Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?

Vierailija
20.07.2020 |

Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?

Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?

Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?

Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?

Entä niiden syrjityimpien?

Kommentit (927)

Vierailija
901/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä joka oli kouluaikana älykkäin ja kuului suosittuihin, tuli multimiljonääri hedge fund manager. Tyhmästä koulukiusaajasta tuli syrjäytynyt pitkäaikaistyötön, samoin eniten kiusatusta. 

Vierailija
902/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokan pahimmasta kiusaajasta tuli hetkeksi jopa pääministeri. Isä rikas ja sillä pääsi Hankeniinkin, suhteilla. Sittemmin kuitenkin laskupää pettänyt. Kuuluisimmat lausahdukset "sori siitä" ja "Ruotsi on maailman turvallisin maa" ja "monikulttuurisuus on rikkaus"

On varmaan tällä hetkellä kaikkein menestynein!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En ole seurannut heidän elämäänsä. 

Vierailija
904/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. En edes muista kaikkien luokkakavereiden nimiä. On valtavasti mielenkiintoisempiakin asioita, kuin henkilökohtainen historia.

Vierailija
905/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun kympin oppilas oli myös melko kiusaaja-ainesta ja opettajien suosikki jonka tekemisiä katsottiin sormien läpi, tänä päivänä ei mitenkään erityisessä asemassa vaan jokseenkin keskiluokkainen poseeraaja. Ala-asteella kun oli vielä helppoa kiskoa kymppejä ilman erityistä osaamista, lukio onkin sitten eri asia. Lukion menestyneimmistä nörteistä taas moni on miljonäärejä tai muuten huipputuloisia tohtoreita tänä päivänä. Peruskoululuokan ja lukioluokan ero oli kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
906/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä luokan? Ala-aste? Yläaste? Lukio? No, ei ole hajuakaan. En seuraa heitä. Tiedän että osa on kuollut, mutta siihen se jää.

Vierailija
907/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän mittarilla? 

Paras koulutus?? Ehkä yksi joka valmistui lääkäriksi

Paras palkka? Kuka meistä lienee, tuo lääkärikö tai telakalla erikoishommissa oleva? Eipä juuri puhuta palkoista.

Vai hän joka työn puolesta tapaa eri maiden presidenttejä ja ministereitä?

Vai minä jolla ainoana on 4 lasta, okt:t Suomessa ja ulkomailla ja 30v kestänyt parisuhde. Muilla lapsia 1-3 ja eronneita tai sinkkuja yhä

Vierailija
908/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-hommissa on pari nörttiä rikastunut, silloin kun alalla oli nostetta.

Vierailija
909/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua. Ei vois vähempää kiinnostaa mitä jostain vanhoista luokkakavereista on tullut. 

Vierailija
910/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vanhojen peruskoulu tai lukioaikaisten kavereiden kanssa ollut tekemisissä sitten lukion päättymisen jälkeen. Jotenkin tiet erosi totaalisesti. Olen pieneltä paikkakunnalta joten olen välillä kotiseuduilla ohimennen nähnyt vanhoja luokkalaisia tai vanhempani tietävät kyliltä asioita. Melkeinpä kaikki ysin ja kympin oppilaat ovat jääneet amis tai lukiopohjalta töihin johonkin kotiseudulle. Muutamia yksittäisiä muistaakseni 8-9 keskiarvon tyyppejä on mennyt myöhemmin esim yliopistoon. Tiettävästi olen urallisesti vuosiluokkani menestynein, kun hyvän viran sain heti yliopistosta valmistuttuani ja voin sanoa olevani ihan kansallisestikin ikäluokkani ylimmässä tuloluokassa. Omia lapsia minulla ei sen sijaan ole toisin kuin monilla muilla. Että mikäpä se menestyksen mittari sitten on?

Vierailija
911/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vanhojen peruskoulu tai lukioaikaisten kavereiden kanssa ollut tekemisissä sitten lukion päättymisen jälkeen. Jotenkin tiet erosi totaalisesti. Olen pieneltä paikkakunnalta joten olen välillä kotiseuduilla ohimennen nähnyt vanhoja luokkalaisia tai vanhempani tietävät kyliltä asioita. Melkeinpä kaikki ysin ja kympin oppilaat ovat jääneet amis tai lukiopohjalta töihin johonkin kotiseudulle. Muutamia yksittäisiä muistaakseni 8-9 keskiarvon tyyppejä on mennyt myöhemmin esim yliopistoon. Tiettävästi olen urallisesti vuosiluokkani menestynein, kun hyvän viran sain heti yliopistosta valmistuttuani ja voin sanoa olevani ihan kansallisestikin ikäluokkani ylimmässä tuloluokassa. Omia lapsia minulla ei sen sijaan ole toisin kuin monilla muilla. Että mikäpä se menestyksen mittari sitten on?

Tärkeimmät menestyksen mittarit on varallisuus ja ihmissuhteet. 

Vierailija
912/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kuulin teki lääketieteellistä tutkimusta ja kehitti hoitoa syöpään. 

Vierailija
913/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki taitavat olla ihan tavallisia tallaajia kuten olen itsekin. Ei tullut lääkäreitä eikä juristeja. Tietääkseni. Näin on hyvä.

Vierailija
914/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokan häirikkö ja varmaan heikoimman todistuksen saanut perusti Metallifirman joka kohtuu suuri.

Jos rahalla mitataan niin hän.

Vierailija
915/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, juristi, pari opettajaa, ainakin kolme eri alan tutkijaa, pari muusikkoa. Kuka noista sitten menestynein?

Vierailija
916/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyrittäjä Lontoossa. Aika pitkälle pääsi entinen koulukiusaaja, joka häiriköi oppitunneilla ja välitunnit käytti muiden oppilaiden kiusaamiseen. Luokan parhaat (ne kympin tytöt ja viiden laudaturin ylioppilaat) ovat työkyvyttömyyseläkkeellä tai keskitason duuneissa. Miksi? Koska eivät ole ulospäinsuuntautuneita, äänekkäitä, manipuloivia, kilpailuhenkisiä, omaan napaan tuijottajia ja "kaikki mulle heti nyt" -asenteella varustettuja. 

Olenko katkera? En, koska itse synnyin sellaisen sairauden kanssa, että työelämään en kelpaa ikinä. Peli oli pelattu jo 7-vuotiaana. 

Vierailija
917/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan millä menestys mitataan. Itse väittelin tekniikan tohtoriksi ja sain professorin "viran", siinä mielessä olen ehkä menestynein.

Mutta toiset varmaan ovat menestyneet paremmin yritysmaailmass tai naisten suhteen.

Vierailija
918/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokan kymppitytöstä tuli satamahuora.

Vierailija
919/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. Mikä on menestyksen mittari? Onko se kuitenkin hyvä ihmisyys ja tasapainoisuus - perheellä tai ilman perhettä, työllä tai työttömänä, terveenä tai sairaana? Vai tittelit ja mammona?

Vierailija
920/927 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yks on ainakin yksityisessä dementiakodissa, kuukausihinta jotain 6- 7 tonnia.