Mitä mieltä nimestä Eden Lilja Susanna
Kommentit (25)
On kyllä hyvä nimi, harmoninen ja kaunis.
Tervetuloa Oulun Edeniin uimaan! :)
Aivan kamala. En antaisi noista mitään lapselleni, Susannakin on 20 vuoden päästä tämän päivän Pirkko tai Sirkka.
Ei kyllä pysty millään ajatteleen lapsen nimeksi tuon kylpylän takia. Niin ja sehän oli se joku tv-ohjelmakin. Siinä mun mielikuvat tuosta nimestä. Ei iske yhtään.
Eden etunimenä kaunis mutta tiesithän että Susanna on hepreaa ja tarkoittaa liljaa joten sinänsä olis hölmöä antaa ikäänkuin suomennos kolmannelle nimelle...kukin tyylillään toki =)
Ei sovi tuo Eden suomalaiselle lapselle sitten millään.
Minä tykkään Eden-nimestä paljon! Liljakin on todella kiva.
No jos sukunimi on Mötikäinen niin ...?
Eden viittaa puutarhaan, ja puutarha naisen alapäähän, joten..........!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 00:20"]
Eden viittaa puutarhaan, ja puutarha naisen alapäähän, joten..........!
[/quote]
"Oletko pitänyt puutarhasi kunnossa?" :D
Engl.kielisissä maissa sitä tosiaan kutsutaan naisen Eedeniksi, joten jos tiedät varmasti että tyttö ei koskaan tulevaisuudessa lähde opiskelemaan tai vaihto-oppilaaksi esimerkiksi Jenkkeihin niin Britteihin, niin sitten voisi antaa nimeksi, muuten ei.
Edenistä tulee mieleen vain Oulun kylpylähotelli Eden. Joka on aika karsee paikka. Liljassa ja Susannassa ei ole mitään vikaa mutta jos tosiaan Susanna tarkoittaa liljaa kuten joku totesi niin onhan se vähän noloa. Vähän kuin vaikka Orvokki Violet.
Lilja ihana, on myös mun tyttäreni toinen nimi :)
Susanna ehkä vähä tusinanimi.
Eden on... no, joku kylpylä. Kaverin kaverin nimi on Serena, se ehkä pahempi...
Minusta Lilja on sukunimi. Ainakin muistaisin nuoruudesta sellaisen perheen jonka sukunimi oli Lilja.
Ei Susanna ole tänä päivänä mikään tusinanimi, yhtäkään Susanna-nimistä lasta en ainakaan minä ole koko aikuisiälläni tavannut! Meiltä löytyy Lilja, joten se on tietysti omasta mielestäni ihana, samoin tuo Edenkin olisi kaunis ajatuksena vauvalla ja kuulostaa kauniilta... Mutta, siis omasta mielestäni tulee ehkä uskottavuusongelmia esim. työelämässä ja huvittuneita ilmeitä erilaisissa esittelytilanteissa enkä pystyisi ainakaan omaa miestäni kuvittelemaan leikkipuistoon huutelemaan Edeniä. Mitä mieltä sun mies on? Mä jättäisin kyllä Edenin pois ja antaisin Lilja Susanna.
Eden tuo kylpylät mieleen, ei oikein nimeksi sovi.
Eden Lilja Susanna
=paratiisi tai puutarha jossa kasvaa lilja
Lilja-nimestä en opi tykkäämään sitten millään. Peräkkäin nuo kaksi nimeä antaa peruuttamattomasto tuon vaikutelman, jonka jo yllä kirjoitin.
Entä jos ei laittaisi Lilja vaan Lilia?
Ihana! :)