Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on pakko matkustaa?

Vierailija
29.05.2013 |

Mikä ihmeen matkustuspakko ihmisillä nykyään on? Matkailu avartaa, just joo. En usko, että kanarian saarten suomipopbaari ja rannalla löhöily nyt niin ihmeesti avartaa. Aika moni osa keskituloisista ei matkusta edes joka vuosi. Monella on Suomikin ihan kokematta, myös minulla on Itä-Lappi vielä näkemätön paikka. Turun saaristossa kävin vasta päälle nelikymppisenä, se oli aika hieno kokemus itäisen  järviseudun asukkkaalle. Toisaalta suosittelen merenranta-asukkaille tätä idän järvisuomea. 

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne matkustaa, jotka sitä haluaa, on varaa ja tykkää siitä. Toiset sitten taas eivät tai puuhaavat jotain muuta.

Itse tykkään matkustaa. Ja me matkustammekin paljon. Se on meille mukava puuha. Meillä taas ei ole mökkiä, ei lemmikkejä yms. Noilla joku voisi korvata tuon matkustamisen. Matkatoimiston matkoilla menemme meitä miellytäviin kohteisiin. Rentoa olemista ja löhöilyä on matkojemme tarkoitus. Irti työstä ja arjesta. Patikoimme kohdetta omatoimisesti, milloin olemme rannalla, milloin hotellin altaalla. Milloin mitäkin. 5-6 lomamatkaa vuodessa on meille normaali matkustusmäärä.

Vierailija
42/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kyllä näin nurinkurista ihmistä ennen kohdannut, mikä muu sua vituttaa, shamppoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useimmat matkustaa paljon muuallakin kuin Kanarialla. Minä ainakin allekirjoitan tuon "matkailu avartaa" sillä itse olen saanut paljon hienoja kokemuksia matkustelulla. Ja en ole mikään suurituloinen vaan meillä puolison kanssa bruttotulot jotain 5000€ yhteensä kuukaudessa. Näillä tuloilla matkustamme 1-2 kertaa vuodessa, niin Euroopassa kuin kauempanakin.

Vierailija
44/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet haluavat "varmaa aurinkoa ja lämpöä", vaikka toki joskus käy niinkin, että kotimaassa on loman aikaan lämpimämpää kuin Etelä-Euroopan rantakohteessa.

Vierailija
45/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet haluavat tyydyttää omia halujaan ja tarpeitaan miettimättä valintojensa seurauksia. Ootteko tosta hiilijalanjäljestä kuulleet joskus jotain mainittavan?

Vierailija
46/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi ymmärtää, jos ei ole itse kokenut. Todella säälittää vapaaehtoisesti matkustamattomat, koska he jäävät paitsi maailman ihanimmasta asiasta.

Vierailija
47/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 17:56"]

Aika monet haluavat tyydyttää omia halujaan ja tarpeitaan miettimättä valintojensa seurauksia. Ootteko tosta hiilijalanjäljestä kuulleet joskus jotain mainittavan?

[/quote]

Aika paksua puhetta ihmiseltä, jolla oletettavasti on lapsi. Mikään määrä matkailua ei pääse lähellekään sitä hiilijalanjälkeä, jonka suvun jatkaminen aiheuttaa.

Vierailija
48/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin no.. Minä matkustan 1-2 kertaa vuodessa ja lentokoneella tosiaan..mutta kääntöpuolena, en omista autoa vaan kuljen julkisilla työmatkani (50km per suunta), minulla ei ole lapsia, olen säästeliäs niin veden kuin sähkönkin suhteen, ja matkustaessani käytän paikallisten palveluita, vältän ketjuhotelleja jne. eli autan samalla paikallisia tienaamaan elantonsa. Kuka sitten mitenkin laskee mikä on hyvä ja mikä huono. Toiset eivät matkustele koskaan, mutta asuvat hulppeissa taloissa joita viilennettään kesät ja lämmitetään talvet ja ajavat citymaastureilla jne..

Vierailija
49/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olenhan minä. Ei paljoa viherpiipertäjien muotisanat kiinnosta.

Tänä vuonna tehty 2 matkaa ja toiset 2 vielä tulossa.

Vierailija
50/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni matkustaa, koska ei osaa olla läheistensä kanssa. Matkalla ollaan irti arjesta, helpompi olla muiden kanssa, kun ei tarvitse huolehtia rutiineista. Moni parisuhde pysyy kasassa vain lomamatkan odotuksen voimalla.

Vierailija
51/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä näissä aloituksissa otetaan aina esimerkiksi Kanaria? Todella kulunutta jo oikeesti, jos miettii jo sitäkin miten matkailu on Kanarialle vähentynyt Aasian viedessä turistit mennessään. 

Ja Kanariakin on erilainen kuin Suomi, vaikka se kuinka sinua ap jurppisi. Siellä on Atlantti, ei Itämeri ja siellä on Teide, ei Saana-tunturi ja siellä on vaikka Loro Parque, eikä Sea Life. 

Siellä on erilaista.

Vierailija
52/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lentomatkailu tuo vuotiseen hiilijalanjälkeen ruhtinaalliset kaksi prosenttia :D Siis 2%! Mieti sitä.

Vierailija
53/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaan matkailu tulee muuten kalliimmaksi ja pakko saada vaihtaa ilmapiiriä ja kokea jotain oikeasti erilaista. Matkailu itikoiden pistelemänä ja syödä jotain mautonta tai pahanmakuista laadutonta ruokaa kauhealla ylihinnalla ei innosta yhtään.

Vierailija
54/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä kanariallkin nähtävää jos vaan viitsii poistua hotellin uima-altaalta! Esimerkiksi jonkun maitsimalla Teidellä on aivan uskomatonta, todella hienot maisemat! Ja onhan Inglesin dyynitkin vähän eri kuin Yyteri... Niitä Suomi-baareja en ymmärrä minäkään, niistähän juuri haluaa eroon kun ulkomaille lähtee!

Vierailija
55/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 17:30"]

Mikä ihmeen matkustuspakko ihmisillä nykyään on? Matkailu avartaa, just joo. En usko, että kanarian saarten suomipopbaari ja rannalla löhöily nyt niin ihmeesti avartaa. Aika moni osa keskituloisista ei matkusta edes joka vuosi. Monella on Suomikin ihan kokematta, myös minulla on Itä-Lappi vielä näkemätön paikka. Turun saaristossa kävin vasta päälle nelikymppisenä, se oli aika hieno kokemus itäisen  järviseudun asukkkaalle. Toisaalta suosittelen merenranta-asukkaille tätä idän järvisuomea. 

[/quote] BTW, kyllähän ap:kin näyttää pitävän matkustamisesta- Suomessa! Eli miksi ihmeessä ei saisi mennä Suomen rajojen ulkopuolelle jotta näkisi mitä siellä puolella on?!

Vierailija
56/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamme siksi että pääsee irti arjesta ja näkee uusia paikkoja ja saa relata!

Ei tarvitse siivota, ei kokata, ei pestä pyykkiä eikä miettiä mitään tärkeitä asioita ;)

Ollaan kerrankin koko perhe yhdessä eikä kuka missäkin ja ei katsota televisiota eikä surffata netissä.

Vierailija
57/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai ole pakkoa mutta ihmiset varmaan pitävät matkailusta monista syistä ja myös tapoja matkailla on erilaisia. Itsekin tykkään matkailusta. Olen kuitenkin aina ollut enemmän hitaan matkailun kannattaja ja olen tehnyt vain vähän lentomatkoja. Yli kymmenen vuotta olen lentämistä ihan totaalisesti boikotoinut. Käytännössä en myöskään pienen lapsen kanssa jaksa lähteä reilille, joten matkustamme kotimaassa, josta matkailusta muutenkin tykkään. Yhden kerran on lapsen kanssa käyty Tukholman risteilyllä ja ehkä menemme joskus toistekin. Sekin on saastuttavaa mutta olen itse järkeillyt asiaa niin, että liikkumistapoja kansainvälisessä maailmassa kuitenkin tarvitaan, lentämisen itse vähentäisin minimiin maailmasta jos saisin tehdä tällaisia poliittisia päätöksiä.

Asumme Helsingissä ja tosi usein olemme vähän kuin turisteja täälläkin, käydään paljon tapahtumissa, erilaisissa museoissa ym. ja esim. kesäisin aina useamman kerran Suomenlinnassa ym. Näillä reissuilla syödään ulkona ja ollaan vähän kuin irti arjesta, musta se on kivaa mutta missään Kanarialla tms. en ole koskaan käynyt enkä todennäköisesti menekään (vaikka varmaan oikeasti nauttisin olosta myös siellä mutta omatuntoni ei kyllä kestäisi sitä hiilijalanjälkiasiaa eikä ole mitenkään välttämätöntä hyvinvoinnille sellainen matkailu). Mutta ymmärrän hyvin, että ihmiset pitävät matkailusta...

Vierailija
58/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 17:36"]Eihän sitä pakko ole matkustaa mutta mitä ihmettä ihmiset tekevät lomalla? siivotaan taloa, kyhjotetään kotona, aivan samalla lailla kuin tyopäivinä..? minä olen mieluiten missä tahansa muualla lomalla kuin omalla sohvalla [/quote]

Niin samaa mieltä! En osaa lomailla kotona vaikka on ihana piha, uima-allas ja kaikki mukavuudet lähellä. Näen vain kaikki tekemättömät työt ja juoksen kuin duracell koko loman tekemässä kaikkea "tarpeellista". Lomalla olen poissa näistä kuvioista täysin ja vain nautin.

Kanarialla en tosin ole koskaan käynyt ja tuskin tulen edes käymään. Kierrämme mielummin eurooppaa ja vuokraamme taloja milloin meren rannasta milloin vuoristosta.... Talvella sitten kauemmas lämpimään tai vaikka laskettelemaan keski-eurooppaan.

Vierailija
59/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi valita lapsen ja matkailun väliltä, valitsisin matkailun.

Ja olenkin valinnut.

Vierailija
60/124 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla samaa mieltä kuin ap ja mm. siksi muutimme Keski-Eurooppaan. Täällä teemme lyhyitä automatkoja naapurimaihin; jonnekin kaukomaille ei vaan kiinnosta lähteä, koska sää täälläkin on hyvä (yleensä :).