Miten mä kerron miehelle?
Mulla kuukautiset oli pariviikkoa myöhässä ja olo ollut muutenkin vähän outoa, joten ajattelin, että ehkä menopaussi tekee jo tuloaan, kun ne on heitelleet viimeiset puolivuotta muutenkin ja 45-vuotta tuli ikääkin juuri täyteen.
Eilen sitte kävin työterveyshoitajalla 45-vuotis tarkastuksessa ja tulin maininneeksi myös noista menkoistani ja olostani hänelle. No hänpä tyrmäsi heti menopaussi epäilyni ja kehoitti tekemään aamulla kotona raskaustestin.
Enpä ollut uskoa silmiäni, kun testi näyttikin plussaa ja olen nyt aika paniikissa, sillä meidän lapsiluku tuli täyteen jo vuonna 2000, kun nuorimmainen lapsistamme syntyi.
Miten tää on ylipäätään mahdollista, kun meillä on seksiä nykyään todella harvoin, hyvä jos kerran kuussa. Mies saa varmaan hepulin, kun kerron hänelle tästä ja vaatii keskeyttämään. Uskooko edes, että tää on hänen?
Toisaalta mietin keskeytystä itsekin, sillä kyllähän ne terveen lapsen saannin riskit on jo tään ikäisellä tosi suuret.
Kommentit (22)
Tuolla lapsella varmasti on tarkoituksensa kuten kaikilla, pitäkää iltatähti :)
Vau, sulla on hyvä estrogeenituotanto! Jos tulee luomukonstein raskaaksi tuon ikäisenä, elät pitkään.
Voihan se iltatähden pukaaminen olla aika kivaakin :) Lykkyä pyttyyn!