Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?

Vierailija
20.07.2020 |

Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?

Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?

Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?

Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?

Entä niiden syrjityimpien?

Kommentit (886)

Vierailija
881/886 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua oikeastaan ällöttää näitten asioiden miettiminen. Kun nykyään näyttää eräällä paikkakunnalla tai tiedä vaikka kaikilla paikkakunnilla olevan tapana järjestää jotain tasakymmenvuotisluokkajuhlia.... Niih... Sitten ne juhlat päätyvät paikallislehteen, siellä on sitten ruttusta naamaa ja luetellaan missä kukin on elämänsä viettänyt ja mitä tehnyt...

Juu... 

Onneks mä en ollut kouluaikoina missään porukoissa mukana, enkä ole siis kenenkään kanssa ollut jälkeenpäinkään tekemisissä, osoitekin on luovutuskiellossa, joten.... Ei onneks tarvi ootella. Juoruilkoot sitte keskenään... 

Aivan tarpeettomia tuollaiset kokoontumiset!

Katkeruus on rumaa. 

Vierailija
882/886 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitäisi enemmän tutkia mitä tapahtui niille jotka olivat koulussa hyviä, mutta joilla itseluottamus ei ehkä kantanutkaan, taidoista huolimatta."

Näin kirjoitti joku. Mä voin kertoa, koska olen asiantuntijana ja tiimiesimiehenä isossa suomalaisyrityksessä. Koulussa palkitaan siitä, että noudattaa sääntöjä, tekee annetut tehtävät huolellisesti ja saa hyviä numeroita. 

Työelämässä taas arvostetaan usein oma-aloitteisuutta, riskinottoa, luovuutta ja kykyä priorisoida. Tunnolliset "kympin tytöt" voivat joskus jumiutua täydellisyyden tavoitteluun sen sijaan, että uskaltaisivat kokeilla, erehtyä ja edetä rohkeasti.

Meidän tiimiä jarruttaa tälläinen aivan sekopäinen tuplavarmistelija ja säännönnus sija. Erottaisin samointein, ellei olisi mun pomoni lellikkipentu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/886 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hajuakaan mihin kukaan koululuokasta on päätynyt. Ei kiinnosta pätkän vertaa.

Vierailija
884/886 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taannoin luokkakokous.

Yllättävää kyllä, olin opettajaksi päätyneenä dippainssinä ehkä luokan huonoimmin menestynyt. Oli kansainvälistä uraa tekeviä tutkijoita, melko hyvin menestyneen firman omistaja ja muuten vain rikastuneita. Perusduunissa oli minun lisäkseni vain yksi. 

Aika paljon näyttää lähtökohdat vaikuttavan. Rikkaiden vanhempien lapsi oli alkanut sijoittajaksi jo lukiossa. Nykyään omistaa useita asuntoja. Itse olin ainoa köyhän perheen lapsi,  enkä osannut edes kuvitella itselleni kovin hohdokasta uraa.

Vierailija
885/886 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua oikeastaan ällöttää näitten asioiden miettiminen. Kun nykyään näyttää eräällä paikkakunnalla tai tiedä vaikka kaikilla paikkakunnilla olevan tapana järjestää jotain tasakymmenvuotisluokkajuhlia.... Niih... Sitten ne juhlat päätyvät paikallislehteen, siellä on sitten ruttusta naamaa ja luetellaan missä kukin on elämänsä viettänyt ja mitä tehnyt...

Juu... 

Onneks mä en ollut kouluaikoina missään porukoissa mukana, enkä ole siis kenenkään kanssa ollut jälkeenpäinkään tekemisissä, osoitekin on luovutuskiellossa, joten.... Ei onneks tarvi ootella. Juoruilkoot sitte keskenään... 

Katkeruus on rumaa. 

Niinkö. Etkä sitten muuta keksinyt!

Katkeruus. Jos ei ole ollut kouluaikanakaan kenekään kanssa kiinteämmin tekemisissä, porukoissa mukana, niin sitten on ollut aina katkera! Pitäskö sulle kertoa mun oma menestystarina.... Hah!

Jotakuta ei vain kiinnosta, eikä siihen ei vain kiinnosta -osuuteen liity mitään katkeruutta!

Minun mielestäni nämä tasakymmenvuotiskokoukset ovat samaa lajia kuin facebookin jotkut paikalliset muisteluryhmät. Ovat vielä niin pöljiä, että pitävät ne muisteluryhmänsä julkisina ollenkaan ajattelematta, että siinä sitten levittelevät tarinoita ja kuvia sellaisistakin jotka eivät ole levitykseen lupaa antaneet!

Tiedonhankintakanavia toki, jos jotakuta innostaa rutistaa toisista ihmisistä ilkeämielisiä panettelunaiheita esimerkiksi...

Vierailija
886/886 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu... 

Katkeruus on rumaa. 

Esimerkiksi sellaiset viiskytvuotisluokkakokoukset... No... Se se on "rumaa", hehe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän