Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihat! Miten pysytte laihoina? Mun BMI 36

Vierailija
19.07.2020 |

laihdutus tyssää aina kahden kolmen päivän jälkeen.
Jos saisi jonkun laihan ruokapäiväkirjan ja sitä noudattaisi?

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hoikka. En tarkkaile syömisiäni enkä välttele mitään ruoka-aineita. Syön paljon kerralla sellaisia ruokia joista pidän ja saatan ottaa lisää kaksikin kertaa. Syön aamiaisen, lounaan ja illallisen. Iltapalaa syön harvemmin ja välipalaa yleensä en. Syön itse tehtyä ruokaa. En pidä makeasta joten en syö koskaan kotona mitään kahvileipää ja harvoin karkkia enkä ikinä mitään pussillista tai suklaalevyä kerralla. Jos herkuttelen niin herkuttelen salamilla tai jollain muulla suolaisella. En syö hedelmiä enkä oikeastaan kasviksia kuin lämpimän ruuan lisäkkeenä. En syö muroja tai myslejä tai mitään muuta sellaista, enkä jugurttia tai viiliä.

En harrasta muuta liikuntaa kuin lenkkeilyä koiran kanssa. Kävelen työmatkat ja olen ammatissa jossa liikun paljon.

Omasta mielestäni tärkeintä on että ruoka on vain ruokaa ja syöminen syömistä, en liitä niihin mitään tunteita. En koskaan lohtusyö mitään enkä koskaan kadu mitään syömisiäni.

Vierailija
62/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Näyttää siltä että se mitä kaikille laihoille on yhteistä on luonnonmukainen itsetehty ruoka jota syödään kohtuudella.

Sori, etten ehtinyt vastata, ennen kuin teit tuollaisen päätelmä. Minä en ole koskaan tykännyt ruuanlaitosta enkä välitä sen terveellisyydestä. En harrasta liikuntaa. En tiedä yhtään mitään kaloreistakaan. "Laihat geenit" pitävät laihana tietyt ihmiset. Ei vaan ole nälkä koskaan niin paljon, että paino nousisi. Pystyy syömään kaikkea, kun se "kaikki" lopulta on aika pieni määrä. Moni laiha sanoo, että syö itsensä ähkyyn, mutta ei tajua syövänsä silti todella vähän.  

Ymmärrän kyllä, että monella on tarve nostaa itseään toisten yläpuolelle kehumalla ruokiaan, kalorimääriään ja liikuntatottumuksiaan. Sitten heidän on myös helppo arvostella muiden tekemisiä, kun he eivät tajua, että kaikkien elimistö ei toimi samalla tavalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku täällä sanoikin, syö säännöllisesti nälkään välipaloineen ja herkuttelee kun mieli tekee. Se on tervettä syömistä.

Vierailija
64/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: pari desiä marjoja, puuroa (puoli desiä puuro hiutaleita, vettä), 1rkl pellavarouhetta, reilu desi sokeritonta ja maustamatonta soijajogurttia

Välipala: kuppi kahvia kauramaidolla, yleensä myös pala tummaa suklaata

Lounas: Kasviksia ainakin pari sataa grammaa. Pastaa (noin 50g kuivana) tai vastaava määrä kvinoaa/riisiä/sämpylä/tms., noin 120g jotain proteiinipitoista, yleensä keitettyjä papuja tai tofua. 15g pähkinöitä tai siemeniä. Jälkiruoaksi hedelmä tai kaksi.

Välissä teetä

Päivällinen samantyylinen kuin lounas, eli samat määrät samoja ruoka-aineita. Kasvikset voi olla vaikka sopan muodossa ja siinä lisänä linssejä, tai jotain muuta. Viljat saatan jättää joskus pois päivällisellä.

Normaalisti näin ja korkeintaan kerran viikossa pidän herkkuhetken, esim. kunnon annos ravintolassa jälkiruuan kanssa tai kotona leivon jotain ja syödään leipomus miehen kanssa kahdestaan. Joskus se voi olla vain juoma ja leivos kahvilassa. Jos on joku juhla tai tapahtuma sillä viikolla niin syön siellä vapaasti ja herkuttelut oli sitten siinä.

Vierailija
65/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti.

Syön aika vähän, enkä juuri napostele suklaata kummempia herkkuja.

Vierailija
66/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku täällä sanoikin, syö säännöllisesti nälkään välipaloineen ja herkuttelee kun mieli tekee. Se on tervettä syömistä.

Tähän vielä lisäys: palstalla joku voivotteli, ettei voi leipoa piirakkaa, koska söisi puoli vuoallista. Tietenkin silloin syödään puoli vuoallista, jos leivotaan piirakkaa. Ei ehkä ihan puolta vuoallista, itse en jaksaisi niin paljoa, mutta kuitenkin todella paljon. Se kuuluu asiaan ja hoikkana pysyy silti.

Vierailija
67/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön niin paljon kuin huvittaa, ei se muuta sitä että mieheni ja minun sukunimi on Laiho :)

Vierailija
68/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset ruokailuajat. Se on ehkä tärkein. Ja maltilliset annoskoot. Eli en syö mitään kokonaista pizzaa tai isoa hamppariateriaa. Mutta täytyy sanoa että en edes pidä roskaruuasta tai sipseistä. Kaikkea voi syödä kohtuudella. Ja illalla syön aina pienen terveellisen iltapalan. En siis napostele illasta. Aamut alkaa aina kahvilla ja ruisleivällä. Herkkuja ja karkkiakin voi hyvillä mielin syödä silloin tällöin, mutta ei niin usein että tulee sokeririippuvaiseksi.

Vierailija
69/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä lisäys: palstalla joku voivotteli, ettei voi leipoa piirakkaa, koska söisi puoli vuoallista. Tietenkin silloin syödään puoli vuoallista, jos leivotaan piirakkaa. Ei ehkä ihan puolta vuoallista, itse en jaksaisi niin paljoa, mutta kuitenkin todella paljon. Se kuuluu asiaan ja hoikkana pysyy silti.

Voi ihan hyvin syödä puoli piirasta ja joskus paketillisen keksiä.

Ei sitä kuitenkaan joka päivä tehdä ja ähky siirtää seuraavaa ruokailua. Ei siis syödä kellonajan mukaan.

Vierailija
70/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo 50+, ja kaikkea olen kokeillut. Ihan kaikkea. Nyt olen juuri ja juuri normaalipainon sisällä. Nuorempana bmi oli noin 22.

Kaikista maailman ruokatavoista ja dieeteistä kolme tehokkainta on:

- kaloreiden laskeminen, joka helppoa nykyään appien avulla. Ei tule vahingossakaan syötyä liikaa kaloreita. Tykkään siitä, että kaikki on sallittua. Lisäksi oppii muutaman kuukauden jälkeen silmämääräisesti arvioimaan kalorit, eikä enää tarvi appia.

- kerran kokeilin karppausta. Se ei laskenut painoa, mutta kavensi tehokkaasti vyötäröä. Huono puoli oli siinä, että todella kallista syömistä. Enkä tykkää siitä, että on kiellettyjä asioita, koska silloin alkaa nimenomaan tekemään mieli sitä, mikä kielletään.

- syöminen max 3 kertaa päivässä. Ei mitään välipaloja. Kerran kokeilin sitä, että söin neljän tunnin välein, ihan ohjeiden mukaan. Tällöin lihoin monta kiloa.

Yks sopii yhdelle, ja toinen toiselle. Ap, sinun täytyy lukea näitä ohjeita, ja sitten kokeilet, mikä sopii sinulle.

Vierailija
71/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen fyysistä työtä ja kulutan työpäivän aikana reilusti kaloreita sen vuoksi. Ruokavalio vaihtelee, esimerkkipäivä:

Aamupala: kaksi kauraleipää margariinilla, päälle juustoa ja kinkkua ja kurkkua. Sokerijogurttia myslillä. Pari kuppia kahvia.

Töissä joku valmisruoka, esim. nakkikastike ja muusi. Vähän omaa salaattia. Joskus leipä tai pari siihen päälle.

Välipala: maustettu rahka (sokerillinen) ja joskus jotain hedelmiä. Joskus suklaapatukka.

Ilta: en syö yleensä mitään. Juon teetä hunajalla ja maidolla sekä tuoremehuja aika paljon.

Kaupungille jos menen shoppailemaan ja nälkä yllättää syön juustohampurilaisen ja pirtelön.

Ravintolassa käyn syömässä muutaman kerran kuussa. Silloin otan yleensä jonkun lehtipihvin aurakastikkeella ja ranskalaiset + kokis. Syön yleensä koko annoksen loppuun.

Olen siis keski-ikäinen hoikka nainen. (normaalipainon alarajoilla)

Vierailija
72/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hoikka, myös vanhempani ovat. Ehkä osittain perinnöllistä, osittain opittua.

En hirveästi tykkää makeasta, herkuttelen ns. ”oikeilla ruuilla”, esimerkiksi pizzalla, jolloin se menee yhdestä ateriasta. Eli en usein syö aterioiden päälle erikseen herkkuja.

Ei ole kuitenkaan mitään kiellettyjä ruokia, ja syön joka päivä aamupalaa, lounaan, päivällisen ja iltapalan. En ole erityisen urheilullinen. Olen nykyään vegaani, mutta se ei ole vaikuttanut painooni millään tavalla. Bmi 21.

Eli ei tässä mitään taikaa ole, tottumuksia oikeastaan vain. Uskon kyllä että niitä on tosi vaikea muuttaa, jos on lapsesta asti opittuja. Minulla ei ole mitään syytä tuntea paremmuutta hoikkuudestani, minä vain olen hoikka, en tee erityisesti työtä sen eteen.

Vierailija
73/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi puolestaan kertoa minulle miten ihminen saa kohotettua itsensä siiven pisteeseen, että BMI on 36. Syön melkeinpä mitä haluan mutta silti tuosta uupuu vielä 35 kiloa.

Vierailija
74/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on laiha? Tarkoitatko normaalipainoisia ihmisiä? Itse BMI 22,7 ikää 42, nainen olen. Lihoisin minäkin jos en koko aikuisikäni olisi vahtinut painoani. Jos joinakin päivinä syön enemmän tai epäterveellisesti, niin toisena päivänä sitten vastaavasti syön keveämmin tarkoituksella. Harva meistä on suunniteltu niin, että voi syödä päivä toisensa jälkeen mitä vain. Jos näin on, niin on jokin ongelma suolistossa, imeytymishäiriö. Tunnen myös henkilöitä, jotka ovat tasaiseen tahtiin lihoneet ensin 10 kg, sitten 10 lisää—>40-50 kiloa ja eivät enää välitä pudottaa painoa, koska nykyään on niin hienoa tämä kehopositiivisuus ja Isoja vaatteita saa tilattua edullisesti ulkomailta. Ja kun on kokoa XXXXL voi helposti syödä ulkona joka päivä pizzaa, kiinalaista, käydä iltapalalla mäkkärissä, ottaa jo aamupalaksi terassilla skumppaa ja välipalalla isoin jätskiannos ja lounaalla jälkkärit päälle. Väliajalla vähän karkkia pussista ja vaikka siideriä terassilla/rannalla. Ei ole enää väliä, lihominen kun ei näy ja henkilövaalissa ei ole, myös 140kg painoinen kuluttaa isompia määriä energiaa sitä kehoansa siirrellessä. Se ei vaan koskaan ole mennyt ymmärrykseeni, että miten näin ylipainoinen henkilö ei hoksaa vähentää edes vähän syömisiäni, laihtuisi aika helposti jonkun 10kg. Normaalipainoisella se 2kg:n pudotuskin teettää töitä!

Vierailija
75/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoikka yli kolmekymppiseksi. Sitten aloin juoda punkkua ja syödä juustoa joka ilta. Punkkua menee siis 1-2 pulloa joka päivä. Tämän reilun neljän vuoden herkuttelun tuloksena bmi on 27. Suht kovaa työtä tää lihominen!

Vierailija
76/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

75, henkilövaakaa ei ole😅

Vierailija
77/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi puolestaan kertoa minulle miten ihminen saa kohotettua itsensä siiven pisteeseen, että BMI on 36. Syön melkeinpä mitä haluan mutta silti tuosta uupuu vielä 35 kiloa.

Tätä olen myös miettinyt ja menen kyllä takuuseen, että geeneillä ja aineenvaihdunnalla on jotain tekemistä asian kanssa. Sekin, että joku on siellä normaalipainon keski-/ylävaiheilla samoilla tai jopa pienemmillä ruokamäärillä, kuin se normaalipainon alarajoilla/alipainon puolella oleva. Joku voi syödä likipitäen mitä vaan ja melko suurilla annosmäärillä eikä liho yhtään! Ruokavalioon voi kuulua usein alkoholi, suklaa, sipsit ym. Sitten taas joku toinen lihoo todella nopeasti samoilla ruuilla...

Vierailija
78/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ruokamäärät on tosi pieniä. En koe tarvetta syödä koskaan vatsaani täyteen. En myöskään ajattele tai himoitse ruokaa. Oikeastaan en juuri edes koe olevani nälkäinen. En syö mitään klo 18 jälkeen.

En myöskään lohduta tai palkitse itseäni ruoalla.

Vierailija
79/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti osin johtuu geeneistä. Syön samaa safkaa kuin mieheni. Hän painaa 115 kg, minä 58 kg. Saman pituisia ollaan. Tosin olen myös ahkera puuhaaja. Jos liikkuu koko päivän kuin sähköjänis, niin varmaan kuluu energiaakin.

Vierailija
80/126 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään erityisiä dieettitemppuja pysyäkseni hoikkana. Syön monipuolisesti kaikkea, ja silloin kun on nälkä. Herkkujakin syön. Pulla on paheeni..

Eiköhän se ole aika pitkälti myös aineenvaihdunnasta kiinni, että osa pysyy hoikkana/normaalipainoisena ilman suurempia kommervenkkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi