Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka et omistanut Ken-nukkea, mitä käytit lapsena Kenin korvikkeena Barbien poikaystäväksi?

Vierailija
16.07.2020 |

Minä lainasin veljen Action-mania, kuten moni kaverinikin.

Kommentit (759)

Vierailija
121/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valokuva, jossa on pöytä täynnä alastomia barbeja ja yks Ken siälä seassa. Barbien nudistileiri :D

Vierailija
122/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut Kenejä mulla, Barbeja oli ja Cindykin. Keskenään ne aina eleskelivät, eivät miehiä ajatelleetkaan.

En muuten ole koskaan aikuisenakaan halunnut elää parisuhteessa. Kaippa sen jo barbieleikeistä näkee ihmisen perusluonteen ja mitkä asiat kiinnostaa mitkä ei. :)

n47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä tosiaan oli, ettei sitä Keniä suostuttu mullekaan hommaamaan? Joka joulu ja joskus synttärinäkin tuli vaan uusia ja uusia barbeja.

Meinasikohan aikuiset, että ei viitsi miesnukkea hommata kun sitten menee härskiksi leikit? Noh, kuten moni on kertonut niin ilman Keniä ne vasta härskiksi menikin.

Mun veljellä oli joku action-ukkeli jolla ei leikkinyt enää ja sillä oli hiihtoasu. Siltä ei saanut suksia irti jalasta, joten otin siltä vain sen hiihtoasun. Mulla oli 2 Cindyä tumma ja vaalea, siitä vaaleasta tein pojan (työnsin tissit lommolle ja piirsin parran, täytettä housuihin munien kohdalle) ja laitoin sille sen hiihtoasun päälle.

Siitä tuli sellainen aika Turhapuron näköinen pörrötukka, mutta minusta se oli söpö.

Se kävi sitten barbien kanssa treffeillä, mutta hiihtoasua ei koskaan riisuttu pois 😄

Vierailija
124/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broidin prätkähiirtä. Taisi olla Vinski.

Vierailija
125/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä tosiaan oli, ettei sitä Keniä suostuttu mullekaan hommaamaan? Joka joulu ja joskus synttärinäkin tuli vaan uusia ja uusia barbeja.

Meinasikohan aikuiset, että ei viitsi miesnukkea hommata kun sitten menee härskiksi leikit? Noh, kuten moni on kertonut niin ilman Keniä ne vasta härskiksi menikin.

Mun veljellä oli joku action-ukkeli jolla ei leikkinyt enää ja sillä oli hiihtoasu. Siltä ei saanut suksia irti jalasta, joten otin siltä vain sen hiihtoasun. Mulla oli 2 Cindyä tumma ja vaalea, siitä vaaleasta tein pojan (työnsin tissit lommolle ja piirsin parran, täytettä housuihin munien kohdalle) ja laitoin sille sen hiihtoasun päälle.

Siitä tuli sellainen aika Turhapuron näköinen pörrötukka, mutta minusta se oli söpö.

Se kävi sitten barbien kanssa treffeillä, mutta hiihtoasua ei koskaan riisuttu pois 😄

Mä ymmärsin ton ensin niin, että se hiihtoasu oli ruma, joten otit sen pois ja käytit barbien viekoittelijana alastonta suksimiestä :'D

Vierailija
126/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä olisikin ollut barbeilla ihmettelemistä, kun hiihtoasun alta paljastuu lommotissinen nainen, jolla on paperitollo munien kohdalla =D Muten miten sait sen hiistoasun siltä pois jos sillä oli kiinteät sukset jalassa? 

Vierailija
127/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä olisikin ollut barbeilla ihmettelemistä, kun hiihtoasun alta paljastuu lommotissinen nainen, jolla on paperitollo munien kohdalla =D Muten miten sait sen hiistoasun siltä pois jos sillä oli kiinteät sukset jalassa? 

Tjaa, hyvä kysymys. Ei se voinut helppoa olla. Sillähän taisi olla myös kiinteät sauvat käsissään. Siksi juuri en sitä kelpuuttanut Keniksi kun olis aina pitänyt olla hiihtämässä. Kai leikkasin sen puvun ja kursin takaisin, tai sitten ihan raa`asti revin siltä raajat irti saadakseni sen vaatteet koska roskiinhan se meni.

Kauheeta.. 😄

Vierailija
128/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdeltä barbilta leikattiin hiukset pois. Näin oli aika monella

Tämä!

Vierailija
129/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lapsena edes koskaan ajatellut, että Barbilla pitäisi olla poikaystävä (tai millään muullakaan lelulla/nukella). Leikin nukeilla seikkailuleikkejä ja puin niille erilaisia asuja ja laitoin niiden hiuksia, eivät ne kenenkään kanssa seurustelleet :D.

Vierailija
130/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbeja oli paljon, mutta puuttuvan Kenin tilalle keksittiin iso kaljupäinen vauvanukke. Se oli sitten usein jonkun Barbien läski ja yksinkertainen, jättikokoinen poikaystävä :D Toisinaan mukaan pääsi myös hyvin pienikokoinen lappalaisasuinen perinnenukke.

Vierailija
131/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en saanut Keniä. Ja minä kyllä halusin, että edes yhdellä barbeistani olisi poikaystävä. Mun kaverilla oli joku ihmeen Prinssi-nukke. Sillä oli muovitukka ja sellainen kiinteä miesten kruunu tai sellainen mikä lie kultainen systeemi päässä ja uljaan prinssin puku päällä. En oikein tykännyt siitä koska sillä oli aika tummahko iho, mutta paremman puutteessa ajattelin että kun hän oli niin kiinnostunut mun leikkikoti-nukeistani, pyydän jos suostuisi vaihtamaan ne siihen prinssiin. Ja avot, uljas tumma prinssi saapui kohtaamaan haareminsa.

Mua ärsytti kun ei ollut mitään tavisvaatteita sille ja vaikka saisinkin sellaisia sille, niin kuitenkin sillä on aina se kruunu päässä. Joten oli sitten pakko leikkiä prinsessaleikkejä vaikken niistä niin välittänytkään. 

Mulla oli sellaisia itse tehtyjä hirveitä rääsyjä barbeille, niin esitin että ne päällä on tyyliin Tuhkimo ja prinssi tulee ja rakastuu siihen tuhkimoon, mutta ILMAN sitä haltijan loihtimaa prinsessapukua. Koska mun mielestä se oikea tuhkimotarina oli ihan tyhmä kun piti olla ensin hieno mekko ja sitten vasta prinssi rakastui. 

Rääsyt päällä piti rakastua. Kyllä se prinssi sitten ne prinsessamekot hommaa =D

Vierailija
132/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Barbeja oli paljon, mutta puuttuvan Kenin tilalle keksittiin iso kaljupäinen vauvanukke. Se oli sitten usein jonkun Barbien läski ja yksinkertainen, jättikokoinen poikaystävä :D Toisinaan mukaan pääsi myös hyvin pienikokoinen lappalaisasuinen perinnenukke.

Ai kauheeta nuo vauvanuket miehinä, ei tuu naurusta loppua xD. Oon vähän kännissäkin niin nyt naurattaa ihan kaikki.

Niitähän oli muuten myös sellasia ulkomailta tuotuja kansanpukuisia perinneukkoja, joilla oli yleensä joku isohameinen tanssiva nainen mukana. Vähän pieniä olivat barbeihin verrattuna, mutta hätätilanteessa kävivät. Muija vaan heivattiin helvettiin tanssimaan yksinään, ehkä vaatteita otettiin siltä vähän modifoitavaksi. Ai että. Kyllä ennen oli asiat hyvin, kun ei saanut kaikkea ja joutui käyttämään omaa mielikuvitustaan.

Vierailija
133/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö vaan oltukin ennakkoluulottomia, kun tempaistiin leikkiin mukaan kuka vaan löytyi, ja sovellettiin loput.  Eikä ne eroavaisuudet lopulta menoa haitanneet, kun mielikuvitusta ja hyvää tahtoa riitti.  Tätä asennetta kun osaisi noudattaa aikuisenakin :))

Ihana ketju, kiitos ap.

Vierailija
134/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken-nukkeja ei ollut. "Vain" Pieni Merenneito elokuvan prinssi Erik ja Kaunotar ja Hirviö elokuvan prinssi (jolla oli erillinen hirviöpää/maski). Vaikka hän oli ihmishahmossa oli hänen nimensä kai silti Hirviö, koska en tiennyt hahmon oikeaa nimeä 😀. Leikin siskon kanssa ja naapurin tyttö toi usein tullessaan oman Dimitri-nukkensa (Anastasia-piirretty). Dimitri oli usein pahis ja pojat hengasivat yhdessä ja ajelivat pinkillä autollaan kiusaten Barbeja.

En muista että miehillä olisi kuitenkaan ollut isompaa romanttista roolia leikeissämme. Heillä oli oma porukka ja Barbeilla oma.

Pehmoleluilla sen sijaan oli tarkat avioparit. Kissa ja koira, kettu ja pupu 😁. Järkeviä pareja juu.

Vierailija
135/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Barbie oli heppatyttö ei sillä ollut aikaa juosta pojissa. Keniä ei ollut mutta niitä hevosia oli sitten talli täys!

Mulla oli ratsastus-Barbie, ratsastus-Daisy ja ratsastus-Sindy ja niiden hevoset ja lisäksi paljon muita hevosia. Pojilta oli pääsy kielletty sinne talliin :D

Aiemmin minulla oli samat nuket baletti-versioina.

Daisyt! Tykkäsin niistä paljon enemmän kuin barbieista. Ne oli barbieita pienempiä ja sirompia. Mun Daisylla oli kimalteleva vaaleanpunainen iltapuku. Sitten ne poistuivat myynnistä?

Vierailija
136/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään muuta, jolle itselle se Ken oli ensimmäinen "päällä makoilija"? Ai karseeta näitä muistoja! Ja minusta tuli isona sitten häpeilevä ja estoinen...

Vierailija
137/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaverin kanssa saatiin kina aikaan, kun Barbi ja Ken meni sänkyyn ja mun mielestä Barbin kuului olla alla ja Kenin päällä. Kaveri valisti, että oli nähnyt kuinka sen äiti oli ollut isän päällä (kyseessä supersivistynyt koti, joten uskoin häntä :').

Mutta kumpikaan ei ollut varma pitikö kaikki vaatteet ottaa pois.

Sitten vielä kaverin veli tuli huoneeseen ja virnistellen kysyi "mitä noi tekee?!" ja osoitti hässiviä nukkeja. Kyllä hävetti.

Oma veli oli liimannut sänkyynsä tarroja, jossa oli eri maiden jääkiekkopelaajia. Haaveilin yhdestä tummatukkaisesta ruotsalaispelaajasta ja kuvittelin hänen olevan mieheni. Haaveissa tämå mies tuli aina sisälle ovesta töistä palatessaan ja istuttiin olohuoneessa. :D Tarrarakkautta. Ikää 10-v

Vierailija
138/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän leikeissä ei vaan ollut miehiä. Barbiet teki kaiken itse. Ei tullut mieleenkään että jotain keniä ois tarvittu mihinkään.

Hmmm... ehkä palstaulit voi syyttää Barbia siitä, että nykynaiset on niin kauheita/itsenäisiä, eikä ne tyydy ätmeihin?

Vierailija
139/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö vaan oltukin ennakkoluulottomia, kun tempaistiin leikkiin mukaan kuka vaan löytyi, ja sovellettiin loput.  Eikä ne eroavaisuudet lopulta menoa haitanneet, kun mielikuvitusta ja hyvää tahtoa riitti.  Tätä asennetta kun osaisi noudattaa aikuisenakin :))

Ihana ketju, kiitos ap.

Lyijykynä+legoukko -yhdistelmä on ollut toistaiseksi ehdottomasti luovin. Ellei sitten lasketa sitä jonkun limaa :D

Vierailija
140/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketään muuta, jolle itselle se Ken oli ensimmäinen "päällä makoilija"? Ai karseeta näitä muistoja! Ja minusta tuli isona sitten häpeilevä ja estoinen...

Juu, kyllähän se näin meni. Varsinkin jos sai lainata kaverin Keniä niin huhhuh, kyllä kaikki mun babrit pääs eroon neitsyydestään. Mutta kyllä minustakin tuli häpeilevä ja estoinen, eihän nuo lasten leikit sitä tarkoita että oot aikuisena sellainen minkälaisia leikkejä lapsena leikit. Leikinhän mä veljeni sotaleluillakin. 

Ja sillä oli jotain hirviölelujakin, en muista enää niiden nimiä, se oli kyllä jokin oma tuotesarjansa siihen aikaan. Se nyt oli vähän sellaista että niillä leikittiin mitä satuttiin saamaan. Ei todellakaan saatu ihan kaikkea lähimainkaan mitä olisi itse haluttu, joten piti vähän soveltaa. Ja hyvä niin. Koska se kehittää aivoja ihan eri tavalla kun joutuu tekemään kompromisseja ja käyttämään mielikuvitustaan.

Sitten meillä oli sellaistakin veljeni kanssa, että ne hänen monsterilelut tuli välillä tuhoamaan mun barbit, mutta osa niistä oli myös niitä jotka halus puolustaa barbeja. Eikä siitäkään tullut riitaa, ainakaan en muista että olisi tullut, voi toki olla että aika on kullannut muistot.

Siitä en oikein tykännyt, kun mun veli värjäsi tussilla barbeille nännit (koska niillähän ei nännejä ollut ollenkaan) ja häpykarvat =D

Se oli kieltämättä "kiva" yllätys kun aloin vaihtamaan vaatteita barbeille ja kaikilla oli yhtäkkiä nännit ja ryijyt, kenellä punaiset, kenellä tummat, kenellä vaaleanruskeat.. Jätkä oli oikein nähnyt vaivaa.