Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö lapsen, jos olisit 48 ja isäehdokas 24? Tilanne käsillä...

Vierailija
21.07.2020 |

Epäilen olevani raskaana. Tilanne on kamala. Kertoisitko miehelle? Itse minun pitää tietysti päätökseni tehdä, mutta pohdiskelen.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat vaihdevuodet sulla ap

Vierailija
42/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin lapsen. Olen aina sanonut että kun olen jo aikuinen joka pystyy kyllä lapsen elättämään, jos vahingossa tulee, niin tulkoon.

Koska isä on vielä noin nuori, kertoisin hänelle, mikäli on kypsä ikäisekseen ja sanoisin että saa itse valita. Onko isä vai ei. Jos sanoo ei, jätän rauhaan, ei elatusmaksuja, nimeä ei tule mihinkään papereihin.

Isyyden selvittäminen ei ole enää valinnainen asia. Ennen äiti pystyi kieltämään isyyden selvityksen, mutta ei enää nykyään. Mies siis tulee olemaan myös paperilla lapsen isä ja joutuu automaattisesti elatusvelvolliseksi. Sen voi toki valita, haluaako olla lapsen elämässä läsnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 48-vuotias nainen tulee enää raskaaksi, joten turha huolia.

Tuleehan niitä jatkuvasti, jos on vaihdevuoden on alkaneet suvun naisilla esim. 55-vuotiaana.

Aika pitkälti geneettistä onnistuuko vai ei.

Lisäksi vaihdevuosien kynnyksellä niaislle tulee usein vieläpä ylimääräinen hedelmällisyyden purskahdus, joka auttaa viime hetken raskautumisessa. 

Vaihdevuosien pitäisi alkaa vasta 58-vuotiaana, että olisi mahdollista saada lapsia 48-vuotiaana. Hyvin harvinaista ja lähes täysin epätodenmäköistä raskautuminen tuossa iässä. Kuinka monta tuon ikäistä naista tunnet, joka olisi synnyttänyt lapsen omilla soluilla ilman munasolujen tai alkioiden pakastamista? Nolla varmaankin.

Kannustan sinua perehtymään sukututkimukseen. Käytännössä jokaisen suvusta löytyy melko lähimenneisyydestäkin joku "iltatähti", joka on syntynyt äidin ollessa lähempänä viittäkymmentä. Tuo on ihan normaalia silloin jos ei ehkäistä.

Lisäksi, kuten joku sanoi, juuri ennen vaihdevuosia tulee usein sellainen hedelmällisyyden "purskahdus" -varmaan kun hormonit alkaa heittää häränpyllyä, niitä tulee välillä sitten vähän liikaakin ja useampi munasolu irtoaa kerralla tms.

Muutenhan tämä tarina on kuin Barbara Kingsolverin kirjasta "Täyttymysten kesä". Ettei ap olisi kojoottitutkija ja mies kojootinmetsästäjä?

Vierailija
44/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuori mies panee vanhempaa, taustalla on ettei tarvi ottaa vastuuta mistään. Käy vaan panemassa ja syömässä, ehkä saamassa ymmärrystä ja huomiota, jotta saa itsevarmuutta jatkaa nuoren huolettomia polkuja.

Jos pidät lapsen AP, ajattele että sinä huolehdit siitä. Se ei ole myöskään vanhempien lasten velvollisuus.

Vierailija
45/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iässäsi kromosomivirheellisiä munasoluja on yli 80 %, joten raskauden alkaminen on hyvin epätodennäköistä, kun myös ongelmia voi olla kiinnittymisessä ja kohdun limakalvossa huippuhyvilläkin munasoluilla. Olet käytännössä steriili.

Vierailija
46/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästelijöille täällä: ennen vanhaan eli ennen nykyistä ikähysteriaa ja ehkäisyä oli ihan normaalia, että naimisissa oleva pari pullautti muksuja seuraavat 30 vuotta naimisiin menosta. Se vaan se teidän tietämättömyys asioista nykyhetken ulkopuolella karkaa lapasesta. Ihan normaalia menoa noin isommassa kontekstissa. Ei tosin tietty tällä ikäerolla.

Edes tuo ikäero ei enää minua kauheasti hätkäytä. Mutta sen sijaan samassa tilanteessa olisi hiukka ahdistavaa ajatella ei nykyhetkeä vaan sitä, että 20 vuoden päästä mies on 44 ja ap 68. Tiedän tasan yhden tällaisen parin ja heidän sinut itsensä kanssa oleminen on ihan toiselta planeetalta. Ei ole tavallista eikä useimmat pysty. Mutta jos kokee että itse pystyy mihin vain ja on sentyyppinen että omat höpinät jopa jotenkin vastaa omaa pitkän ajan kehitystä, antaa mennä.

Koska sitten on se ihan järkky vanhuspari Intiasta, joka väkisin hankki hoidoilla itselleen vauvan. Ei hyvää päivää. Youtubesta varmaan löytyy.

Vierailija
47/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kommentointia... Meillä on ihan tavallinen seksisuhde, miehen aloitteesta. Ihan töissäkäyvä aikuinen hän on. Olin itse nuorempi, kun sain esikoiseni. Oleellista on se, mitä minä haluan tai en halua. En ollut suunnitellut tulevani raskaaksi enää ja menisi loppuelämä aivan uusiksi.

Ap

Vierailija
48/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tilanne päällä,paisi että nainen on 21 ja itse olen 49 mies.

Vierailija
49/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nuori mies panee vanhempaa, taustalla on ettei tarvi ottaa vastuuta mistään. Käy vaan panemassa ja syömässä, ehkä saamassa ymmärrystä ja huomiota, jotta saa itsevarmuutta jatkaa nuoren huolettomia polkuja.

Jos pidät lapsen AP, ajattele että sinä huolehdit siitä. Se ei ole myöskään vanhempien lasten velvollisuus.

Nuori voi myös tehdä tuota traumojensa takia. Poika oli varmaan äitiä vailla. :(

Vierailija
50/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 48-vuotias nainen tulee enää raskaaksi, joten turha huolia.

Tuleehan niitä jatkuvasti, jos on vaihdevuoden on alkaneet suvun naisilla esim. 55-vuotiaana.

Aika pitkälti geneettistä onnistuuko vai ei.

Lisäksi vaihdevuosien kynnyksellä niaislle tulee usein vieläpä ylimääräinen hedelmällisyyden purskahdus, joka auttaa viime hetken raskautumisessa. 

Vaihdevuosien pitäisi alkaa vasta 58-vuotiaana, että olisi mahdollista saada lapsia 48-vuotiaana. Hyvin harvinaista ja lähes täysin epätodenmäköistä raskautuminen tuossa iässä. Kuinka monta tuon ikäistä naista tunnet, joka olisi synnyttänyt lapsen omilla soluilla ilman munasolujen tai alkioiden pakastamista? Nolla varmaankin.

Tuosta täysin väärästä käsityksestä johtuen moni nainen luopuu ehkäisystä ihan liian aikaisin. Mun lähipiiriin kuuluu nainen, joka raskautui reippaasti yli 50-vuotiaana ja raskausoireita hoidettiin vaihdevuosina.

Vierailija
51/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö kirjoitti:

Vähän sama tilanne päällä,paisi että nainen on 21 ja itse olen 49 mies.

Paskamyrskyä tälle.

Vierailija
52/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kommentointia... Meillä on ihan tavallinen seksisuhde, miehen aloitteesta. Ihan töissäkäyvä aikuinen hän on. Olin itse nuorempi, kun sain esikoiseni. Oleellista on se, mitä minä haluan tai en halua. En ollut suunnitellut tulevani raskaaksi enää ja menisi loppuelämä aivan uusiksi.

Ap

Minä minä

Vierailija
53/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikä asetelma olis toisinpäin niin aivan toinen ääni kellossa täällä meuhkaajilla. En ite tekis liki 50.v miehelle lasta. Jäis eläkkeelle tai jopa delais kun lapsi olis teini. Kamala ajatus

Vierailija
54/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

On se sen miehenkin lapsi, joten ei ole vain sinun asiasi. Lapsenteko ei onnistu luomukeinoin yksin. Luulisi lähemmäs viisikymppisenä jo sen verran biologiasta tietävän. 

Vierailija
55/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ap.n olevan jo tuohon ikään mennessä oppineen ettei muiden mielipiteillä ole väliä, kun kyseessä on oma elämä. Ja isäehdokas on aikuinen mies, aika oppia että teoilla on seuraukset. Ap. ei raiskannut mitään keskenkasvuista teiniä.

Vierailija
56/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi ap.n olevan jo tuohon ikään mennessä oppineen ettei muiden mielipiteillä ole väliä, kun kyseessä on oma elämä. Ja isäehdokas on aikuinen mies, aika oppia että teoilla on seuraukset. Ap. ei raiskannut mitään keskenkasvuista teiniä.

Ei pelkästään oma elämä. Kyseessä on myös isäehdokkaan elämä ja etenkin sen syntymättömän lapsen elämä. Raskaana et ole vain omasta elämästäsi vastuussa. 

Vierailija
57/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästelijöille täällä: ennen vanhaan eli ennen nykyistä ikähysteriaa ja ehkäisyä oli ihan normaalia, että naimisissa oleva pari pullautti muksuja seuraavat 30 vuotta naimisiin menosta. Se vaan se teidän tietämättömyys asioista nykyhetken ulkopuolella karkaa lapasesta. Ihan normaalia menoa noin isommassa kontekstissa. Ei tosin tietty tällä ikäerolla.

Edes tuo ikäero ei enää minua kauheasti hätkäytä. Mutta sen sijaan samassa tilanteessa olisi hiukka ahdistavaa ajatella ei nykyhetkeä vaan sitä, että 20 vuoden päästä mies on 44 ja ap 68. Tiedän tasan yhden tällaisen parin ja heidän sinut itsensä kanssa oleminen on ihan toiselta planeetalta. Ei ole tavallista eikä useimmat pysty. Mutta jos kokee että itse pystyy mihin vain ja on sentyyppinen että omat höpinät jopa jotenkin vastaa omaa pitkän ajan kehitystä, antaa mennä.

Koska sitten on se ihan järkky vanhuspari Intiasta, joka väkisin hankki hoidoilla itselleen vauvan. Ei hyvää päivää. Youtubesta varmaan löytyy.

Tämä pari, jonka kaikki tietää esimerkkinä julkisuudesta. Gynekologini oli täysin varma, että olivat käyttäneet luovutettuja munasoluja. Kaikki julkkisnaisten lapset on hankittu luovutetuilla munasoluilla tuossa iässä. Se jää vaan aina kertomatta näistä uutisista. Moni hedelmöityshoitolääkäri on harmitellut tätä syntyvää mielikuvaa ikuisesta mahdollisuudesta saada lapsia.

Vierailija
58/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria ja rikkinäisiä on helppo manipuloida, esim. seksillä. Eikä me täällä tiedetä tuon nuoren miehen henkisen terveyden tai kypsyyden astetta. Epäilyttävä lähtökohta kuitenkin.

Vierailija
59/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ikä asetelma olis toisinpäin niin aivan toinen ääni kellossa täällä meuhkaajilla. En ite tekis liki 50.v miehelle lasta. Jäis eläkkeelle tai jopa delais kun lapsi olis teini. Kamala ajatus

Yhtä häiriintynyttä kummin päin tahansa.

Vierailija
60/113 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä minä

Kukas sitten, ellen minä? Taidan kuitenkin kertoa miehelle, varmasti tarvitsen häntä, oli lopputulos ja ratkaisu mikä tahansa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi