Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prkle! Mies varasi perheelleme matkan, mutta en halua lähteä.

Vierailija
02.06.2013 |

Varasi ja maksoi siis matkan. En halua lähteä. Matkustaminen stressaa mua aivan liikaa ja nyt en todella kaipais sellaista. Minulla ei myöskään ole matka-ajankohtana rahaakaan. Kaikki aurinkorasvat, lääkkeet ja muut pitää ostaa ennen matkaa ja siihen hupenee sievoinen summa.

Vittu mua vituttaaaaa...

Mietin tässä syytä kotiinjäämiselle.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minne se matka on

Vierailija
2/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme "perhe" olette jos teidän pitää laskea pennosia erikseen. "minulla on varaa aurinkorasvaan, onko sinulla?" Mitä ihmettä vingut , jos teillä on tuollainen naurettava minä maksan tämän-systeemi, niin olet menemättä, jos ei sun pistetaulukkoon sovi.

Ennenkuin joku sanoo yhtään mitään, niin minulla on suurempi palkka kuin miehellä ja yhdessä suunnitellaan lomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määränpäällä ei nyt ole merkitystä tässä asiassa.

Yritin jo miehen vanhemmille tyrkyttää oman paikkani, mutta heillä ei ole ajankohtana lomaa. Onkohan mahdollista perua se mun matka? Matkan alkuun noin kuukausi.

ap

Vierailija
4/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun teet ajan kanssa listan, että mitä pitää pakata mukaan ja sitten työnnät listan miehelle. Mies stressatkoon pakkaamiset ja kamojen hankkimiset. Jos haluaa sut mukaan, niin hoitaa sulle kaiken valmiiksi. Jos ei halua tehdä sitä, niin sit sun ei tarvi lähteä.

Vierailija
5/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 07:59"]

Määränpäällä ei nyt ole merkitystä tässä asiassa.

Yritin jo miehen vanhemmille tyrkyttää oman paikkani, mutta heillä ei ole ajankohtana lomaa. Onkohan mahdollista perua se mun matka? Matkan alkuun noin kuukausi.

ap

[/quote]

Ääliö, laske nyt tarkkaan kustannukset. Kai teillä nyt on eräpäivä, miten maksat laskun. Onhan huomioitu päivittäinen kulutus? Maksoin tänään ruoan ja se maksoi 20e. Anna minulle nyt se 1,50e minkä olet velkaa. Ja jos oikein reilu olet, niin voit antaa maksuaikaa perheesi puolikkaalle sähkölaskulle vaikka.

Vierailija
6/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 08:01"]

Senkun teet ajan kanssa listan, että mitä pitää pakata mukaan ja sitten työnnät listan miehelle. Mies stressatkoon pakkaamiset ja kamojen hankkimiset. Jos haluaa sut mukaan, niin hoitaa sulle kaiken valmiiksi. Jos ei halua tehdä sitä, niin sit sun ei tarvi lähteä.

[/quote]

Pakkaaminen ei niinkään stressaa, mutta se itse matkustaminen ja perilläolo stressaa. Loma ei ole minulle lomaa koska stressaan koko ajan ja lasken öitä kotiinpaluuseen. En pysty nukkumaan, väsyttää ja sen takia kiukuttaa ja stressa entistä enemmään. Viikon matkan jälkeen tarvitsen aina viikon lepoloman/toipumisloman kotona.

Ja vaikka kuinka jätän miehelle listaa ostettavista lääkkeistä ja rasvoista, niin suurin osa unohtuu kuitenkin. Jos yhtään haluan, että lapsella on lääkkeet, rasvat ym mukana, tulee mun huolehtia ne mukaan.

ap

Vierailija
7/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko relata vähän?

Menette yhdessä apteekkiin ja mies maksaa lääkkeet ja rasvat (jos ne sieltä ostetaan).

Vierailija
8/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 08:20"]

Voisitko relata vähän?

Menette yhdessä apteekkiin ja mies maksaa lääkkeet ja rasvat (jos ne sieltä ostetaan).

[/quote]

Voisitko kertoa miten relaan? En vaan pysty rentoutumaan missään muualla kuin kotona. Mies olettaa mun maksavan lääkkeet ja rasvat koska hän maksoi matkan. Olettaa myös, että minä maksan osan kuluista (esim ruoka) matkan aikana.

Selitin miehelle ettei minulla ole rahaa lähteä, mutta ei ottanut kuuluviin korviin. Itse on ihan intona lähdössä, samoin lapsi.

ap

Vierailija
9/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tuollaista kiittämätöntä vaimoa. Varsinainen ilonpilaaja pirttihirmu. Hyi h...

kehtaatkin vielä .

Vierailija
10/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tuollaista kiittämätöntä vaimoa. Varsinainen ilonpilaaja pirttihirmu. Hyi h...

kehtaatkin vielä .

Vierailija
11/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostamassa ne lääkkeet ja rasvat jo nyt ja pistä valmiiksi matkalaukkuun, niin tarvitse niistä enää stressata. 

Mikä siinä matkustelussa niin stressaa, vai onko sinulla yleensäkin elämässä huono stressinsietokyky? Mun mielestä on ihanaa unohtaa hetkeksi arkinen stressi tiskaamisineen ja siivoamisineen ja keskittyä vain omaan ja toisten viihtymiseen ja nauttimiseen. Stressi helpottaa heti, kun kamat on pakattu autoon ja kotioven lukko napsahtaa!

Kaikki ei tietenkään tykkää matkustelusta, mutta jos muut tykkää niin joskus täytyy tehdä myönnytyksiä ja mennä muiden mukana.  Hermoileva ja stressaantunut ihminen ei ole kivaa matkaseuraa,  joten opettele rentoutumaan sinäkin.

Vierailija
12/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että miehellä on varaa lähteä lomalle, mutta sinulla ei?

Vierailija
13/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 08:09"]

Ja vaikka kuinka jätän miehelle listaa ostettavista lääkkeistä ja rasvoista, niin suurin osa unohtuu kuitenkin. Jos yhtään haluan, että lapsella on lääkkeet, rasvat ym mukana, tulee mun huolehtia ne mukaan.

ap

[/quote]

Onpa sulla ihana mies (eli yksi lapsi lisää). On munkin mies oikein todellinen maalaisjuntti, mutta on sekin vuosien myötä oppinut mitä lapset suunnilleen tarvitsevat mukaan. Ja listoista on oppinut, että niitä noudatetaan eikä niihin suhtauduta huolettomasti, koska ne on tehty noudatettavaksi.

Millainen saapas sun mies on, jos ei pärjää ehdalle paskanhajuiselle maalaisjuntille.

Vierailija
14/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 07:57"]

Ihme "perhe" olette jos teidän pitää laskea pennosia erikseen. "minulla on varaa aurinkorasvaan, onko sinulla?" Mitä ihmettä vingut , jos teillä on tuollainen naurettava minä maksan tämän-systeemi, niin olet menemättä, jos ei sun pistetaulukkoon sovi.

Ennenkuin joku sanoo yhtään mitään, niin minulla on suurempi palkka kuin miehellä ja yhdessä suunnitellaan lomat.

[/quote]

Yhdyn sinuun erittäin tiiviisti.

Jos ollaan suhteessa, ollaan sitten oikein kunnolla tai ei ollenkaan. Raha varsinkin on sellainen asia, josta ei tulisi turhantakia kitistä. Paitsi nyt jos jonkun 5000€ lahon harrasteauton ostaa, niin sitten kyllä varmasti tulee sanomista.

Ovatko ihmiset niin kovin narsistisia umpiluupäitä, että raha on niin jumalallinen asia ettei sitä voi jakaa kaikkein lähimmän ihmisen kanssa?

Vierailija
15/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä on yksi lapsi ja reissaaminen stressaa?!? Ei sinne matkalle jumalatonta arsenaalia lääkkeitä ja rasvoja tartte ottaa mukaan. Kyllä muissa maissakin on apteekit ja kaupat olemassa. Ostaa voi sieltä tarpeen mukaan.

Itse olisin aivan onnessani, jos mies yllättäisi minut matkalla. Meillä matkanjärjestäjä olen yleensä minä, mutta kyllä ennen lopullista lähtöpäätöstä, kohteesta keskustellaan yhdessä. Ja mä  maksan aina oman osuuteni matkan hinnasta ja mies omansa ja lapsen sit puoliksi. Muita kuluja ei sit sen kummemmin jaeta.

Mutta toisaalta, onhan toi aika ajattelematonta, mennä varaamaan mata kysymättä toisen mielipidettä. Tiedän, että on olemassa sun kaltaisia ihmisiä. Esim. oma siskoni on paljon mieluummin kotona kuin reissussa. Kerran oltiin perheinemme yhteisellä etelän reissulla. Ja vähältä piti ettei kellään ollut hauskaa juuri siskoni takia. Toiset ei vaan nauti matkustelusta niin kuin toiset.

Vaikea tilanne, en tiedä mitä sinun kannattaisi  tehdä... Toisaalta sinulla olisi täysi oikeus jäädä pois matkalta, mutta jos pystyisit yhtään relaamaan niin matka voisi olla ihan mukava. Ja etenkin lapsen kannalta olisi varmasti kiva, jos äitikin olisi lomailemassa. Mutta vain, jos osaat olla pilaamatta lomaa hermoilematta turhista.Reissuun ei kannata lähteä, jos se on todella vastenmielistä ja sinun aikasi menee kiukutteluun ja stressaamiseen. Silloin kannattaa todella jäädä kotiin ja yrittää saada joku esim. mummu matkalle mukaan...

Vierailija
16/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisi kyllä kiva tietää, mihin olette matkalla ja minkä ikäinen lapsi teillä on... saisi vähän perspektiiviä ja voisit saada parempia vinkkejä stressin vähentämiseen...

Vierailija
17/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilaa lapsesi lomaa! Yritä nyt järjestellä ne raha-asiat. Säästät jossain ja hankit ajoissa tarvittavat. Ehdit vaikkapa myydä kirpparilla lapsen vanhat lelut ja vaatteet sekä kaikki omat turhakkeet, niin saat vähän helpotusta rahatilanteeseen.

Vierailija
18/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää suosiolla kotiin, menee muitten loma pilalle kun on tollanen ämmä mukana..

Vierailija
19/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantalomalle Kreikkaan ollaan menossa, jos sillä nyt mitään samperin merkitystä on tässä asiassa. Niin ja lapsi on 10v.

Olen paljon kyllä aikoinaan matkustellut ja myös viime vuonna, ihan vaan sen takia että muu perhe haluaa. Koko viikon yritän vaan hengailla mukana ja näyttää iloista naamaa. Mua stressaa kaikki kohteessa, onko rantojen vesi puhdasta? Uima-altaan vedenlaatu, onko puhdas? Mitä voin syödä sairastumatta (olen erittäin herkkävatsainen)? jne jne jne.

Enimmäkseen myönnyn vaan muiden toiveisiin, siis mitä muut haluaa tehdä ja koitan sopeutua siihen. Sisimmässäni kiehuu ja pidättelen itkua. Yleensä se itku tuleekin sitten kun olen esim yksin hotellihuoneessa tai suihkussa. En myönnä kenellekään, että ahdistun enkä nauti. Teeskentelen nauttivani.

Ihaninta koko lomassa on se kun saan heittää kaikki kamat matkalaukkuun ja kotimatka alkaa.

ap

Vierailija
20/102 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 09:12"]

Älä pilaa lapsesi lomaa! Yritä nyt järjestellä ne raha-asiat. Säästät jossain ja hankit ajoissa tarvittavat. Ehdit vaikkapa myydä kirpparilla lapsen vanhat lelut ja vaatteet sekä kaikki omat turhakkeet, niin saat vähän helpotusta rahatilanteeseen.

[/quote]

Millä ne järjestän? Kaikki myynnissä jo torilla tai huutiksessa, eikä kukaan osta. Hinnassa ei ole vikaa (esim t-paita 0,50 euroa). Tilillä nyt 5 euroa rahaa ja palkka tulee 15.6, että näin. Palkasta menee normilaskut ja lainanlyhennykset. Yleensä jää käteen 300 euroa elämiseen. Nyt ei taida kesäkuussa jäädä sitäkään koska olen joutunut lääkärilaskuja maksamaan luotolla, joten sekin summa sitten korkeampi. Hyvä jos 150 euroa jää kuukaudelle. Tuosta jäljelle jäävästä summasta pitää maksaa lääkkeet, rasvat ja osan ruoasta matkalla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan