Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 20 -vuotiaan tytön Turkkiin lomalle kavereiden kanssa?

Vierailija
01.06.2013 |

Meidän tyttö haluaisi lähteä ensi kesänä Turkkiin suunnilleen samanikäisten kavereiden kanssa. Minua hirvittää koko matka, kun olen kuullut millaista meno turkin lomakohteissa on. 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 13:03"]

Rahasta tämä varmasti enemmän kiinni kuin muista asioista, varsinaisia valopäitä täällä kirjoittelee...

[/quote]

Terve 20-vuotias hoitaa kyllä ihan itse omat raha-asiansa.

[/quote] Jep, mutta ainakin minä opiskelin tuon ikäisenä vielä. Kesät olin töissä (jo alkaen 15 vuotiaasta olin 6-7 viikkoa kesälomasta töissä) ja 20 v. olin 2-3 iltana iltatöissäkin, mutta silti rahaa ei ollut liikaa kun maksoin opiskeluni itse. Kotoa rahaa ei tullut.

Vierailija
42/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 14:00"]

Rahasta tämä varmasti enemmän kiinni kuin muista asioista, varsinaisia valopäitä täällä kirjoittelee...

[/quote]

[/quote] Jep, mutta ainakin minä opiskelin tuon ikäisenä vielä. Kesät olin töissä (jo alkaen 15 vuotiaasta olin 6-7 viikkoa kesälomasta töissä) ja 20 v. olin 2-3 iltana iltatöissäkin, mutta silti rahaa ei ollut liikaa kun maksoin opiskeluni itse. Kotoa rahaa ei tullut.

[/quote]

Niin? Vai tarkoitatko, että siitä huolimatta äitisi päätti rahankäyttösi silloin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö on 20- vuotias ei sinulla taida olla vaihtoehtoja. Ne aiemmat vuodet on ollut mahdollista puhua ja opettaa moraalia ja etiikkaa ja järkevää käyttäytymistä. Nyt hänen on aika vastata itsestään ja tehdä omat virheensä ja elää niiden kanssa. Hanki itsellesi vaikka harrastus.

Vierailija
44/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki on hieno maa. Itse kävin kaksi kertaa siellä kun olin 18v. (aivan yksin vieläpä). Toisella reissulla otin linja-auton alleni ja lähdin kiertämään Turkkia. Kävin mm. Istanbulissa ja Ankarassa.  

Toki tuli vähän juotuakin mutta pääasiassa tutustuin nähtävyyksiin. Paljon historiaa joka kiinnosti minua jo tuolloin.

Vierailija
45/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 14:00"]

[/quote]

[/quote]

Niin? Vai tarkoitatko, että siitä huolimatta äitisi päätti rahankäyttösi silloin?

[/quote] Sitä tarkoitin, että minulla ainakaan ei olisi ollut kalsikymppisenä rahaa laittaa johonkin parin viikon huvireissuun vaikka töitä teinkin. Toivottavasti tämä Turkkiin haluava tyttönen pärjää lopun vuotta omilla tuloillaan eikä itke äidiltään avustusta ravintolareissuihinsa, omiin tavaroihinsa, ruokaansa, elämiseensä jne.

Vierailija
46/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen,että on se kumma kun niin monet vanhemmat haluavat estää aikuisia lapsiaan elämänstä omaa elämäänsä. Huolissaan voi olla ja ehkä joistain valinnoista voi olla ihan hyvä keskustella lapsen kanssa, mutta kuitenkin niin, että molemmat ovat tasa-arvoisia aikuisia, eikä että "äitinäsi nyt kerron, miten sun on elämäsi elettävä". Olen itse 24 vuotta ja tässä viimeisen 6 vuoden aikana elämä on kyllä ehtinyt kolhia, mutta myös kokemusta on kertynyt. Silti olen niin onnellinen, että olen itse saanut tehdä valintani ja itse kärsiä virheistäni. 

Ps. Turkki on hieno lomakohde, olen käynyt sekä Istanbulissa että Alanyassa. Alanya taitaa olla aika turistirysä nykyisin (itse olin siellä ala-asteikäisenä), mutta ainakin Kleopatra-ranta oli tosi hieno. Ja niitä limaisia miehiä on suunnilleen kaikissa rantalomakohteissa.

Vierailija
47/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksu on lähdössä Turkkiin naimaan. Ihan yhtälailla kun miehet lähtee thaikkulaan. En näe siinä mitään ongelmaa jos muistaa olla varovainen muutenkin kun kortsujen kanssa.

Vierailija
48/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 20:33"]

Meidän tyttö haluaisi lähteä ensi kesänä Turkkiin suunnilleen samanikäisten kavereiden kanssa. Minua hirvittää koko matka, kun olen kuullut millaista meno turkin lomakohteissa on. 

[/quote]

Pakko lainata ihan ap:n viestiä, kun nyt juututaan tuohon päästämisasiaan. Pakko on päästää, jos 20-vuotias haluaa mennä, koska hän on aikuinen. Se, että äitiä vähän hirvittää, kuulostaa täysin normaalilta äidin ajatukselta. Jos on fiksu tyttö, pysyy kavereidensa seurassa, ymmärtää käyttää ehkäisyä eikä vedä ihan hirveitä perseitä joka ilta, niin miksei hän siellä pärjäisi. Toki yllätyksiä (esim. ryöstetyksi tuleminen) voi sattua kenelle tahansa. 

Vierailija
49/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päästäminen tarkoittaa sitä että suostuisinko maksamaan tuon matkan niin enpä taitaisi.

Mutta jos 20-vuotias tyttäreni olisi päättänyt omilla rahoillaan sinne matkustaa niin en taitaisi voida estääkän.

Vierailija
50/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse viime kesänä bilettämässä Alanyassa ja näin kaiken mahdollisen. Niiden nuorten tyttöjen meno on aika hurjaa ja provosoivaa. Kehoitan ainakin tunkemaan kuution kortsuja matkaan ja korosta ettei siellä saa liikkua yksin varsinkaan kännissä. Taksi on halpa, sitä kannattaa käyttää,, mutta pitää varmistaa että mittari on päällä-huijaavat muuten.

Vierailija
51/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 17:17"]

Olin itse viime kesänä bilettämässä Alanyassa ja näin kaiken mahdollisen. Niiden nuorten tyttöjen meno on aika hurjaa ja provosoivaa. Kehoitan ainakin tunkemaan kuution kortsuja matkaan ja korosta ettei siellä saa liikkua yksin varsinkaan kännissä. Taksi on halpa, sitä kannattaa käyttää,, mutta pitää varmistaa että mittari on päällä-huijaavat muuten.

[/quote] Hihii, kuution verran kortsuja! :-D Tottahan se on, saa ap muuten keväällä hoidella pientä nappisilmäistä lapsenlastaan, jonka isän nimeä ei kukaan muistanut kysyä ja jos oli muistanutkin, niin kukaan ei osaa lausua oikein. Vieraiden autoihin tuskin kannattaa mennä myös tai isiehdokkaita voi olla useampikin ja elatusmaksuja ei kannata kysellä.

Vierailija
52/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin kaikkeni etten päästäisi. kaverit ei ole mikään suoja, nekin voi vetää kännit ja nukkua kun tyttö voi päättää mennä drinkille baariin ja baarityöntekijän avulla drinkkin tyrmäystippoja, eikä se raiskaus ole sitten se pahin asia mitä voi tapahtua. eikö tälläisiä tapauksia ole ollut? on ollut. en halua sanoa mitään pahaa Turkista mutta islamilaisena maana siellä on toiset käsitykset mitä nainen saa ja ei saa tehdä. pelkästään porukassa oleva nainen jolla ei ole sormusta ja kundia käsivarrellaan voi ärsyttää. Alaniassa ja muissakin turistikohteissa naiset voi pukeuta miten haluaa mutta ei ihan vaan miten haluaa. ja on aina se riski että joku haluaakin kostaa naiselle väärästä pukeutumisesta, käyttäytymisestä jopa liika hymyileminen voi ärsyttää, en ketsi itse vaan tässä on linkki iltalehdestä ja mitä Turkissa ei pitäisi tehdä NAISELLE kun matkustaa sinne.

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288465230325.html

Vierailija
53/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen! Älä tee näitä asioita Turkissa

Yksinmatkustavan naisen kannattaa ottaa huomioon paikalliset tavat Turkissa, jotta matkasta tulee miellyttävämpi.

1. Älä flirttaile avoimesti. Eurooppalaiset voivat olla avoimia ja hymyillä iloisesti kaikille näkemilleen ihmisille. Matkasivusto Turkeytravelplanner.com varoittaa, että Turkissa asiaa kannattaa kuitenkin harkita uudelleen.

Sen mukaan paikalliset miehet saattavat käsittää länsimaalaisen naisen iloisen hymyn väärin. Paikallisiin tapoihin ei sellainen kuulu, vaan turkkilaiset naiset säästävät flirttikatseet miehilleen.

Sivuston mukaan turkkilaiset miehet ovat yleensä äärimmäisen kohteliaita, eikä heitä tarvitse juuri varoa. Sivusto suosittelee yksinmatkaavia naisia myös liittymään paikallisten tai muiden matkustajien seuraan turvallisuuden vuoksi.

2. Älä käyttäydy liian välittömästi. Sivusto kehottaa käyttäytymään asiallisesti ja hillitysti asioita hoitaessa, kuten hotellin aulassa ja taksissa. Paikallinen käytöskoodi on virallisempi kuin Euroopassa tai Yhdysvalloissa.

3. Älä pukeudu liian paljastavasti. Michael Powellin Matkailijan käytösopas kehottaa naisia pukeutumaan mahdollisimman konservatiivisesti ja peittävästi.

4. Älä istu vieraiden miesten viereen. Powellin kirja muistuttaa, että julkisissa kulkuneuvoissa kulkevan naisen ei tulisi istua vieraiden miesten viereen. Naisia ei myöskään päästetä välttämättä perinteisiin teehuoneisiin tai kahviloihin.

5. Älä halaile julkisilla paikoilla. Vältä halitervehdyksiä varsinkin paikallisten kanssa asioidessa. Se on kohteliasta, vaikka Turkki on yksi länsimaalaisimmista islamislaisvaltioista.

Lähde: Turkeytravelplanner.com , Michael Powell: Maan tavoille - matkailijan käytösopas

Vierailija
54/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy pitää pää kylmänä. Yleensä ne vonkaajat on sekundaa. Suosittelen Kreetaa ja Rodosta, toki sielläkin nuoret miehet on innokkaitta mutta ei liian päälle käyviä ainakaan kadulla.

Vierailija
55/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

raiskaus vuosi 2012. Turkissa Antalyassa http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012110216279571_uu.shtml

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=20&p=431271#p430881

matkustaminen mihin tahansa maahan on riskialtista. 20 vuotias ei mielestäni ole niin varovainen että matkustaisi varsinkin naisena maahan jossa kulttuuri ei salli naisille samoja asioita kuin nuori on tottunut tekemään ja käyttäytymään kotona. en halua sanoa turkkilaisista mitään pahaa, on monia hyviä turkkilaisia ihmisiä, mutta kulttuurierojen ja se että on faktaa siellä turisteille tapahtuu ehkä useammin kuin jossain euroopan maassa, täytyy ottaa huomioon ne seikat ja olla hyvin varovainen eikä ajatella että itse on immuuni noille riskeille. itse en millään päästäisi 20-25v tytärtäni vaikka onhan se vaikeata kun on täysiikäinen. mutta parempi olla liian varovainen kuin katua. tietysti jos päättää lähteä niin lähtee mutta kaikkeni tekisin että ei lähtisi. nuoret eivät ihan tajua. se loma voi koitua traagiseksi tapahtumaksi, siksi liiallinen varominen, ei saa luottaa heti ekoilla tai tokilla treffeillä vaikka se komistus olisi kuinka luotettavan näköinen, ja muuten muistatteko alkoholimyrkytykset Turkissä? niin täytyy olla varovainen kun matkustaa mihin maahan tahansa. t.nainen 26v. joka tietää että kun oli 20 tai jopa 24 ei tajunnut kuinka tärkeätä on varoa ihan kaikkea kun on vierassa maassa.

Vierailija
56/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kävin n. 19 vuotiaana siellä ekan kerran ja sitten monta kertaa bilettämässä. Tosin aikaa on 25 vuotta. Seurustelin jopa paikallisen kanssa, joka ei ollut mikään naisten mies.

Ehkä kävi hyvä tuuri. Sinne voi mennä ihan hyvin bilettämään, mutta itsestä on pidettävä

huolta. Ei liikaa viinaa, ei liian provosoivaa pukeutumista käytöstä. Normaali käytös riittää

ja maalaisjärjenkäyttö on sallittua.

Kävin ekaa kertaan 25 vuoteen siellä perheeni kanssa mies ja poika 6 v.

Ihan fiksulta paikalta vaikutti. Tosin itse en näihin suomibaareihin mene.

Vierailija
57/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkakin voi olla vaarallinen. http://m.iltalehti.fi/uutiset/2013052417062161_uu.shtml

täytyy aina olla tosi varovainen, liiallisuuksiin asti, kun matkustaa. se on vain näin että ei voi luottaa heti ihmiseen, on ollut myös baareissa usein Virossa, Turkissa, Venäjällä harvoin mutta on sattunut, Kreikassa, että baarityöntekijän kautta drinkkiin pääsee tyrmäystippoja niin naisille kuin miehillekin. Turkista olisin erityisesti huolissani siksi koska on fakta islamilaisissa maissa naisille on korkeampi vaara joutua uhriksi, en sano sitä syrjiäkseni ketään, vaan näin asiat on. olkaa siis varovaisia kun matkustatte. ylivarovainen on parempi kun rikoksen uhri. ja 20v tyttö miksi matkustaisi maahan missä naisilla on hieman eri oikeudet? ihan sen lämpimän veden takia? mutta on vesi ihana kesällä täälläkin. ja ne rahat voi törsätä shoppailuun, uuteen tietokoneeseen, asunnon vuokraamiseen tai sisustamiseen, koiran hankkimiseen. siis ainakin itse löytäisin kiinnostavimpia asioita kuin se matka. ja ottaen huomioon että 20 vuotiaalla on varmaan vain lyhyen ajan ollut itsenäinen. onko jo hyvin tottunut itsenäisyyteen ja tietää kuinka pitää olla aina varovainen? muttä tässä asiassa täyty vaan keskustella tytön kanssa tosi vakavasti mutta rauhallisesti. ei pakottaa vaan käydä läpi kaikki seikat. selittää  oman kantansa. ja tietysti se vaatii montak keskustelua. ei se yhdellä kerralla. mutta sitten rauhallisesti ei mitään komentelua, aikusten ihmisten dialogia.

Vierailija
58/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoimatta kohdetta, niin mikä teitä vaivaa...? Eikö nuorena voi pitää hauskaa? Minä olen nuorena ryypännyt viikon tai parikin etelässä, harrastanut suhteita, pitänyt hauskaa ja kaikkea mahdollista. Järki päässä siinä, etten mihin tahansa lähde ja olen aina tolpillani. Suojat on keksitty taudeilta. Oli se hyvä, että nuorena tuli tehtyä kaikkea, niin nyt voi nauttia elämästä nelikymppisenä perheenäitinä.

Ja kyllä, maksaisin 20-vuotiaalle etelänmatkan, jos pyytäisi ja mulla olisi ylimääräistä. Olen itse nihilistivanhempien lapsi, enkä tosiaan halua itse olla samanlainen. Elämä on elämistä varten. Ei se tarkoita sitä, että aletaan kaverivanhemmaksi, mutta jossain vaiheessa pitää päästä jo irtikin.

Vierailija
59/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estää ei voi 20 v mutta pyydä hakemaan pillerit lekutrilta ja kortsupakkaukset mukaan varmuuden vuoksi. Mikäli ei oo kokemusta ulkomaalaisista ja nämä on kuumia kolleja.

Vierailija
60/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no juuri sen takia on se ongelmana koska ei kaikille käy niin että tekee vaikka mitä ja selviää. moni on saanut HIV tartunnan lihaksikkaalta kauniilta komistukselta sen `´100prosenttisesti toimivan`` keksityn suojan kanssa kondomit kun eivät ole niin varmoja suojakeinoja ja ne rikkoutuu aika helposti niihin voi tulla vaurioita säilyttämisen, tehdasvirheen, eräpäivän takia ja ihan muuten vain kovasta jyystämisestä kynnen raapaisusta ja niin edelleen, ja googlettamalla löytyy ja tästäkin ketjusta miten maalaisjärki ja hälytyskellot voi pettää ihmistä. nuoruus on elämistä varten, olet oikeassa num.58. mutta sitten se voi jäädä lyhyeen jos ottaa liian paljon turhia riskejä minkä ilman olisi hyvin voinut olla. bailaaminen nuorena on hyvä asia. mutta lähteminen 20 vuotiaana maahan jossa naisilla ei ole ihan täysin samoja oikeuksia? ja bailaamaan siellä? miksi? siis miten se bailaaminen siellä kiinnostaa kun jo minihameenkin käyttäminen on kyseenalaista? siis anteeks mutta itse en ymmärrä. enkä siis edelleen halua syrjiä ketään, kunhan sanon, feministinä en lähtisi sinne missä kun esittelisin tissivakoani se olisi vastion paikallisia tapoja ja näkemyksiä. siis jos haluaisin bailata ja nauttia nuoruudestani en lähtisi. törsäisin rahat kotimaassani ja bailaisin vaikka minkä maalaisen kanssa mutta täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan