Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin antaa tyttöni pieneksi menneitä vaatteita

Vierailija
10.06.2013 |

Niin, antaisin pieneksi menneitä vähän käytettyjä vaatteita, mutta miten voisin varmistaa että nämä vaatteet eivät menisi myyntiin? Olen 7-vuotiaan tytön isä ja nyt on jäänyt pieneksi vaatteita, vaatteet on uuden veroisia, koska niitä on käytetty tosi vähän, lapsi on luonani 2 viikonloppua kuukaudesta. Vaatteet/kengät on n. 115 cm pituisen kokoa. Olisi kiva antaa ne sellaiselle joka niitä oikeasti tarvitsee!  En halua viedä niitä mihinkään kirpparille myyntiin, vaan hyvän mielen saisin itselleni jos olisi sellainen perhe/yksinhuoltaja jolla ei ole varaa ostaa lapselle vaatteita. Nyt vain arveluttaa että halukkaita ottajia( ehkä myyjiä) on mutta kuka niistä oikeasti sitten tarvitsisi. Nyt siis kaivataan vinkkejä? vai onko kuitenkin paras pakata säkkiin ja viedä SPR:ään. Miten voisi saada tällaisiin tarvitsijoihin yhteyttä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kokoisia voisi viedä vielä neuvolaan?

Olen ollut päiväkodissa töissä ja välillä vanhemmat tuovat sinne hyväkuntoisia pieneksi jääneitä vaatteita. En ole niitä nimikoinut päiväkodin vaatteiksi vaan antanut suoraan perheille joissa on selkeästi vaatteista pulaa sanomalla tyyliin "meillä on ihan älyttömät määrät varavaatteita, kelpaisiko teille nämä?" 

Vierailija
22/26 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita Tori.fi-sivustolle osastoon "annetaan". 

Hakijalta vaadit henkilöllisyystodistuksen ja toimeentulotukipäätöksen tai vaihtoehtoisesti toimeentulotukipäätökseen tarvittavat asiakirjat: tiliotteet kahdelta kuukaudelta, viimeinen verotodistus, todistus vuokrasuhteesta ja viimeinen vuokrakuitti ainakin. 

Meinaat että joku tulee hakemaan? Aikamoinen nöyryytys.

_

Itsellä ollut sama ongelma. Oma muksu on suvun nuorin ja kaveripiirin pienikokoisin... eli meillepäin tulee tavaraa, mutta pois ei lähde. Olen sitten vain myynyt pieneen hintaan huutiksessa, ilmaiseksi en halua trokareille antaa. Mutta jos tiedossa olisi joku sopivasti pienempi, niin mielelläni hänelle aina silloin tällöin kassin kiikuttaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita paikkakuntasi ensi- ja turvakotiin. Siellä on myös perheitä, jossa isompia lapsia. Tai kysy sosiaalitoimesta, onko heillä tiedossa jotain hädänalaista perhettä, jolle voisi vaatteet lahjoittaa.

Vierailija
24/26 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ne käytön jälkeen voi eteenpäin laittaa, ja pitääkin. Nyt vain tarkoitin sillä että jos antaa, niin joku voi myydä ne suoraan > joudun siis huijatuksi. Kuitenkin tiedän että on perheitä jossa niitä oikeasti tarvitaan. AP

No voi kauheeta, mikä stressi muutaman käytetyn rätin vuoksi. Jos lahjoittaa vaatteita kierrätykseen niin tuo mahdollisuus on aina olemassa. Itse olen laittanut hyväkuntoisia pieneksi jääneitä "rikollisfirma" UFF laatikkoon. Siinä joku kerää isot rahat ilmaiseksi käytetyillä rievuilla.  Mutta jos lahjoittaa niin lahjoittaa. Se vaatteiden omistusoikeus siirtyy toiselle henkilölle, joka tekee niillä miten parhaaksi näkee.

Vierailija
25/26 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita Tori.fi-sivustolle osastoon "annetaan". 

Hakijalta vaadit henkilöllisyystodistuksen ja toimeentulotukipäätöksen tai vaihtoehtoisesti toimeentulotukipäätökseen tarvittavat asiakirjat: tiliotteet kahdelta kuukaudelta, viimeinen verotodistus, todistus vuokrasuhteesta ja viimeinen vuokrakuitti ainakin. 

Meinaat että joku tulee hakemaan? Aikamoinen nöyryytys.

_

Itsellä ollut sama ongelma. Oma muksu on suvun nuorin ja kaveripiirin pienikokoisin... eli meillepäin tulee tavaraa, mutta pois ei lähde. Olen sitten vain myynyt pieneen hintaan huutiksessa, ilmaiseksi en halua trokareille antaa. Mutta jos tiedossa olisi joku sopivasti pienempi, niin mielelläni hänelle aina silloin tällöin kassin kiikuttaisin.

Jos kehtaa julkisella paikalla seistä leipäjonossa, niin miksi ihmeessä ei kehtaisi hakea vaatteita tuntemattomalta ihmiseltä. Eihän häntä tarvitse koskaan sen koommin nähdä. Minä ainakin luottaisin tässä tapauksessa, ettei antaja levittele tietojani. Miksi levittäisi? Mitä kukaan jonkun tuntemattoman nimellä tekee.... hui, Maija Kinnunen on toimeentulotukiasiakas!

Vierailija
26/26 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on Apua vähävaraisille -ryhmiä, missä toimitetaan tavaraa oikeasti vähävaraisille perheille. Sieltä voi itse valita sopivan, kenelle lahjoituksia haluaa tehdä.