Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihat! Miten pysytte laihoina? Mun BMI 36

Vierailija
19.07.2020 |

laihdutus tyssää aina kahden kolmen päivän jälkeen.
Jos saisi jonkun laihan ruokapäiväkirjan ja sitä noudattaisi?

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en punnitse ruokaa tai laske kaloreita.

Syön vain nälkään. Jos eilen söin paljon ja ilta meni myöhään, niin seuraavana päivänä en syö mihinkään lukkoon lyödyn kellonajan mukaan.

En tykkää makeasta.

Ruoan kanssa syödään leipää vain, jos kyseessä on kalakeitto.

Margariinia ei käytetä. Sitä syövillä on selluliittia.

Vierailija
42/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä antaisin mitä vaan, et pystyisin laittamaan sormet kurkkuun ja oksentamaan itselleni BMI 20-22 ...

Se ei toimi. Lihoin bulimialla 10kg. Kilot ei lähteneet ennen kuin lopetin oksentamisen ja laihdutin ihan perinteisesti. Sen sijaan lähti  monta hammasta ja sain sydänvian. En suosittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö välipaloja tai iltapalaa

Vierailija
44/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin kanssa ei oteta mitään

Vierailija
45/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia ja niillä syömisillä millä joku pysyy laihana joku toinen ei välttämättä pysykään. Aineenvaihdunta ja suoliston bakteerikanta vaikuttaa mm. siihen miten paljon energiaa elimistö varastoi ravinnosta.

Ei siis ihan hirveästi hyödytä tietää mitä joku toinen laiha syö, kun ylipainoisen elimistö todennäköisesti varastoi enemmän energiaa. Oma BMI:ni on 16,5 ja olen voinut syödä aina niin paljon kuin olen halunnut enkä ole ikinä elämässäni laihduttanut vaan päinvastoin olen aina yrittänyt saada painoa lisää. En silti ole onnistunut, koska elimistöni ei vain tunnu varastoivan ylimääräistä energiaa.

Voin toki tulla kertomaan huomenna (valvon todennäköisesti yli 23) mitä olen tänään syönyt, jos vain muistan. Tähän mennessä olen syönyt aamupalaksi pari palaa banaanipannaria, sen jälkeen kevyeksi ateriaksi lautasellisen raejuusto-auringonkukansiemensalaattia ja pari palaa kauraleipää tuorejuustolla ja äsken söin taas pari palaa pannaria välipalaksi. Aion syödä tänään vielä lämpimäksi ruoaksi pari isoa kanafileetä ja keitettyjä perunoita ja porkkanoita, lisää tuota salaattia ja mahdollisesti teen pirtelönkin. Olen kuitenkin melko varma, että joku hitaammalla aineenvaihdunnalla/erilaisella bakteerikannalla varustettu ihminen ei pysyisi laihana näillä syömisillä.

Vierailija
46/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin kasvissyönnin, aloin tekemään enemmän itse ruokaa alusta alkaen. Siitä tuli vähän niin kuin harrastus, ja tykkään kokeilla erilaisia reseptejä ja lihalle korvaavia proteiininlähteitä (en käytä juuri ollenkaan nyhtökauraa tms.) Perusajatus on, että 80% ruoasta on terveellistä ja samalla maukasta, ja loput on herkuttelua. Annoskoot ovat myös tärkeitä pitää mielessä, niihin sokaistuu helposti, samoin ruoan energiatiheyteen. En myöskään juo kahviani sokerilla, en juo limuja/mehuja koskaan, haluan syödä kalorini enkä juoda niitä. Yhdessä pienessä limupullossa on yllättävän paljon sokeria. Kannattaa lukea ainesosaluetteloa ja erityisesti pitää silmällä sokerin määrää eineksissä/kastikkeissa, jos niitä käytät.

Vierailija
47/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä antaisin mitä vaan, et pystyisin laittamaan sormet kurkkuun ja oksentamaan itselleni BMI 20-22 ...

Se ei toimi. Lihoin bulimialla 10kg. Kilot ei lähteneet ennen kuin lopetin oksentamisen ja laihdutin ihan perinteisesti. Sen sijaan lähti  monta hammasta ja sain sydänvian. En suosittele.

Toimii. Pysyin oksentelun avulla BMI 22 vuosikausia. Sitten sain lapseni, lopetin oksentelun ja tadaa tadaa, BMI 36!!

Kaduttaa niin paljon kun lopetin.

Ap

Vierailija
48/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuurolla= kuiduilla

Iltasyömiset pois lukuunottamatta hedelmiä ja marjoja.

Kaikkea periaatteessa muuten saasyödä muttei liikaa mitään.

Liikkumalla, läh. hyötyliikuntaa.

Vierailija
49/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät geenit. En oikeasti liho kovin helposti.

Tosin näin nelikymppisenä joutuu jo kyllä miettimään vähän mitä syö. Koen kuitenkin että voin syödä enemmän kuin muut. Tänään on esim mennyt neljä dallaspullaa, yksi vanukas yms. Eilen kokonainen kotipizza. Herkuttelut kuitenkin painottuu viikonlopuille ja arkena pyrin syömään vähemmän. Mitat 170/60

Vierailija
50/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii. Pysyin oksentelun avulla BMI 22 vuosikausia. Sitten sain lapseni, lopetin oksentelun ja tadaa tadaa, BMI 36!!

Ap

Oikeasti? Hae itsellesi apua.

Vierailija
51/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuurolla= kuiduilla

Iltasyömiset pois lukuunottamatta hedelmiä ja marjoja.

Kaikkea periaatteessa muuten saasyödä muttei liikaa mitään.

Liikkumalla, läh. hyötyliikuntaa.

169/ 56

Vierailija
52/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en syö perunaa, riisiä, pastaa, makaronia, maissia, kuitupitoista leipää vain aamiaisella, ei viljaa muuten lainkaan. Vihanneksia, hedelmiä, rasvaa, kananmunia ja lihaa kyllä.

Jaa, no mä syön ja olen silti hoikka. Syön myös paljon sokerisia herkkuja ja jätän usein normiaterioita väliin.

Painon kannalta lopulta merkkaa kalorit ja se syökö enemmän vai vähemmän kuin kuluttaa.

Terveyden kannalta merkkaa tietysti moni muukin asia.

Vierailija
53/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön oikeaa ruokaa ja välttelen kevytvalmisteita. Ne pitää nälkää ja ei tarvi koko ajan juosta nälissään jääkaapilla.

Annoskokoihin kiinnitän vähän huomiota.

Tykkään lihasta ja kasviksista. Syön kyllä pitsaa ja hampurilaisiakin, mutta ranskikset jätän tilaamatta. Myöskään cokista en osta hampurilaisen kanssa.

Vierailija
54/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siinä tapauksessa olisi varmasti tärkeämpää saada aikaiseksi jonkinlainen hoitosuhde kuin laihduttamisen miettiminen. Painon pitäminen kurissa oksentamista hyväksi käyttäen ei ole tervettä lyhyellä eikä pidemmällä aikavälillä! Ei ihme, että olet sen lopetettuasi paisunut.

Sinulla on lähtökohtaisesti väärä ajatusmalli ihan jo pelkkää syömistä kohtaan ja se pitäisi saada muutettua ennen kuin pystyt elämään sellaista elämää, jossa ruoka ja sen syöminen ei näyttele pääosaa. Suosittelen ammattiapua.

Vierailija
55/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia ja niillä syömisillä millä joku pysyy laihana joku toinen ei välttämättä pysykään. Aineenvaihdunta ja suoliston bakteerikanta vaikuttaa mm. siihen miten paljon energiaa elimistö varastoi ravinnosta.

Ei siis ihan hirveästi hyödytä tietää mitä joku toinen laiha syö, kun ylipainoisen elimistö todennäköisesti varastoi enemmän energiaa. Oma BMI:ni on 16,5 ja olen voinut syödä aina niin paljon kuin olen halunnut enkä ole ikinä elämässäni laihduttanut vaan päinvastoin olen aina yrittänyt saada painoa lisää. En silti ole onnistunut, koska elimistöni ei vain tunnu varastoivan ylimääräistä energiaa.

Voin toki tulla kertomaan huomenna (valvon todennäköisesti yli 23) mitä olen tänään syönyt, jos vain muistan. Tähän mennessä olen syönyt aamupalaksi pari palaa banaanipannaria, sen jälkeen kevyeksi ateriaksi lautasellisen raejuusto-auringonkukansiemensalaattia ja pari palaa kauraleipää tuorejuustolla ja äsken söin taas pari palaa pannaria välipalaksi. Aion syödä tänään vielä lämpimäksi ruoaksi pari isoa kanafileetä ja keitettyjä perunoita ja porkkanoita, lisää tuota salaattia ja mahdollisesti teen pirtelönkin. Olen kuitenkin melko varma, että joku hitaammalla aineenvaihdunnalla/erilaisella bakteerikannalla varustettu ihminen ei pysyisi laihana näillä syömisillä.

Eli sinä syöt pääsääntöisesti hyvin terveellisesti ja vähäkalorisia ruokia. Pari pannaria ei kumoa mitään, jos syöt noinkin terveellisesti. Siksi pysyt hoikkana.

Lihavat syövät väärin. Herkkuja, ja runsasrasvaisia ruokia, nopeita hiilihydraatteja; perunamuussia, kermaperunoita, ranskalaisia, pizzaa, hampurilaisia, noodeleita, spagettia ja kermakastikkeita, makkaraa ja nakkia, vaaleaa leipää, karkkia, sipsiä, limsaa, mehuja....mitä nyt näitä on. Väärän tyyppistä ruokaa. Ja sitäkin ahmivat liikaa, eli liian isoja annoskokoja.

Vierailija
56/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, oma paino ei nouse vaikka en tarkkaile syömisiäni erityisemmin, ja vaikka olen jo 42v.. Luulen että tässä on tosi isot hlökohtaiset erot vaan.

Vierailija
57/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah... En tiedä. Ei tee tuskaa syödä viikonlopun aikana megapussia sipsejä, pizzaa, sidukkaa jne. Viikollakin menee suklaata aika kiitettävästi. Kunnon ruokaa syön miten nyt sattuukin olemaan nälkä... Jos on kova nälkä, niin helposti santsaan kunnolla ja vedän kukkupäällisiä annoksia, jos taas ei ole, niin saatan syödä vain muutaman haarukallisen... Syön oikeasti todella epäterveellisesti ja elän pääasiassa herkuilla. En liho. BMI 21.

Vierailija
58/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kolme kertaa päivässä ja pyrin valitsemaan terveellisiä vaihtoehtoja. Pyrin syömään aamupalan klo 9, lounaan klo 12 ja illallisen klo 17, jolloin tuosta illasta aamuun toteutuu pätkäpaasto. Sokerisia herkkuja en syö lähes ollenkaan. Jos on tullut syötyä muutamana päivänä tuhdimmin niin kompensoin syömällä kevyemmin. En noudata tätä edellä mainittua rytmiä aina, mutta pyrin siihen. Näin paino kuitenkin pysyy kurissa, vaikka joskus lipsuisi ja mitään huonoa omaatuntoa en saa eli syöminen ei ole minulle ongelma.

Vierailija
59/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yleinen harhaluulo sellaisilla, jotka ei vaan yksinkertaisesti syö paljoa. Nuo sinun ruokasi ovat todella kevyitä ja pieniä määriä siihen verrattuna mitä joku selvästi ylipainoinen syö. Et ole hoikka minkään bakteerikantasi ja aineenvaihduntasi takia, vaan ihan sen vuoksi, että syöt vähemmän kuin kulutat. Ehkä sinä saat syödä, mitä haluat, koska sinun ei tee muuta mieli. Joillain ihmisillä menee helposti pussillinen sipsejä, puoli kiloa karkkeja tai paketti jäätelöä kerralla. He myös voivat syödä kokonaisen pizzan tai kebabaterian. Tällaiset ihmiset eivät voi syödä vapaasti mitä vain tekee mieli elleivät halua olla ylipainoisia.

Vierailija
60/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napostelu ja isot annokset (niin ruokaa kuin herkkuakin) on varmaan monen ylipainoisen kompastuskiviä. Itselläni on BMI vuosikausia ollut 18-19 ja syön yleensä aamiaiseksi puuroa pienellä määrällä marjoja tai hilloa, lounaaksi päivän ainoan lämpimän aterian ja illalla jogurttia, rahkaa tai vihanneksia, esimerkiksi pilkottuja porkkanoita. Yritän välttää sokeria (koska jään helposti sokerikoukkuun) sekä leipää, erityisesti sellaista valkoista höttöä joka melkein käy pullasta. Lounas on vaihteleva, joskus hyvin terveellinen ja toisinaan aika tuhti, teen paljon esimerkiksi kanaa currykastikkeessa, lämmintä salaattia tonnikalalla ja ravioleilla, kana- tai kalatacoja, ja kanafileitä tai pieniä naudanlihapihvejä porkkanamuussin kera. Aterioiden välillä en napostele ja jos syön jälkiruokaa, niin annoskoko on tärkeä: yksi rivi suklaata, pari keksiä tai muutama lusikallinen jäätelöä.

Pyrin lisäksi ulkoilemaan mahdollisimman paljon ja nautin suunnattomasti luonnossa tai kaupungilla kävelystä, mutta uskon ruokatottumusten olevan avainasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan