Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko aikaa, jolloin chat tuli tietokoneisiin ja nettiin

Vierailija
14.06.2013 |

Missä olit ja missä käytit tätä mahdollisuutta eka kertaa? Koulukaverini löysi tuolloin miehen italiasta netin kautta. Sinne muutti jonnekin Napoliin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun lopulla hoitelin jo pankkihommat modeemilla SYP'in, BBS oli arkee, joten chatti ja netti ei ollu niin kauheen ihmeellistä, silloinkaan

Vierailija
2/12 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissin chatissa juteltiin turhuuksia ja harrastettiin nettiseksiä. Aina joutui odottamaan, että pääsi suosituimpiin huoneisiin kuten Erotichouseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 23:32"]

80-luvun lopulla hoitelin jo pankkihommat modeemilla SYP'in, BBS oli arkee, joten chatti ja netti ei ollu niin kauheen ihmeellistä, silloinkaan

[/quote]

Ooh, olit aika guru... 

"Suomen ensimmäinen verkkopankki täyttää tänä vuonna 15 vuotta. Myöhemmin pankki- ja vakuutusasioiden kokonaisuudeksi laajentunut OP-verkkopalvelu perustettiin vuonna 1996 ja se oli Euroopassa ensimmäinen laatuaan." (tiedote vuodelta 2011)

Vierailija
4/12 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, KissFM:n chatissa kävin minäkin! :D En muista, missä huoneessa, mutta tuskin Erotichousessa, sillä käytin konetta vain kirjastossa ja olikohan kolme varttia kerrallaan. Sitäpaitsi olin 13-vuotias, erotiikat kaukana mielestä sen ikäisenä... Jännää se tuntemattomien kanssa juttelu oli, sen muistan. Yhteen poikaan tutustuin juurikin Kissin chatissa, kävin hänen luonaankin toisella puolella Suomea. Edelleen ollaan kavereita!

Vierailija
5/12 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärästi. Ensimmäinen jutteleminen verkossa tapahtui city-lehden verkkosivulla vuonna kirves, jossa juttelu tapahtui ilmoitustauluviesteillä (ei siis oikea chatti). Palsta oli kuitenkin aika aktiivinen ja tapasin sitä kautta miehiäkin.

KissFM-chatin muistan mutta tapasinkohan ketään sitä kautta..en tainnut käyttää sitä.

Vierailija
6/12 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HMmm en taida muistaa kun ne alunperi  tuli, mutta sen muistan esim. että joskus 8vee jossai chateissa pyörin ja väitin olevani 14tjsp. ja sit joku kysy mun kuppikokoa ja en tienny mitä se tarkottaa :DD vastasin siihen muistaakseni jonkun ykkösellä alkavan numeron ja siihen vastapuoli sano OK, voi luoja :PP

ihmeen paljon tulee kyllä nyt mieleen niitä lapsuusajan chatti-juttuja, no chattaily tais loppuu ku olin jotain 12, että eipä oo myöhemmiltä ajoilta ees mahollisia muistoja...

Vierailija
7/12 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin 12 kun tutustuin chattiin ekan kerran. Se oli silloin iki-ihana mix chatt, ja olin kovin ihmeissäni kun reaaliaikaisen juttelun lisäksi kykeni vielä liikuttamaan avatariaan mihin halusi. Chatsession jälkeen olo oli kerrassaan euforinen. Huokailin ihastuksesta ja hämmästyksestä, kun olin saanut jutella vieraille pojille jotka halusivat seuraani... Koulussa kun minusta ei pitänyt kukaan! :D Siinä sitten tuli pentuna jaettua puhelinnumeroaan ja osoitettaan tuntemattomille pojille. Sitten tuli puheluita ja kirjeitä kotiin! Onneksi ei sentään mitään pahaa :)

Vierailija
8/12 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 23:39"]

[/quote]

Ooh, olit aika guru... 

"Suomen ensimmäinen verkkopankki täyttää tänä vuonna 15 vuotta. Myöhemmin pankki- ja vakuutusasioiden kokonaisuudeksi laajentunut OP-verkkopalvelu perustettiin vuonna 1996 ja se oli Euroopassa ensimmäinen laatuaan." (tiedote vuodelta 2011)

[/quote]

Oon guru vieläkin, ja sisälukutaitoinen.  Itse kirjoitin modeemiyhteydestä pankkiin, sinä puhut verkkopankista.  Lapsille voi olla yllätys että elämää, ja käyttöä tietokoneille oli ennen nettiäkin. 

Vierailija
9/12 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 23:39"]

[/quote]

Ooh, olit aika guru... 

[/quote]

Oon guru vieläkin, ja sisälukutaitoinen.  Itse kirjoitin modeemiyhteydestä pankkiin, sinä puhut verkkopankista.  Lapsille voi olla yllätys että elämää, ja käyttöä tietokoneille oli ennen nettiäkin. 

[/quote]

Edelleenkin ihmettelen moista modeemipalvelua, joka olisi eri asia kuin verkkopankki (pankki verkossa, siis internetissä)... Vuonna 87 tai 88 olin nimittäin itse opettamassa KOP:in tätejä tietokoneen käynnistämisen jalossa taidossa ja jotenkin tuntuu että mainitsemiasi palveluita ei kovin laajassa mittakaavassa voinut noihin aikoihin olla.

Mutta kerro ihmeessä vähän tarkemmin, oi suuri guru. 

Vierailija
10/12 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jotkut meistä ovat tosiaan syntyneet jo ennen 90-lukua...

Vierailija
11/12 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla oli AOL, käyttikö sitä kukaan muu kuin minä?

Vierailija
12/12 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYP alkoi muistaakseni ensimmäisenä tarjoomaan modeemi mahdollisuutta, muistaakseni 87 tai 88, KOP tuli vähän perässä.  Kotona piti olla väh. 4800 bps(?) joten sain siitä hyvän syyn vaihtaa vanhan 1200 vehkeen huippunopeaan 9600 boxiin, tais maksaa puolenkuun liksan.  Toimi ns. callback kuviolla, viher screenejä, mutta laskut sai maksettua.  Olihan tota modeemitouhuakin silloin harrastettu jo monta vuotta, ei tässä nyt mitään niin ihmeellistä oo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän