Miksi K-marketeissa myyjät ovat ystävällisempiä kuin S-marketeissa?
Esimerkiksi lähimmässä K-supermarketissa kaikki myyjät tervehtivät kaupassa sisälläkin iloisesti, kun taas S-marketissa tervehditään vain kassalla ja muutoin myyjät koittavat vältellä asiakkaiden katseita.
Tämä sama ilmiö myös pienissä K-kaupoissa - myyjät ovat iloisia ja huomaavaisia. Mistä johtuu tämä ero?
Kommentit (84)
Mulla on lähellä yksi S-market, myyjät on ihan zombeja, ynisee tervehdykseksi ja ovat muutenkin älyttömän hitaita.
Jotkut ihmiset säteilee luonnostaan
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähellä yksi S-market, myyjät on ihan zombeja, ynisee tervehdykseksi ja ovat muutenkin älyttömän hitaita.
Siellä ne kelailee että vttu ku taas tätä samaa pskaa ja pääsisipä tekemään jotain muuta.
Tänään kaupassa. Myyjä laahusti tavaroiden kanssa kenkiä äänekkäästi läpsyttäen. Ei ollut hyvä päivä hänellä.
Samassa kaupassa oli kassa pirteä.
Mun mielestä just toisinpäin :D S-ryhmässä saan joka kerta ystävällisempää palvelua kuin K-kaupoissa. K-kaupoissa on myös ehkä euroopan hitaimmat työntekijät, kun yrittää ennen töistä pikaisesti hakea eväitä, niin kassalla kestää tuplat mitä Prismassa tai Lidlissä.
Siksi kun ääs-market on ÄÄS-market. Ei ne ole katu-uskottavia, ellei käytös ole sieltä..
En tiedä, mutta veikkaan, että K painottaa enemmän asiakaspalveluvalmiutta ja tervehtimällä rohkaistaan asiakkaita kysymään apua. Huono puoli sitten on siinä, että siihen menee jonkin verran aikaa ja johtaa lopulta suurempiin työvoimankustannuksiin.
Toisessa ääripäässä on L ja S siinä keskellä.
Jos sais Liettuan savukilohailia K-market niin en kävis S-market ollenkaan.
S-marketin rekrytointitilaisuudessa kuulosti hiukan imelältä nuo sydäntekopuheet (Pirkanmaan osuuskauppa).
Riippuu kaupasta, niissä kahdessa k-supermarketissa joissa useimmin käyn on ihan erilaiset työntekijät. Toisessa töissä paljon nuoria, jotka on pääsääntöisesti varsin positiiviaen oloisia. Toisessa taas myyjät on sellainen keski-ikäisten naisten sakki (olleet siellä töissä vuosikausia), jotka on usein varsin tympääntyneitä, huutelevat toisilleen kassoilta asiakkaiden asioista (tilillä ei katetta jne.), aina ei kassallakaan tervehditä yms.
Vierailija kirjoitti:
S-marketin rekrytointitilaisuudessa kuulosti hiukan imelältä nuo sydäntekopuheet (Pirkanmaan osuuskauppa).
Ne on ihan humpuukia, myyjät joutuu keksiä kehuja itsestään tyyliin " keräsin roskan lattialta" tai "laitoin pyörätuolissa olevan asiakkaan ostokset suoraan kassiin".
Emma K. kirjoitti:
K-marketeissa on enemmän homoja asiakaspalvelussa.
Ai oletko kysynyt? Vai mistä tiedät?
K-kaupoissa on niin kalliit hinnat, että on syytäkin saada kuninkaallista palvelua.
Vierailija kirjoitti:
S markettien myyjät joutuvat todistamaan ilta-aleissa tappelua tuotteista, vilppiä kun niitä lappuja yritetään irrottaa ja liimailla itse, ahnehtimista ja laputettujen tuotteiden piilottelua, joten ovat menettäneet uskonsa ihmisiin. K-marketeissa käy se menestyneempi osa ihmisistä, eikä tällaisia lieveilmiöitä ole.
Aamen! Kaikki surkea kuona-aines könyää s-marketeissa ja varsinkin saleissa! Ihan vihonviimeisiä työpaikkoja. Niissä ei ole kyse myyjän työ kuvasta vaan poliisin, papin, sossujen, hoitajien ja performanssiohjaajien työstä. Halputuspalkalla tietenkin.
Sama kokemus. Jostainhan nämä erot johtuu. Käyn lähinnä S-ryhmässä koska olen yksin ja pitää kaikki maksaa. Mutta ehkä pitäisi vaihtaa K-ryhmästä ja vain vähentää jostain muusta.
Mun mielestä tuon aloittajan kuvailun perusteella S-market kuulostaa ystävällisemmältä kuin K-market.
Tai siis, K-market, jos siellä myyjät paljon tervehtivät joka puolella niin mielestäni se on tungettelevaa, ahdistavaa ja häiritsevää.
Kun taas jos S-marketissa myyjät eivät niin kovin tervehdi niin sehän on huomaavaista, annetaan asiakkaan olla rauhassa.