Miten sitä tasoa oikein lasketaan kumppaninhaussa? -Neuvoja kaivataan
Kun aina näissä keskuteluissa ihastuksiaan tavoittamattomille sanotaan että he tavoittelee liian korkeatasoisia kumppaniehdokkaita, ja neuvotaan että tulisi "laskea tasoa"....Niin miten se tason lasku käytännössä onnistuu?
Mistä pitää lähteä liikkeelle?
Täällä ilmoittautuu yksi joka ei ole oikein ikinä onnistunut saamaan ihastustaan, ja olen tajunnut että minun pitäisi yrittää deittailla sellaisia ihmisiä jotka eivät lähtökohtaisesti viehätä. Sellaisia ihan OK -tyyppejä joissa ei välttämättä mitään vikaa ole. Tuntuvat vain laimeilta.
Olenkin nyt yrittänyt viime ajat eri tavoin "psyykata" itseni viehättymään ja ihastumaan näistä mielestäni laimeista tai jopa epämiellyttävistä kumppaniehdokkaista, mutta en vain ole onnistunut siinä vielä millään tasolla. Edelleen lähtöviivalla ollaan tämän asian kanssa...
Onko täällä joku joka on onnistuneesti "laskenut tasoa" kumppania etsiessään? Eli sitten löytänyt suhteen jossa on aidosti onnellinen ja rakastunut.
Kommentit (110)
Hopeless Romantic kirjoitti:
Eipä ole tämä asia oikein valaistunut vielä...Luulisi täällä olevan tietäjiä asian tiimoilta, kun niin usein olen laskenut kehoituksen "tason laskuun" :D
Vai ovatko nämä tason laskijat sitten väkisin hampaat irvessä sen epämiellyttävän tyypin kanssa yhdessä?
Olen itse nainen, ja tulin jossain vaiheessa siihen tulokseen, että osa ihmisistä ei ihastu tai rakastu - eivät ehkä kykene siihen, enää tai ehkä eivät ole koskaan kyenneetkään - eivätkä ole mitään romantikkojakaan. Itselläni meni yksi ihmissuhdejuttu pieleen, olin tosi rakastunut ja pettymys oli valtava. Ja sain kasapäin typeriä neuvoja, tyyliin "kiinnostutkohan vääränlaisista? Koeta kiinnostua jostain toisentyyppisistä" tai "sulla on liikaa vaatimuksia / liian kovat vaatimusket". Nämä tyypit oikeasti kuvittelivat, että "valitsin" ihmisiä jonkin vaatimuslistan kautta. Tajusin jossain vaiheessa, että he eivät vaan yksinkertaisesti ymmärtäneet, mistä puhuin, kun puhuin ihastumisesta, vetovoimasta, siitä mikä minut sytyttää.
Ja kun tarkemmin mietin, niin nämä tyypit eivät ole koskaan intoilleet kavereille mistään ihastuksistaan, ja kumpikin vain päätyi yhteen jonkun kanssa aika kaverillisissa merkeissä. Eli heille pariutuminen oli sitä, että löydetään joku kiva kaveri ja aletaan olla kimpassa. Tällöinhän sen kivan kaverin voi korvata helposti toisella, jos juttu ei olisikaan lähtenyt, kun ei olisi ollut mitään tunteita ja halua mukana. Ja heillä itse asiassa varmaan onkin jokin vaatimaton vaatimuslista, kuten "kunnon töissä, kiva tyyppi, ei vonkaa liikaa seksiä kun ei itsekään halua kun ei tunne vetoa..." tms. Ja sitten luulevat kaikkien vaan ajautuvan suhteeseen jonkun "kenen tahansa" kanssa.
Ei!! Missään nimessä et tyydy sillä alat vuosien mittaan janoamaan jotain muuta tai pahimmillaan rupeet kiskomaan viinaa. Käytä AIKAA sen oikean löytämiseksi !
Tasoihin uskovat ovat älykääpiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Tää sama tasohullu avaa tai nostaa joka päivä uuden tasohoureketjun.
A utistikirjon miesparka, kun ei löydy tyttöystävää... eikä ymmärrä harjoitella sosiaalisia taitoja tasoteorian hautomisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Hopeless Romantic kirjoitti:
Eipä ole tämä asia oikein valaistunut vielä...Luulisi täällä olevan tietäjiä asian tiimoilta, kun niin usein olen laskenut kehoituksen "tason laskuun" :D
Vai ovatko nämä tason laskijat sitten väkisin hampaat irvessä sen epämiellyttävän tyypin kanssa yhdessä?
Olen itse nainen, ja tulin jossain vaiheessa siihen tulokseen, että osa ihmisistä ei ihastu tai rakastu - eivät ehkä kykene siihen, enää tai ehkä eivät ole koskaan kyenneetkään - eivätkä ole mitään romantikkojakaan. Itselläni meni yksi ihmissuhdejuttu pieleen, olin tosi rakastunut ja pettymys oli valtava. Ja sain kasapäin typeriä neuvoja, tyyliin "kiinnostutkohan vääränlaisista? Koeta kiinnostua jostain toisentyyppisistä" tai "sulla on liikaa vaatimuksia / liian kovat vaatimusket". Nämä tyypit oikeasti kuvittelivat, että "valitsin" ihmisiä jonkin vaatimuslistan kautta. Tajusin jossain vaiheessa, että he eivät vaan yksinkertaisesti ymmärtäneet, mistä puhuin, kun puhuin ihastumisesta, vetovoimasta, siitä mikä minut sytyttää.
Ja kun tarkemmin mietin, niin nämä tyypit eivät ole koskaan intoilleet kavereille mistään ihastuksistaan, ja kumpikin vain päätyi yhteen jonkun kanssa aika kaverillisissa merkeissä. Eli heille pariutuminen oli sitä, että löydetään joku kiva kaveri ja aletaan olla kimpassa. Tällöinhän sen kivan kaverin voi korvata helposti toisella, jos juttu ei olisikaan lähtenyt, kun ei olisi ollut mitään tunteita ja halua mukana. Ja heillä itse asiassa varmaan onkin jokin vaatimaton vaatimuslista, kuten "kunnon töissä, kiva tyyppi, ei vonkaa liikaa seksiä kun ei itsekään halua kun ei tunne vetoa..." tms. Ja sitten luulevat kaikkien vaan ajautuvan suhteeseen jonkun "kenen tahansa" kanssa.
Juuri näin. Valitsevat kumppanin järkiperustein, eivät tunteella.
Olen ihastunut elämässäni kaksi kertaa. Ennen ensimmäistä ihastusta ajattelin juuri kuten esimerkkisi ihmiset – valitaan puolisoksi paras tarjolla olevista kriteerit täyttävistä ja sitten vain ollaan yhdessä, ilman sen kummempia tunnemyrskyjä. Kun sitten kohtasin elämäni ensirakkauden, joka vei jalat täysin alta, ymmärsin mistä pariutumisessa oikeasti on kyse. En enää koskaan tule tyytymään vähempään kuin siihen fiilikseen, että suorastaan turhauttaa kun rakastettua ei ikinä pääse tarpeeksi lähelle vaikka on sen kanssa jo sisäkkäin. Se tarve sulautua toisen kanssa yhdeksi on oikeasti hulluutta, hyvää hulluutta.
Tyytymisestä tulee sitten niitä seksittömiä liittoja, jotka päättyvät viimeistään siinä kohtaa kun edes toinen kohtaa sen oikeasti kiinnostavan ja ihastuttavan ihmisensä. Siinä se järki sitten lähtee. Niin se minullakin kävi.
Sivusta
Valitse joku muu kun, PankkiiriLääkäri.
pankkiirilääkäri kirjoitti:
Valitse joku muu kun, PankkiiriLääkäri.
Naiset! Lähdetään kohta Norjasta hakemaan itsellemme paikallinen pohatta. Meitähän suorastaan kannustetaan tähän ;)
Vierailija kirjoitti:
Ysin mies voi tinderistä saada seiskan naisen.
Asia muuttuu jos pääsee tuttava/ystäväpiirin kautta tutustumaan kasin-ysin naiseen...esimerkiksi yhteisissä juhlissa. Silloin miehellä on mahdollisuus saada lähes tasoisensa nainen
Aika lailla saman huomannut.
Jos millään tapaa pääsee "ilman deittailua" tutuksi naisen kanssa, niin silloin mies voi saada omantasoisensa naisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysin mies voi tinderistä saada seiskan naisen.
Asia muuttuu jos pääsee tuttava/ystäväpiirin kautta tutustumaan kasin-ysin naiseen...esimerkiksi yhteisissä juhlissa. Silloin miehellä on mahdollisuus saada lähes tasoisensa nainen
Aika lailla saman huomannut.
Jos millään tapaa pääsee "ilman deittailua" tutuksi naisen kanssa, niin silloin mies voi saada omantasoisensa naisen
Löysin nykyiseni viikottaisen salireissun päätteeksi Tallinnasta. Vieläkin tahtoo olla kyselijöitä salilla käydessä. Suosittelen muillekin jotka kaipaa actionia ;)
En ole tuo, jolle vastasit, mutta olen huomannut, että palstalla jotkut eivät ollenkaan ymmärrä, mitä tarkoitetaan sillä, että tuntee seksuaalista halua tai vetoa johonkin, tai että pitää jotain hyvännäköisenä. Ajattelette silloin aina, että haaveillaan jostain filmitähdistä tai malleista. Mutta eihän se niin ole. Esim. minusta Brad Pitt ei ole puoleensa vetävän näköinen, ei ole n.s "minun tyyppiäni", vaikken pidä häntä pahankaan näköisenä. Minulle ulkonäöllä on merkitystä, mutta mallityypit eivät kiinnosta. Eivät ole kiinnostavan näköisiä, eivät sillä tavalla seksikkäitä, mikä vetoaa minuun.
Ja en pysty tuntemaan vetoa ihmiseen, jota kohtaan en tunne vetoa. En ajattele, että he ovat "rumia", koen vain etteivät ole minun tyyppiäni. Ja kaikkia kauniit/komeat eivät myöskään ole minun tyyppiäni. Mutta olen huomannut, että tätä on vaikea selittää palstalaisille. Melkein kuulostaa siltä, että osa ei itse tiedä, millaisista tyypeistä syttyvät, ja ajattelevat sitten, että "täytyy" syttyä malleista, elokuvatähdistä tai julkkiksista - ja sitten ollaan ihan ihmeissään kun joku muu ei jostain julkkiksesta sytykään, ja ajatellaan, että tällä on "mahdottomat vaatimukset".