Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on pakko matkustaa?

Vierailija
29.05.2013 |

Mikä ihmeen matkustuspakko ihmisillä nykyään on? Matkailu avartaa, just joo. En usko, että kanarian saarten suomipopbaari ja rannalla löhöily nyt niin ihmeesti avartaa. Aika moni osa keskituloisista ei matkusta edes joka vuosi. Monella on Suomikin ihan kokematta, myös minulla on Itä-Lappi vielä näkemätön paikka. Turun saaristossa kävin vasta päälle nelikymppisenä, se oli aika hieno kokemus itäisen  järviseudun asukkkaalle. Toisaalta suosittelen merenranta-asukkaille tätä idän järvisuomea. 

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustan tyttären kanssa. Ympäri Suomea. Meille riittää tämä. Tytär 8v. Kolme aikuista lasta ei oikein päässyt ikinä kanssani mihinkään.

Vierailija
122/124 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta matkailu on ihanaa, mutta olen kyllä kummissani siitä minkä mittapuun normi siitä on (joissain piireissä) tullut. Esim. yksi tuttavani ilmoitti että ei hänen ole mieltä pitää lomaa ollenkaan kun heillä ei tänä vuonna ole varaa matkustaa. Että jos ei pääse etelänmatkalle niin on mieluummin töissä kuin vapaalla perheensä kanssa?

Ja sitten kun niitä matkustaja-perheiden lapsiakin on erilaisia. Opin palstalta että jotkut perheet viettää kesälomansa niin että kotona käydään lähinnä pyykit pesemässä. Minä voisin tuohon taittuakin, mutta yksi lapsistani, se vähän introvertimpi ja varautuneempi, olisi ihan hermoraunio tuollaisen "loman" jälkeen. Toivottavasti näinkin kokeville perheenjäsenille on tilaa?

Joku sanoi että olisi kamalaa viettää loma kotisohvalla. Ei kai sitä sohvalla tarvitsekaan viettää vaikka ei matkaile. Onhan sitä uimarantaa, luontopolkua, museota, toria, mustikkametsää, ystäviä, tapahtumia ja kulttuuria monilla ihan kotipaikkakunnallakin. Toki jos on valinnut asuinpaikkansa niin että postissa asiointikin vaatii "matkailua" niin sitten se kyllä avartaa 😉 Mutta on tervettä viihtyä kotonakin, voi vaikka lukea ja pelata ja kutsua kavereita - ei ole pakko vain laittaa pyykkiä! Väittäisin että on hyvä taito osata hidastaa (ei tarkoita sohvalla makoilua) ja olla onnellinen ihan niissä omissakin ympyröissä.

Jos sen lisäksi haluaa joskus matkustaa, niin ymmärrän täysin ja haluan itsekin. Mutta ihmettelen varmaan samaa kuin aloittaja, milloin jatkuvasta ulkomaanmatkailusta tuli normi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
124/124 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa ei ole LÄMPÖÄ/KUUMUUTTA!!!!! (Ei ole aurinkoa, komeita miehiä eikä känniääliöttömiä discoja, mutta Välimeren rannikolla on!!!!) SIKSI!!!!!