Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoulu muuttunee pakolliseksi. Onko sinulla jotain sitä vastaan?

Vierailija
05.06.2013 |

?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:14"]

Mitä pahaa siinä nyt oikeasti olisi? Monissa muissa maissa oppivelvollisuus alkaa 6-vuotiaana. Ehkä tuolla tavalla saataisiin mahdolliset lukihäiriöt yms. ongelmat seulottua jo aiemmin, eikä vasta sitten kun on junnattu vaikkapa lukemisen kanssa paikoillaan useita vuosia. 
Omasta mielestäni esikoulu on hyvä juttu. 6-vuotiaana olin ainakin itse hirveän kiinnostunut kaikesta ja luulen että silloin on yksi parhaimmista herkkyyskausista opetella kirjaimet ja numerot jne. 

Eiköhän tuo esikoulun opetuskin muuttuisi paremmaksi ja laajemmaksi jos se olisi pakollinen. Siihen panostettaisiin varmasti paljon enemmän ja lapset saisivat siitä esikouluopetuksesta enemmän irti. 

Ihme muumiota ja muutosvastarintaisia täällä palstalla pyörii.

[/quote]

Tavallisesti se herkkyyskausi on jo noin 3 v iässä eli 6v on jo aika vanha oppimaan kirjaimia.

[/quote]

No harvempia kolmivuotiaita tiedän jotka kirjaimet tietäsivät. Itseasiassa en yhtään. 5-6-vuotiaana on useimmat kiinnostuneet kirjaimista ja lukemisesta. Kielellinen herkkyyskausi on 0-6- vuotiaana, johon lukemaan oppiminen sekä kirjainten oppiminen kuuluu. 
6-vuotias on siis juurikin hyvässä iässä oppimaan kirjaimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi