Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi K-marketeissa myyjät ovat ystävällisempiä kuin S-marketeissa?

Vierailija
22.07.2020 |

Esimerkiksi lähimmässä K-supermarketissa kaikki myyjät tervehtivät kaupassa sisälläkin iloisesti, kun taas S-marketissa tervehditään vain kassalla ja muutoin myyjät koittavat vältellä asiakkaiden katseita.

Tämä sama ilmiö myös pienissä K-kaupoissa - myyjät ovat iloisia ja huomaavaisia. Mistä johtuu tämä ero?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuon aloittajan kuvailun perusteella S-market kuulostaa ystävällisemmältä kuin K-market.

Tai siis, K-market, jos siellä myyjät paljon tervehtivät joka puolella niin mielestäni se on tungettelevaa, ahdistavaa ja häiritsevää.

Kun taas jos S-marketissa myyjät eivät niin kovin tervehdi niin sehän on huomaavaista, annetaan asiakkaan olla rauhassa.

Vierailija
22/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman.

Vierailija
25/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähellä yksi S-market, myyjät on ihan zombeja, ynisee tervehdykseksi ja ovat muutenkin älyttömän hitaita. 

Vierailija
26/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset säteilee luonnostaan

Vierailija
27/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lähellä yksi S-market, myyjät on ihan zombeja, ynisee tervehdykseksi ja ovat muutenkin älyttömän hitaita. 

Siellä ne kelailee että vttu ku taas tätä samaa pskaa ja pääsisipä tekemään jotain muuta.

Vierailija
28/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaupassa. Myyjä laahusti tavaroiden kanssa kenkiä äänekkäästi läpsyttäen. Ei ollut hyvä päivä hänellä.

Samassa kaupassa oli kassa pirteä.

Vierailija
29/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä just toisinpäin :D S-ryhmässä saan joka kerta ystävällisempää palvelua kuin K-kaupoissa. K-kaupoissa on myös ehkä euroopan hitaimmat työntekijät, kun yrittää ennen töistä pikaisesti hakea eväitä, niin kassalla kestää tuplat mitä Prismassa tai Lidlissä.

Vierailija
30/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun ääs-market on ÄÄS-market. Ei ne ole katu-uskottavia, ellei käytös ole sieltä..

Vierailija
31/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta veikkaan, että K painottaa enemmän asiakaspalveluvalmiutta ja tervehtimällä rohkaistaan asiakkaita kysymään apua. Huono puoli sitten on siinä, että siihen menee jonkin verran aikaa ja johtaa lopulta suurempiin työvoimankustannuksiin.

Toisessa ääripäässä on L ja S siinä keskellä.

Vierailija
32/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sais Liettuan savukilohailia K-market niin en kävis S-market ollenkaan.

Vierailija
33/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-marketin rekrytointitilaisuudessa kuulosti hiukan imelältä nuo sydäntekopuheet (Pirkanmaan osuuskauppa).

Vierailija
35/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaupasta, niissä kahdessa k-supermarketissa joissa useimmin käyn on ihan erilaiset työntekijät. Toisessa töissä paljon nuoria, jotka on pääsääntöisesti varsin positiiviaen oloisia. Toisessa taas myyjät on sellainen keski-ikäisten naisten sakki (olleet siellä töissä vuosikausia), jotka on usein varsin tympääntyneitä, huutelevat toisilleen kassoilta asiakkaiden asioista (tilillä ei katetta jne.), aina ei kassallakaan tervehditä yms.

Vierailija
36/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-marketin rekrytointitilaisuudessa kuulosti hiukan imelältä nuo sydäntekopuheet (Pirkanmaan osuuskauppa).

Ne on ihan humpuukia, myyjät joutuu keksiä kehuja itsestään tyyliin " keräsin roskan lattialta" tai "laitoin pyörätuolissa olevan asiakkaan ostokset suoraan kassiin".

Vierailija
37/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

K-marketeissa on enemmän homoja asiakaspalvelussa.

Ai oletko kysynyt? Vai mistä tiedät?

Vierailija
38/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupoissa on niin kalliit hinnat, että on syytäkin saada kuninkaallista palvelua.

Vierailija
39/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S markettien myyjät joutuvat todistamaan ilta-aleissa tappelua tuotteista, vilppiä kun niitä lappuja yritetään irrottaa ja liimailla itse, ahnehtimista ja laputettujen tuotteiden piilottelua, joten ovat menettäneet uskonsa ihmisiin. K-marketeissa käy se menestyneempi osa ihmisistä, eikä tällaisia lieveilmiöitä ole.

Aamen! Kaikki surkea kuona-aines könyää s-marketeissa ja varsinkin saleissa! Ihan vihonviimeisiä työpaikkoja. Niissä ei ole kyse myyjän työ kuvasta vaan poliisin, papin, sossujen, hoitajien ja performanssiohjaajien työstä. Halputuspalkalla tietenkin.

Vierailija
40/84 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Jostainhan nämä erot johtuu. Käyn lähinnä S-ryhmässä koska olen yksin ja pitää kaikki maksaa. Mutta ehkä pitäisi vaihtaa K-ryhmästä ja vain vähentää jostain muusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi