Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin antaa tyttöni pieneksi menneitä vaatteita

Vierailija
10.06.2013 |

Niin, antaisin pieneksi menneitä vähän käytettyjä vaatteita, mutta miten voisin varmistaa että nämä vaatteet eivät menisi myyntiin? Olen 7-vuotiaan tytön isä ja nyt on jäänyt pieneksi vaatteita, vaatteet on uuden veroisia, koska niitä on käytetty tosi vähän, lapsi on luonani 2 viikonloppua kuukaudesta. Vaatteet/kengät on n. 115 cm pituisen kokoa. Olisi kiva antaa ne sellaiselle joka niitä oikeasti tarvitsee!  En halua viedä niitä mihinkään kirpparille myyntiin, vaan hyvän mielen saisin itselleni jos olisi sellainen perhe/yksinhuoltaja jolla ei ole varaa ostaa lapselle vaatteita. Nyt vain arveluttaa että halukkaita ottajia( ehkä myyjiä) on mutta kuka niistä oikeasti sitten tarvitsisi. Nyt siis kaivataan vinkkejä? vai onko kuitenkin paras pakata säkkiin ja viedä SPR:ään. Miten voisi saada tällaisiin tarvitsijoihin yhteyttä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän satasenttiselle tytölle kyllä kelpais käytetyt vaatteet mutta enpä oikein voi mitenkään todistaa etten niitä eteenpäin laittais.. :/ Mielelläni niistä kyllä vähän maksaisinkin!!!

Vierailija
2/26 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ajatus sinulta; itsekin olen samoilla linjoilla. Mun lapseni ovat tosin vasta vauva- ja taaperoiässä, ja ajattelin antaa pieneksi jääneet vauvanvaatteet paikkakuntani ensikotiin. Isompien vaatteiden osalta voisin samasta paikasta kysyä, ottaisiko joku turvakoti, seurakunta tms niitä vastaan.

En itsekään halua myydä vaatteita vaan antaa ne jollekin, joka niitä todella tarvitsee. SPR:n kirppis on toki hieno juttu, mutta sieltä voi kuka tahansa käydä vaatteita ostamassa. Rikaskin siis voi tehdä "löytöjä" - en halua heitä lahjoituksillani hyödyttää vaan vähävaraisia. Varakas kun olen itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ne käytön jälkeen voi eteenpäin laittaa, ja pitääkin. Nyt vain tarkoitin sillä että jos antaa, niin joku voi myydä ne suoraan > joudun siis huijatuksi. Kuitenkin tiedän että on perheitä jossa niitä oikeasti tarvitaan. AP

Vierailija
4/26 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kaupungin työkkärissä on piste johon saa viedä lasten vaatteita. Neuvolasta ja sossusta saa sitten kuitteja joilla sieltä voi noutaa vaatteita. Minusta tämä hyvä, itse toivoisin että menisivät kotimaiseen käyttöön, siksi en suosi uffin laatikoita.

Vierailija
5/26 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on fiksu ihminen.ketkä saa ruoka apua kirkolta,niin siellä on kai myös joku lelu ja vaate apu.kannattaisko kysyä? Ja neuvolassa olen nähnyt vaatteita joita saa ottaa jos tarvitsee.

Vierailija
6/26 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ajatus. :) Voisiko kysyä esim päiväkodista/eskarista, että tietävätkö tällaista perhettä? Esim meillä on niin pienet tulot, ettei tarvitsisi maksaa päivähoito maksuja ja päiväkodeissa noita tilitietoja kysytään. Harmi, ette ole vielä ajankohtainen koko.

Vierailija
7/26 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 23:06"]

Ihana ajatus. :) Voisiko kysyä esim päiväkodista/eskarista, että tietävätkö tällaista perhettä? Esim meillä on niin pienet tulot, ettei tarvitsisi maksaa päivähoito maksuja ja päiväkodeissa noita tilitietoja kysytään. Harmi, ette ole vielä ajankohtainen koko.

[/quote]

Kännykällä kirjoitan ja muutti sanoja,veli TULOtietoja ei tili. :)

Vierailija
8/26 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla kanssasi, toimeen tulen mutta en halua pieneksi menneillä vaatteilla rahaa. Monesti mietin lapsia joilla on vaatteistakin pulaa, kiva olisi niille ( myös vanhemmille)  tuoda iloa että saisi uuden veroisia vaatteita. Näin etä isänä tuntuu että näitä uuden veroisia vaatteita jää pieneksi kaappiin kun tyttö kasvaa vauhdilla. Varastoimaan en aio, koska minulle ei muita biologisia lapsia tule.

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 22:58"]

Kiva ajatus sinulta; itsekin olen samoilla linjoilla. Mun lapseni ovat tosin vasta vauva- ja taaperoiässä, ja ajattelin antaa pieneksi jääneet vauvanvaatteet paikkakuntani ensikotiin. Isompien vaatteiden osalta voisin samasta paikasta kysyä, ottaisiko joku turvakoti, seurakunta tms niitä vastaan.

En itsekään halua myydä vaatteita vaan antaa ne jollekin, joka niitä todella tarvitsee. SPR:n kirppis on toki hieno juttu, mutta sieltä voi kuka tahansa käydä vaatteita ostamassa. Rikaskin siis voi tehdä "löytöjä" - en halua heitä lahjoituksillani hyödyttää vaan vähävaraisia. Varakas kun olen itsekin.

[/quote]

Vierailija
9/26 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9=AP

Vierailija
10/26 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope yhdistys ottaa vastaan hyväkuntoisia lasten vaatteita, leluja ym ja välittävät niitä tarvitseville.

Vierailija
11/26 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on hienompaa että pienituloinen avuntarvitsija käyttää lapsellaan juuri niitä lahjoitettuja vaatteita, eikä vaikka myy niitä ostaakseen ruokaa? Miksi se rahallinen hyöty ei ole ihan yhtä hyvä ja ylevä lahja jollekkin köyhälle? Mä en taas oikein tajua tätä logiikkaa tässä.

Vierailija
12/26 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope vois olla hyvä ja "turvallinen" vaihtoehto. Harmi kun tuttava piirissä ei ole ketään kelle antaisin vaatteet. AP

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 23:22"]

Hope yhdistys ottaa vastaan hyväkuntoisia lasten vaatteita, leluja ym ja välittävät niitä tarvitseville.

[/quote]

Vierailija
13/26 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 23:46"]

Mikä siinä on hienompaa että pienituloinen avuntarvitsija käyttää lapsellaan juuri niitä lahjoitettuja vaatteita, eikä vaikka myy niitä ostaakseen ruokaa? Miksi se rahallinen hyöty ei ole ihan yhtä hyvä ja ylevä lahja jollekkin köyhälle? Mä en taas oikein tajua tätä logiikkaa tässä.

[/quote]

En ole AP, mutta itse haluaisin, että lahjoittamani vaatteet menisivät niitä oikeasti tarvitsevalle. Näin tämän lahjoitukseen saaneen ei tarvitsisi pienistä rahoistaan ostaa vaatteita, vaan voisi käyttää rahansa esim. ruokaan, vuokraan ym.

Vierailija
14/26 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ymmärrän AP:n pointin. Jos joku myisi lahjoittamani lastenvaatteet, en voisi olla varma meneekö niistä saatu raha lasten hyväksi, vai vanhempien kaljarahoiksi.

Vierailija
15/26 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri haluaisin, mistä löytäisi ne oikeasti köyhät ja varattomat perheet? Itse olen myös joskus niukkuutta nähnyt , niin nyt toimeen tulevana haluaisin oikeasti auttaa niitä niukkuudessa eläviä, edes pienten lasten vaatteiden avustuksella. Rehti kun olen, niin haluasin todella että apu menisi tarpeeseen. AP

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 00:26"]

[/quote]

En ole AP, mutta itse haluaisin, että lahjoittamani vaatteet menisivät niitä oikeasti tarvitsevalle. Näin tämän lahjoitukseen saaneen ei tarvitsisi pienistä rahoistaan ostaa vaatteita, vaan voisi käyttää rahansa esim. ruokaan, vuokraan ym.

[/quote]

Vierailija
16/26 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole köyhiä ystäviä tai sukulaisia? Silmät auki, niin kyllä joku apua tarvitseva löytyy.  

Vierailija
17/26 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien vastaanottokeskukseen ja annan tuttavapiirin/ ystävien lapsille meille pieneksi jääneitä ja kierto toimii myös toisinpäin, me saadaan kans muualta vaatteita ja tulee käyttöön kyllä. Meillä tyttö käyttää nyt kokoa 110- > ja poika 128 ->

Vierailija
18/26 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi sukulaisissa ei ole kuin poikia :)  en halua säästää tyttöjen vaatteita hetkeen että olisi lähipiirissä tyttöjä, ja nyt kun ei ole kasvamassa, niin kuuden vuoden päästä ovat vaatteetkin muutuneet, ja minulla taas kuuden vuoden puskuri varastossa! :)  Tähän rumbaan en lähde! Vaateista eroon pääsemien on helppoa, siitä ei ole kyse! vaan siitä että saisi ne lapsille jotka niitä oikesti tarvitsevat. Saan ne helposti käsistä kun laitan torille annetaan osastolle, joku nopein nen sitten myy seuraavalla viikolla!  Tätä en halua.

AP

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 00:58"]

Eikö teillä ole köyhiä ystäviä tai sukulaisia? Silmät auki, niin kyllä joku apua tarvitseva löytyy.  

[/quote]

Vierailija
19/26 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe tarvisi ihan oikeasti vaatteita lakanoita pyyhkeitä koulupöytävalaisimia mattoja pimennysverhoja me ollaan varsinaista köyhälistöä laittakaa sähköpostiosoitetta niin kerron lähemmin hyväntahtoisille

Vierailija
20/26 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Tori.fi-sivustolle osastoon "annetaan". 

Hakijalta vaadit henkilöllisyystodistuksen ja toimeentulotukipäätöksen tai vaihtoehtoisesti toimeentulotukipäätökseen tarvittavat asiakirjat: tiliotteet kahdelta kuukaudelta, viimeinen verotodistus, todistus vuokrasuhteesta ja viimeinen vuokrakuitti ainakin.