Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä oli vieraita ja grillattiin taloyhtiön pihassa...

Vierailija
09.06.2013 |

olimme kutsuneet vieraita ja ostaneet herkkuja. grillasimme taloyhtiön yhteisessä grillikatoksessa. pihalla leikki kaksi lasta, sisarukset, joista toisen kanssa yksi lapsistani tykkää leikkiä. toinen näistä lapsista (12-vuotias) ärsyttää ja yrittää aina kiusata lastani. lapseni pitää siis vain toisesta ja minä myös.

he juoksivat ympärillä ja ampuivat toisiaan vesipyssyillä. pyysin etteivät ampuisi meihin päin (tämä ilkeämpi lapsi yritti juostessaan osua lapseeni) sillä meillä on juhlat.

lapset katosivat jonnekin ja aloimme syödä herkkuja.

yhtäkkiä lapset tulivat takaisin, istuivat alas ja sanoivat: "me käytiin kysymässä vanhemmilta, me saadaan syödä mukana!"

olin ihan sanaton. emme me heitä kutsuneet. emme halua varsinkaan tätä ilkeilijää pöytäämme.

olimme ostaneet herkkuja mukaville vieraillemme.

sanoin että "no, katsotaan nyt, katsotaan nyt...öh."

lapset istuivat paikallaan ja tuijottivat. yksi vieraista sanoi "kyllähän tätä kaikille riittää" hän ei tunne näitä lapsia.

oma lapseni sanoi heille: "me on kyllä tarkoitettu nämä ruoat vaan meidän vieraille."

lapset istuivat siinä hetken ja lähtivät sitten pois. kiehnäsivät koko ajan lähellä ja ampuivat vesipyssyillään.

sitten mieheni ojensi molemmille makkaran. yritti laittaa ne lautaselle mutta sanoin että ei, kääri ne serviettiin. en halunnut, että he tulevat anomaan lisää sen tyhjän lautasen kanssa.

lapset ottivat makkarat ja ketsuppia ja menivät vähän kauemmas syömään. isompi heistä, tämä ilkeä, käveli monta kertaa ohi ja yritti ilmeisesti telepaattisesti vaatia lisää. onneksi ei kuulunut ääntä.

sitten he katosivat taas.

kun söimme jälkiruokaa,jäätelöä, lapset tulivat taas jäätelön jakaja, yksi vieraista, tämä jonka mielestä ruokaa riittää kaikille,myös kuokkavieraille, ojensi kupit myös näille lapsille ja nämä lapset pyysivät koko ajan lisää. koko jäätelö loppui. minä en saanut lusikallistakaan. no ei se mitään. sitten isompi, se ilkeä katosi ja kiltti jäi. lapseni leikki hänen kanssaan jotain ja tarjosin limsaa kiltille lapselle ja kakkua vähän myöhemmin.

mitä mieltä olette, antaisitteko lastenne mennä kuokkavierailemaan toisten grillijuhliin?

minusta tuo isompi, ilkeä lapsi, on todella hävytön.

minua ärsyttää, että he kutsuivat itse itsensä meidän juhliimme. ensi kerralla emme kyllä juhli pihalla!

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jäi vaivaamaan tuo vieras, joka sanoi, että "kyllä kaikille riittää". Mua ois tossa tilanteessa ärsyttäny kovasti. Itse, jos meen juhliin niin en kutsu ketään kuokkavieraita isäntäperheeltä kysymättä mukaan. Enkä taatusti jakele ruokaa jollein naapurille, jos ei ole mun oma ostamaa ja laittamaa ruokaa! Olisin varmaan vieraan roolissa ollut vain hiljaa ja odottanut mitä emäntä/isäntä vastaa.

Vierailija
62/100 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei talonyhtiön grillipaikka ole mikään juhlapaikka. Lapsille pitää sanoa napakasti että me syömme nyt menkää te kotiinne syömään. Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään mennä talonyhtiön pihalla pitämään juhlia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh! Jos mun koululaisella on vieras ja meillä ruoka-aika, niin vieraskin kutsutaan pöytään. Mä olen niin kamala, et meillä lapset syö ns. keskenään. Hääräilen siinä keittiössä "palvelemassa" tyyliin "otatko lisää salaattia? Haluaako joku vielä maitoa?".

MUTTA silloin, kun isäntä tulee illalla kotiin, niin syödään päivällinen yhdessä ja silloin ei meillä syö ketkään vieraat lapset. Koskaan ei ole ollut tässä mitään ongelmaa. Sanon vaan, että "meillä on nyt päivällinen, odottaisitko vaikka pihalla?", jos on joku lapsen vieras siinä. Tämä on isännän toive.

YHTEISISSÄ JUHLISSA aikuiset ja lapset syö erikseen. Aikuisten pöytään ei lapset istu. Näin toimittiin myös minun ollessani lapsi ja näin toimin itsekin. Eli omat lapset saavat harjoitella emännän/isännän roolia. Lapsille katetaan vaikkapa lastenhuoneeseen omat tarjoilut. Lapsistakin tämä on hauskaa. Saavat olla keskenään. Ja aikuiset voivat puhua aikuisten juttuja.

JOS LAPSELLA ON JUHLAT mihin on kutsuttu kavereita, niin meillä ei aikuiset kuoki niissä juhlissa. Sanon varmasti kaikille ystäville ja sukulaisille, että "anteeksi, mutta tänään meillä on kaverijuhlat. Jos vaikka tulisitte huomenna käymään?" Joskus joku ystävä tai mummo on tullut auttelemaan juhlien järjestämisessä ja ohjaamisessa, mutta ei siis varsinaisesti ole ollut vieraan roolissa.

JOS AIKUISILLA ON JUHLAT eli esimerkiksi kutsutaan tuttavapari meille grillaamaan, niin lapset tietää, että silloin on aikuisten juhlat. Heille on kerrottu tästä etukäteen ja ovat ehkä saaneet ruuankin jo ennen vieraiden saapumista. Nojoo. Ehkä ei sitten olisi omiakaan lapsia paikalla, jos tosiaan olisi ihan aikuisten juhlat. Tuo ap:n tilanne on vähän hankala. Itse olisin varmaan tarjonnut palan makkaraa ja yhden annoksen jätskiä ja lisäpyytelyihin vastannut, että "pitää riittää kaikille". Tai sitten olisin antanut omalle lapselle rahaa, että hakevat pingviini tuutit tai jotkut lähikaupasta. Lähtökohtaisesti, jos juhlat oli vaan aikuisille, niin olisin varmaan vienyt oman lapseni hoitoon vaikkapa mummolaan. Tai sitten, jos ei olisi onnistunut, niin hyväksynyt sen, että oma lapsi pyörii siinä kavereineen.

Ja tuohon, kun vieraat lapset oli käyneet pyytämässä vanhemmiltaan lupaa, niin ihan tavallista lapsellisuuttahan tuo on! Ehkäpä joku on joskus sanonut heille, että "onko teillä vanhempien lupa syödä muualla" ja nyt olivat päättäneet olla kaukaa viisaita. Itse en nipottaisi tuosta. Joskus oma lapsi syö kaverin luona ja joskus kaveri syö meillä. En tajua mitä pahaa siinä on? Tietty jos on joku viikonloppuateria ja näen oikein vaivaa, niin kerron lapsellekin jo hyvissä ajoin, että odotan häntä paikalle. Mutta jos siltä nyt jää yhdet kotona väännetyt makaronilaatikot syömättä, niin ei se niin kamalaa ole. Ihan loogista mun mielestä syödä kaverilla, jos kotiin on pari kilsaa matkaa ja kaverin äiti kysyy, et haluaisko syödä välipalan siellä. En jaksa uskoa, että kukaan ajattelee, että mun lapsi syö niillä, koska mä säästelen ittelleni jotain kaljarahoja sillä! :D Ja jos ajattelee, niin on sillä sitten oikein marttyyrin elkeet: ruokitaan köyhiä ja laiminlyötyjä, kun ollaan niin hirveän kilttejä koko maailmalle. Itse näen tuon asian ihan vaan semmosena käytännön asiana: lapsella on leikki kesken ja on ruoka-aika. Syödään kaverilla ja jatketaan leikkiä. Niin minäkin teen, jos olen jonkun ystävän luona kylässä. En mene välissä kotiin syömään, jos on jotain kesken.

Vierailija
64/100 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap idiootti tuppisuu jos et osannut kertoa ettei heille anneta! :D

Vierailija
65/100 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä on sen verran avarakatseisia ihmisiä asumassa jotka pyytää aina kaikki pöytään syömään vaikka ei olisi kutsuttu. Ihan jos lapset leikkivät pihalla niin huikataan pöytään jos maistuu. En kehtaisi itse syödä vain omiani jos meillekkin on tarjottu herkkuja. Eli jokainen tekee niin kuin tahtoo mutta ystävällisyys on se mikä muuttaa ihmisiä. Ei hävytön tyttö tuosta muutu jos emäntä on itse hävytön.

Vierailija
66/100 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka sanovat, että taloytiön grillipaikkaa ei voi "omia" / varata eivät ole tulleet ajatelleeksi, että käytäntöjä on erilaisia. Meidän rivariyhtiön grillikotaa nimenomaan VOI ja saa varata omaan käyttöön, sitä varten on varauskirja. Yleiset juhlapyhät, kuten juhannus, ovat poikkeus, silloin pääsy on kaikilla, mutta muuten omia juhliaan varten kodan saa varata. Silloinkin usein lapset käyvät kurkkimassa, kuka grillaa, mtta harvoin ketään häädetään pois. On kuotenkin helpompi sanoa, että tänään meillä on juhlat täällä mutta ens kerralla sitten. Aika harvoin noita yksityisjuhlia on, kun yhtiö ei ole suurensuuri, mutta silloin tällöin kuitenkin.

Vierailija
67/100 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Nuo tulevat käytännössä aina niin puskista että vaikea toimia aina oikein. Voin kuvitella vitutuksen kun tajuaa että se pihan pikku terroristi onnistui taas venyttämään rajat oman tahtonsa mukaan ja vielä aikuisista huolimatta. Kiusaa meidän lasta, saat jäätelöä.. Ihana kun grillikatosta käytetään, se oli hyvä idea. Luultavasti onneksi vieraitanne tuo ei niin haitannut ja heille jäi hyvä mieli. Pistäkää jatkossa se kyseinen kakara ruotuun ja tarjotkaa muille lapsille pihalla :)

Vierailija
68/100 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalla on tapana tarjota kaikille, lapsille ja aikuisille. Minusta se on kiva tyyli, tuntuu hassulta että joku vahtisi omia makkaroitaan ja jäätelöään. Tosin, jos tarjoilut on tarkkaan mitoitettu niin lapsille voi sanoa asiasta, "tottakai saatte jäätelöä, mutta vain tämmöisen pienen määrän että riittää meille kaikille".

Meillä on tontin nurkalla kauppa ja välillä joku lähtee hakemaan vaikka kesäpäivänä jätskiä lapsille. Silloin on vakiintunut tavaksi laskea pihassa olevat lapset ja kysäistä vanhemmilta jos näköpiirissä että saako heidän lapselle antaa jäätelöä. Tämäkin on minusta kiva tapa (ei siis päivittäinen ilmiö että tarvisi olla huolissaan lasten hulvattomasta jäätelönsyönnistä), kertoo että pidämme yhdessä huolta kaikista mukuloistamme.

ap:lle vielä, en minäkään ertyisesti tykkää kaikista naapurin lapsista, yhtä suorastaan vähän inhoan. Se ei kuitenkaan ole minusta syy jättää jätskit tarjoamatta tällekin.

Vierailija
69/100 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meidänkin pihalla tapana tarjota lapsen kavereille jäätelöä, mutta mä nyt ymmärsin aloituksesta että heillä oli juhlat joihin näitä naapurin lapsia ei ollut kutsuttu vaan vieraina oli muuta porukkaa kuin taloyhtiön väkeä.

EN minä silloin lähde pihan lapsille tarjoomaan jäätelöä! Normipäivänä tarjoan jos annan lapsellenikin, en omissa illalanistujaisissa.

Vierailija
70/100 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä makkarat ja jäätelö kuuluvat juhliin. grillijuhlat on kesän parhaat juhlat! ja ilman makkaroita ne ei olisi mitään.

Vierailija
71/100 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapset ovat uteliaita, jos yleisellä pihalla grillataan. Ainoa kummallisesti käyttäytyvä on henkilö, joka kyräilee ympärilleen ja analysoi lasten joka liikeen ja katseen. Sitten ei ymmärrä kun lapset eivät osaa analysoida hänen katseitaan. Hyvien tapojen mukaista olisi tarjota kaikille paikalla olijoille. Voisitte tehdä säännöt taloyhtiöön, että grillipaikan saa varata yksityiskäyttöön ja silloin muut pysyvät kaukana. Meillä on perheitä, jotka kutsuvat kaikki mukaan ja sitten on perheitä kaljoineen jotka mulkoilevat lähelletulevia.

Vierailija
72/100 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 23:44"]

olimme kutsuneet vieraita ja ostaneet herkkuja. grillasimme taloyhtiön yhteisessä grillikatoksessa. pihalla leikki kaksi lasta, sisarukset, joista toisen kanssa yksi lapsistani tykkää leikkiä. toinen näistä lapsista (12-vuotias) ärsyttää ja yrittää aina kiusata lastani. lapseni pitää siis vain toisesta ja minä myös.

he juoksivat ympärillä ja ampuivat toisiaan vesipyssyillä. pyysin etteivät ampuisi meihin päin (tämä ilkeämpi lapsi yritti juostessaan osua lapseeni) sillä meillä on juhlat.

yhtäkkiä lapset tulivat takaisin, istuivat alas ja sanoivat: "me käytiin kysymässä vanhemmilta, me saadaan syödä mukana!"

olin ihan sanaton. emme me heitä kutsuneet. emme halua varsinkaan tätä ilkeilijää pöytäämme.

lapset istuivat paikallaan ja tuijottivat. yksi vieraista sanoi "kyllähän tätä kaikille riittää" hän ei tunne näitä lapsia.

oma lapseni sanoi heille: "me on kyllä tarkoitettu nämä ruoat vaan meidän vieraille."

lapset istuivat siinä hetken ja lähtivät sitten pois. kiehnäsivät koko ajan lähellä ja ampuivat vesipyssyillään.

sitten mieheni ojensi molemmille makkaran. yritti laittaa ne lautaselle mutta sanoin että ei, kääri ne serviettiin. en halunnut, että he tulevat anomaan lisää sen tyhjän lautasen kanssa.

lapset ottivat makkarat ja ketsuppia ja menivät vähän kauemmas syömään. isompi heistä, tämä ilkeä, käveli monta kertaa ohi ja yritti ilmeisesti telepaattisesti vaatia lisää. onneksi ei kuulunut ääntä.

kun söimme jälkiruokaa,jäätelöä, lapset tulivat taas jäätelön jakaja, yksi vieraista, tämä jonka mielestä ruokaa riittää kaikille,myös kuokkavieraille, ojensi kupit myös näille lapsille ja nämä lapset pyysivät koko ajan lisää. koko jäätelö loppui. minä en saanut lusikallistakaan. no ei se mitään. sitten isompi, se ilkeä katosi ja kiltti jäi. lapseni leikki hänen kanssaan jotain ja tarjosin limsaa kiltille lapselle ja kakkua vähän myöhemmin.

mitä mieltä olette, antaisitteko lastenne mennä kuokkavierailemaan toisten grillijuhliin?

minua ärsyttää, että he kutsuivat itse itsensä meidän juhliimme. ensi kerralla emme kyllä juhli pihalla!

[/quote]

Minusta on noloa että joku kehtaa omia yhteisen pihan vierailleen, hiton köyhä pitää olla että ei varaa maksaaa, ostaa, vuokrata mitään omaa pihaa, mökkiä jne jos aikoo kutsua vieraita.

jos yhteisessä pihassa grillaa, niin on kohteliasta viipyä hetken, ehkä 20 minuuttia, koska pitää ajatella että kaikki asukkaat voivat halutessaan oleskella yhteisell pihalla.

eli kuulostaa että omit pihan vieraillesi koko illaksi, aika röyhkeä ja KÖYHÄ olet.

Vierailija
73/100 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 23:44"]

[/quote]

Minusta on noloa että joku kehtaa omia yhteisen pihan vierailleen, hiton köyhä pitää olla että ei varaa maksaaa, ostaa, vuokrata mitään omaa pihaa, mökkiä jne jos aikoo kutsua vieraita.

jos yhteisessä pihassa grillaa, niin on kohteliasta viipyä hetken, ehkä 20 minuuttia, koska pitää ajatella että kaikki asukkaat voivat halutessaan oleskella yhteisell pihalla.

eli kuulostaa että omit pihan vieraillesi koko illaksi, aika röyhkeä ja KÖYHÄ olet.

[/quote]

ensi kerralla kun kutsut vieraita, niin kustanna vieraat ihan itse. Nyt laitat näiden tyttöjen vanhemmat kustantamaan, ei aikuinen kehtaa mennä omalle pihalleen jos siellä joku on niin röyhkeä että yhteiselle pihalle kutsuu vieraita. 

Ihmisiltä on käytöstavat tyystin hukassa! Röyhkein tekee mitä haluaa.

pari makkaraa on ilmaista verrattuna pihan hintaan, tonttimaa maksaa maltaita, miksi omit yhteisen opihan omille vieraillesi?

Vierailija
74/100 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:36"]

Voi miten ihanaa tekopyhää porukkaa täällä taas on! ollaan niin maailmanparantajia ja nälkäisten lasten ystävää että... varmasti jokainen kuuluu peastakaa lapsiin, antaa Unicefille lapsilisää ja pitää huolta nigerialaisesta kummilapsestaan.l Sen lisäksi ruokkii kaikki nälkäänäkevät suomalaislapset taloyhtiön pihalla makkaralla ja jäätelöllä. Ovat erityisen ymmärtäväsiä niitä lapsia kohtaan jotka kiusaavat niitä omia lapsia.

Oksennan kohta tästä ketjusta! 

Itsellä tosiaan menee maailman lasten auttamiseen useita kymppejä kuukaudessa ja lapsen kavereille tarjoan aina kun on kylässä meillä tai taloyhtiön pihalla grillataan perheen kesken.

Jos grillaamme siellä niin että meillä on juhlat ja jostain syystä lapsen ystäviä ei ole kutsuttu, on nämä ystävät sen verran hyvin käyttäytyviä että eivät norkoile vieressä. Lapsen kiusaajalla ei ole mitään asiaa siihen, ei edes silloin kun me syömme omalla porukalla.

Itse autan monia lapsia ja kannan heistä huolta, ehkä liikaakin. Mutta että lapsen kiusaajia... en. En voi koko maailmaa pelastaa enkä edes halua. Näillä kiusaajilla on yleensä niin moni asia vinksallaan että kyllä ne perheet tarvitsevat paljon muuta apua kuin makkaraa grillistä. 

Käytöstapoja minäkin peräänkuulutan! Ei kukaan mene pihalle grillaamaan juuri samalla kun siinä on toinen perhe jolla on juhlat. Ei aikuiset eikä lapset. 

Mä en edelleenkään tajua tätä tekopyhyyden määrää... ihankuin oikeasti täällä, av-palstalla löytyy vanhempia jotka jakavat makkaransa oman lapsensa kiusaajan kanssa omissa juhlissa joihin tämä kiusaaja tulee kerjäämään :D :D En usko!

[/quote]

Itsehän sinä olet nolo. Eikö juhannuksena muilla ole juhlia kuin sinulla? Noloa on omia yhteinen piha, asuntoyhtiön yhteisellä pihalla on tarkoitus pihan asukkaiden olla, ei muiden.

Vierailija
75/100 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin kerrostalossa grilli oli kaikkien käytössä, ja kun joku grillasi/oleskeli siellä, niin oli itsestäänselvää, että muutkin asukkaat saavat olla siellä, ja jotain tarjottiin myös heille. ETENKIN lapsille, mutta myös aikuisille. Eka kohta on ihan sääntö, grilli on kaikkien käytössä eikä sitä voi varata, ja toinen käytöstapoja.

Vierailija
76/100 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 21:48"]

Varatkaa jatkossa enemmän syötävää. Vieraatkin uskaltavat syödä mahansa täyteen, kun näkevät, ettei ruoka lopu ihan heti.

On päivänselvää, että yhteisellä pihalla grillatessa paikalle tulee pari naapureiden lasta norkoilemaan. Itse antaisin heille saman verran kuin omille lapsilleni syötävää. Vain sen verran, että kaikille riittää.

Ystävällisyys tuottaa ystävällisyyttä. Naapurin "ilkeälle" lapselle voi opettaa hyviä tapoja ihan samalla tavalla kuin omilleenkin. Ystävällisesti vaan pitää selittää miten pitäisi toimia. Ja luulisi tosiaan parille ylimääräiselle lapselle riittävän tarjottavaa.

Älä pidä yksityisjuhlia taloyhtiön pihalla, jos haluat olla vain oman juhlaporukan kesken. Lapset tulevat herkästi norkoilemaan, kun jotain jännää tapahtuu. Ja on ihan mahdollista jopa 2000-luvun Suomessa, että tuolla "ilkeällä" 12-vuotiaalla oli oikeasti nälkä. Meillä on nykyään ihan selvää köyhyyttäkin keskuudessamme. Esim. pitkäaikaissairauden, pitkittyneen työttömyyden, alkoholismin tm. johdosta.

[/quote]

Ketä kiinnostaa onko niillä pennuilla nälkä? Olisin sanonut niille että menkää syömään koiran paskaa tuolta maasta sillä muuhun te ette ole oikeutettuja. Minkä hemmetin takia minun pitäisi ruokkia jotain pummeja?

Vierailija
77/100 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 08:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 07:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 23:57"]

- Taloyhtiön grillipaikka ei ole yksin teidän eli pitäisin tilannetta törkeänä jos olisitte olleet omalla pihalla mutta olitte yhteisellä alueella.

[/quote]

Kyllä yhteisellä grillipaikallakin voi vieraitaan kestitä, eikä se anna naapurin kakaroille oikeutta tulla kuokkimaan, tai kenellekään lupaa häiritä. Grillipaikka on sen käytössä joka se on varannut tai sitä käyttää, mikä nyt taloyhtiön tapana onkin.

Muista olin samaa mieltä kanssasi. Ap:n pitää opetella sanomaan EI.

[/quote]

Minä taas olen sitä mieltä, että grillipaikkaa ei voi omia. Eli jos joku toinen haluaa tulla myös grillaamaan, voi siihen tulla. Jos juhlii yhteisellä alueella, pitää olla varautunut siihen, että sillä alueella on myös ulkopuolisia. Mutta siitä olen samaa mieltä, että toisten ruokia ei tulla pummimaan kutsumatta eikä AP:lla ole mitään velvollisuuttakaan ruokkia kuin oma perheensä ja vieraansa, ei naapurinlapsia, jotka sattuvat olemaan pihalla.

[/quote]

Grillipaikkaa voi verrata vaikka talouhtiön leikkipaikan keinuun, se on kaikkien käytettävissä, mutta jos siinä on joku keinumassa, ei siihen voi mennä.

Hyvien käytöstapojen mukaan annetaan toiselle rauha hoitaa grillaamisensa rauhassa eikä vastaavasi omita paikkaa käyttöönsä koko illaksi.

Kyllä minä olisin noille kerjäläisille sanonut että menkääpä kotiinne syömään tai hakekaa siltä omat grillattavat. Jäätelöä en taatusti olisi antanut jos sitä oli vain omalle porukalle.

[/quote]

jos monta lajia niin ovat olleet koko illan yhteisellä grillillä, jos asuntoja vaikka 10  niin miten kaikki vuorotellen siinä syövät? eli pihan yhteiset grilaamiset, jos aikoo kutsua vieraita, niin omiin tiloihin kutsutaan ja itse kustannetaan omat vieraat, ei yhteisiin tiloihin.

Vierailija
78/100 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinähän se loinen olet. Mitä olisit tehnyt jos näiden tyttöjen vanhemmat olisivat varanneet grillikatoksen ja kutsuneet sinne sukunsa grillaamaan, ja ehtineet toimia ennen sinua?

Ei tuolla tavalla vain toimita. Vieraat maksetaan itse. Ei toisten rahoista. Se tyttöjen perhe kustantaa katosta ja pihaa vuokrassaan, ja se maksaa paljon enemmän kuin 2 makkaraa ja jäätelöä.

Vierailija
79/100 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kirjoittanut utun 9.6., jos joku ei saatunut huomaamaan eli ei ole kyse Juhanmnuksesta. 

Vierailija
80/100 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea ajatella, minkälainen on 12-vuotiaan kotikasvatus, joka menee ja kerjää ruokaa koiratyyliin vierailta ihmisiltä talonsa pihassa. Valuikohan kuola? Kotiinkin kun voi mennä, ei olla missään hädässä kaukana kotoa. Voi prkl

Ymmärrän, että ap halusi olla jotenkin diplomaattinen, mutta koirien kanssa se ei ikävä kyllä kannata.