Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mälläätkö rahalla vai oletko nuuka?

Vierailija
18.03.2024 |

Itse olen aika nuuka rahan käyttäjä. En törsäile paljon mihinkään. Tiukka budjetti kuukausi kerrallaan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuuka ja myös mällään säästöt matkailuun.

Vierailija
2/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan pihi olen. Olen aina miettinyt mistä johtuu. Rupesin harrastamaan sukututkimusta ja skottijuuret sieltä löytyi. En vain tykkää käyttää rahaa, pidän kaikesta mikä on ilmaista tai maksaa mahdollisimman vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä puolesta välistä. Joka kuukausi laitan säästöön ja osan säästöistä myös sijoitan rahastoihin. Mutta tykkään myös ostella asioita ja nauttia tästä hetkestä, enkä elää ajatuksella "sitten joskus". Yleensä jos ihminen on ihmistyyppiä "sitten joskus", niin hän ei todellisuudessa koskaan käytä niitä rahoja. Ehtii kuolla ennen sitä. Koskaan ei ole se hetki, kun tuollaisen ihmisen mielestä on oikea aika käyttää niitä säästöjä. On silti järkevää ajatella tulevaisuuttakin ja siksi rahaa pitää olla säästössä yllättävien sattumien varalle. Rahastot on niitä mun "sitten joskus" -juttuja. Eli todennäköisesti sitä päivää ei oikeasti koskaan tule että minä ne lunastaisin rahaksi, kyllä sen tekee varmaan perikunta.

Vierailija
4/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain asioissa oon ollut tosi nuuka tai tarkka, esim ruoka- tai vaateostoksissa, joihinkin taas laitan aika surutta, esim ravintolaruoka, matkailu. 

Nyt ei tarvitse enää nuukailla niin aika surutta laitan menemään, kuitenkin edelleen ostan paljon miinusprossaruokia. 

Vierailija
5/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorastaan pihi olen. Olen aina miettinyt mistä johtuu. Rupesin harrastamaan sukututkimusta ja skottijuuret sieltä löytyi. En vain tykkää käyttää rahaa, pidän kaikesta mikä on ilmaista tai maksaa mahdollisimman vähän.

Kai tiedät että tuo on sairaalloista?

Vierailija
6/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuuka jokapäiväisessä arjessa, mutta törsään mielelläni myös tiettyihin asioihin, kuten esim laadukkaaseen matkusteluun (lennot aina busineksessä). Ensi viikolla maksan tilaamani tuliterän auton. Mutta tosiaan en tuhlaa esim vaatteisiin tai kalliiseen ruokaan, en käy elokuvissa tai teatterissa.

Vierailija
7/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkka, mutta en pihi. Välistä voi mennä vaikka elektroniikkaan paljon, sitten taas toisaalta teen halpaa ruokaa ja suuria annoksia.

vähintän 500e kuussa menee säästöön ja hieman rahastoihin. Asuntolainan jälkeen vain pakolliset ostokset.

Vierailija
8/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana, kun pääsin ensimmäiseen hyvin palkattuun hommaan, niin tuli mällättyä, mutta vanhemmiten en. Nykyisin arvostaa vapaa-aikaa enemmän. Ja siksi teenkin kolmepäiväistä työviikkoa.

Vierailija
9/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot huhtikuusta alkaen 950 e kk

Vuokra 815 e kk

Vierailija
10/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän aina mielessäni kaksi vaihtoehtoista skenaariota.

1. Huomenna kuolen

2. Elän satavuotiaaksi

Sitten teen päätöksiä, jotka ovat siedettäviä molemmat skenaariot huomioiden.

Vierailija
11/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan onkin, mutta jää sitten jälkipolville kunnon perintö.

Vierailija
12/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Elän arkea säästeliäästi enkä osta turhaa. Mutta jos jotain tarvitsen, hinta ei vaikuta valintaan vaan muut ominaisuudet on tärkeämpiä.

Vierailija
13/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Arjessa olen nuuka. Teen ruuat itse, ostan tarjouksesta, en käy usein kampaajalla, kosmetologilla enkä shoppaile vaatteita yms. En käy baareissa vaan ostan juomat laivalta ja juodaan kotona tai esim piknikillä. Kynnet laitatan kuukausittain ja matkusteluun käytän rahaa. Laitan paljon säästöön ja käytän niitä sitten kerralla esim keittiöremonttiin.

Vierailija
14/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos siinä ei kupata toisilta mitään.

eri

Vierailija
15/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt niin nuuka ole, normi elämän kulut yms ja loput jemmaan.

Vierailija
16/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen melko nuuka arjessa (samoin puolisoni) mutta toisaalta vaikka matkustellessa ei mennä halvimman mukaan. Valitaan silloin mitä haluamme. Työnantajamme tarjoaa 400 euroa epassirahaa kummallekin ja sillä maksamme paljon vapaa-ajan harrasteitamme. Omalla rahalla moni jäisi väliin kuten elokuvissa kävisimme paljon harvemmin. 

Vierailija
17/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos siinä ei kupata toisilta mitään.

eri

En kuppaa muilta mitään.

se alkuperäinen pihi

Vierailija
18/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mällää. Säästöön joka kuukausi tietty summa. Vaatetta, kenkiä ja elektroniikkaa yms ostan tarpeeseen. Ruuat tilaan kotiin niin jää heräteostokset pois. Käytän julkisia.

Vierailija
19/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole millä mällätä. Olen pakkonuuka. Tosin joskus elän leveästi ja hankin oikein uunimakkaralenkin. Jouluksi. 

Vierailija
20/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuulema molempia, välillä on S.Vilenin taipumuksia, ostin kun sain halvalla, mitä erilaisempia moottorilla toimivia vempaimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä