Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?
Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?
Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?
Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?
Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?
Entä niiden syrjityimpien?
Kommentit (927)
Olin luokkani paras todistuksen perusteella ja stipendit saanein. Osasta tuli rikollisia, toiset on kuolleita, toiset onnellisia, moni perheellisiä ja paljon on eronneita.
Parhaasta tuli parantumattomasti sairas, ihan hyvä ihminen, mutta tästä maailmasta pahasti tipahtanut ja paljon erilaisia vaiheita kokenut. Vauva palstalla ennen nukkumaan menoa kun ei muutakaan. Ei surullista, mutta outoa.
Vierailija kirjoitti:
Luokan kymppitytöstä tuli satamahuora.
Vau, varmasti menestynein. Mikä on satamahuora, kuulostaa upealta!
Karkeesti sanottuna luusereista tuli luusereita. Hyvät oppilaat hankkivat hyvän koulutuksen, mutta ovat taviksia. Sosiaalista tuli niitä menestyjiä.
Melkein samannäköinen ku viimeksi nähdessäni. Tossaja justiins n viikkos itten näin Kiimingin kateriassa erään jonka kanssa olin puheissa ehkä 2003 edellisen kerran yo-aikoina. Ei silti tullut moikkaistua eikä hän pälyilystään huolimata ehkä edes tuntenut mua kun olen muuttunut häntä enemmän
Muutama tohtori, eri alojen maistereita, lääkäreitä, taiteilija, insinöörejä, opettajia, ei yhtään tyhjää julkkista (lukioluokka siis kyseessä)
Yläasteen aikainen luokkamme kenteis nipoin, kahdessa vuodessa lukion käyskentänyt poika kuoli jotain 24:sena, näin siintä ilmoituksen lehdessä v 2008. En tiedä mihin menehtyvi
En muista läheskään kaikkien luokkakavereiden nimiä eikä tule niitäkään, joita muistaa seurattua. Pari tyyppiä tiedän ketkä ovat jääneet tähän johonkin lähistölle (melko perusduunareita/pienyrittäjiä, muutama rapajuoppo) paria näkyy ajoittain telkkarissa, toinen on suomalaisen urheilujärjestön toimitusjohtaja ja toinen oli ammattijalkapalloilija ja erittäin hyvin menestynyt Euroopassa.