Laihat! Miten pysytte laihoina? Mun BMI 36
laihdutus tyssää aina kahden kolmen päivän jälkeen.
Jos saisi jonkun laihan ruokapäiväkirjan ja sitä noudattaisi?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on laiha? Tarkoitatko normaalipainoisia ihmisiä? Itse BMI 22,7 ikää 42, nainen olen. Lihoisin minäkin jos en koko aikuisikäni olisi vahtinut painoani. Jos joinakin päivinä syön enemmän tai epäterveellisesti, niin toisena päivänä sitten vastaavasti syön keveämmin tarkoituksella. Harva meistä on suunniteltu niin, että voi syödä päivä toisensa jälkeen mitä vain. Jos näin on, niin on jokin ongelma suolistossa, imeytymishäiriö. Tunnen myös henkilöitä, jotka ovat tasaiseen tahtiin lihoneet ensin 10 kg, sitten 10 lisää—>40-50 kiloa ja eivät enää välitä pudottaa painoa, koska nykyään on niin hienoa tämä kehopositiivisuus ja Isoja vaatteita saa tilattua edullisesti ulkomailta. Ja kun on kokoa XXXXL voi helposti syödä ulkona joka päivä pizzaa, kiinalaista, käydä iltapalalla mäkkärissä, ottaa jo aamupalaksi terassilla skumppaa ja välipalalla isoin jätskiannos ja lounaalla jälkkärit päälle. Väliajalla vähän karkkia pussista ja vaikka siideriä terassilla/rannalla. Ei ole enää väliä, lihominen kun ei näy ja henkilövaalissa ei ole, myös 140kg painoinen kuluttaa isompia määriä energiaa sitä kehoansa siirrellessä. Se ei vaan koskaan ole mennyt ymmärrykseeni, että miten näin ylipainoinen henkilö ei hoksaa vähentää edes vähän syömisiäni, laihtuisi aika helposti jonkun 10kg. Normaalipainoisella se 2kg:n pudotuskin teettää töitä!
Itse olen 120 kiloinen ja pudottanut nyt reilussa parissa kuussa 6-7 kiloa kovalla työllä, rajoittamalla kaloreita alle 1000 päivässä. Aika kova työ on ollut, mutta alaspäin on tultu. Mistä kuvittelet että kymmenen kiloa putoaisi suitsait pikkuvaivalla, edes superläskiltä?
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä syöt pääsääntöisesti hyvin terveellisesti ja vähäkalorisia ruokia. Pari pannaria ei kumoa mitään, jos syöt noinkin terveellisesti. Siksi pysyt hoikkana.
Lihavat syövät väärin. Herkkuja, ja runsasrasvaisia ruokia, nopeita hiilihydraatteja; perunamuussia, kermaperunoita, ranskalaisia, pizzaa, hampurilaisia, noodeleita, spagettia ja kermakastikkeita, makkaraa ja nakkia, vaaleaa leipää, karkkia, sipsiä, limsaa, mehuja....mitä nyt näitä on. Väärän tyyppistä ruokaa. Ja sitäkin ahmivat liikaa, eli liian isoja annoskokoja.
Olen syönyt tänään tavallista kevyemmin. Syön monina päivinä itsekin ison määrän perunamuusia johon laitan runsaasti margariinia, kokonaisen patongin, ison annoksen pastaa kermakastikkeella jne. Makean olen nykyisin jättänyt pois, mutta nuorempana saatoin syödä päivittäin puoli litraa jäätelöä tai puoli levyllistä suklaata tai ahmia ihan järjettömiä määriä ruisleipää dipillä eikä paino noussut.
Ja en myöskään väittänyt, että kukaan lihoisi ylipainoiseksi syömisilläni vaan vain ettei välttämättä pysyisi yhtä laihana. Käsittääkseni on ihan tieteellisestikin tutkittua, että lihavuusgeenejä on olemassa ja että hiiret joilla on jokin lihavuusgeeni lihovat samalla ruokamääärällä kuin hiiret joilta tämä lihavuusgeeni puuttuu? Ihmisten on vain jotenkin vaikea omaksua uutta tietoa, kun niin pitkään on vallinnut käsitys että kaikkien elimistö toimisi täsmälleen samalla tavalla ja jos joku on toista pyöreämpi niin se johtuu pelkästään siitä, että se toinen syö enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömällä silloin kun on nälkä ja vain sellaisen annoksen, että nälkä tyydyttyy.
Kun jotain erityisen herkullista ruokaa on tarjolla, en ylensyö. Jos otan lisää, niin vain vähän. Seuraavan kerran syön kun olen nälissäni.
Jos kaapissa on suklaalevy, otan palan tai kaksi päivässä jos tekee mieli. Levy kestää kuukauden. Sipsi pussista otan muutaman lastun kerrallaan.
Syön sen mitä kulutan, en mässää.
t. BMI 23
Kysyin mitä LAIHAT syö.
Ap
:DDD
Ja koska ihmisillä on erilaiset suolistobakteerit, niin aatun leireillä osa oli läskejä ja toiset reippaasti alipainoisia :p
Vierailija kirjoitti:
Ja koska ihmisillä on erilaiset suolistobakteerit, niin aatun leireillä osa oli läskejä ja toiset reippaasti alipainoisia :p
Ymmärrän pointin, mutta ihmettelen edelleen miten se oli mahdollista, että opiskeluaikaisen kämppikseni kanssa syötiin samaa p*skaa, ryypättiin samoissa hipoissa saman verran, liikuttiin samat matkat kauppaan, koululle kävellen jne. Oltiin, kuin paita ja peppu ja tehtiin ihan oikeasti samoja juttuja ja syötiin/juotiin saman verran, mutta kämppis lihoi 15 kg ja minä maksimissaan 2 kg.
88 vastaisin, että tutkimuksissa on havaittu, että laihat luulevat syöneensä todellista enemmän ja läskit todellista vähemmän. Tämä paljastuu videopäiväkirjoista.
Muistan kun seurustelin ylipainoisen miehen kanssa. Väitti, että ei ole syönyt mitään. Tarkemmin mietittyään muisti capuccinon ja kakkupalan. Hänen annoskokonsa oli myös järkyttäviä. Oltiin siis samanmittaisia, mutta hänellä oli kunnon pallomaha. Hän luuli syövänsä normaalisti, mutta totuus oli jotain muuta.
Tupakka ja huumeet. Ja silloin kun tekisi mieli syödä, kirjaa vaikka listaa tuntemiesi ihmisten virheistä.
Vierailija kirjoitti:
Syön sopivasti ja joinain päivinä skippaan lämpimän ruoan kokonaan jos ei ole nälkä, en napostele vähän väliä jotain jaskaa, teen liikunnallista työtä.
Ja sä siis pysyt tällä tavalla hoikkana? Siksi siis kyselen kun itsellä on ihan sama tyyli muuten, mutta yhden lämpimän aterian syön kyllä ihan joka päivä (eli aamupuuron) ja bmi on +30.. Mietin että pitäisiköhän luopua tuosta puurostakin :-/
ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön sopivasti ja joinain päivinä skippaan lämpimän ruoan kokonaan jos ei ole nälkä, en napostele vähän väliä jotain jaskaa, teen liikunnallista työtä.
Ja sä siis pysyt tällä tavalla hoikkana? Siksi siis kyselen kun itsellä on ihan sama tyyli muuten, mutta yhden lämpimän aterian syön kyllä ihan joka päivä (eli aamupuuron) ja bmi on +30.. Mietin että pitäisiköhän luopua tuosta puurostakin :-/
ei ap
No, tuskinpa olet pelkällä aamupuurolla lihonut, ellet ole syönyt sitä 3000 kcal edestä joka päivä.
Seuraan kokonaiskaloreita ja syön niiden puitteissa. Välillä tulee hotkaistua jättistuutti eikä samoilla kaloreilla salaattia, mutta pääosin pysyn ruodussa. Karkki on mun pahe, mutta juustoista, pastoista ja vaaleasta leivästä voin hyvin kieltäytyä ja valita sen terveellisen vaihtoehdon.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Näyttää siltä että se mitä kaikille laihoille on yhteistä on luonnonmukainen itsetehty ruoka jota syödään kohtuudella.
En nähnyt vastauksissa mitään eineksiä, makkaroita, valmisruokia ja pitsoja, limsoja ja sokerimehuja, leipäkasoja jne.
Täytynee tehdä täysremontti ruokavaliooni, itse olen nimittäin syönyt vain jälkimmäisiä 2-3 tunnin välein pari vuosikymmentä ja vaaka näyttää jo niin paljon yli 110 kilon että jotain asialle on tehtävä.
Jotain hyötyä tästäkin palstasta.
No minä syön just niitä pitsoja, hampurilaisia, makkarapottuja, limsaa, karkkia, kahvileipää, makaronia, kermaa, juustoa jne. En syö ikinä kasviksia.
Mutta en saa painoa yli 60kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä antaisin mitä vaan, et pystyisin laittamaan sormet kurkkuun ja oksentamaan itselleni BMI 20-22 ...
Se ei toimi. Lihoin bulimialla 10kg. Kilot ei lähteneet ennen kuin lopetin oksentamisen ja laihdutin ihan perinteisesti. Sen sijaan lähti monta hammasta ja sain sydänvian. En suosittele.
Toimii. Pysyin oksentelun avulla BMI 22 vuosikausia. Sitten sain lapseni, lopetin oksentelun ja tadaa tadaa, BMI 36!!
Kaduttaa niin paljon kun lopetin.
Ap
Mulla oli bulimia-aikoina bmi jotain 16 aika stabiilisti. Kaikki eivät vain halua laihuutta yhtä palavasti että opettelisivat kunnon tekniikat.
Minä en taas ymmärrä miten ihmiset voivat lihoa yrittämättä.
Olen ollut 25 vuotta lihotuskuurilla ja alan vasta nyt olla normaalipainoinen. BMI22 eli naisten silmissä laiha tai hintelä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
88 vastaisin, että tutkimuksissa on havaittu, että laihat luulevat syöneensä todellista enemmän ja läskit todellista vähemmän. Tämä paljastuu videopäiväkirjoista.
Muistan kun seurustelin ylipainoisen miehen kanssa. Väitti, että ei ole syönyt mitään. Tarkemmin mietittyään muisti capuccinon ja kakkupalan. Hänen annoskokonsa oli myös järkyttäviä. Oltiin siis samanmittaisia, mutta hänellä oli kunnon pallomaha. Hän luuli syövänsä normaalisti, mutta totuus oli jotain muuta.
Minä en vain luule syöväni paljon, vaan olen laskenut kalorit tarkkaan viimeiset kymmenen vuotta. Keskimäärin olen saanut 3400 kaloria/päivä koko tämän kymmenen vuoden ajan. Vaihteluväli ollut 2500-4500 kaloria, mutta pääsääntöisesti keskiarvon mukaisesti kuitenkin. Urheilua en harrasta nimeksikään ja päiväkulutukseni pitäisi olla ravitsemusterapeutin mielestä 2500. Samaa näyttävät muutkin laskurit. Roskaruokaa syön pääosin.
Minun pitäisi siis olla roimasti ylipainoinen, mutta ei. Rimpula mikä rimpula aina vaan :(
Epäilen syyksi sitä, että kaloreistani tulee lähes puolet juomista. Pelkästään kevytmaitoa juon pari litraa päivittäin ja samoin aitoa cokista. Ei minua limpparitkaan lihota :( Uskon kuitenkin runsaan maidon juonnin olevan syy hoikkuuteeni, mutta lopettaakaan en osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat erilaisia ja niillä syömisillä millä joku pysyy laihana joku toinen ei välttämättä pysykään. Aineenvaihdunta ja suoliston bakteerikanta vaikuttaa mm. siihen miten paljon energiaa elimistö varastoi ravinnosta.
Ei siis ihan hirveästi hyödytä tietää mitä joku toinen laiha syö, kun ylipainoisen elimistö todennäköisesti varastoi enemmän energiaa. Oma BMI:ni on 16,5 ja olen voinut syödä aina niin paljon kuin olen halunnut enkä ole ikinä elämässäni laihduttanut vaan päinvastoin olen aina yrittänyt saada painoa lisää. En silti ole onnistunut, koska elimistöni ei vain tunnu varastoivan ylimääräistä energiaa.
Voin toki tulla kertomaan huomenna (valvon todennäköisesti yli 23) mitä olen tänään syönyt, jos vain muistan. Tähän mennessä olen syönyt aamupalaksi pari palaa banaanipannaria, sen jälkeen kevyeksi ateriaksi lautasellisen raejuusto-auringonkukansiemensalaattia ja pari palaa kauraleipää tuorejuustolla ja äsken söin taas pari palaa pannaria välipalaksi. Aion syödä tänään vielä lämpimäksi ruoaksi pari isoa kanafileetä ja keitettyjä perunoita ja porkkanoita, lisää tuota salaattia ja mahdollisesti teen pirtelönkin. Olen kuitenkin melko varma, että joku hitaammalla aineenvaihdunnalla/erilaisella bakteerikannalla varustettu ihminen ei pysyisi laihana näillä syömisillä.
Eli sinä syöt pääsääntöisesti hyvin terveellisesti ja vähäkalorisia ruokia. Pari pannaria ei kumoa mitään, jos syöt noinkin terveellisesti. Siksi pysyt hoikkana.
Lihavat syövät väärin. Herkkuja, ja runsasrasvaisia ruokia, nopeita hiilihydraatteja; perunamuussia, kermaperunoita, ranskalaisia, pizzaa, hampurilaisia, noodeleita, spagettia ja kermakastikkeita, makkaraa ja nakkia, vaaleaa leipää, karkkia, sipsiä, limsaa, mehuja....mitä nyt näitä on. Väärän tyyppistä ruokaa. Ja sitäkin ahmivat liikaa, eli liian isoja annoskokoja.
Mistä sinä tiedät mitä lihavat syövät? Eiköhän jokainen lihavakin ole ihan yksilö.
Esimerkiksi minä en syö noita ruokia, joita mainitsit, mutta olen silti lihava koska syön liikaa. En pysty lopettamaan syömistä vaan syön liikaa salaattia, keittoa, leipää, pähkinöitä, jopa hedelmiä ja kasviksia syön liikaa.. ihan mitä tahansa melkein. Siis ahmin vaikka joka päivä lupaan ja vannon etten enää tee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on laiha? Tarkoitatko normaalipainoisia ihmisiä? Itse BMI 22,7 ikää 42, nainen olen. Lihoisin minäkin jos en koko aikuisikäni olisi vahtinut painoani. Jos joinakin päivinä syön enemmän tai epäterveellisesti, niin toisena päivänä sitten vastaavasti syön keveämmin tarkoituksella. Harva meistä on suunniteltu niin, että voi syödä päivä toisensa jälkeen mitä vain. Jos näin on, niin on jokin ongelma suolistossa, imeytymishäiriö. Tunnen myös henkilöitä, jotka ovat tasaiseen tahtiin lihoneet ensin 10 kg, sitten 10 lisää—>40-50 kiloa ja eivät enää välitä pudottaa painoa, koska nykyään on niin hienoa tämä kehopositiivisuus ja Isoja vaatteita saa tilattua edullisesti ulkomailta. Ja kun on kokoa XXXXL voi helposti syödä ulkona joka päivä pizzaa, kiinalaista, käydä iltapalalla mäkkärissä, ottaa jo aamupalaksi terassilla skumppaa ja välipalalla isoin jätskiannos ja lounaalla jälkkärit päälle. Väliajalla vähän karkkia pussista ja vaikka siideriä terassilla/rannalla. Ei ole enää väliä, lihominen kun ei näy ja henkilövaalissa ei ole, myös 140kg painoinen kuluttaa isompia määriä energiaa sitä kehoansa siirrellessä. Se ei vaan koskaan ole mennyt ymmärrykseeni, että miten näin ylipainoinen henkilö ei hoksaa vähentää edes vähän syömisiäni, laihtuisi aika helposti jonkun 10kg. Normaalipainoisella se 2kg:n pudotuskin teettää töitä!
Itse olen 120 kiloinen ja pudottanut nyt reilussa parissa kuussa 6-7 kiloa kovalla työllä, rajoittamalla kaloreita alle 1000 päivässä. Aika kova työ on ollut, mutta alaspäin on tultu. Mistä kuvittelet että kymmenen kiloa putoaisi suitsait pikkuvaivalla, edes superläskiltä?
No kai se on vaatinut kovan työn, kun olet säästöliekillä. Nosta kalorit 2000kcal/vrk ja aineenvaihduntasi alkaa toimimaan ja paino tippumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömällä silloin kun on nälkä ja vain sellaisen annoksen, että nälkä tyydyttyy.
Kun jotain erityisen herkullista ruokaa on tarjolla, en ylensyö. Jos otan lisää, niin vain vähän. Seuraavan kerran syön kun olen nälissäni.
Jos kaapissa on suklaalevy, otan palan tai kaksi päivässä jos tekee mieli. Levy kestää kuukauden. Sipsi pussista otan muutaman lastun kerrallaan.
Syön sen mitä kulutan, en mässää.
t. BMI 23
Kysyin mitä LAIHAT syö.
Ap
No sori nyt sitte kauheesti kun luulin rutkasti ylipainoista ja lihavaa kiinnostavan miten ja mitä normaalipainoiset ja siinä ikänsä pysyvät syövät. Mutta tottakai sinun kannattaakin ottaa mallisi laihojen ja alipainoisten syömisistä.
Kovasti onnea sinulle laihtumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi puolestaan kertoa minulle miten ihminen saa kohotettua itsensä siiven pisteeseen, että BMI on 36. Syön melkeinpä mitä haluan mutta silti tuosta uupuu vielä 35 kiloa.
Lopeta liikunnan harrastaminen. Syö isoja annoksia. Roskaruokaa usein.
Kun ei auta, niin ei auta.
Lopeta liikunnan harrastaminen. Syö isoja annoksia. Roskaruokaa usein.