Miksi K-marketeissa myyjät ovat ystävällisempiä kuin S-marketeissa?
Esimerkiksi lähimmässä K-supermarketissa kaikki myyjät tervehtivät kaupassa sisälläkin iloisesti, kun taas S-marketissa tervehditään vain kassalla ja muutoin myyjät koittavat vältellä asiakkaiden katseita.
Tämä sama ilmiö myös pienissä K-kaupoissa - myyjät ovat iloisia ja huomaavaisia. Mistä johtuu tämä ero?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa nuo tervehtijät. Haluan olla rauhassa ostoksilla.
Wolttaa. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kans ärsyttää tuo hyllyjen välissä tervehtiminen.
Pikkukaupassa sen ymmärtää paremmin,
mut isommassa marketissa jossa tuhat myyjää moikkaa.
Se on kuule vähän pakko moikata. SITÄKIN kytätään ja mitataan jatkuvasti.
Kauppias kai hoitelee kaikki tai jotain.
Kuten jo todettu, niin S-kaupassa on Osuuskaupan palkkalistoilla myymäläpäällikkö sekä asiakaspalvelijat.
K-kaupassa kauppias ylläpitää kauppaa, useampaakin kauppaa voi Kmarket-kauppias hoitaa työntekijöidensä kanssa. Jos työntekijä on huono asiakaspalvelija, niin kannattaa miettiä haluaako haitata kauppiiaan kaupan mainetta.
S-kaupan väki saa noin ohimennen sanottuna palkkansa tervehti tai jätti tervehtimättä. Iso ketju pyörii ja monenlaista tyyppiä saa tavata myymälässä. Joskus myyjät eivät tervehdi esim. silloin, kun ovat keräämässä verkkokauppa-tuotteita hyllyjen välissä. Vähitellen siihen on jo tottunut, että heillä työnsä kulkee omaa rataa silloin, eikä voi sivuille vilkuilla, jotta työ tulee tehtyä kerralla oikein.
Tekoäly, A.I. ,Kohta korvaa nou kaikki:
kassa-ihmiset..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan niille tyttösille K-marketissa myös jonkinlaiset ulkonäkövaatimukset, kun näyttää aina olevan jotain hemaistuksia.
No ei ole, meidän K-kaupassa ei ainakaan mitään missejä ole, perusrumia tyttösiä ja emäntiä.
Meillä lähi k-kaupassa pari lihavaa miestä kassalla
Mitähän väliä tällä edes on? Ystävällinen palvelu ja tavaroiden hinta-laatusuhde sekä valikoima ratkaisevat sen, missä kaupassa asioin, ei henkilökunnan ulkonäkö. Enkä näe syytä miksi mainostelisin tai tappelisin jonkun tietyn kauppaketjun paremmuudesta netissä
Naurettavia olette
Vierailija kirjoitti:
Mitä sille edelliselle ketjulle tapahtui?
Ässälle vai K:lle?
K-kauppojen ja K-markettien kauppiaat ohjeistavat myyjiä tervehtimään ja käyttäytymään kohteliaasti asiakkaita kohtaan. Pienemissä ja joissakin isommissakin kauppayksiköissä kauppias itse on usein paikalla myymälässä ja myös se voi vaikuttaa siihen miten henkilökunta palvelee asiakkaita. Ainakin minulle tulee myös sähköpostiin aika usein lähikaupan kyselyjä asiakastyytyväisyydestä ja siinä saa myös esittää omia toiveitaan sekä ilmaista tyytymätyömyytensä jotain asiaa kuten vaikka saamasnsa palvelua kohtaan.
UP! Kuka "hullu" uppaaja taas liikkeellä! VIISI UP-miksi! Ihan älytöntä!
S-ryhmä ei huolehdi työntekijöistään ja työntekijöitä on vähemmän, koska isot pomot tahtoo massia työntekijöiden selkänahasta.
Pikkukaupoissa ärsyttää se, kun tulet kauppaan, niin kassahenkilö tervehtii, sitten sama tulee käytävällä vastaan ja tervehtii ja sitten maksaessa kassalla sama henkilö jälleen tervehtii. Vähempikin riittäisi.
En ole huomannut eroa kaupparyhmien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Pikkukaupoissa ärsyttää se, kun tulet kauppaan, niin kassahenkilö tervehtii, sitten sama tulee käytävällä vastaan ja tervehtii ja sitten maksaessa kassalla sama henkilö jälleen tervehtii. Vähempikin riittäisi.
En ole huomannut eroa kaupparyhmien välillä.
Se ei muista, että näki sut jo aiemmin. Olet osa massaa, liukuhihnaihminen.
Äästyhmässä on huonot ja kiusaavat pomot, joten myyjällä on naama mutrussa. Tosin Lidl on vielä huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly, A.I. ,Kohta korvaa nou kaikki:
kassa-ihmiset..
Niinkuin Amazonin kassaton kauppa jonka takaa paljastui 1000 intialaista jotka tähystivät kameroista mitä kukin koriinsa laittoi. Hitecciä...
Meidänkin k-supermarketin myyjät avuliaita ja puheliaita. S-marketissa vain kassalla ovat, tervehtivät mutta eivät jutustele.
Täällä S-Kaupoissa ja K-Kaupoissa on mukavat myyjät mutta kun astuu R-Kioskiin tai apteekkiin niin asiakaspalvelu on aivan muuta.
Oma pettymykseni asiakkaana on pienestä lähi K-kaupasta, jossa minua ei tervehditty tai huomioitu mitenkään kassalla. Kassa jutteli edellisen asiakkaan kanssa edes myökkäämättä, että huomasi minun olevan paikalla ja ainoa, mitä kuulin häneltä oli "67,50".
Olin nuori niin en osannut oikein pitää puoliani tilanteessa, vaan maksoin nätisti itselleni tuolloin opiskeluaikana kalliit ostokset ja lähdin pois.
Myöhemmin kaupassa vaihtui kauppias ja perään kassakin.
Nyt vanhempana olen ollut ylikorostuneen kohtelias vastaavissa tilanteissa, eli ellei kassa reagoi mitenkään tervehdykseeni niin "ole hyvä" ja "mukavaa päivänjatkoa" tulevat minulta kyllä hyvin silmiin katsoen.
En ole muutoin mitenkään vaativa asiakas tai jää kertoilemaan päivästäni kenellekään, mutta mielestäni maksua vastaan kaupan kassalla kuuluu saada jonkinlainen tervehdys ennen maksua. Jos en kaipaa palvelua, valitsen automaattikassan.
K-kaupassa on töissä Kokoomuksen kannattajat. S-marketissa vasemmistolaiset sosiaalidemokraattien haisevat punikit.
Pelottaa nuo tervehtijät. Haluan olla rauhassa ostoksilla.