Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pakottaa lähtemään huomenna yo-juhliin.

Vierailija
31.05.2013 |

En millään haluaisi mutta en jaksa riidellä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties kuinka mones aloitus samalta henkilöltä samasta asiasta ja samat lohduttomat tarinat: minusta ei ole mihinkään, en osaa mitään, en opi mitään, menestyjät masistaa, haudon itsemurhaa ja pihankin hoitaa mummo. Eihän tällaiseen muuta osaa sanoa kuin että pitkäaikaisen hoidon ja lääkityksen paikka. Käyhän palstalle avautuminen edes jotenkin terapiasta?

Vierailija
42/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:52"]

Ties kuinka mones aloitus samalta henkilöltä samasta asiasta ja samat lohduttomat tarinat: minusta ei ole mihinkään, en osaa mitään, en opi mitään, menestyjät masistaa, haudon itsemurhaa ja pihankin hoitaa mummo. Eihän tällaiseen muuta osaa sanoa kuin että pitkäaikaisen hoidon ja lääkityksen paikka. Käyhän palstalle avautuminen edes jotenkin terapiasta?

[/quote]

Mitä kun ei hoidot ja lääkitykset auta mitäs sitten?eikä pihaa hoida mummo luit nyt ihan väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puutarha pysy kunnossa jos sitä ei hoida. Sehän nyt on itsestään selvää. Sun pitäis ihan tosissaan arvostaa enemmän itseäs.

Vierailija
44/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:35"]

Niin ja teille jotka ehdotitte terapiaa niin olen niissä erilaisissa todellakin käynyt ja niistä ei ole apua koska en pysty hyväksymään itseäni,tarapiat ovat olleet täyttä ajan hukkaa.ap

[/quote]

Kuulostaa siltä, että olet mennyt terapiaan ja odottanut että hyvä itsetunto ja itsensä hyväksyntä jotenkin sataisi päällesi. Ja kun homma ei ole toiminut heti, olet luovuttanut. Terapia ei auta, jos ei ole valmis työskentelemään tavoitteensa eteen, työstämään omia ajatuksia, tunteita ja mennyttä.

Jotenkin tulee sellainen olo, että pelkäät elämää ilman tätä huonommuuden tunnettasi, etkä siksi ota neuvoja ja apua vastaan. Toisaalta varmaan haluaisit päästä siitä huonommuuden ja alemmuuden tunteesta eroon, mutta pelkäät muutosta, pelkäät sitä kuka olet ilman alemmuudentuntoa. Ota rohkea askel elämässäsi ja lähde oikeasti työstämään ongelmaasi, älä heti luovuta vaan tee töitä tavoitteesi eteen. Muuta neuvoa ei kukaan voi antaa sinulle. Mikään mitä me täällä kirjoitamme ei taikaiskusta tuo elämääsi itsehyväksyntää ja tyytyväisyyttä. Sinä itse olet avain asemassa.

[/quote]

No en tiedä olenko heti luovuttanut kun olen yli 20v käynyt eri terapioissa eipä niistä vaan apua ole.

[/quote]

Arvaatkos, mistä se johtuu, ettei terapiasta ole apua? Sinä et itse halua ottaa vastaan sitä apua! Sinä et halua päästää irti tuosta itsesäälistä. Saat sillä sen tarvitsemasi huomion. Se tekee sinut surulliseksi ja saat lisää huomiota ja säälit yhä enemmän itseäsi.

Tässäkin ketjussa sen huomaa. Sinua kehuttiin siitä, että olet oppinut Wordin ja Power Pointin käyttöä. Sinä vähättelet: "no osaan minä joten kuten mutta mitään näyttöjä en saa läpi". 

Sinua kehuttiin siitä että puutarha kukoistaa. Sinä vähättelet "ei tämä ole minun aikaansaannostani vaan miehen sukulaisten".

Ihan sama mihin sinua kukakin kannustaa, et osaa nähdä asiaa niin, että sinä olisit onnistunut. Vaan käännät sen niin, että se on joko jonkun muun aikaansaannosta joten sinä olet surkea tai koska et saavuttanut jotain täydellisesti olet surkea. Olisit ennemmin iloinen siitä, että olet käynyt sen tietotekniikkakurssin läpi (moni keskeyttäisi!!) tai että se hienoksi perustettu puutarha on säilynyt hienona (monella se kuolisi).

Mutta kuuroille korville taitaa tämäkin kaikua... valitettavasti. Täällä kovasti yritetään sinua auttaa, mutta et apua hyväksy.

Vierailija
45/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin eroa miehestä,parantaisikohan se mun oloa?ei tarvitsisi sitten hypätä juhlissa eikä tarvitsisi kestää miehen vähättelevää suhtautumista näihin ongelmiin.

Vierailija
46/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 10:27"]

Mietin eroa miehestä,parantaisikohan se mun oloa?ei tarvitsisi sitten hypätä juhlissa eikä tarvitsisi kestää miehen vähättelevää suhtautumista näihin ongelmiin.

[/quote]

Sen kuin. Itseäsi et kuitenkaan pääse pakoon.

Vierailija
47/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pakottaa menemään yksin! Minä menen naapurin tyttöä juhlistamaan ja sen jälkeen siskonpojan juhliin. Mies ei suostu mukaan vaan menee mieluummin serkkunsa pojan yo-juhliin.

Vierailija
48/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, ettei sinulle löydy paikkaa työelämässä, kehitysvammaisillekin on tuettuja työpaikkoja, esim erilaiset frendit ym. Itselläni on ollut terveyden kanssa ongelmia rutkasti ja päään on potkittu. avain on se se, että periksi ei saa antaa!!!!

Vierailija
49/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, ettei sinulle löydy paikkaa työelämässä, kehitysvammaisillekin on tuettuja työpaikkoja, esim erilaiset frendit ym. Itselläni on ollut terveyden kanssa ongelmia rutkasti ja päään on potkittu. avain on se se, että periksi ei saa antaa!!!!

Vierailija
50/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap kadulle kerjäläiseksi. Säälinkerjuu sinulta onnistuu, tienaa sillä.

Vierailija
51/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä sä muuten haluaisit tehdä (tai mitä opiskella), jos mitään rajoituksia ei olisi?

Mites toi joskus ehdottamani fiktion kirjoittaminen harrastuksena?

Vierailija
52/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 10:36"]

[/quote]

Pääsisinkin varmasti sellaiseen työpajaan jossa on kehitysvammaisia yms kokoamaan kaikenlaista mutta mieheni mielestä se ei ole sopivaa.

Vierailija
53/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 10:40"]

Mitä työtä sä muuten haluaisit tehdä (tai mitä opiskella), jos mitään rajoituksia ei olisi?

Mites toi joskus ehdottamani fiktion kirjoittaminen harrastuksena?

[/quote]

Toimistotöitä haluaisin tehdä ja pitää miettiä sitä kirjoittamista.

Vierailija
54/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri toimistotöitä? Mä oon tehnyt toimistotöitä lähes 10 vuotta ja olis mielenkiintoista kuulla minkälainen mielikuva sulla on toimistotöistä.

Vierailija
55/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset psykologin apua!

Vierailija
56/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 12:14"]

Tarvitset psykologin apua!

[/quote]

Aha ja mitäs se voi auttaa?etkö lukenut että olen erilaisissa terapiossa eri psykologeilla käynyt yli 20v ja ne on lopetettu toimimattomina.

Vierailija
57/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mitä sä täältä haet? Ymmärrystä sun itsesäälille vai? Mitäs sitten jos saat sitä ymmärrystä? Parantaako se jotenkin sun tilannetta (tai ehkä vaan pahentaa)?

Kaikki tsemppaukset jne. sä torjut heti suoralta kädeltä. Oot ilmeisesti ollut syntymästä saakka joku toivoton tapaus joka vain ajelehtii kohtalon sanelemaa reittiä mahtamatta itse mitään?

Miksi sä kirjoitat tänne näitä avauksia?

Vierailija
58/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja unohda nyt se sun "ukko". Ei nainen voi määritellä omaa onnellisuutta tai ylipäänsä peilata elämäänsä sen mukaan minkälainen se ukko siinä rinnalla sattuu olemaan.

Ero sun miehestä ei tee susta yhtään sen positiivisempaa ihmistä, sitä en usko.

Vierailija
59/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 12:22"]

Mä en ymmärrä mitä sä täältä haet? Ymmärrystä sun itsesäälille vai? Mitäs sitten jos saat sitä ymmärrystä? Parantaako se jotenkin sun tilannetta (tai ehkä vaan pahentaa)?

Kaikki tsemppaukset jne. sä torjut heti suoralta kädeltä. Oot ilmeisesti ollut syntymästä saakka joku toivoton tapaus joka vain ajelehtii kohtalon sanelemaa reittiä mahtamatta itse mitään?

Miksi sä kirjoitat tänne näitä avauksia?

[/quote]

No mulla on kuule aikaa kun päivät olen vaan kotona.En mä mitään sääliä tms hae kunhan aikaani jotenkin aina kulutan että saan taas päivän elettyä.

Vierailija
60/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vittu. Suoraan sanottuna.

Ja *nyyhkis*, vielä kaiken lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän