Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihat! Miten pysytte laihoina? Mun BMI 36

Vierailija
19.07.2020 |

laihdutus tyssää aina kahden kolmen päivän jälkeen.
Jos saisi jonkun laihan ruokapäiväkirjan ja sitä noudattaisi?

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä laskenut kaloreita. Syön mitä mieli tekee, mutta en paljon.

Leivoin kerran jopa schwartscwaldilaisen suklaakirsikkakakun ja söin sen yksin.

Älkää tehkö sitä. Hullun hommaa.

Vierailija
102/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä leipominen, että syöminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon laitoin paljon kirsikkalikööriä. Tuli hyvää.

Vierailija
104/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi puolestaan kertoa minulle miten ihminen saa kohotettua itsensä siiven pisteeseen, että BMI on 36. Syön melkeinpä mitä haluan mutta silti tuosta uupuu vielä 35 kiloa.

Alkoholismi. 3 vuotta kaljaa 3-4 iltana viikossa. Siihen plus jatkuva krapula ja krapula mässyt. Nyt kun olen raitis niin kaduttaa. En saa koskaan näitä kiloja pois.

Ap

Vierailija
105/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilen niin, että se tuntuu hyvältä. Juoksua, joogaa, kävelyä, pyöräilyä, kuntosalia. Joskus menee 2-3krt/vko, joskus enemmän, joskus tulee viikon parin taukoja.

Syön mitä aina haluan, mutta en useammin herkkuja kuin kaksi kertaa viikossa.

Olen 48kg ja varmaan sillä, että osaan pitää balanssi, paino on ollut sama viimeiset 15 vuotta.

Vierailija
106/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ne annoskoot siis on? Mä en hahmota onko 10 lihapullaa ok vai liikaa.

Vierailija
107/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön herkkuja joka päivä, että terveellisyydessä olisi parantamisen varaa...mutta paino pysyy kyllä sopivana siitä huolimatta.

Pidin 20 vuotta sitten (voi luoja!) ruokapäiväkirjaa ja laskin kaloreita, joten tiedän kutakuinkin ruokien kalorimäärät. En sinällään laske niitä nykyään, mutta otetaanpa esimerkki ”aamukahvilla tekee mieli pullaa”. Normisti syön kaksi leipää kahvin kanssa, mutta jos otan pullaa, niin sitten vain yksi leipä, ei kahta. Tai jos päivällä syön jäätelön välipala-aikaan, niin se on sitten se välipala.

Vierailija
108/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkkelibaa kirjoitti:

Se on kolmenkimppa,uni,ravinto,liikunta.On alussa paino tipu,mutta älä käy sillon puntarilla.Sitten paino laskee se ei ole vaikeeta.Tietynlainen ruokavalio pitää olla.Tälle liikunta oli se juttu.

Kolmenkimppa epäilemättä kuluttaa kaloreita! Aika usein vaan pitää järjestyä, jotta on kokonaisuuden kannalta merkitystä.

Vierailija
109/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lautasmalli: neljäsosa lihaa/kalaa/proteiinia, neljäsosa hiilaria/perunaa/pastaa. Ja puolet kasviksia.

Tämä on hyvä nyrkkisääntö.

Työpaikkaruokaloissa lihapullia saa ottaa 5-6 kpl. Se mahtuu siihen neljäsosaan. Kymmenen pullaa vie jo enemmän.

Vierailija
110/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lihapullista. Kaupan pullia söisin ehkä 5, itsetehtyjä isompia 3 varmaankin.

Vierailija
111/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en hahmota. Siitä syystä minulle sopii parhaiten kalorilaskuriin syömisen syöttäminen. Sen kautta olen oppinut hahmottamaan, mikä on annoskoko tässä iässä, tällä liikunnalla.

Vierailija
112/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreiden laskeminen on ollut minullekin avuksi. Ja säännöllinen syöminen. Herkkuja on ollut pakko tietoisesti rajoittaa.

Nuorena minäkin sain syödä aika vapaasti, mutta päälle kolmekymppisenä paino alkoi nousta. Nuorempana elämäntyyli oli myös aktiivisempi ja ruoka oli enemmänkin polttoainetta.

Vierailija
113/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ihmiset pärjää niin vähällä, että syövät lounaan ja sit illalla jotain leipää... Niinku täällä joku väitti!

Ite oon N36 173cm ja 59kg. Syön aamulla lautasellisen puuroa ja kananmunan/vähän rahkaa ja siivu leipää. Sit töissä ruokatauolla eväinä lämmintä kotiruokaa. Iltapäivällä/alkuillasta toinen lämmin ruoka ja sit vielä ennen nukkumaanmenoa syön yleensä puurolautasellisen tai sit jotain pikkusuolaista. Jos jätän esim toisen lämpimän ruuan pois ja syönki vasn jotain pientä, niin voin olla varma, että nukkumaanmenoaikaan on sit kiljuva nälkä.

Ja en oo mikään urheilullinen, et sen vuoksi ois iso energiankulutus. Työmatkat pyöräilen ja töissä oon jalkojen päällä koko päivän, ei siis mikään konttorirotta, mutta en nyt silti koe et nämä lisäis kulutusta merkittävästi.

Vierailija
114/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten ihmiset pärjää niin vähällä, että syövät lounaan ja sit illalla jotain leipää... Niinku täällä joku väitti!

Ite oon N36 173cm ja 59kg. Syön aamulla lautasellisen puuroa ja kananmunan/vähän rahkaa ja siivu leipää. Sit töissä ruokatauolla eväinä lämmintä kotiruokaa. Iltapäivällä/alkuillasta toinen lämmin ruoka ja sit vielä ennen nukkumaanmenoa syön yleensä puurolautasellisen tai sit jotain pikkusuolaista. Jos jätän esim toisen lämpimän ruuan pois ja syönki vasn jotain pientä, niin voin olla varma, että nukkumaanmenoaikaan on sit kiljuva nälkä.

Ja en oo mikään urheilullinen, et sen vuoksi ois iso energiankulutus. Työmatkat pyöräilen ja töissä oon jalkojen päällä koko päivän, ei siis mikään konttorirotta, mutta en nyt silti koe et nämä lisäis kulutusta merkittävästi.

Niin ja suklaataki syön joka päivä :) unohtu tuohon kirjottaa. Mut alkoholia en kyllä käytä.. Et siitä ei tuu ylimääräisiä kaloreita ja samoin eineksiä syön vaan äärimmäisessä hädässä, eli ehkä tyyliin 2x vuodessa. Suklaa on oikeastaan ainut "pahe". Sipsit koen turhana ja samoin karkit.. En osta niitä itelleni ikinä. Syön jos kylässä esim on tarjolla, mut en osta itelle.

Vierailija
115/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä haluan, millon haluan. 175cm pitkä ja painan tällä hetkellä 58kg. Kolme lasta synnyttänyt viimeisen viiden vuoden sisällä. En harrasta liikuntaa ja juon luultavasti ihan liikaa.. koko perhe hoikkia ollaan..normaalia kotiruokaa syödään ja ei mitään ruokarytmiä..syödään sillon ku on nälkä ja sen verran että maha on täynnä

Vierailija
116/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon syöt lämmintä ruokaa kerralla? Luultavasti muutaman desin koska olet noin hoikka?

Vierailija
117/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

166/55, n34

Syön vain kerran paivassa, juon paljon vetta ja Kahvia. Annos koko on hyva pitaa pienena ja oikeasti syoda vain sen verran kun tarvitsee. Ennen olin reilusti isompi ja etenkin toisen lapsen jalkeen oli tosi vaikea hoikistua taas.

Vierailija
118/126 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon syöt lämmintä ruokaa kerralla? Luultavasti muutaman desin koska olet noin hoikka?

No joo, en kyllä mitään rekkamiehet annoksia syö, mutta en mitään semmosia olemattomiakaan. Ehkä näin äkkiseltään sanoisin et esim riisia noin 1,5dl ja siihen kastiketta joku reilu 2dl ja salaattia. Sit jotain wokki- tai risottotyyppisiä reilu 3dl. Aamupuuro on täys lautanen...2dl raakoja hiutaleita :D mut en kyllä vois kuvitella, että kerran päivässä sit ahtaisin mahaan jonkun jättiannoksen ja sitte sillä elelisi koko päivän

Vierailija
119/126 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla painoindeksillä laihduttaminen ja saavutetun tavoitepainon ylläpitäminen on pitkä projekti ja tarkoittaa muutoksia monella tasolla. Hanki ammattitaitoinen valmentaja itsellesi.

Aloita merkkaamalla kaikki syömäsi ruuat kalorilaskuriin. Saat käsitystä, mistä kilot kertyy.

Vierailija
120/126 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön säännöllisesti (yleensä 3-4 tunnin välein) ja sopivan kokoisia annoksia. Herkuttelen myös karkeilla ja leivonnaisilla silloin tällöin. En edes liiku hirveästi. Tärkein asiahan on ruuan määrä. Osaan säännöstellä syömisiäni. Karkkia saatan kyllä syödä esim. puoli pussia kerralla mutta enpä ole lihonut, kun muuten pitää syömiset kurissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän