Miksei Suomessa osata tehdä Ben&Jerry's tyyppistä jäätelöä?
Kunnolla isoja sattumia, reippaasti kastiketta jne. Kuka valmistaja rohkenisi ottaa ensi askeleen tähän suuntaan? Olisi nimittäin taatusti kysyntää eli kilpailuetu muihin kotimaisiin nähden.
Iänikuiset suklaahiput ja laihat kastikeviirut vain tympäisevät... Onneksi voi itse tuunata.
Kommentit (108)
Kolmen Kaverin jäätelöt on parempia kuin Ben & Jerry, ja olen suuri B&J ystävä
Aino-jäätelöthän on pelkkää kastiketta? Kai niissä jossain on sattumiakin?
Mä en halua jädeeni mitään kokkareita, perusmakuja ja salmiakki, aidoista raaka-aineista ilman esansseja, kiitos.
Suomalaiset tykkää luirusta vanilja maitojäätelöstä. Villillä tuulella ostetaan trio.
No eikä olisi mitään kysyntää Ben & Jerry's jäätelön kopiolle, kun aitoakin on saatavilla. Maksaako joku enemmän halvasta kopiosta kuin aidosta? No ei maksa, ei vaikka olisi kuinka kotimainen.
Vali, vali, vali, mut suomalainen jäätelö on hyvää.
Ovat mielestäni yliarvostettuja. Hirveen monessa on tummasta suklaasta isoja hippuja ja samassa annoksessa vielä jäisiä taikinaklönttejä itse jätski sivuseikka. Eikä edes mitenkään erikoisen hyvää jätskiä. En tykkää tummasta suklaasta, maitosuklaa hiput vielä menee mutta ei niitäkään tarvii jätskissä olla ihan tuhottomasti.
Vierailija kirjoitti:
No eikä olisi mitään kysyntää Ben & Jerry's jäätelön kopiolle, kun aitoakin on saatavilla. Maksaako joku enemmän halvasta kopiosta kuin aidosta? No ei maksa, ei vaikka olisi kuinka kotimainen.
No todellakin olisi. _Hyvälle_ jäätelölle on aina kysyntää, kukaan ei puhunut halvasta kopiosta. Kaupat on jo valmiiksi täynnä toistensa kopioita. Ingmanin, Valion ym. jäätelöt on samaa höttöä, mutta ilmeisesti menevät kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Aino-jäätelöthän on pelkkää kastiketta? Kai niissä jossain on sattumiakin?
Mä en halua jädeeni mitään kokkareita, perusmakuja ja salmiakki, aidoista raaka-aineista ilman esansseja, kiitos.
Kastiketta on kohtuullisesti, mutta ei niin paljon, että sillä voisi kehua. Sattumia ei ole. Kaukana B&J:sta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tykkää luirusta vanilja maitojäätelöstä. Villillä tuulella ostetaan trio.
Mua hävettää tämä, ja siis nimenomaan niin että tuon lisukkeena ei ole mitään! Italialainen kaveri ei uskonut korviaan kun kerroin kuinka vaniljajäätelö on meillä suosituin. Maistoi vaniljapehmiksen ja sanoi että "omg what a crap!" Eikä kyseistä makua edes myydä muualla maailmassa.
Hyi! Nuo ovat niin äklömakeita ettei pysty syömään. Liika makeus on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks suomalaiset ole jo tarpeeksi läskejä?
Etkö osaa herkutella tulematta läskiksi?
On kyse väestöstä, ei yksilöstä. Suomalaiset ovat väestö, ymmärrätkö?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Ovat mielestäni yliarvostettuja. Hirveen monessa on tummasta suklaasta isoja hippuja ja samassa annoksessa vielä jäisiä taikinaklönttejä itse jätski sivuseikka. Eikä edes mitenkään erikoisen hyvää jätskiä. En tykkää tummasta suklaasta, maitosuklaa hiput vielä menee mutta ei niitäkään tarvii jätskissä olla ihan tuhottomasti.
Ne taikinapalathan on parasta. Sivuseikka tai ei, parempaa jäätelöä saa hakea. B&J on lisäksi hands down parasta vaniljajäätelöä, mitä kaupasta saa. En ikinä muuten valitse vanijaa, mutta Topped salted caramel brownie on ehdoton. Toki sitä maustaa kunnon karamellikastike.
Salmiakkijäätelö, jossa on salmiakkisattumia ja salmiakkikastiketta - sellainen puuttuu markkinoilta täysin.
Nuo on kyllä niin tapposokerisia, hyi yök. Kuka pystyy syömään paria lusikallista enempää 🤮
No vetäähän jenkit popcorniakin voin kanssa... Ja se näkyy!
B&J jäätelöt ovat täysin yliarvostettuja. Kuten joku jo edellä mainitsi, niin niissä on jäätelö ihan sivuseikka kaikelta muulta ja se jäätelö on aika mautonta. Useampaa makua olen maistellut ja koittanut ymmärtää sitä hypetystä, mutta ei, en vaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ällömakeaa siis?
Kaikki jäätelö on liian makeaa. Jotkut pehmikset on vähän parempia.
Lidlin ne B&J kopiot on hyviä, varsinkin se manteli kinuski. NAMS
Etkö osaa herkutella tulematta läskiksi?