Onko "sinä riität sellaisena kuin olet" totta?
Tämä tuntuu minusta järjettömältä. Eikö tämä riipu tavoitteista, mistä haaveilee? Miksi ihmisille (=minulle, lähes aina) uskotellaan, että itselle ei kannata tehdä mitään, kun aina vain on riittävästi kaikille? Jos minä haluan seurustella juuri potkut saaneen Miss Suomen kanssa, niin en varmasti riitä sellaisena kuin tällä hetkellä olen. Ammattijalkapallon pelaamisesta puhumattakaan.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo sanonta kai siihen viittaa että pystyt lainkaan näkemättä vaivaa olemaan mitä tahansa haluat (eli missin puoliso tai ammattiurheilija).
Mihin se sitten viittaa? Mihin minä riitän sellaisena kuin olen? Tai sinä?
Semmoinen ihminen riittää, joka ei tee rikoksia, eikä ole väkivaltainen tai inhottava.
Samaa sarjaa kuin jakamaton ihmisarvo. Liberalismimätää. Ihmisarvo on sama lasten murhaajalla ja raiskaajalla kuin suoraselkäisellä kunnollisella ihmisellä, joka uhraa itsensä yhteiskunnan eteen. Se tekee koko ihmisarvosta tyhjän ja arvottoman käsitteen.
Se tarkoittaa sitä, että ihminen riittää sellaisenaan. Sen eteen, että olisi kylliksi ja rakkauden arvoinen ei tarvita tekoja, muiden perseennuolentaa tai sirkustemppuja. Me kaikki olemme arvokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä, että ihminen riittää sellaisenaan. Sen eteen, että olisi kylliksi ja rakkauden arvoinen ei tarvita tekoja, muiden perseennuolentaa tai sirkustemppuja. Me kaikki olemme arvokkaita.
Eli puhdasta filosofiaa? Eihän tässä ole mitään perää. En minä ole kylliksi tai rakkauden arvoinen, jos tavoitteeni ovat paljon suuremmat kuin minä itse. Kyllä, ihmisarvo varmaankin on jakamaton, mutta mikään muu arvo ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli puhdasta filosofiaa? Eihän tässä ole mitään perää. En minä ole kylliksi tai rakkauden arvoinen, jos tavoitteeni ovat paljon suuremmat kuin minä itse. Kyllä, ihmisarvo varmaankin on jakamaton, mutta mikään muu arvo ei.
Juurikin sitä, mutta ajatuksen sisäistäminen voi pelastaa jonkun hengen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo sanonta kai siihen viittaa että pystyt lainkaan näkemättä vaivaa olemaan mitä tahansa haluat (eli missin puoliso tai ammattiurheilija).
Mihin se sitten viittaa? Mihin minä riitän sellaisena kuin olen? Tai sinä?
Ilmeisesti siihen se viittaa, että vaikka ihmiset ovat erilaisia ulkoisilta ja sisäisiltä ominaisuuksiltaan, kenenkään ei tarvitse muita miellyttääkseen tai hyväksyntää saadakseen koittaa esittää olevansa muuta kuin on tai peitellä vikojaan. Jos sinulla on aitoja ystäviä tai hyvät perhesuhteet, tämä voi olla ihan totta siinä kontekstissa. Voi sitä ihmisellä silti olla tavoitteita ja halua kehittyä, joka kumpuaa jostain muusta kuin riittämättömyydestä tai huonommuudesta. Toki ymmärrän, mitä ajat takaa aloituksella, mutta pikemminkin tarttuisin sinuna sanontoihin: Pystyt mihin vain / Voit olla mitä ikinä haluat. Nekin on aika yleisiä nykyään ja näistä minäkin ajattelen, että ovat täyttä soopaa. Merkitys on kuitenkin eri kuin jos sanotaan että sinä riität.
Sellainen ihminen joka täyttää muutaman vaatimukseni, riittää minulle. Ihan sellaisenaan. Ei ole mitään mahdottomia vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Me emme ole kaikki arvokkaita. Arvo määritellään sen perusteella kuinka toimimme. Sama ihminen voi olla aluksi haitallinen ja parantua kunnolliseksi, arvokkaaksi osaksi yhteiskuntaa.
Voit olla sellainen kun olet. Et varmaankaan Miss Suomea saa vaimoksi, mutta joku perunapussin näköinen kurppa saattaa vielä vaimoksesi suostua.
On aika luopua ilmaiseksi ojennetusta arvosta ja alkaa jälleen kerran vaatimaan ihmisiltä arvonsa todistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me emme ole kaikki arvokkaita. Arvo määritellään sen perusteella kuinka toimimme. Sama ihminen voi olla aluksi haitallinen ja parantua kunnolliseksi, arvokkaaksi osaksi yhteiskuntaa.
Niin, arvo määritellään myös sillä, mitä saavutamme. Olen samaa mieltä, että voimme olla arvokas osa yhteiskuntaa melko vaatimattomallakin panoksella. Mutta jos omat tavoitteeni ja toiveeni ovat korkealla, niin en koe, että voisin riittää sellaisena kuin olen. Silloin on oltava parempi minä.
Vierailija kirjoitti:
Voit olla sellainen kun olet. Et varmaankaan Miss Suomea saa vaimoksi, mutta joku perunapussin näköinen kurppa saattaa vielä vaimoksesi suostua.
Mutta jos treenaan kropan timanttiseen kuntoon ja sattuisin siihen kaupan päälle olemaan pitkä jne... Niin eihän minun silloin välttämättä tarvitse tyytyä perunapussiin. Tai jos haluan parempaa palkkaa töissä, niin jotain on tehtävä. Ehkä opiskeltava ja vaihdettava alaa. Nykyinen tila ei siis riitä.
Riippuu ihmisestä ja tilanteesta. En todellakaan ole jokaisen mielestä riittävä enkä olisi riittävä selviytymään/menestymään kaikissa tilanteissa. Mutta nykyään pyrinkin olemaan riittävä vain itselleni sekä selviytymisen kannalta välttämättömiin tilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Voit olla sellainen kun olet. Et varmaankaan Miss Suomea saa vaimoksi, mutta joku perunapussin näköinen kurppa saattaa vielä vaimoksesi suostua
Kyl dorka silmienvenyttelijä lähtee mukaan matkaas, jos sulla on rahaa.
Tuo nyt on tuollainen kliseinen höttölause, mutta itse ehkä sanoisin, että jos sinä et riitä tuollaisena kuin olet, vaikka olet jo paras versio itsestäsi, niin sitten olet väärässä paikassa.
Kilttimies ei useinkaan riitä? mistä lie johtuu..
Jos on kyse naisista niin todellakin mutta jos kyse on miehistä niin ei todellakaan! Eihän mies todellakaan riitä ihmisenä. Miehen pitää hyväksyä ikiaikainen roolinsa providerinä.
Koskaan tasa-arvo ei saa mennä niin pitkälle että miehetkin pääsisi eroon perinteisten sukupuoliroolien vastuista niin kuin naiset on vapautettu niistä kahleista.
Eihän miehillä ole mitään arvoa vain ihmisenä