Sinä, joka et omistanut Ken-nukkea, mitä käytit lapsena Kenin korvikkeena Barbien poikaystäväksi?
Kommentit (759)
Vierailija kirjoitti:
Kerran kaverin kanssa saatiin kina aikaan, kun Barbi ja Ken meni sänkyyn ja mun mielestä Barbin kuului olla alla ja Kenin päällä. Kaveri valisti, että oli nähnyt kuinka sen äiti oli ollut isän päällä (kyseessä supersivistynyt koti, joten uskoin häntä :').
Mutta kumpikaan ei ollut varma pitikö kaikki vaatteet ottaa pois.
Sitten vielä kaverin veli tuli huoneeseen ja virnistellen kysyi "mitä noi tekee?!" ja osoitti hässiviä nukkeja. Kyllä hävetti.Oma veli oli liimannut sänkyynsä tarroja, jossa oli eri maiden jääkiekkopelaajia. Haaveilin yhdestä tummatukkaisesta ruotsalaispelaajasta ja kuvittelin hänen olevan mieheni. Haaveissa tämå mies tuli aina sisälle ovesta töistä palatessaan ja istuttiin olohuoneessa. :D Tarrarakkautta. Ikää 10-v
Ai kamala :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Barbeja oli paljon, mutta puuttuvan Kenin tilalle keksittiin iso kaljupäinen vauvanukke. Se oli sitten usein jonkun Barbien läski ja yksinkertainen, jättikokoinen poikaystävä :D Toisinaan mukaan pääsi myös hyvin pienikokoinen lappalaisasuinen perinnenukke.
Ai kauheeta nuo vauvanuket miehinä, ei tuu naurusta loppua xD. Oon vähän kännissäkin niin nyt naurattaa ihan kaikki.
Niitähän oli muuten myös sellasia ulkomailta tuotuja kansanpukuisia perinneukkoja, joilla oli yleensä joku isohameinen tanssiva nainen mukana. Vähän pieniä olivat barbeihin verrattuna, mutta hätätilanteessa kävivät. Muija vaan heivattiin helvettiin tanssimaan yksinään, ehkä vaatteita otettiin siltä vähän modifoitavaksi. Ai että. Kyllä ennen oli asiat hyvin, kun ei saanut kaikkea ja joutui käyttämään omaa mielikuvitustaan.
Ai kamala! Mä tuossa vähän aiemmin väitin ettei ollut Kenin korvaaja, mutta olihan tuollainen ehkä Jugoslaviasta tuotu perinnenukke. Sillä oli punaiset housut, jotka kelpuutin, mutta perinnepaitaa ( jokin valkoinen ja kirjailtu) en, joten askartelin sille mustasta nahkasta sellaisen kireän hihattoman paidan. Miten olin saattanut tämän unohtaa!
Kaveri sai joululahjaksi 80-l sen joulun hitin: raskaus-Barbin! Olin innosta soikeana, kun sain kokrilla sitä hänen kotonaan. Kaveri oli vähän ilkikurinen tapaus ja muistan vieläkin miten sillä silmissä välähti, kun kesken leikin sanoi "Mut ei se voi niin vaan saada sitä vauvaa.. Sen pitää eka mennä sänkyyn!".
Olin vähän tyhmä enkä tajunnut ja kaveri alentuvasti selitti miten hommat hoituu. Olin järkyttynyt ja kaveri lähti vahingoniloisena syömään ja jätti minut yksin Barbien kanssa. En enää ikinä koskenut raskaus-Barbin, joka oli silmissäni nyt irstas ja ällö. En edelleen kestä katsoa raskaana olevaa naista. Että sellainen valistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun Barbie oli heppatyttö ei sillä ollut aikaa juosta pojissa. Keniä ei ollut mutta niitä hevosia oli sitten talli täys!
Mulla oli ratsastus-Barbie, ratsastus-Daisy ja ratsastus-Sindy ja niiden hevoset ja lisäksi paljon muita hevosia. Pojilta oli pääsy kielletty sinne talliin :D
Aiemmin minulla oli samat nuket baletti-versioina.
Daisyt! Tykkäsin niistä paljon enemmän kuin barbieista. Ne oli barbieita pienempiä ja sirompia. Mun Daisylla oli kimalteleva vaaleanpunainen iltapuku. Sitten ne poistuivat myynnistä?
Juu, jännää ettei kukaan ole maininnutkaan erityisesti Daisy-nukkeja. Mulla oli aikoinaan 2 Barbia ja 2 Daisya. Se eka Daisy on ollut aivan erityinen, koska sain sen joululahjaksi ja se oli sellaisessa laatikossa, jossa luki Mary Quant. Sillä nukella oli siis tuon muotisuunnittelijan suunnittelema iltapuku päällä. Joskus löysin netistä tietoa, että niistä ns. aidoista Daisyista maksetaan nykyään aika kiitettävästi. No, omani ei kyllä ole kaupan.
Hahaa, paras ketju aikoihin! Mikähän siinä tosiaan oli, että miesbarbeista oli aina pulaa. Meilläkin joku Barbin poikamainen ystävä taisi esittää miehen virkaa ja myöhemmin saatiin kyllä sitten joku halpis miesnukke. Harmi vain, että se oli ruma vanhan näköinen ukko, joka kelpasi vain niiden epäcooleimpien ja vanhimpien Barbien mieheksi :D
Parhaat Barbit sitten jatkoivat edelleen mielenkiintoisen seikkailullisen sinkkuelämän viettoa!
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut Kenejä mulla, Barbeja oli ja Cindykin. Keskenään ne aina eleskelivät, eivät miehiä ajatelleetkaan.
En muuten ole koskaan aikuisenakaan halunnut elää parisuhteessa. Kaippa sen jo barbieleikeistä näkee ihmisen perusluonteen ja mitkä asiat kiinnostaa mitkä ei. :)
n47
Meidän kaveriporukassa Barbit harrastivat seksiä aina kun menivät nukkumaan ja muutenkin ja ne muutamat Kenit olivat todellisia alfauroksia ja kiersivät läpi koko porukan Barbit. En tiedä onko sattumaa mutta me olimme kaikki sitten myöhemmin nuoruusiässä tosi aktiivisia seksuaalisesti. Kaikki olivat päässeet eroon neitsyydestä viimeistään 15-vuotiaana ja joskus pyöritettiin myös samoja poikaystäviä. Toisaalta yleisesti ottaen meininki oli sellaista meidän paikkakunnalla 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun Barbie oli heppatyttö ei sillä ollut aikaa juosta pojissa. Keniä ei ollut mutta niitä hevosia oli sitten talli täys!
Mulla oli ratsastus-Barbie, ratsastus-Daisy ja ratsastus-Sindy ja niiden hevoset ja lisäksi paljon muita hevosia. Pojilta oli pääsy kielletty sinne talliin :D
Aiemmin minulla oli samat nuket baletti-versioina.
Daisyt! Tykkäsin niistä paljon enemmän kuin barbieista. Ne oli barbieita pienempiä ja sirompia. Mun Daisylla oli kimalteleva vaaleanpunainen iltapuku. Sitten ne poistuivat myynnistä?
Juu, jännää ettei kukaan ole maininnutkaan erityisesti Daisy-nukkeja. Mulla oli aikoinaan 2 Barbia ja 2 Daisya. Se eka Daisy on ollut aivan erityinen, koska sain sen joululahjaksi ja se oli sellaisessa laatikossa, jossa luki Mary Quant. Sillä nukella oli siis tuon muotisuunnittelijan suunnittelema iltapuku päällä. Joskus löysin netistä tietoa, että niistä ns. aidoista Daisyista maksetaan nykyään aika kiitettävästi. No, omani ei kyllä ole kaupan.
Mulla oli Barbeja ja ainakin yksi Daisy. Vihasin sitä Daisya. Mielestäni se oli ärsyttävä iso pää ja sen ilme huokui henkistä yksinkertaisuutta ja tyhmyyttä. Daisy joutui leikissä onnettomuuksiin ja teki kaikkea typerää, josta fiksu Barbi tuli pelastamaan Daisya parjaten. Daisy ei tietenkään saanut miestä. Vain Barbi sai sekstata Kenin kanssa silloin kun ehti. Muuten Kenillä ei ollut mitään roolia leikissä, vaan joutui jonkun huovan alle lopun leikin ajaksi ja oli siis juonen mukaan töissä kaivauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Barbeja oli paljon, mutta puuttuvan Kenin tilalle keksittiin iso kaljupäinen vauvanukke. Se oli sitten usein jonkun Barbien läski ja yksinkertainen, jättikokoinen poikaystävä :D Toisinaan mukaan pääsi myös hyvin pienikokoinen lappalaisasuinen perinnenukke.
Ai kauheeta nuo vauvanuket miehinä, ei tuu naurusta loppua xD. Oon vähän kännissäkin niin nyt naurattaa ihan kaikki.
Niitähän oli muuten myös sellasia ulkomailta tuotuja kansanpukuisia perinneukkoja, joilla oli yleensä joku isohameinen tanssiva nainen mukana. Vähän pieniä olivat barbeihin verrattuna, mutta hätätilanteessa kävivät. Muija vaan heivattiin helvettiin tanssimaan yksinään, ehkä vaatteita otettiin siltä vähän modifoitavaksi. Ai että. Kyllä ennen oli asiat hyvin, kun ei saanut kaikkea ja joutui käyttämään omaa mielikuvitustaan.
Ai kamala! Mä tuossa vähän aiemmin väitin ettei ollut Kenin korvaaja, mutta olihan tuollainen ehkä Jugoslaviasta tuotu perinnenukke. Sillä oli punaiset housut, jotka kelpuutin, mutta perinnepaitaa ( jokin valkoinen ja kirjailtu) en, joten askartelin sille mustasta nahkasta sellaisen kireän hihattoman paidan. Miten olin saattanut tämän unohtaa!
Meilläkin oli joku Balkanin niemimaalta tuotu souvenirnukke joka sai toimittaa Kenin virkaa XD
Kenin rooliin pääsi myös
- lasi- ja posliinieläimet
- Squash-pallo (jos sen laittoi peiton alle Barbin päälle, niin ei sitä voinut arvata mikä on!)
- rullalle kääritty riepu
Minä olin kätevä käsistäni ja ompelin itse mollamaijan tapaisen Barbien poikaystävän.
Vierailija kirjoitti:
Meidän leikeissä ei vaan ollut miehiä. Barbiet teki kaiken itse. Ei tullut mieleenkään että jotain keniä ois tarvittu mihinkään.
Hmmm... ehkä palstaulit voi syyttää Barbia siitä, että nykynaiset on niin kauheita/itsenäisiä, eikä ne tyydy ätmeihin?
Mitäs ei annettu meille niitä Kenejä? Jos vanhemmat olis olleet fiksuja, jokaista barbia kohden olisi hommattu myös Ken. Mutta kun ei kaikki saaneet sitä yhtäkään. Outoa, näin jälkeenpäin ajatellen.
Mun barbit oli lesboja niin kauan ku vaan muistan niillä leikkineeni. Barbeja oli yli 30 ja leikin niillä paljon. Jossain vaiheessa sain kaksi erilaista Keniä, mutta ne oli ihan pellejä mun mielestä ja ajautuivat leikeissä aina lähinnä sirkusapinan rooliin.
N31
Jaa, ei tullut mieleenkään että olis tarvittu joku Ken. Meidän barbit oli kiireisiä muuten, oli talot joita oli kalustettava, vaatteita ommeltiin ja kun saatiin vielä sopivan kokoisia leikkihevosia lahjaksi, niin barbilaumalla oli aika pöheä hevostallikin. Oltiin kaverin kanssa molemmat hevoshulluja ja kun ei oikeille ratsastustunneille päässyt, niin elettiin sitten mielikuvituksessa hevosharrastus niitten barbien kautta. Siinä enää millekään Kenille jäänyt ajatustakaan.
Mä oon kai niin etuoikeutettu, että mulla oli kaksi Keniä. En tajunnut lapsena että niillä retaleilla oli haaremi. En tiennyt että barbeilla voi olla poikaystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään muuta, jolle itselle se Ken oli ensimmäinen "päällä makoilija"? Ai karseeta näitä muistoja! Ja minusta tuli isona sitten häpeilevä ja estoinen...
Juu, kyllähän se näin meni. Varsinkin jos sai lainata kaverin Keniä niin huhhuh, kyllä kaikki mun babrit pääs eroon neitsyydestään. Mutta kyllä minustakin tuli häpeilevä ja estoinen, eihän nuo lasten leikit sitä tarkoita että oot aikuisena sellainen minkälaisia leikkejä lapsena leikit. Leikinhän mä veljeni sotaleluillakin.
Ja sillä oli jotain hirviölelujakin, en muista enää niiden nimiä, se oli kyllä jokin oma tuotesarjansa siihen aikaan. Se nyt oli vähän sellaista että niillä leikittiin mitä satuttiin saamaan. Ei todellakaan saatu ihan kaikkea lähimainkaan mitä olisi itse haluttu, joten piti vähän soveltaa. Ja hyvä niin. Koska se kehittää aivoja ihan eri tavalla kun joutuu tekemään kompromisseja ja käyttämään mielikuvitustaan.
Sitten meillä oli sellaistakin veljeni kanssa, että ne hänen monsterilelut tuli välillä tuhoamaan mun barbit, mutta osa niistä oli myös niitä jotka halus puolustaa barbeja. Eikä siitäkään tullut riitaa, ainakaan en muista että olisi tullut, voi toki olla että aika on kullannut muistot.
Siitä en oikein tykännyt, kun mun veli värjäsi tussilla barbeille nännit (koska niillähän ei nännejä ollut ollenkaan) ja häpykarvat =D
Se oli kieltämättä "kiva" yllätys kun aloin vaihtamaan vaatteita barbeille ja kaikilla oli yhtäkkiä nännit ja ryijyt, kenellä punaiset, kenellä tummat, kenellä vaaleanruskeat.. Jätkä oli oikein nähnyt vaivaa.
Mulla ei tosiaan ollu sitä Keniä, vaan mun Barbit lesboili ihan huolella! Ja niin kasvoi tästä tytöstä kunnon irstailija teininä. Kokeilin tyttöjä ja neitsyyskin meni 14-vuotiaana. Jännä että susta taas tuli niin estoinen.
Ihanaa lukea, että muillakin on ollut mitä pervompia leikkejä! En ole epänormaali :D
Kasarin keskivaiheilla omalla huippusalaisia tehtäviä vakoojana suorittavalla pää-Barbiella (yleensä Señorita Barbie, jolla oli tummat hiukset ja silmät, ja joka ei hymyillyt) oli aina näkymätön työpari/poikaystävä, joka oli Robin Hoodia kasarisarjassa esittäneen Michael Preadin näköinen.
Mullakin oli muutama Daisy. Leikittiin että ne olivat Barbien pikkusiskoja. Yhdellä Daisy-nukeista oli siilit hiukset ja muutamia peruukkeja joita sai vaihdella. Hän toimitti myös Kenin virkaa siilitukkaisena niin kauan kun sain kaksi oikeaa Keniä. Olin meidän kulmakunnan ainoa tyttö jolla oli Kenit ja ne olivatkin tosi suosittuja myös kaikkien mun ystävien Barbien joukossa. Eli vientiä riitti. Yöllä tietenkin harrastivat seksiä ja Ken laitettiin Barbien päälle nukkumaan. Aina piti olla varuillaan ettei äiti tai isä tullut huoneeseen. Olisi hävettänyt tosi paljon. Vm-73