Miksei Suomessa osata tehdä Ben&Jerry's tyyppistä jäätelöä?
Kunnolla isoja sattumia, reippaasti kastiketta jne. Kuka valmistaja rohkenisi ottaa ensi askeleen tähän suuntaan? Olisi nimittäin taatusti kysyntää eli kilpailuetu muihin kotimaisiin nähden.
Iänikuiset suklaahiput ja laihat kastikeviirut vain tympäisevät... Onneksi voi itse tuunata.
Kommentit (108)
Tykätkää mistä tykkäätte, mutta ei muiden makumieltymyksiä voi kieltää. Itse tykkään Ingman creamyn jäätelöistä, useasta eri mausta, suosikki on pakanpähkinä-kinuski (tjs.) Myös se englanninlakritsibon hyvää, kun se itse jäätelö ei ole lakua. Samoin se masikka-marenki maistuu mulle, siinä on niitä hyviä marenkisattumia. Ainoista se uksi suklaajäätelö on hyvää, siinä on suklaasattumia sopivasti ja se nougatin makuinen on hyvää. Ja se mansikka-mascapone. Jädet, joista tulee jano tai muuten vaan ähky ole neljänneslitran jälkeen, ei ole hyvää.
montako prosenttia on "makeis" veroa vai otettiinko se vaivihkaan pois mutta hinnat ei laskeneet?
Nyt kertokaas, onko totta että Kolmen kaverin jäätelöissä on oikeasti kunnolla sattumia?
Ben & Jerry's -jäätelöä saa kaupasta, joten en näe tuota ongelmana. Miksi jonkun toisen valmistajan pitäisi valmistaa samanlaista jäätelöä? Itse en ymmärrä BJ-jäden suosiota. Maistuu pelkältä sokerihötöltä. Sitä sokeria on laitettu niin paljon, ettei muita makuja erota. Hampaissakin narskuu sokeri.
Suomessa on monia oikein hyviä jäätelönvalmistajia, muun muassa Kolmen kaverin jäätelö, Tötterö ja JYMY.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kertokaas, onko totta että Kolmen kaverin jäätelöissä on oikeasti kunnolla sattumia?
Ennen oli enemmän. Nykyään on vähennetty, aivan kuten Ben & Jerry's -jäätelössäkin on vähennetty. Maut ovat aitoja, toisin kuin BJ:llä.
Siksi että suomalaiset ostaa sitä mitä halvimmalla saa. Eli ilmaa täyteen töötättyä glukoosifruktoosilisäainelimaa. Jossa maku tulee halvoista lisäaineista eikä mistään oikeista marjoista tms.
Ei kannata, markkina niin pieni eli ostajia, jotka arvostavat laatua ja haluavat maksaakin siitä.
Katseln kaupassa eilen Ben&Jerry's-valikoimaa. Kaikki kuin toistensa kopioita, päämaut aina samoja: suklaata, keksiä/brownieta, kinuskia. Varmaan 15 eri purkkia, mutta ei yhtään oikeasti erilaista makua. En ostanut mitään.
Kun merkki tuli Suomeen, heillä oli mm. kirsikkajäätelöä, ja kiskoilta sai myös hedelmäsorbetteja kahta eri laatua. Minttusuklaajätskiäkin oli, samoin kookosta, kahvia ja muita erikoisempia makuja. En tiedä eivätkö vain myyneet tässä ankeuden tyyssijassa vai mistä oli kyse, mutta maku toisensa perään katosi, ja nyt jäljellä on enää nuo surkeat purkkiversiot toinen toistaan tylsimpinä versioina.
Elän köyhyysrajan alapuolella, mutta olisin valmis maksamaan kympin tai ylikin, jos sillä saisi aidosti laadukasta ja maistuvaa jäätelöä. 2€/tiiliskivi-pakkaukset kierrän kaukaa, eivät maistu miltään. Osa Jymyn, 3 kaverin jne. jätskeistä on kyllä hyviä, mutta niissäkin maut ovat aika turvallisia, tosin Juhlamokka ja puolukka todella hyvät.
Sanopa muuta. Minä en ole pitkään aikaan ostanut mitään, koska lähes kaikki yhtiöt haluavat rajoittaa sananvapauttani ja yrittävät syöttää sinisiä pillereitä ja pajunköyttä.
Miksei ole jäätelövalmistajaa, joka uskaltaisi puhua asioista niiden oikeilla nimillä? Miksi kaikki pitää pakottaa kuohituiksi lampaiksi, jotka eivät saa ajatella itse? Jos minä haluan jäätelönsyöntini ohella, että maailma etenee pois tunkkaisesta vihervasemmiston agendasta kohti luonnollista tilaa, jossa ihmiset pysyvät omilla kultturialueillaan, miksei sitä mahdollisteta?
Keisarilla ei ole vaatteita - eikä jäätelöä.