Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vanhemman uusperheellisen jaksaminen

Vierailija
22.01.2025 |

Hei

Olenko tyly puolisolleni kun en jaksaisi enää passata hänen jälkikasvuaan jotka tulevat meille moneksi päiväksi? Puolison mielestä olen. Puoliso ei osallistu ruoanlaittoon eikä muuhunkaan, seurustelee vaan, tykkäisin myös. Olen 70vuotias enkä enää jaksa monen päivän vierailuja eikä puolison mielestä siitä ole mitään vaivaa. No, ei kait hänelle, minähän se kokkikolmosena siellä olen, kun kukaan ei auta.

Tykkään kuitenkin et molempien lapset perheineen käyvät meillä, siis KÄYVÄT. On kiva kahvitella ja jutella mutta oma rauha on mulle tärkeää. Mitä mieltä?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tyly. En tiedä miksi alunperinkään olet alkanut passaamaan.

Vierailija
2/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä ihminen tuossa iässä ala ketään passaamaan. Keitä kahvit ja sanot että ei nyt jaksa enempää. Tehköön mies jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne aikuiset lapset voi osallistua ruuanlaittoon/tiskeihin. Sehän on ihan selviö tuollaisissa pidemmissä vierailuissa.

Vierailija
4/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.Olen kertonut monta kertaa mutta tässä kohtaa puhun kädelle. Mikään ei auta! Tykkään kyllä kun tulevat, mutta käyminen olisi kivempaa ei monen päivän meillä asuminen. 

Monasti miettinyt että menen jonnekin, mutta siitä vasta riemu alkaa..Välillä tuntuu vankilalta.

Vierailija
5/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativatko he passausta? Meillä on monesti ollut tarkoituksena käydä puolison isovanhemmilla siten, että syödään muualla tai laitetaan itse ruoka. Kumminkin siellä sitten väkisin laitetaan pöytä koreaksi ja selän takana valitetaan, miten rankkaa on.

Vierailija
6/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sinä ap olet?

Vierailija
7/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy lujana. Ei sun yli saa kävellä! 

Vierailija
8/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa olisikin totta. 

Vierailija
9/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70

Vierailija
10/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin he sitä vaativat, mutta puhutaan että olisi lounas aika tulossa eikä nosteta pyllyä sohvalta että itse tartuttaisiin toimeen, niin siltähän se vaikuttaa.  Meillä syödään kaksistaan ollessa vain klo 16 ja lounaaksi puuroa tai leipää ja kahvia.

Vierailija
11/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tyly. Mutta totta lienee, ettei miehesi asenne muuksi muutu. 

Oletko puhunut suoraan hänen lapsilleen? Pyytänyt apua ruuanlaittoon, lakanapyykkiin ( jos kerta yöpyvät) ja jäilien siivoukseenjne. Ethän tee heille petejä valmiiksi jne. 

Entä jos vaan jätät ruuan laiton heidän huolekseen? Tai ostat kaupasta valmista?

Vierailija
12/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tyly. Sinun pitäisi saada sekä puolisosi että puolison lapset ymmärtämään, että olet vanhentunut etkä enää jaksa samalla tavalla tehdä ruokaa ym. kuin aikaisemmin. Pystyisitkö puhumaan ihan suoraan heille vanhenemisesta ja jaksamisesta. Hyvä vaihtoehto on se, että ensi kerralla kun puolison jälkikasvu on tulossa niin itse lähdet pois niiksi päiviksi. Pystyisitkö menemään oman lapsesi tai jonkun ystäväsi luokse. Heille voit suoraan kertoa, miksi sinun pitäisi päästä kotoasi pois. Monella seitsemänkymppisellä on  kaikenlaista särkyä ja vaivaa jos ei suoranaista sairautta. Koeta saada puolisosi ymmärtämään, että et ole samanlaisessa kunnossa kuin aikaisemmin.

Vierailija
13/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin he sitä vaativat, mutta puhutaan että olisi lounas aika tulossa eikä nosteta pyllyä sohvalta että itse tartuttaisiin toimeen, niin siltähän se vaikuttaa.  Meillä syödään kaksistaan ollessa vain klo 16 ja lounaaksi puuroa tai leipää ja kahvia.

No et tee sitä lounasta. Miksi olet tuollainen kynnysmatto?

Vierailija
14/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pyytänyt miehesi jälkikasvua osallistumaan ruuanlaittoon ja muihin kotitöihin silloin, kun ovat teillä? Ei kannata raataa itseään väsyksiin asti, kun on nuorempiankin paikalla.  

Vierailija
15/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy lujana. Ei sun yli saa kävellä! 

On kävelty jo. Moneen kertaan.

Ukko voi ihan hyvin keittää kahvit lapsilleen. Itseään aloittaja on suostunut olemaan pelkkä piika.

Vierailija
16/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHo! Miksi suostut tuollaiseen. Kai sinulla jotain sananvaltaa on omassa kodissasi. Ei meillä voi kumpikaan yksipuolisesti päättää vieraista ja kävellä vain toisen ylitse. Jos asuu yksin, voi yksin päättää. Kuinka ne kehtaavat tulla iäkkäiden passattavaksi täysihoitoon. Tulee tietenkin jos noin yksinkertaisia helppoheikkejä on ottamassa vastaan.

Minä passaan korkeintaan vain omat iäkkäät omaiseni enkä varsinkaan alkaisi itseäni nuorempia passaamaan. Johan olisi naurettavaa passata nuorempia. Mieheni ei ota vieraita jos ei itse huolehdi niistä.

Vierailija
17/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhuisin sitten niille lapsille suoraan. Lähettäisin vaikka viestin ennenkuin tulevat, että kun ikää on, en jaksa enää samalla lailla laittaa ja hosua ja toteat, että heidän täytyy huolehtia omasta ruokahuollostaan ja toivottavasti tuovat mukanaan omat lakanat ja pyyhkeet. En pyytäisi, en selittelisi enempää vaan yksinkertaisisesti ilmoittaisin.

Vierailija
18/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun mies ei hoida omaa osaansa? Onko hänellä jokin sairaus ettei voi laittaa ruokaa, keittää kahvia jne?

Vierailija
19/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on tapana, että vieraat eivät osallistu mihinkään. Pikemminkin siitä tulee sanomista, jos vieras edes ehdottaa tekevänsä jotain keittiössä tmv. Heti tulee puhetta, että vieras haluaa vain kytätä/nuuskia toisten kotia. Tämän vuoksi itse en osaa/uskalla tehdä mitään vieraissa paikoissa ellei suoraan sanota, mitä tehdään ja miten.

Vierailija
20/69 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten teet lounasta? Kyllä ne vieraat jossain vaiheessa alkavat lähtevät syömään tai hakevat ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän