Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tahdo enää jatkaa hoitoalalla :(

Vierailija
14.06.2013 |

Vuoden verran ehdin tehdä lähihoitajan töitä, ja olen aika puhki :( 3-vuorotyö menee jotenkin, mutta viime kuukausina on alannut tulla muutamia tuplavuorojakin (joita ei tietysti tarvitse tehdä, mutta ei halua jättää työkavereita pulaan!) Sijaisista niin kova pula, ne harvatkin ovat jo meillä töissä. Joku sairastuu niin sijainen pitäisi löytää heti muutamaksi päiväksi, ja kun sijaisia ei löydy meidän vakkarien täytyy sopia kuka tekee minäkin päivänä 2 vuoroa peräkkäin, tai esim. aamun,menee kotiin ja tulee sitten yöhön. Nuoriso ei tahdo käyttää vapaita viikonloppujaan (minkä kyllä ymmärrän!) niin se tahtoo kasaantua ne työt meille vanhemmille hoitajille. Kai täällä on lähäreitä, onko teillä nyt kova pula sijaisista? Taitaa olla muutaman vuoden päästä koko maassa nimittäin.. :(

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liian hyvä palkka kun lisätyö ei kelpaa

Vierailija
22/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mitään ongelmaa oo jaksamisen suhteen. Mä oon lähihoitaja ja teen tätä työtä kotonani perhehoitajana. Juuri nyt mun vastuulla on kuusi kehitysvammaista ja kaksi omaa lasta siihen päälle.

Aamulla sit aamupuuron keittoon, jos kukaan ei yöllä satu saamaan epilepsia- tai kauhukohtausta. Mä saan nukkua työpaikallani, hoitaa täällä omat lapseni, tehdä ruokaa josta tykkään ja vaikk mitä kivaa! Ja mulla on aivan ihanat kaverit; meidän perhe on loistava. lapsillakin on aina seuraa, ei oo yksin mun tehtäväni heidän viihdyttämisensä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä oma firma pystyyn, kysyntää olisi paljon. Voisit käydä vielä jonkun kotityöpalvelujen ammattitutkinnon tms. niin saisit yhdistettyä muitakin juttuja mukaan. Siellä saisit myös "hyvitystä" nykyisestä koulutuksestasi. Suomi on ihan pian täynnä kotiin apua mielellään ottavia senioreita, jotka tarvitsevat apua. Osaamisestasi olisi varmasti paljon hyötyä! Olen itse alan yrittäjä ja tiedän tilanteen hyvin kentällä. Teen n. klo 8-16 välillä työpäivää, en illalla kuin 1-3 x vuodessa ja en kertaakaan viikonloppuna muuta kuin paperitöitä joskus pari tuntia. Tällä pärjää ihan mukavasti ja asiakkaita on kun tekee työnsä hyvin. Miltä tuntuisi tällainen ajatus? :-)

Vierailija
24/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kyllä soitetaan ihan oikeasti kaikki sijaiset läpi (olen ollut seuraamassa sitä soittorumbaa) Joo koitan olla vetämättä itseäni piippuun, mietityttää vain että tätäkö tämä tulee olemaan myös tulevaisuudessa?? Että joustavuus tarkoittaakin sitä että asut työmaalla,siltä nyt vaan tuntuu kun olen aina töissä :( Meillä alkaa myös henkilökunnasta suurin osa olla vähän vanhempaa porukkaa, ja kaikenlaista vaivaa on melkein jokaisen kropassa, tuleeko sitten minullekkin, sekin mietityttää :( Ei ergonomiaa vaan pysty harjoittaa joka paikassa. Siksi siis sairaslomia on,kyllä kaikki tulee vaikka kuumeessa töihin mutta kun ne vauvat alkaa olla niitä vakavempia työstä johtuvia, kuten selkäongelmia.. säälittää jotkut työkaverit :(

ap

Vierailija
25/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivat, anteeksi hassu kirjoitusvirhe! :D ja nro 5 ehdotus: täytyypä alkaa miettiä ideaasi!!

ap

Vierailija
26/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama. Tein sosiaalialan töitä noin 1kk ja vaihdoin tekniikan alalle. Kammottaa vieläkin tuo hoiva-ala.... Nyt olen niin täydellisellä alalla (insinööri), kiinnostaa kaikki ja nautin työstäni. Palkka myös arvoni mukainen. Ja työkaverit MIEHIÄ, naisyhteisö on painajainen.

Vierailija
27/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, rahan tuloa ei voi estää. Ennen lasta tein kevyesti 200 t/kk töitä.

Vierailija
28/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aivan älytön juttu noiden sijaisten saamisessa on opintotuki! Kun monenkaan ei kannata määräänsä enempää keikkoja tehdä, muuten menettää opintotuen. Siihen olis aivan pakko saada muutos, ainakin hoitoalalla. Mistä te luulette, että niitä sijaisia otetaan, kun työttömiä ei ole hoitajissa.

Vierailija
29/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko te palkkaa siitä kaikesta "ekstrasta"? Eihän se sitten ole ekstraa... MOni "asiantuntiaj"-työssä oleva joutuu todella tekemään pitkiä päiviä myös, ja tunnit ei edes kirjaudu mihinkään eikä niitä saa ikinä korvauksena tai takaisin.

Mutta jos et töitäsi tee, et kovin pitkään paikkaasikaan pidä.

Monessa firmassa on myös niin, että on "kellokortti", mutta tunnit leikkaantuu esim. niin että jos 30 h saldoa, ei ylimääräiset enää kerry, vaan aina menee talon hyväksi eikä saa ikinä pois. Töitä kuitenkin koko ajan niin paljon että ei pysty niitä pitämään pois että tulisi vähän myöhempään tai lähtisi vähän aikaisempaan. Ja ne liukuma-ajat niin tiukat, että vaikea niillä on saldoa vajentaa, ja pomon kanssa pitää asiasta sopia jos tarttee lähteä vaikka jo puoli kolme, ja jos haluaa ottaa koko päivän ekstraa niin se on älyttömän vaikeaa sopia.

Mutta töitä siis on tosiaan niin paljon että jos haluaa tehdä työn edes jotenkin "perus"tasolla, pitäisi tehdä aina 10h päiviä, siis ihan aina. Välillä kun tekee 8-9 h niin sitten tekee taas 11h.

Ja jos/kun ei tee koko ajan noin pitkiä, on hommat aina myöhässä / epätäydellisesti tehty, ja p..kaa tulee niskaan eri tahoilta ja ihmetellään mikä on kun ei ne hommat ole tehty ja ne 15 eri exceliä eri osastoille täytetty (about samoilla tiedoilla mutta sen verran eri lailla ettet voi suoraa kopioidakaan..)

NO joo, toki on lähihoitajan hommat fyysiesti raskaampia kuin asiantuntijoiden, mutta henkisesti nämäkin on raskaita - lisäksi tulee fiilis että vielä kotonakin pitäisi omalla ajalla jatkaa kun töitä vaan on niin paljon, ja välillä teenkin näin.

Ja kukaanhan ei halua ongelmaa tiedostaa, se on tietyt positiot joissa on vaan tällaista. Ne mitkä oikeasti on osa firman ydinbisnestä. mutta kaikki ns. "tukiorganisaatiot" pompottaa kukin omilla vaateillaan, ja johto tukee sitä.

Kyseessä yksi Suomen suurimpia tunnettuja yrityksiä...

Vierailija
30/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei alassa vikaa ole vaan tavassasi tehdä töitä. Sijaisia ei oteta jos vakituisista saadaan puristettua lisävuoroja. Vaihda paikkaa tai ala tosiaan yrittäjäksi.

Vierailija
31/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Älä ota rahallista korvausta tuplavuorosta vaan pyydä vapaapäivä.

2) Jokainen hoitoalan työpaikka ei ole samanlainen. Vaihda työpaikkaa. Hoitoalalla se ei ole edes vaikeaa. Kaikissa paikoissa ei tarvitse joustaa noin paljon. Ilmeisesti teillä on aika pieni työyksikkö.

Vierailija
32/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen eräästä ketjusta täällä, missä nainen oli huolissaan kun hänen miehensä lähestyy juurikin tälläisessä asiantuntijatyössään burnouttia, niin täällä kehotettiin vaan sitkeästi kieltäytymään tekemästä tiettyä tuntimäärää enempää, että ei siitä kuulemma potkuja saa. Eikö tälläisellä alalla siis voi vaan mennä kotiin ja jatkaa siitä mihin jäi? Vaikkakin myöhässä, ja jos joku naputtaa niin vedota siihen omaan jaksamiseen? Hoitoalalla vaan täytyy hoitoa toteuttaa jonkun 24/7, muuten potilaat on heitteillä, mahdollisesti vaarassa, se on vaan tavallaan enemmän "pakko" jäädä kun ne potilaat on lääkittävä ja hoidettava, ja yksi hoitaja ei siihen yksinään kykene. Ja kun kaikki on muutenkin ylityöllistettyjä, sitä vain huokaa että "no, minä voin jäädä ylitöihin" kun tietää ettei siitä hoidosta vain tule mitään jos jäät yksin, eikä saisikaan!

ap

Vierailija
33/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin niin mielelläni sitä vapaata, vaan kuka ne sitten tulee tekemään, sitä en tiedä.. :( rahana olen siis ottanut ylityöt toistaiseksi. ja kyllä, työyhteisö on pieni.

ap

Vierailija
34/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin niin mielelläni sitä vapaata, vaan kuka ne sitten tulee tekemään, sitä en tiedä.. :( rahana olen siis ottanut ylityöt toistaiseksi. ja kyllä, työyhteisö on pieni.

ap

Vierailija
35/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkävaivoista tulee usein pitkiä saikkuja. Eikai teillä tuplavuoroilla korvata yhden työntekijän pitkäaikaista puuttumista. Onko työpaikallasi luottamusmiestä? Olisi varmaan aiheellista hänen viedä asiaa eteenpäin, jos työpaikalla noin kurjat olot.

Ei kannata miettiä sitä, että jättää työkaverit pulaan, se ei oikeasti ole sun tehtävä miettiä sitä kuka ne työt hoitaa. Mikään ei muutu, jos aina vaan joustetaan.

Vierailija
36/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL, nro 3. Ei hoitoalalla saa yhtään enempää rahaa, vaikka tekis kuinka monta vuoroa putkeen. Sen saa vapaana ja silloinkin vain yks yhteen. Toista se on esim miehelläni, joka saa tuplavuorosta tuplapalkan..

Vierailija
37/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on montakin työtekijää poissa, osa äippälomalla ja osa juurikin tälläisellä pitkäaikaisella sairaslomalla johtuen että kroppa tehnyt tenän ja juurikin näiden raskaiden töiden takia. Useamman kerran olen jutellut esimiehen kanssa ylityötunneista, jos ilmoitan että haluan ottaa vaikka 3 päivää vapaata, niin pomo soittanut 2 tunnin päästä ettei hän saa minun tilalleni ketään, en voi ottaa niitä vapaita :(

ap

Vierailija
38/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 22:33"]

ap

Voi ap, se kuka ne työt tulee tekemään ei ole sinun ongelmasi vaan esimiehen. Ihan hullun hommaa tuollainen. Ja jos ihan totta puhutaan, niin sinä teet vaan hallaa koko työyhteisölle. Mitä luulet kuka ne sun työt tulee tekemään, kun vaidat alaa? Jonossa on monta hakijaa. Kyllä niitä työntekijöitä alkaa löytymään kun loppuu muiden joustaminen.

Jos sijaisia ei saa, kannattaa ehkä miettiä onko vika teidän työpaikassa. Nykyisin valinnanvaraa on, ja jos työpaikka ei mielytä ei sinne sijaiset tule.

[/quote]

Vierailija
39/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 18 tarkoitti vastauksen kolmoselle.

Vierailija
40/99 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette oikeassa! Tässä työssähän vaaditaan nimenomaan joustoa, mutta liika on liikaa. Pelkään vain että jos minä alan sanoa tästälähtien ei, jonkun muun on suostuttava ja uupuu ja kohta on taas uusi sairaslomalainen...voi kun voisikin sanoa että nyt naiset kaikki kieltäydytään porukalla kerrankin ylitöistä mutta aina löytyy se joka "ajattelee muita" eli uhrautuu ja jää töihin. Siinä vika. Että on sitä kiltimpiäkin työtekijöitä kuin minä.

ap