Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jätin vauvakuumeessa e-pillerit, nyt pelottaa että oon raskaana

Vierailija
19.07.2013 |

Juu kyllä näin kävi. Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 10 vuotta, lapsemme ovat 8v ja 6v. Taannoin vauvakuume yllätti ihan puskista, juttelimme asiasta ja yhteistuumin olemme olleet ilman ehkäisyä nyt pari kuukautta.

Kunnes tajusin muutama pivä sitten että ei, ei helvetissä, ei muuten yhtä ainutta vauvaa tähän tilanteeseen, en halua sekoittaa pakkaa nyt kun kaikki on hyvin. Haluan pitää kroppani, seksielämäni, oman rauhani, helpon elämäni.

Laskujeni mukaan viime ovulaation aikaan osui yhdyntöjä, nyt plekään vimmatusti että napsahti ja taas mennään. Kauhistuttaa, mahdollinen aborttkin kävi mielessä.

Oma analyysini tilanteesta on tämä: olen aikuisen ikäni aina joku syönyt pilereitä, ollut raskaana tai imettänyt. Nyt olen yli 30-vuotiaana ollut siis 2 (!) kuukautta ilman mitään mikä vetää hormonitoiminnan vituiksi ja jumalauta, mulla ei ollut mitään tietoa siitä että elämä voi olla näin värikstä ja hauskaa, seksi näin kiihkeää, elämä lasen kansaa näin riemukasta ja hauskaa. Olen nauranut enemmän kuin aikoihin, olen tuntenut todella syvää rakkautta ja kiintymystä, seksuaalista halua kuin heikkopäinen.

Ja nyt siis a) vituttaa että olen syönyt niitä pillereitä yli vuosikymmenen elämästäni ja kuvitellut että mulle ei tule sivuoireita b) pelottaa että olen raskaana ja joudun luopumaan kaikesta tästä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppis ei toimi, pahoittelen kirjoitusvirheitä

Vierailija
2/11 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sullahan on oikeastaan tässä vaan hyviä vaihtoehtoja. Joko et ole raskaana, mutta sait oman itsesi takaisin kun tajusit jättää pillerit pois. Tai sitten olet raskaana, käytä läpi sen kriisin mitä se aiheuttaa, ja ensi vuonna tähän aikaan olet sitä mieltä, että vaikka on rankkaa, et ikinä vaihtaisi kolmatta lastasi pois. Kaikein kaikkiaan ei mitään hätää. :)

Minulla on kaksi lasta, olen syönyt pillereitä vuodesta 2002 lähtien ja tullut raskaaksi heti ensimmäisestä ehkäisemättömästä kierrosta. Minulla on nyt takana ensimmäinen pilleritön kuukausi (siis siksi koska tk meni kiinni ennen kuin ehdin uusimaan reseptiä) ja täytyy sanoa, että olen aika yllättynyt siitä, miten erilainen ihminen olen. Tunnen suurta hellyyttä lapsiani, miestäni, ystäviäni jne kohtaan. Nauran ja vitsailen, mutta myös itken herkästi. Kuvittelin, että olin ennen pillereitä tällainen vain koska olin silloin kymmenen vuotta nuorempi, en osannut yhdistää pillereitä näihin muutoksiin.

En osaa nyt ollenkaan päättää, onko parempi näin, vai pillereiden kanssa, jolloin olen toki totisempi ja kireämpi, mutta myös skarpimpi ja hallitsen itseni paremmin.  Todennäköisesti palaan pillereihin, mutta halusin vaan jakaa ihmetyksesi siitä, että pillerit todellakin voivat vaikuttaa koko siihen tapaan, miten näkee ja kokee maailman.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/11 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuumetta mikäs siinä. Onnittelut jos vauva tulossa. Meneehän siinä vapaus n 20 vuodeksi mutta on sen arvoista.

Vierailija
5/11 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on vain sitä epävarmuutta mitä moni käy varmasti läpi kun on raskaana tai haaveilee raskaudesta. Odotusaika ja vauva tuo kuitenkin niin paljon taasen uutta elämään.

Tsemppiä ja onnea jos olet raskaana. Tuskin lastasi tulisit katumaan.

Vierailija
6/11 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sterissä.

Vierailija
7/11 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hanki kuparikierukka :)

Vierailija
8/11 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 10:39"]

Tai hanki kuparikierukka :)

[/quote]

Kyllä ehdottomasti meinaan hankkia kuparikierukan jos nyt selviän tästä kierrosta ilman raskautta. Nyt kondomit käytössä mutta jännät paikat, menkkoja odottelen noin reilun viikon kuluttua (oma kierto vähän hukassa kun tosiaan olen ollut niillä pillereillä).

Mies ehdotti että mentäisiin pari vuotta kondomeilla ja katsottaisiin sitten uudelleen tätä vauva-asiaa (olisin 35v). Minusta kierukka on parempi ajatus pidemmän päälle, tuntuu että kondomien kanssa mentäisiin siihen että miehellä on vauvakuume ja lisäksi vitutus kortsunkäytöstä, ja minä olisin molempiin syypää.

Pitikin puhua ies mukaan vauvanhankintaan! Tosin jos en olisi puhunut, olisin edelleen niillä pillereillä ja kaipaisin etäisesti jotain "muutosta". Tämä muutoksenkaipuu se laittoikin vauvakuumeen liikkeelle, sitten jätin ne pillerit ja tsädäm, hillitön muutos tapahtui ihan sillä.

Vielä mainitsen että raskaus ei sovi minulle, olen todella pahalla tuulella koko ajan. Kummankin lapsen pikkuvauva-aika on ollut todella suurta tuskaa meidän parisuhteessa, ollaan hoiputtu eron partaalla molemmilla kerroilla, unettomuutta, masennusta yms. Ja edellisesta kerrasta nyt siis 6 vuotta aikaa, olen sen verran vanhempi ja väsyneempi.

Haluan nauttia näisä isoista lapsistani ja villistä seksihurjastelusta!

Ap

Vierailija
9/11 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tärpännyt, saat kuparikierukan ja pääset nauttimaan elämästä :)

Vierailija
10/11 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 23:00"]

Kunnes tajusin muutama pivä sitten että ei, ei helvetissä, ei muuten yhtä ainutta vauvaa tähän tilanteeseen, en halua sekoittaa pakkaa nyt kun kaikki on hyvin. Haluan pitää kroppani, seksielämäni, oman rauhani, helpon elämäni.

[/quote]

Täsmälleen samoilla fiiliksillä jätimme oman lapsilukumme tähän nykyiseen eli pyöreään nollaan. Erittäin osuvasti sanottu. Emme todellakaan kaipaa mitään, mitä lapsi toisi tähän talouteen.

Vierailija
11/11 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ilmeinen ratkaisu olisi hankkia joko sinulle tai miehelle sterilisaatio? Ei kuulosta siltä, että lasten hankkiminen olisi sinulle paras vaihtoehto. Lapsia ei onneksi tarvitse tehdä, vaikka haluaisikin. Ihminen kun osaa järjellä nähdä pidemmälle kuin tunteillaan ja siten päätellä, mikä lisää onnellisuutta eniten.