Sinä, joka et omistanut Ken-nukkea, mitä käytit lapsena Kenin korvikkeena Barbien poikaystäväksi?
Minä lainasin veljen Action-mania, kuten moni kaverinikin.
Kommentit (759)
Ei tullut mieleenkään että Barbieni tarttisi poikaystäviä :)
En mä tarvinu mitään poikanukkeja mihinkään.
Mulle ei tullut ikinä edes mieleen, että barbit voisi seurustella. Aina niillä oli niin kiire muissa touhuissa ja seikkailuissa.
Mun lapsuuden Barbiet leikki keskenään ilman vaatteita, ei ollut tarvetta "munattomalle Kenille" :D
t. N vm -73
Vierailija kirjoitti:
Mun Barbie oli heppatyttö ei sillä ollut aikaa juosta pojissa. Keniä ei ollut mutta niitä hevosia oli sitten talli täys!
Mulla oli ratsastus-Barbie, ratsastus-Daisy ja ratsastus-Sindy ja niiden hevoset ja lisäksi paljon muita hevosia. Pojilta oli pääsy kielletty sinne talliin :D
Aiemmin minulla oli samat nuket baletti-versioina.
Mulla ei ollut Ken-nukkea kun en oikeastaan edes pyytänyt sitä. En kokenut tarvitsevani Keniä mihinkään. Barbeja oli kyllä paljon, samoin erilaisia vaatteita ja asusteita. Leikin erilaisia malli- ja muotileikkejä, joissa barbit lähinnä vaihtoivat vaatteita, kenkiä, koruja jne, kävivät muotikuvauksissa ja osallistuivat missikilpailuihin. Äiti oli ihan kauhuissaan noista leikeistä ja monesti tuli oikein opastamaan. "Siis eikö näillä nukeilla ole mitään ammattia?" "Nooh, onhan nää missejä ja malleja". "Mutta ei se ole oikea ammatti. Tämä voisi olla vaikka lääkäri tai insinööri", "Ei ole, se on Miss Universum ja sillä alkaa nyt uimapukukuvaukset".
Äiti oli ilmeisesti varma, että minusta tulee aivoton, ulkonäkökeskeinen kouluttamaton bimbo. Ei tullut, vaikka vuosikausia leikin tuollaisia barbileikkejä. Varsin seksistisistä barbileikeistä huolimatta olen korkeastikoulutettu itsenäinen nainen, hyvä työpaikka, hiukset rennosti ponnarilla, en meikkaa, pukeudun huppariin ja kuljen lenkkareissa. Turhaa stressiä äidiltä. :)
Off topic
Ken-nukkeja on nykyään aika monenlaisia tarjolla, mutta suurin osa on "ro dull is te ttu ja".
On ollut työ ja tuska löytää ns. valkoisia Kentsuja.
Kävin leikkimässä joskus kaverini luona jos Barbieni kaipasi Kenin seuraa. Muistan miten leikittiin kaverini ok-talon alakerrassa tyhjässä isossa uima-altaassa barbeilla (olivat rikkaita, minä ihan duunarien tenava). Barbie ja Ken harrastivat myös seksiä siellä. Se Ken oli keltatukkainen ja turhan ruskettunut, nyt kun miettii, trumpista menisi lihavampana.
Tämä ei asiaan liity, mutta joskus siellä tyhjässä uima-altaassa oli iso junarata, se oli kans upeeta.
Yksi kärpäslaji on nimetty ken and barbieksi.
Niiltä puuttuvat näkyvät sukupuolielimet.
Se oli varmaan tää joka mun kaverilla oli. Malibu Ken? 80-luvulla siis.
https://i.ebayimg.com/images/g/2sgAAOSwGjtcqwz8/s-l300.jpg
111
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut Ken-nukkea kun en oikeastaan edes pyytänyt sitä. En kokenut tarvitsevani Keniä mihinkään. Barbeja oli kyllä paljon, samoin erilaisia vaatteita ja asusteita. Leikin erilaisia malli- ja muotileikkejä, joissa barbit lähinnä vaihtoivat vaatteita, kenkiä, koruja jne, kävivät muotikuvauksissa ja osallistuivat missikilpailuihin. Äiti oli ihan kauhuissaan noista leikeistä ja monesti tuli oikein opastamaan. "Siis eikö näillä nukeilla ole mitään ammattia?" "Nooh, onhan nää missejä ja malleja". "Mutta ei se ole oikea ammatti. Tämä voisi olla vaikka lääkäri tai insinööri", "Ei ole, se on Miss Universum ja sillä alkaa nyt uimapukukuvaukset".
Äiti oli ilmeisesti varma, että minusta tulee aivoton, ulkonäkökeskeinen kouluttamaton bimbo. Ei tullut, vaikka vuosikausia leikin tuollaisia barbileikkejä. Varsin seksistisistä barbileikeistä huolimatta olen korkeastikoulutettu itsenäinen nainen, hyvä työpaikka, hiukset rennosti ponnarilla, en meikkaa, pukeudun huppariin ja kuljen lenkkareissa. Turhaa stressiä äidiltä. :)
Mulla ihan sama! Rakastin vaihdella barbien vaatteita ja kenkiä ja laittaa ne pussailemaan aladdinia, vaikka aikuisena minusta tuli ihan tavallinen korkeakoulun käynyt veronmaksaja, joka vihaa shoppailua :)
Minun barbin seurustelukumppani oli paperinukke - Riitta Korpela (ti-ti-nallen juontaja)
Vierailija kirjoitti:
Tein niistä vähän jo leikeissä kulahtaneista barbeista miehiä leikkaamalla hiukset, lyttäämällä tissit sisään (niiltä jotka oli onttoa muovia) ja piirtämällä tussilla parran. Ei niistä komeita miehiä tullut mutta kysyntää riitti siinä naisnukkelaumassa 😇 En muuten edelleenkään ymmärrä miksi äiti ei voinut ostaa minulle yhtään keniä, kuitenkin barbeja oli useampi kymmenen.
Sama metodi käytössä täällä kans =D Ja minä myöskin oon näin jälkikäteen ihmetelly, että miks ihmeessä sitä yhtä Ken -nukkea ei voinu saada, kun tosiaan barbeja oli iha hitokseen monta =D
Outo ajatus, ei ollut mitään Kenin korviketta. Miksi ihmeessä olis pitänyt? Ei me ikinä leikitty barbeilla mitään pariskuntaleikkejä. Mitä helvettiä oikeesti... :DDD
Vierailija kirjoitti:
Outo ajatus, ei ollut mitään Kenin korviketta. Miksi ihmeessä olis pitänyt? Ei me ikinä leikitty barbeilla mitään pariskuntaleikkejä. Mitä helvettiä oikeesti... :DDD
Pariskuntaleikkien leikkiminen taitaa olla yleisempää kuin niiden leikkimättä jättäminen :)
En tiiä, miks oli vaan aina barbeja eikä niitä Ken-nukkeja. Olikohan ne liian kalliita vai eikö niitä myyty käpykylässä Pohjanmaalla. Siskolla Michael Jackson-nukke. Se joutui sitte seurustelemaan kaikkien kans :D Kaverilla oli Peppi Pitkätossu-barbi, jolta oli leikattu hiukset ja se oli perheen poika. Kiitos alottajalle hauskasta ketjusta, tuli paljo muistoja mieleen. 80-luvun lapsi
Veljen Action Man oli pelimies, sillä oli monta Barbie-tyttöystävää...
Mulla oli vaan yksi Ken. Ja se seurusteli aina sen kauneimman barbin kanssa :D Valitettavasti Ken oli vammautunut kohtalokkaan jumppaonnettomuuden jäljiltä :( (Ken ei taipunut spagaatiin vaan toinen jalka irtosi)
Leikeissä oli myös usein myös kaverin Ken joka oli tosi komea ja sillä oli oikeat hiukset! (Omalla oli muoviset XD) Voi pojat, sillä oli vientiä. Kunnon pelimies!
Toisen kaverin He-Man ukko taas oli kehitysvammainen jota pilkattiin. :( Julmaa.
Yleensä kuitenkin barbeilla oli muutenkin kiirettä niin, että seurustelu jäi taka-alalle. :D
Joskus tuli sellanenki hieno ajatus, että leikattiin barbilta hiuksia ja liimattiin jalkoväliin :D
En tiedä mikähän nukke se oli. Ei ollut Ken, mutta joku vastaava 60 - luvulta, sillä oli myös omia vaatteita. Barbien halpaversio oli Cindy, niin tuo poikanukke oli Kenin halpisversio.
Mun barbietkin oli 60-luvun nukkeja, kun perin tätini nuket ja niiden vaatteet. Sillon ne nolotti, mutta nykyään osaan arvostaa kummasti. Poikanukkea tarvittiin vain häissä, en sillä mitään muuta osannut leikkiä. :D Muuten Barbie oli hyvinkin itsenäinen nainen.