisen jälkeen, mutta sekin kuuluu asiaan, joten sen kun vaan röyhtäilet kerrankin isosti ja sallitusti.

Olet vaan silmät kiinni ja ajattelet muita asioita, niin se menee nopeasti.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen itse synnyttänyt 3,5kg pojan ilman kipulääkkeitä ja vielä imukupilla. Ja viime viikolla olin paksusuolen tähystyksessä, joka ei mielestäni ollut niin kamala kuin luulin, kesti vain 25 min.

Olen tässä miettinyt, että jospa kokeilisin ensim ilman sitä jotain suihkutettavaa puudutetta nielussa. On nimittäin hammaslääkärin alatakahampaiden puudustus niin mielessä ja olo kurkussa todella yököttävä. Kuinka nopeasti se puudute lakkaa vaikuttamasta? Ei kai se kauaa voi kestää kun vaan pinta vissiin puutuu?

Yritän tässä psyykata itseäni etten jännittäisi niin kamalasti. Mutta minkäs teet kun olen hermoheikko ja ylihysteerinen ihminen kun tulee sellaisiin asioihin josta en tiedän etukäteen mitään. Jännitän myös sen takia, kun en itse pysty hallitsemaan tilanteen. Pelkään esim myös hammaslääkärissä.

Kiitos teille vielä kerran. Tulen kertomaan omat kokemukset kun pääsen takaisin kotiin. Onneksi tajusin sanoa töissä etten tule tänään. Ei työnteosta olisi mitään tullut tässä jännitystilassa.

Vierailija
4/5 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ole tehty, mutta miehelleni on ja hän keskittyi siihen, että toimenpide ei tosiaan kestä kauan (vrt. synnytys). Henkilökunta tietää sen inhottavuuden ja ei turhia aikaile toimenpiteen kanssa. Tsemppiä!

Vierailija
5/5 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hengissä selvisin! Ei todellakaan mitään miellyttävää mutta kyllä yhdessä vaiheessa meinasi paniikki iskeä. Mutta onneksi ammattitaitoinen ja rauhallinen hoitaja tsemppasi ja psyykkasi. Mutta kyllä sain itseni kanssa taistella, että en yökkää. Hoitaja istui vieressä ja kertoi miten hengitetään sissän-ulos, sisään-ulos. Yritin keskittyä siihen mutta aina välillä keskittyminen herpaantui.

Mutta ohi, hengissä selvisin ja toivottavasti en joudu uudestaan ainakaan ihan heti.