Laihat! Miten pysytte laihoina? Mun BMI 36
laihdutus tyssää aina kahden kolmen päivän jälkeen.
Jos saisi jonkun laihan ruokapäiväkirjan ja sitä noudattaisi?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
88 vastaisin, että tutkimuksissa on havaittu, että laihat luulevat syöneensä todellista enemmän ja läskit todellista vähemmän. Tämä paljastuu videopäiväkirjoista.
Muistan kun seurustelin ylipainoisen miehen kanssa. Väitti, että ei ole syönyt mitään. Tarkemmin mietittyään muisti capuccinon ja kakkupalan. Hänen annoskokonsa oli myös järkyttäviä. Oltiin siis samanmittaisia, mutta hänellä oli kunnon pallomaha. Hän luuli syövänsä normaalisti, mutta totuus oli jotain muuta.
Minä en vain luule syöväni paljon, vaan olen laskenut kalorit tarkkaan viimeiset kymmenen vuotta. Keskimäärin olen saanut 3400 kaloria/päivä koko tämän kymmenen vuoden ajan. Vaihteluväli ollut 2500-4500 kaloria, mutta pääsääntöisesti keskiarvon mukaisesti kuitenkin. Urheilua en harrasta nimeksikään ja päiväkulutukseni pitäisi olla ravitsemusterapeutin mielestä 2500. Samaa näyttävät muutkin laskurit. Roskaruokaa syön pääosin.
Minun pitäisi siis olla roimasti ylipainoinen, mutta ei. Rimpula mikä rimpula aina vaan :(
Epäilen syyksi sitä, että kaloreistani tulee lähes puolet juomista. Pelkästään kevytmaitoa juon pari litraa päivittäin ja samoin aitoa cokista. Ei minua limpparitkaan lihota :( Uskon kuitenkin runsaan maidon juonnin olevan syy hoikkuuteeni, mutta lopettaakaan en osaa.
Minkä ikäinen olet? Minä pystyin syömään samalla lailla 30-vuotiaaksi asti, sitten alkoi pikkuhiljaa paino nousta. 35 vuoden jälkeen piti jo alkaa rajoittaa herkkuja reippaasti.
Hankkiudu äärimmäisen stressaavaan elämäntilanteeseen mistä ei pääse pois. Hyvin pysyy alipainossa kun ei ole ruokahalua ja stressi itsessään kuluttaa energiaa. Lisäksi voi hankkiutua taloudelliseen ahdinkoon niin ettei ole varaa ostaa ruokaa.
121 vielä, niin se 1/4 lautasesta ei tietenkään ole tyhjä, vaan on kalaa tai muuta proteiinia.
Syön aina ruokapöydän ääressä nätisti. Pieniä suupaloja, jotka pureskelen kunnolla. Seuraava suupala vasta kun edellinen on nielaistu. Syön siis todella hitaasti.
Periaatteessa painon hallinta on vain matikkaa. Syöt vähemmän kuin kulutat. Kun haluat pysyä samoissa mitoissa, niin syöt saman kuin kulutat. Herkutellakin voi joskus.
Ne annoskoot on varmaan usein aika ratkaisevia. 17cm halkaisjan lautasella minulla on noin 3/4 vihanneksia/kasviksia lounaalla ja illallisella. Jälkiruokana pieni pala hyvää juustoa useimmiten,joskus pala tummaa suklaata. Ilman mitään keksejä. En syö leipää kuin harvoin.
Aamupuuroni on mielestäni valtava, valmiina reilu 2 dl. Veteenkeitettyä kauraa, pellavansiemeniä, kookosta(myös öljyä), chiansiemeniä ja marjoja tai hedelmiä vähän. Kahvin juon mustana. Tällä olen ähkyssä monta tuntia.
Välipalana ehkä pari pähkinää, vihanneksia tai yksi hedelmä. Joka päivä ei välipaloja.
Näin syön ja pysyn hoikkana vaikka kylässä tai ravintolassa joskus syön sen leivoksen tms.