Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikää nyt 44. Vielä muutama vuosi työelämää ja

Vierailija
08.06.2013 |

sitten on sen verran omaisuuutta ja säästöjä, että  voi joko alkaa tekemään osa-aikaisuutta tai ehkä jäädä poisbkokonaan työelämästä. Ihanaa!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 08:20"]

Sama ikä ja voin vannoa, että sellaista työtä ei olisikaan joka omalla kohdallani voittaisi vapaa-ajan!! Onneksi olkoon sulle ap. että olet pelannut elämäsi noin hyvin. Itse joudun tekemään vielä vuosia töitä, että voin jäädä pois.

[/quote]

Mulla on sellainen työ, että jos en tätä tekisi, niin harrastaisin sitten. Eli ihan sama olenko töissä vai vapaalla, samaa tekisin : )

Onnellinen minä.

Vierailija
42/45 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 11:11"]

Ei tarvitse olla tulot sama kuin palkkatyössä. Maailmalla on halvempaa aika monessa paikassa. En hae täysin samaa elintasoa vaan elämänLAATUA:). Ja olemme siinä mielessä onnellisessa asemassa, että rahaa kyllä riittää. Myymme metsää, jonka hoito ei kiinnosta, on sijoitusasuntoja, perintöä, säästettyä omaisuutta, muita sijoituksia jne. 

Joku viittasi, että matkusteluun kyllästyy. Voi olla. Mutta eihän sitä tarvitse turistina tehdä. Voi tehdä vaikka vapaaehtoistyötä ja nauttia siitä mitä tekee. Ja jos kyllästyy voi palata Suomeen.

Joillekin se tärkein asia on työ, ja kaikki kunnia sille. Suurelle osalle pakkokin. Mutta me pidämme itseämme etuoikeutettuina, kun voimme valita. Laatuaikaa lasten ja lastenlapsien kanssa ja ennen kaikkea toistemme kanssa hamaan hautaan:). t. se joka jäämässä viisikymppisenä.

En halua avata koko omaisuuttamme, mutta kerrottakoon, että koulutukseni on KTM ja olen finanssialalla.

[/quote]

Ja mitä sinulle on laatu elämässä sellaisessa maassa, jossa keskimääräinen elintaso on huomattavan alhainen ja juuri siksi raha riittää hyvin.

Hoitamattoman metsän myynnistä ei kovin isoja eurokasoja rahaa saa.

[/quote]

Metsät on hoidettu erinomaisesti, joten siitä tule hyvä myynti. Itse emme enää jaksa keskittyä metsänhoitoon. Maita ja mantuja myydään muutenkin. Ja kuten sanoin elämänLAATUA on erilaista. Emme ole muuttamassa kehitysmaahan, tosin ollaan sitäkin mietitty hyväntekeväisyystyön kantilta. Miksi sinua riepoo? Jokainen taplatkoot tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 08:34"]

Mun suunitelma on jäädä "eläkkeelle" 50-vuotiaana. Vielä olisi 4 vuotta siihen, jos luoja suo. Olen ollut säästäjä ihan pienestä alkaen. Olen myös onnistunut sijoituksissa hyvin. Nyt meillä on mm. 4 sijoitusasuntoa. Olen myös perinyt aika paljon, jotka nyt hyvin sijoitettuina tuovat säännöllistä tuloa.

Mieheni kanssa lähdetään maailmaa katsastamaan ainakin pariksi vuodeksi. Jos viihdytään, niin sitten pidempään. Työni on ollut tosi ihanaa ja antoisaa, mutta aikansa kutakin. Voihan sitä palata siihen, jos tulee sellainen fiilis.

Rahojahan ei hautaan saa, joten meinaamme nauttia todella elämästä, toisistamme ja lapsistamme ja lastenlapsista. Ja kyllä heillekin jää vielä mukava perintö:). Mutta ennen kaikkea aikaa olla yhdessä.

[/quote]

Itse kyllä mielummin matkustin nuorena kun vanhemapana alkaa olemaan kaikenlaista kremppaa kropassa ja terveyskin heikkenee. Myöskään ruokaa ei voi syödä samoja määriä kuin nuorena kun aineenvaihdunta hidastuu ja kaikenlaiset seikkalutkin jäävät kokematta kun on liian vanha. Mutta kukin tavallaan :)

[/quote]

Ok. Todellakin kukin tavallaan. En vaan oikeasti tajua esim. tuota että ruokia ei voi syödä samoja MÄÄRIÄ??? SIis hä? 

Eikös se kuitenkin ole paljon kivempaa painella niiden kolottavien luiden kanssa etelän lämpöön viettelemään eläkepäiviä, kuin raahautua töihin loskan keskellä 50-60-vuotiaana?

SInun mielestäsi vissiin ei.

Vierailija
44/45 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kirjoittanut tuota ruokamääräjuttua. Me syödään hyvin. T. se metsien myyjä.

Vierailija
45/45 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 11:11"]

Ei tarvitse olla tulot sama kuin palkkatyössä. Maailmalla on halvempaa aika monessa paikassa. En hae täysin samaa elintasoa vaan elämänLAATUA:). Ja olemme siinä mielessä onnellisessa asemassa, että rahaa kyllä riittää. Myymme metsää, jonka hoito ei kiinnosta, on sijoitusasuntoja, perintöä, säästettyä omaisuutta, muita sijoituksia jne. 

Joku viittasi, että matkusteluun kyllästyy. Voi olla. Mutta eihän sitä tarvitse turistina tehdä. Voi tehdä vaikka vapaaehtoistyötä ja nauttia siitä mitä tekee. Ja jos kyllästyy voi palata Suomeen.

Joillekin se tärkein asia on työ, ja kaikki kunnia sille. Suurelle osalle pakkokin. Mutta me pidämme itseämme etuoikeutettuina, kun voimme valita. Laatuaikaa lasten ja lastenlapsien kanssa ja ennen kaikkea toistemme kanssa hamaan hautaan:). t. se joka jäämässä viisikymppisenä.

En halua avata koko omaisuuttamme, mutta kerrottakoon, että koulutukseni on KTM ja olen finanssialalla.

[/quote]

Ja mitä sinulle on laatu elämässä sellaisessa maassa, jossa keskimääräinen elintaso on huomattavan alhainen ja juuri siksi raha riittää hyvin.

Hoitamattoman metsän myynnistä ei kovin isoja eurokasoja rahaa saa.

[/quote]

Metsät on hoidettu erinomaisesti, joten siitä tule hyvä myynti. Itse emme enää jaksa keskittyä metsänhoitoon. Maita ja mantuja myydään muutenkin. Ja kuten sanoin elämänLAATUA on erilaista. Emme ole muuttamassa kehitysmaahan, tosin ollaan sitäkin mietitty hyväntekeväisyystyön kantilta. Miksi sinua riepoo? Jokainen taplatkoot tyylillään.

[/quote]

Miksi sitten kirjotit "Myymme metsää, jonka hoito ei kiinnosta."? Ei pidä kirjoittaa asioita, joita ei tarkoita.

Elämänlaatua on erilaista. Silti uskallan väittää, että jos on tottunut elämään hyvätuloisena työssäkävijänä, on se lasku laadukkaaseen vähävaraiseen elämään aika raju, oli sitä itse toivonut tai ei.