Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet lastenne koulussa seuraavaa?

Vierailija
27.05.2013 |

Tuli alemman aloittajan koulualoituksesta mieleeni esim tilanne keväältä kun poikani sai jälki-istuntoa kun oli tönäissyt tyttöä. Tyttö oli päässyt kuin koira veräjästä kun oli yrittänyt keinuilla ohitella vuoroaan odotellutta poikaani ja oli tunkenut eteen kiellosta huolimatta...ei en hyväksy väkivaltaa missään tilanteessa mutta aika usein taitaa olla koulussa tilanne että provosoijaa ei rangaista mitenkään mutta provosoitu saa rangaistuksen. Mitä mieltä olette?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi kysellä vaikka koulun jälki-istuntolinjasta reksiltä jos näin lyhyessä ajassa ope ei enää yhtään muista mistä syystä on tullut jälki-istuntoa antaneeksi.

Vierailija
2/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sä jankkaat nyt ihan naurettavasta asiasta. Totta helvetissä sitä rangaistaan joka käy käsiksi. Opeta lapsellesi itsehillintää. Juuri tällaisia vaimonhakkaaja-selityksiä saa kuulla ihan liikaa ("se ärsytti")

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 17:16"]

Kyllä ne teidän riehakkaat pojat voi ihan oikeasti olla syyllisiäkin. Lasten jutut nyt on aina sellaisia, että tytöt saa aina kaikkea tai niitten ei tarvii tehä koskaan mitään, vaikka tehtävät olisivat kuinka tasaväkisiä.

Hyvin harvoin olen nähnyt kenenkään lapsen ihan viekkaudella itkemässä. Ei ne lapset nyt niin paatuneita ole. Aika synkkä ihmiskuva jos aikuinen ajattelee noin.

[/quote]

todellisessa maailmassa tutkimusten mukaan pojat saavat arvosanat helpommalla ja tyttöjen maailma on kova.

kyllä pojat osaavat kieroilun taidon paremmin.

Vierailija
4/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 21:38"]

AP, sä jankkaat nyt ihan naurettavasta asiasta. Totta helvetissä sitä rangaistaan joka käy käsiksi. Opeta lapsellesi itsehillintää. Juuri tällaisia vaimonhakkaaja-selityksiä saa kuulla ihan liikaa ("se ärsytti")

[/quote]

samaa mieltä. Musta kanssa tässä taas esimerkki vanhemmista, joilla ei mitään kunnioitusta koulua kohtaan vaan minun lapseni on aina oikeassa ja koulu rankaisee häntä väärin perustein ja taas muutaman vuoden päästä tässä yksi opettajille haistatteleva muksu, joille vanhemmat on opettaneet, ettei opettajaa tarvitse uskoa, kyllä än on toiminut väärin kun on rangaissut sinua syyttä.

Vierailija
5/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa ok mun lapsesta tehtiin jo vaimonhakkaaja kun suivaantui likalle joku etuili ja tönäisi sen takia :) REPS kiitos palsta aina jaksaa naurattaa!

No ihan aikuisten oikeesti en suvaitse tietenkään tönimistä mutta en myöskään sitä että röyhkeä ja toisia kunnioittamaton lapsi pääsee täysin ilman nuhteita...ehkä sekin likka joskus oppii mitä voi seurata kun etuilee ja käyttäytyy moukkamaisesti? Toivottavasti....

ap

Vierailija
6/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olen todellakin huomannut ihan samaa eli tytöt provosoivat ja kieroilevat ja nauravat partaansa kun saavat toiset suivaantumaan ja hankkimaan rangaistuksia. Tästä loistavana esimerkkinä meidän naapurin kakara, likka joka harrastaa tuota ihan koko ajan eli ärsyttää, nimittelee. haukkuu, ivailee ja kun joku poika tönäisee niin  menee heti kotiin pillittäen kantelemaan...

t. tytön äiti itsekin jonka tytär onneksi ei ole tuollainen bitch

Vierailija
7/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan kellään ole mitään sanomista kakarasta joka etuilee ja varmaan 5v päästä haistattelee ja näyttää keskaria etuillessaan? Hänelle kun on opetettu ettei siitä ole seuraamuksia...

Mielenkiintoista....

Vierailija
8/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti usein käy niin että tytöt käyttäytyvät huonosti mutta syyllinen on se joka reagoi voimakkaammin ja näkyvämmin eli se poika. Ehkä tosiaan tytölle tekee ihan hyvää huomata että saattaa tulla köniin jos ei halua ottaa muita huomioon ja mennä sääntöjen mukaan...seuraavalla kerralla saattaa joku isompi tyttö litsaista :)

Vierailija
9/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 17:16"]

Kyllä ne teidän riehakkaat pojat voi ihan oikeasti olla syyllisiäkin. Lasten jutut nyt on aina sellaisia, että tytöt saa aina kaikkea tai niitten ei tarvii tehä koskaan mitään, vaikka tehtävät olisivat kuinka tasaväkisiä.

Hyvin harvoin olen nähnyt kenenkään lapsen ihan viekkaudella itkemässä. Ei ne lapset nyt niin paatuneita ole. Aika synkkä ihmiskuva jos aikuinen ajattelee noin.

[/quote]

Hahhahhaa!

Vai ei...?

No me esim harrastettiin tuota aikoinaan tyttökavereiden kanssa ihan simona! :D

Ja osaisin luetella ainakin kymmenen tyttöä jotka harrastavat sitä nykyään.

Sori jos tää tuli sulle yllätyksenä.

Mulla itsellä on vaan poikia ja koulutan heitä siihen etteivät kaadu näihin tyttöjen "ansoihin".

Vierailija
10/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti näiden eräiden mielestä on ihan ok että tyttölapsi käyttäytyy näin eli saa etuilla ja olla röyhkeä. Kunhan muistaa pillittää sitten oikeeseen aikaan.

Vierailija
11/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah mä muistan eräänkin vanhempainillan missä parin "kiltin" tyttölapsen vanhemmat peräänkuuluttivat kuria luokkaan että heidän kiltit neitipilttinsä saavat oppia rauhassa...siihen opettaja kylmänrauhallisesti tokaisia että kyseiset neidit voivat myös katsoa peiliin!

Vierailija
12/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tuon alkaneen jo pkssa missä tytöt saivat olla rauhassa ilkeitä mutta pojat joutuivat heti rangaistuspenkille kun vähänkin oli ollut pientä tönimistä (poikien kesken esim). Kyllä tytöille sallittaan paljon sellaista mitä pojille ei.

Toisaalta tytöiltä myös vaaditaan paljon asioita joita pojilta ei esim siisteyttä, jälkien siivooamista ja hiljaisuutta.

Tasan ei käy onnen lahjat mutta apn tapauksessa totta kai olisi tyttökin ansainnut jonkinlaisen nuhtelun tietenkin! Ei kai koulussa ole tarkoitus opettaa että etuilu on sallittua. Säännöt ne on tytöilläkin!

Vierailija
13/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 15:56"]

Poikani nyt kuitenkin sai jälkkäriä kun oli tyttöä tönäissyt keinuilla kun tyttö oli tullut eteen eikä ollut uskonut sanaa....ap

[/quote]

idea on siinä ettei keneenkään käydä käsiksi, ärsyttäää toinen kuinka paljon tahansa. Jos poikasi olisi käynyt sanomassa vaikka välituntivalvojalle, asia olisi ratkaistu toisin. Keskenään ei väkivalloin ratkaista mitään.

Vierailija
14/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 17:37"]

Aika kornia että jotkut tulee tosissaan tänne sanomaan että tyttö saa käyttäytyä miten vaan mutta poika ei...ehkä sille tytöllekin tekee sitten ihan hyvää oppia että aikuiselämässä tulee turpaan jos menee etuilemaan nakkikikkarilla...saakoon köniin sitten jos ei muuten opi (näinkö se homma sitten menee?)

t.pojan äiti

[/quote]

IHANA <3 NAKKIKIKKARI!!! kylläpäs sain naurut pitkästä aikaa. Kiitos!

Vierailija
15/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on pojat istuneet jälkkäreitä tyttöjen valheiden takia. Noo, olen lohduttanut, että kohta te panette niitä ja nakkaatte nurkkaan. Seukkaatte niiden kans ja petätte niiden kavereiden ja taas nämä samat pimut sitten parkuu ja romahtaa ja syö masennuslääkkeitä, kun mies oli niin sika.

Vierailija
16/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluista en tiedä, mutta monien tuttavieni lasten kesken olen huomannut tämän ilmiön.

Otetaan esimerkiksi sisarukset matti ja maija.

Maija härnää mattia vähänväliä, pienillä, aikuisen silmin lähes huomaamattomilla tavoilla; ottaa leluja kädestä, mollaa pienesti, "tuhoaa" toisen leikkejä, tekee kaikkea ärsyttävää jäynää. Kun lopulta matilta loppuu hermo, hän antaa takaisin, ja tönäisee/lyö/tukistaa/kiusaa näkyvämmin maijaa. Tästäkös vanhemmat suuttuvat "MATTI! hyi hyi oletpas sinä tuhma! Ei saa kiusata maijaa! Pyydä heti anteeksi!!"

Vierailija
17/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 22:39"]

Meilläkin on pojat istuneet jälkkäreitä tyttöjen valheiden takia. Noo, olen lohduttanut, että kohta te panette niitä ja nakkaatte nurkkaan. Seukkaatte niiden kans ja petätte niiden kavereiden ja taas nämä samat pimut sitten parkuu ja romahtaa ja syö masennuslääkkeitä, kun mies oli niin sika.

[/quote]

No niin! Hienosti sujuu sinulta poikalapsen kasvatus. Onnittelut!

Vierailija
18/44 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille on opetettava pienestä pitäen, että missään tilanteessa EI saa käydä käsiksi! Ei töniä, repiä tai lyödä. Opeta pojallesi, että jos joku tekee epäreilusti tai ärsyttää, niin menee kertomaan heti aikuiselle joka tulee asian selvittämään.

Vierailija
19/44 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran ollut jälki-istunnossa. Tokaluokalla. Syy: juoksin karkuun kun luokan pahin kiusaajapoika jahtasi minua. Ja koska sisätiloissa ei saanut juosta, jouduimme molemmat jälki-istuntoon. Minä jouduin olemaan jälki-istunnossa myös pidempään, koska kukaan ei kertonut minulle ettei siellä saa puhua, ja huikkasin ulkopuolella odottavalle kaverilleni jotain. Tottuneena jälkkäriläisenä se poika tiesi säännöt ja pääsi aiemmin lähtemään koska oli hiljaa.

Näin meillä, 90-luvun alkupuolella.

Vierailija
20/44 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ne joskus näin menee ja väitän että se villi poika saa helpommin syyn niskoilleen kuin "kiltti ja hyvä koululaistyttö"....niin ja mulla itselläkin on tytär joka on kiltti ja kuuliainen koululainen! Toivottavasti ei kuitenkaan ole kieroillut kenellekään rangaistusta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä