Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pakottaa lähtemään huomenna yo-juhliin.

Vierailija
31.05.2013 |

En millään haluaisi mutta en jaksa riidellä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käydä jonkun ammattilaisen kanssa läpi omaa alenmuudentuntoa. Se ei pitkänpäälle ole kovin hyvä. Toisen "menestys" ei pitäisi ottaa itsetunnolle. 

Vierailija
22/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 08:32"]

Kannattaisi käydä jonkun ammattilaisen kanssa läpi omaa alenmuudentuntoa. Se ei pitkänpäälle ole kovin hyvä. Toisen "menestys" ei pitäisi ottaa itsetunnolle. 

[/quote]

Voi kuule olen käynyt terapiassa vuosikymmenet ei siitä ole apua kun en pysty hyväksymään itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että aika itsekeskeinen oot jos kuvittelet että ihmiset on noin kiinnostuneita siitä mitä sä teet/oot saavuttanut. Todennäköisesti joku saattaa small talkina kysäistä että mitäs oot puuhaillut muttei sitä kukaan mietiskelemään jää vaikka vastaisit ihan mitä vaan hölynpölyä.

Vierailija
24/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 08:36"]

Pakko sanoa että aika itsekeskeinen oot jos kuvittelet että ihmiset on noin kiinnostuneita siitä mitä sä teet/oot saavuttanut. Todennäköisesti joku saattaa small talkina kysäistä että mitäs oot puuhaillut muttei sitä kukaan mietiskelemään jää vaikka vastaisit ihan mitä vaan hölynpölyä.

[/quote]

En ole itsekeskeinen ja tiedän ettei ketään kiinnosta mun elämäni ja hyvä niin.Mua masentaa se kun itse en pärjää ja näen aina kaikkia muita jotka pärjää.

Vierailija
25/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 08:29"]

No opin jotenkuten käyttämään noita juttuja mutta kyllähän mä kurssit yleensä läpi pääsen näyttöjä en sitten enää pääsekkään eikä ne edes ota mua enää oppilaaksi kouluun koska niiden mielestä siis opettajien yms musta ei siihen ole

[/quote]

näytöissä on kyse harjoittelusta ja harjoittelun puutteesta. Lisää harjoittelua niin kyllä se siitä. Toki rutkasti lisää. Omalla ajalla.

maaillmassa on muitakin kouluja kuin se teidän paikkakunnan koulu, eikä niissä kaikissa tiedetä sinusta mitään.

Vierailija
26/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kaikenkattava harrastus: oma surkeutesi. Oletko se heikkolahjaiseksi todettu, joka täällä välillä kirjoittelee?

Miksi olet Facebookissa? Vahvistaako se surkeus-harrastustasi ja kaataa lisää vettä itsesäälimyllyyn? Sinulla on mies ja lapsi, jotka jakavat elämäsi ja joista olet vastuussa. Miten surkeilusi vaikuttaa heihin? 

Nyt on kesä. Rakenna puutarha joko parvekkeelle, pihalle lavaan tai penkkiin. Jos sinulla on jotain vaivoja, niin tee pieni puutarha. Kokemuksen kautta opit kasveista ja voit opettaa lastasikin. Mieheltäsi saat varmaan apua kantamis- ja talikkohommiin, jos sitä tarvitset. Kasvit voivat kuihtua ja kuolla, siemenet jäädä itämättä, mutta se on arvokasta kokemusta ensi vuoden puutarhaa varten. Ja saat jotakin muuta ajateltavaa kuin oma itsesi. 

Raha ei ole este. Nyt on taimia tarjouksessa, hae metsästä saniaisia, pyydä naapurilta (ja vaikka siellä yo-juhlissa tuttavilta) taimia, pistokkaita. Istuta yrttejä ruukkuihn ihan marketin yrttipurkeista. 

17

Vierailija
27/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että muutama kuukausi sitten aloitit täällä keskustelun samasta aiheesta. Sanon nyt tähän vain, että yritä murtaa tuo oman navan tuijottamisen ympyrä jotenkin. Olet niin keskittynyt siihen mitä muut SINUSTA ajattelevat, ja miten SINÄ joudut juhlissa vaikeisiin tilanteisiin yms, että missaat todennäköisesti juhlien kivat hetket.

Suosittelisin, että hakisit ihan ammattiapua tuohon masennukseen ja katkeruuteen, josta kärsit. Tai hae kirjastosta oppaita itsetunnon kohotukseen. Ei sinun itsetuntosi tarvitse rakentua pelkän koulutuksen, työn tai muun vastaavan päälle. Olet varmasti mahtava tyyppi omana itsenäsi oli sinulla koulutusta/työtä tai ei. Muista, että ihmiset yleensä välittävät enemmän toisen luonteenpiirteistä (ystävällisyys, iloisuus) kuin siitä mitä tämä tekee työkseen tai kuinka paljon on opiskellut.

Tsemppiä juhliin ja koitahan vähän edes yrittää nauttia :)

Vierailija
28/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat itsesi hirveän vakavasti. Hellitä vähän. Huumorin viljeleminen lisäisi iloa elämässäsi.

Olet saanut täällä monia hyviä neuvoja ja vinkkejä. Mitä jos tarttuisit niihin, aluksi vaikka vain yhteen ja kokeilisit mitä tapahtuu. Sinä voit vaikuttaa omiin ajatuksiisi ja sitä kautta tunteisiisi ja toimintatapoihisi. Koko elämääsi. Lopeta vastustaminen ja ole avoin uusille ideoille.

Vierailija
29/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä sun aloituksia kun lukee niin masentuu melkein itsekin:D Alkaa miettimään että mitäs niin ihmeellistä mä oon koskaan tehnyt - no en mitään!

Ihan tavallista elämää ja möllötystä tää on meille muillekin. Ei täällä mitään nobelin palkintoja kukaan meistä av-mammoista ole saanut taikka tule koskaan saamaan.

Onnellisin ihminen on se joka ymmärtää arvostaa niitä asioita joita on eikä haikaile aina jonkun muun jutun perään. Jos ajelee vaikka perusvolvolla ja haaveilee että "voi kun mulla olis se porche, en sitä varmaan koskaan tule saamaan", niin vituttaahan se. Jos taas ajattelee että "On tää volvo vaan miljoona kertaa parempi kuin joku opeli, perskule että on mukava ajella tällä", niin johan on kivaa.:)

Musta tuntuu vahvasti siltä että vaikka sä saisit sen sun haaveileman työpaikan, niin sun kurjuuden määrä pysyisi samana. Ei se työpaikka sulle mitään auvoa toisi. Onnellisuus tulee ihmisen sisäisestä maailmasta eikä mistään ulkoisista jutuista.

Vierailija
30/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla on joku missä omasta mielestäsi pärjäät. Tartu siihen. Entä mitä ystävät sanovat. Siis missä heidän mielestä olet onnistunut? Se voi yllättää kuinka ystävät arvostavat asioita joita et itse osaa noteerata. Siihen voit tarttua. 

Vierailija
31/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, olet hyvä juuri sellaisena kuin olet, et voi olla kukaan muu etkä voi tulla keneksikään muuksi, joten toisiin ihmisiin itsesi vertaaminen on turhaa. Jos joku toinen saavuttaa ylioppilastodistuksen tai valmistuu vaikka lääkäriksi niin se on heidän elämäänsä ei sinun. Sinä olet kuitenkin ihan yhtä hyvä ja arvokas kuin joku opiskelut suorittanut työelämän puurtajakin. Et voi olla kukaan muu kuin sinä ja vain sinä voit olla paras sinä :) Sinun täytyy vain oppia elämään itsesi kanssa, hyväksymään omat virheesi ja erheesi.

Mene hyvä ihminen niihin juhliin ja viis veisaa työpaikan tai opiskelutaustojen utelijoista. Ole onnellinen sen nuoren tytön puolesta, joka on juuri saavuttanut yhden oman elämänsä virstanpylväistä. Voit olla ylpeä itsestäsi vaikkei sinulla olisi koulutusta, työtä tai muutakaan.

Konkreettiseksi neuvoksi annan sinulle, että tarkkaile sisäistä puhettasi ja aina kun sanot mielessäsi itsellesi, että olet huono kun et ole kouluttautunut, keksi ainakin kaksi asiaa miksi sinä kelpaat itsellesi juuri tuollaisena kuin olet. Muuta tietoisesti negatiivista sisäistä puhettasi positiiviseen..

Vierailija
32/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos täälläkin hyökätään AP: n kimppuun mitä on opiskellut niin voit jättää menemättä juhliin. Ei ole pakko mennä ja kääntää veistä haavassa. Niin ne kaikki muutkin on itsekkäitä.

Vierailija
33/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään erityistä missä pärjään ihan normaali kotitöitä vain teen. Ystäviä ei ole en ole kellekkään koskaan tilannettani valittanut siitä ei ystävien puute johdu ja olen niitä noista harrastuksista yrittänyt löytää mutta kai ihmiset vierastaa tämän ikäistä henkilöä joka on kotona.

Facebookissa olen siksi että mieheni on sitä toivunut ja aika harva ei siellä varmaan tänä päivänä ole. Sinä joka ehdotit puutarhahommia nnin ne on kyllä ihan hoidossa ja tehty,omenapuut kukkivat,narsissit ja krookukset kukkivat keväällä ja kohta alkavat pionit yms kukkia eli piha on hoidettu.ap

Vierailija
34/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja teille jotka ehdotitte terapiaa niin olen niissä erilaisissa todellakin käynyt ja niistä ei ole apua koska en pysty hyväksymään itseäni,tarapiat ovat olleet täyttä ajan hukkaa.ap

Vierailija
35/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:33"]

Ei ole mitään erityistä missä pärjään ihan normaali kotitöitä vain teen. Ystäviä ei ole en ole kellekkään koskaan tilannettani valittanut siitä ei ystävien puute johdu ja olen niitä noista harrastuksista yrittänyt löytää mutta kai ihmiset vierastaa tämän ikäistä henkilöä joka on kotona.

Facebookissa olen siksi että mieheni on sitä toivunut ja aika harva ei siellä varmaan tänä päivänä ole. Sinä joka ehdotit puutarhahommia nnin ne on kyllä ihan hoidossa ja tehty,omenapuut kukkivat,narsissit ja krookukset kukkivat keväällä ja kohta alkavat pionit yms kukkia eli piha on hoidettu.ap

[/quote]

Noniin, eli puutarhahommia osaat tehdä.. Minä en osaa ja kadehdin vähän niitä, jotka osaavat. Eli on jotain missä olet hyvä :) Älä vaivu maanrakoon vaan näytä kaikille miten upea ihminen olet, tuskin se miehesikään sinun kanssasi olisi, jos olisit aivan mahdottoman huono ihminen ;)

Vierailija
36/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:33"]

[/quote]

Noniin, eli puutarhahommia osaat tehdä.. Minä en osaa ja kadehdin vähän niitä, jotka osaavat. Eli on jotain missä olet hyvä :) Älä vaivu maanrakoon vaan näytä kaikille miten upea ihminen olet, tuskin se miehesikään sinun kanssasi olisi, jos olisit aivan mahdottoman huono ihminen ;)

[/quote]

Itse asiassa en osaa tehdä lainkaan puutarhahommia vaan tämä talo on mieheni papan ja mummon rakentama ja mieheni mummo on aikanaan tuon puutarhan tuohon kuntoon laittanut. Niin en tiedä miksi mieheni on kanssani mutta eroa mietin lähes joka päivä koska hän ei osaa tukea lainkaan minua näissä oppimisvaikeuksissa yms vaan ne lakaistaan maton alle.Mielummin asuisin kokonaan yksin.

Vierailija
37/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:35"]

Niin ja teille jotka ehdotitte terapiaa niin olen niissä erilaisissa todellakin käynyt ja niistä ei ole apua koska en pysty hyväksymään itseäni,tarapiat ovat olleet täyttä ajan hukkaa.ap

[/quote]

Kuulostaa siltä, että olet mennyt terapiaan ja odottanut että hyvä itsetunto ja itsensä hyväksyntä jotenkin sataisi päällesi. Ja kun homma ei ole toiminut heti, olet luovuttanut. Terapia ei auta, jos ei ole valmis työskentelemään tavoitteensa eteen, työstämään omia ajatuksia, tunteita ja mennyttä.

Jotenkin tulee sellainen olo, että pelkäät elämää ilman tätä huonommuuden tunnettasi, etkä siksi ota neuvoja ja apua vastaan. Toisaalta varmaan haluaisit päästä siitä huonommuuden ja alemmuuden tunteesta eroon, mutta pelkäät muutosta, pelkäät sitä kuka olet ilman alemmuudentuntoa. Ota rohkea askel elämässäsi ja lähde oikeasti työstämään ongelmaasi, älä heti luovuta vaan tee töitä tavoitteesi eteen. Muuta neuvoa ei kukaan voi antaa sinulle. Mikään mitä me täällä kirjoitamme ei taikaiskusta tuo elämääsi itsehyväksyntää ja tyytyväisyyttä. Sinä itse olet avain asemassa.

Vierailija
38/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:35"]

[/quote]

Kuulostaa siltä, että olet mennyt terapiaan ja odottanut että hyvä itsetunto ja itsensä hyväksyntä jotenkin sataisi päällesi. Ja kun homma ei ole toiminut heti, olet luovuttanut. Terapia ei auta, jos ei ole valmis työskentelemään tavoitteensa eteen, työstämään omia ajatuksia, tunteita ja mennyttä.

Jotenkin tulee sellainen olo, että pelkäät elämää ilman tätä huonommuuden tunnettasi, etkä siksi ota neuvoja ja apua vastaan. Toisaalta varmaan haluaisit päästä siitä huonommuuden ja alemmuuden tunteesta eroon, mutta pelkäät muutosta, pelkäät sitä kuka olet ilman alemmuudentuntoa. Ota rohkea askel elämässäsi ja lähde oikeasti työstämään ongelmaasi, älä heti luovuta vaan tee töitä tavoitteesi eteen. Muuta neuvoa ei kukaan voi antaa sinulle. Mikään mitä me täällä kirjoitamme ei taikaiskusta tuo elämääsi itsehyväksyntää ja tyytyväisyyttä. Sinä itse olet avain asemassa.

[/quote]

No en tiedä olenko heti luovuttanut kun olen yli 20v käynyt eri terapioissa eipä niistä vaan apua ole.

Vierailija
39/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:44"]

No en tiedä olenko heti luovuttanut kun olen yli 20v käynyt eri terapioissa eipä niistä vaan apua ole.

[/quote]

Anna sitten olla. Olet sellainen kuin olet, hyväksy totuus.

Vierailija
40/62 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 09:44"]

[/quote]

Anna sitten olla. Olet sellainen kuin olet, hyväksy totuus.

[/quote]

Nii olenkin lopettanut terapian sitä mulle suositteli psykologikin koska siitä ei apua ole kun pitäisi hyväksyä itsensä enkä siihen pysty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi