Pystyykö mies olemaan naisen kanssa pelkkä kaveri?
Mulla on paljon miehiä kavereina ja lähes kaikkien kanssa on jossain vaiheessa ollut jotain seksiin liittyvää. Mies on lähettänyt kuvan elimestään, halunnut nähdä mun rinnat, haluaisi auttaa mua, kun olen sinkku ja välillä kärsin seksin puutteesta.
Johtuuko tää siitä, että olen avoin puhumaan asioista vai siitä, että olen sinkku vai onko tää yleistä miehille? Suurin osa miehistä on varattuja.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi, tai ainakin miehet sanovat suoraan haluavansa olla vain ystäviä kanssani. Ja sitten olemme vuosia ystäviä eikä mitään seksuaalista tai romanttista tapahdu.
Juuri taas viimeksi ihastuin aivan hulluna tapaamani mieheen. Hän vietti tuntikausia aikaa kanssani, meillä oli mahtava yhteys... Ja sitten hän ilmoitti että niin mehän ollaan vain ystäviä eikö? Että haluaa hengata ja nukkuakin luonani muttei muuta. No niin kai sitten...
Mies friendzonetti sinut
Kyllä, tiedän. Ja kuten sanoin, ei ole eka kerta. Olen todellakin se ikuinen friendzone girl. Mutta täälläkin palstalla väitetään ettei se ole mahdollista kun miehet haluavat vähintään seksiä kaikkien jotenkin naisten muotoisten kanssa. No olen ihan nätti ja normaalipainoinen mutta ikinä en saa mitään... :(
Ei kai tuossa ole mitään kovin ihmeellistä. Innostut miehistä yli tasosi, mutta he eivät oikein sinusta kun "parempaakin" on tarjolla. Käyppä jututtamassa jotain naamasta kukkivaa seinäruusua seuraavalla reissulla, niin loppuu kaverivyöhyke.
Ei pidä täysin paikkaansa. Toki joku on varmasti ollut mulle liian komea, mutta olen selvästi paremman näköinen kuin esim parin vuoden takainen ihastukseni. Ei hän tietenkään ällöttävä ole muttei perinteisesti komea mies. Moni kaverini ihmetteli mitä hänessä näen. Hän oli myös ollut sinkkuna pitempään... Mutta minusta ei mitään halunnut vaikka ehdotin.
No todellakin. Mulla on kavereina sekä entisiä että nykyisiä miestyökavereita. Ei puhettakaan että olisi mitään muuta. Kaikkien näiden miesten naisystävät/vaimot tunnen myös, ja he tuntevat mun mieheni.
Helposti! Toimii, jos ei ole kemiaa.
No tästä tehtiin jenkkiyliopistolla video, jossa asiaa kysyttiin miehiltä ja naisilta:
Vastaukset ovat aika yhdenmukaiset riippuen siitä, että kummalta sukupuolelta asiaa kysytään.
Pakko sanoa ei vaikka haluaisin sanoa että pystyy. Kokemuksesta. Kaikki miespuoliset kaverini jossain vaiheessa kaveruutta yrittäneet siirtyä friendzonesta joko ehdottamalla suoraan seurustelua tai yllätyskosketuksella (väkisinoussaus tms). Torjutuksi tultua katkaisseet välit. Pari ujoa äijäkamua muiden mukaan ollut minuun ihastuneita. Katkaisivat välit ghostaamalla perustettuani perheen vaikkei taustalla mitään eripuraa.
Mieheni naispuolisten kaverien kanssa tulen toimeen vaikka kuulemma ovat kaikki joko joskus olleet treffeillä mieheni kanssa, seurustelleet, säätäneet kännissä tai että mieheni kertonut että olisi aikanaan ennen tapaamistani mennyt suhteisiin niiden kanssa ellei kumpikin tahoillaan toisessa suhteessa
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa ei vaikka haluaisin sanoa että pystyy. Kokemuksesta. Kaikki miespuoliset kaverini jossain vaiheessa kaveruutta yrittäneet siirtyä friendzonesta joko ehdottamalla suoraan seurustelua tai yllätyskosketuksella (väkisinoussaus tms). Torjutuksi tultua katkaisseet välit. Pari ujoa äijäkamua muiden mukaan ollut minuun ihastuneita. Katkaisivat välit ghostaamalla perustettuani perheen vaikkei taustalla mitään eripuraa.
Mieheni naispuolisten kaverien kanssa tulen toimeen vaikka kuulemma ovat kaikki joko joskus olleet treffeillä mieheni kanssa, seurustelleet, säätäneet kännissä tai että mieheni kertonut että olisi aikanaan ennen tapaamistani mennyt suhteisiin niiden kanssa ellei kumpikin tahoillaan toisessa suhteessa
Väkisinpussaus*
Pystyn kyllä olemaan kaveri sellaisen naisen kanssa, josta en ole seksuaalisesti kiinnostunut.
Mutta jos olen kiinnostunut naisesta seksuaalisesti, niin en ikipäivänä (enää) suostu jäämään friendzonelle, se on uskomattoman nöyryyttävää. Yksi kerta tätä riitti, ei enää koskaan uudelleen.
T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Pystyn kyllä olemaan kaveri sellaisen naisen kanssa, josta en ole seksuaalisesti kiinnostunut.
Mutta jos olen kiinnostunut naisesta seksuaalisesti, niin en ikipäivänä (enää) suostu jäämään friendzonelle, se on uskomattoman nöyryyttävää. Yksi kerta tätä riitti, ei enää koskaan uudelleen.
T. Mies
Tämä(kin) on mielenkiintoinen pointti, nimittäin olen parhaillani todella ihastunut mieheen joka friendzonetti minut. Jäin kuitenkin ystäväksi koska mieluummin pidän hänet elämässäni kuin en tuntisi ollenkaan. Ihastukseni kuolee kyllä (enkä tule koskaan ruinaamaan häneltä seksiä), ja sitten minulla on uskomattoman ihana ihminen ystävänä.
En koe tätä mitenkään nöyryyttäväksi. Ja voin kyllä olla seksuaalisesti viehättävän miehen ystävä - sanoisin jopa että kaikki kaverimieheni ovat hyvännäköisiä ja voisin kuvitella seksiä heidän kanssaan, mutten sitä tee. Miehetkö eivät pysty tähän?
Osa pystyy ja osa ei.
Mun joistakin kavereista haluaa seksiä mun kanssa.
Uskon että voi vaikka omalla kohdalla ei ole pätenyt. Mulla ollut elämässä kaksi miestä jotka oli mielestäni ystäviä mutta ennenpitkää tuli molempien kohdalla se päivä että vonkaus alkoi. Olen varattu ja hekin. Silti.
Arvatenkin välit viilenivät kun kumpikaan tapaus ei edes uskonut kerrasta. Ja puhuin joo itse seksistä alkaen heille asioista koska niin ystävien kanssa tehdään.
Omalta kohdaltani siis usko koetuksella mutta silti haluan uskoa ettei tämä kaikkia voi mitenkään koskea.
Nuorempana näitä oli muutamia enemmän mutta sitä en nyt laske, silloin ei puhuta vielä miehistä,
Riippuu miehestä. Oman kokemukseni perusteella onnistuu paremmin hiukan vanhemmalla iällä, eli kolmikymppisenä ja siitä eteenpäin. Nuorilla kundeilla on monesti hormonit niin ylikierroksilla ja useilla vielä tarve näyttää olevansa kova naistenmies, että ne hankaloittavat ystävyyttä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Vanhemmat miehet ovat jo kokeneet sen vaiheen ja arvostavat parisuhteissakin muita asioita enemmän kuin sitä ikuista kiimaa ja kiihkoa. Toki kohdalle voi sattua myös joku ikäkriisin pillastuttama hopeakettu, joka suunnilleen pelkää kuolevansa, jos ei saa naista sänkyynsä. Suurin osa naisista toki osaa pysyä tällaisista kaukana.
Vaikka täällä olisi kuinka monta naista, joiden kaikki miespuoliset ystävät olisivat "feilanneet" tuon testin (ts. harrastaneet tai yrittäneet harrastaa seksiä tämän kanssa) ei tuohon otsikon kysymykseen voi vastata vedenpitävästi.
Jos kuitenkin yksikin mies ilmoittaa täällä pystyvänsä olemaan naisen kanssa pelkkä kaveri, on otsikon kysymykseen vastattu.
Minä pystyn, case closed.
Kyllä mies voi olla naisen kaveri. Eikö me kaikki kuitenkin katsella kavereidemme perseitä jos sattuvat pyllistelemään nokan edessä?
Aseksuaalina pystyn olemaan ainoastaan kaveri naisten kanssa. Sekin on vaikeaa koska jos jonkinlainen syvempi kiinnostus alkaa syntyä, niin sen ymmärretään automaattisesti johtavan pikku hiljaa seksiin.
On todella vaikeaa sanoa mukavalle naiselle, että mua ei sitten muuten kiinnosta seksi. Se kuulostaa todella kömpelöltä töksäyttää se sellaisessa lämpimässä ilmapiirissä. Kuitenkin se on pakko sanoa, tai nainen pettyy.
Ise olen pystynyt olemaan naisen kanssa kaveri. En ole homo. Ja luojan kiios en ole myöskään bi-seksuaali. - Ei muuten koska niin moni tuntuu aattelevan, että mies haluausi naiskaver(e)iltaan ennemmin ai myöhemmin jotain enemmän, vähintään seksiä. Jos olisin bi-sekuaali, niin luultavasti osa ajattelisi luultavasti minun haluavan vehdata ja heiluttaa peittoa kaikkien kanssa.
Pystyy.
Eihän sellaista asiaa ole vielä keksittykään, mihin mies ei pystyisi.
(...tai ainakin joku, tai jotkut heistä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Tämä(kin) on mielenkiintoinen pointti, nimittäin olen parhaillani todella ihastunut mieheen joka friendzonetti minut. Jäin kuitenkin ystäväksi koska mieluummin pidän hänet elämässäni kuin en tuntisi ollenkaan. Ihastukseni kuolee kyllä (enkä tule koskaan ruinaamaan häneltä seksiä), ja sitten minulla on uskomattoman ihana ihminen ystävänä.
En koe tätä mitenkään nöyryyttäväksi. Ja voin kyllä olla seksuaalisesti viehättävän miehen ystävä - sanoisin jopa että kaikki kaverimieheni ovat hyvännäköisiä ja voisin kuvitella seksiä heidän kanssaan, mutten sitä tee. Miehetkö eivät pysty tähän?
Hei, täällä myös friendzonetettu nainen, joka olisi halunnut jäädä ihastuksen ystäväksi! Harmittaa kun tuli välirikko kemioiden erilaisuuden vuoksi, tultiin niin hyvin toimeen ja viihdyttiin hyvin yhdessä, enkä millään olisi halunnut luopua hänestä. Olisinpa vain tajunnut alusta asti, että hän oli liikkeellä kaverimielellä, niin olisin sitten osannut pitää ihastuksen ihan itselläni enkä tuonut koko juttua ilmi mitenkään. Kun kerran en olisi voinut saada sataa prosenttia niin olisihan kuusikymmentäkin ollut parempi kuin se pyöreä nolla, jonka nyt sain.
Niin, ja aloitukseen: tuntemani mies olisi voinut olla ystävä naisen kanssa. Oletti meidän sitä olevankin, vaikka minä en. Kyllä se on siis mahdollista.
Sivustapa sivusta
Naurettavaa keskustelua aiheesta joka riippuu täysin YKSILÖSTÄ. On niitä naisissakin jotka eivät pysty pitämään ystävyyssuhdettaan platonisena.
Jostain syystä naisten on vaan pakko korostaa KAIKKIEN miesten kyvyttömyyttä platoniseen suhteeseen. Tuoko tuo sitten jotain kieroa tyydytystä naisille, kun saa laskettua miesten arvoa.
Tietenkin, miksi harmittelisin kaveruutta miehen kanssa joka EI kiinnosta minua muussakin mielessä kuin vain ystävänä??