Miksei Suomessa osata tehdä Ben&Jerry's tyyppistä jäätelöä?
Kunnolla isoja sattumia, reippaasti kastiketta jne. Kuka valmistaja rohkenisi ottaa ensi askeleen tähän suuntaan? Olisi nimittäin taatusti kysyntää eli kilpailuetu muihin kotimaisiin nähden.
Iänikuiset suklaahiput ja laihat kastikeviirut vain tympäisevät... Onneksi voi itse tuunata.
Kommentit (108)
Maistoin kerran ja en enää kyllä osta. Tykkään enemmän perusjätskeistä joissa vaniljan maku on enimmäkseen edukseen.
Suomalaiset hinnoittelevat kaiken aina överiylihintaiseksi, kukaan ei ostaisi niitä. Ei benskukaan ole halpaa, mutta tehty hyvistä raaka-aineista. Suomessa kaikki luomu maksaa vielä normaalia enemmänkin
Vierailija kirjoitti:
Taikinaklönttijäätelöt, kelpaa possujen kaukaloon, ei ole tuo moska ihmisten ruokaa.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks suomalaiset ole jo tarpeeksi läskejä?
Etkö osaa herkutella tulematta läskiksi?
On kyse väestöstä, ei yksilöstä. Suomalaiset ovat väestö, ymmärrätkö?
- eri
Meinaatko että pari kolme B&J uutuuskopiota läskistyttää kansaa enemmän kuin tavanomaiset "suomalaiseen makuun" suunnitellut uutuudet?
Halo Topit ovat olleet positiivinen yllätys, vähemmän kaloreita. Eivät mitenkään "shokeeraavia", aika sileä rakenne ja vähärasvaisuus tuntuu. Kamalan kalliita ja pienet purkit kuten B&J, mutta tykkään.
B&J:t on suurin osa ihan hirveitä. Parempaa saa kun ostaa pullaa ja sotkee sen sekaan nokareen suomalaista jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tykkää luirusta vanilja maitojäätelöstä. Villillä tuulella ostetaan trio.
Mua hävettää tämä, ja siis nimenomaan niin että tuon lisukkeena ei ole mitään! Italialainen kaveri ei uskonut korviaan kun kerroin kuinka vaniljajäätelö on meillä suosituin. Maistoi vaniljapehmiksen ja sanoi että "omg what a crap!" Eikä kyseistä makua edes myydä muualla maailmassa.
Voi reppana, että ihan hävettää...
Kerropa, mitä Suomessa osataan tehdä? Tämä on kateellisten tasapäistäjien maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tykkää luirusta vanilja maitojäätelöstä. Villillä tuulella ostetaan trio.
Mua hävettää tämä, ja siis nimenomaan niin että tuon lisukkeena ei ole mitään! Italialainen kaveri ei uskonut korviaan kun kerroin kuinka vaniljajäätelö on meillä suosituin. Maistoi vaniljapehmiksen ja sanoi että "omg what a crap!" Eikä kyseistä makua edes myydä muualla maailmassa.
Olen kyllä syönyt vaniljajäätelöä aika monessa maassa.
Tykkään raikkaista mauista. Onko Benksulla sitrusmakuja?
Mieluummin vaikka jotain kirpeähköä sitruunajäätelöä kuin ällömakeaa benkkujerryä.
Kunnon jäätelöä löytyy esim. Espoon Sellosta tai muutamista paikallisista jäätelötehtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä olisi mitään kysyntää Ben & Jerry's jäätelön kopiolle, kun aitoakin on saatavilla. Maksaako joku enemmän halvasta kopiosta kuin aidosta? No ei maksa, ei vaikka olisi kuinka kotimainen.
No todellakin olisi. _Hyvälle_ jäätelölle on aina kysyntää, kukaan ei puhunut halvasta kopiosta. Kaupat on jo valmiiksi täynnä toistensa kopioita. Ingmanin, Valion ym. jäätelöt on samaa höttöä, mutta ilmeisesti menevät kaupaksi.
Eikö Valion jätskit ole just samantyyppisiä, pakkauksen mallia myöten? En ole itse monia maistanut, mutta siinä yhdessä.oli ainakin homejuuston palasia muistaakseni. Itse kuvaavat näin:
Herkulliset makumaailmat syntyvät hillo- ja kastikepyörteistä sekä maukkaista paloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua nolottais olla tuollaisen italialaisen kaveri. OMG!
Suomessa ostetaan paljon vaniljajäätelöä koska siitä tykätään etenkin LISUKKEENA: mustikkapiirakka, omenapiirakka, raparperipiirakka, mutakakku, letut, vohvelit...nautinto tuplaantuu jätskin kanssa.
Ingman creamissa on paljon aivan ihania makuja, pätkii Ben & Jerryn mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
B&J jäätelöt ovat täysin yliarvostettuja. Kuten joku jo edellä mainitsi, niin niissä on jäätelö ihan sivuseikka kaikelta muulta ja se jäätelö on aika mautonta. Useampaa makua olen maistellut ja koittanut ymmärtää sitä hypetystä, mutta ei, en vaan ymmärrä.
Siis sehän on jäätelöhän paljon maukkaampaa (ei puhta sattumista) kuin joku perus pingviini. Juuri Pingviini suklaajätskiä syöneenä voin vahvistaa, että ei maistunut juuri miltään.
Ja tuo sivuseikka on hassusti sanottu. Vähän niin kuin kahvista tulisi sivuseikka, jos siihen lisää maitoa ja sokeria, saatu kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset hinnoittelevat kaiken aina överiylihintaiseksi, kukaan ei ostaisi niitä. Ei benskukaan ole halpaa, mutta tehty hyvistä raaka-aineista. Suomessa kaikki luomu maksaa vielä normaalia enemmänkin
B&J hyvistä raaka-aineista? Järjetön lisäaineluettelo niissä on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä syönyt vaniljajäätelöä aika monessa maassa.
Niin minäkin.
Taikinaklönttijäätelöt, kelpaa possujen kaukaloon, ei ole tuo moska ihmisten ruokaa.