Mistä ostatte 8-12v lastenne arkivaatteet? Ei löydy!
Lastenvaateliikkeistä ei enää saa mitään, hyvällä tuurilla jonkun t-paidan. Lastenvaateliikkeissä on rekeittäin ja hyllyittäin vauvojen ja taaperoiden vaatteita, yli 130cm vaatteita ei enää ole.
Haluaisin ostaa laadukkaita ja kestäviä vaatteita, jotka kestävät kierrätystä. sulkee siis esimerkiksi Hennesit ja Zarat yms. pois.
Mistä te löydätte vaatteita? Minä olen jo pari vuotta turvautunut ulkomaiseen nettitarjontaan, kun Suomessa vaatteet ovat kiven alla. Jopa Stockan valikoima tässä kokoluokassa on aivan onneton.
130-160cm lapset.
Kommentit (56)
Joo, samaa olen tuskaillut viimeiset pari vuotta. Tytöille varsinkin on todella huono valikoima. H&M:llä on ihan törkeän surkeita vaatteita juuri +130cm. Muutenkin tuntuu, että niiden lastenvaatevalikoima on mennyt paljon huonommaksi mitä se oli vaikka 4-5v sitten. Jotain ohuita trikoorytkyjä vain. Missä ne kaikki nätit mekotkin on mitä sieltä sai vielä muutama vuosi sitten?
Meidän vanhin tyttö on 150cm, mutta ikää vasta 10v, joten haastavaa on vaatteiden löytäminen. 150 senttiset vaatteet kun on jo sellaisia tummia ja liian teinimäisiä, mutta ei tyttö sellaisista vielä tykkää. Haluaisi niitä hempeitä nättejä vaatteita joita pienemmissä koossa on.
Kyllä minä olen Stockalta löytänyt ihan kivasti. Jotain tulee ostettua myös H&M:ltä, tavarataloista (Prisma/CM) ja Seppälästä (ei tarvi säilyä hyväkuntoisina muille). Tyttö 10v ja käyttää kokoja 146 ja 152.
Meidän kaupungin lastenvaateliike myy kyllä 160cm asti. Popin ja legon vaatteita meillä ainakin on ja urheilu- ja retkeilyvaatekaupoista on kanssa aika paljon. Mä arvostan vaatteissa sitä, että ne ei hajoa heti eikä nyppäänny/ kulahda ja niissä on helppo liikkua (juhlavaatteet erikseen) ja että muksu suostuu sen päällensä laittamaan. Se on ollut sivuseikka mitä siinä takamuksen päällä olevassa lapussa lukee.
Meillä on käytetty perusvaatteina Espritin, Benettonin ja NameIT:n vaatteita sekä urheiluliikkeiden tarjontaa (tyttö kyseessä). H&M:ltäkin on ostettu, samoin KappAhlista, Lindexiltä ja Seppälästä, mutta tosi on, että noiden kauppojen vaatteiden laatu ja mallit ovat usein aika kamalia. Varsinkin nuo H&M:n trikoopaidat ovat surkealaatuista trikoota. Näistä jälkimmäisistä ketjuista saa kyllä etsimällä etsiä ne suht-ok vaatteet.
Gapin nettikaupasta. Myös Hanna Anderssonilta ja Nextiltä.
Tyttö 9v, koko 140-146 cm. Tarjontaa olisi, esim. kivoja värillisiä farkkuja, mutta kun ei tyttö niitä suostu päällensä laittamaan. Boikotoin H&M sekä Seppälää, mutta esim. Lindexistä ja KappAhlista olen ihan kivoja vaatteita löytänyt. Kierrätykseen niistä ei toki paljonkaan enää ole, mutta se ei meillä ole kriteerinä, koska menisi liian hankalaksi vaatteiden hankinta muutenkin ronkelin lapsen kanssa. Kesällä lapsi käyttää lähinnä leggari+sortsi- yhdistelmiä ja T-paitoja, noita saa onneksi suht kohtuulliseen hintaan.
Farkut ketjuliikkeistä, myös neuleet, leggarit ja trikoopaidat, hupparit ja collarit Stadiumista tai Top-Sportista, myös vapaa-ajan kengät. Talvikengät ja ballerinat kenkäkaupoista. Osa vaatteista myös Onlysta, Carlingsista ja JCsta, hienommat juhlavaatteet Stokkalta tai Haloselta.
Benettonilta ja NameIt'ltä löytyy kivoja ja värikkäitä. Tykkään myös St Oliverista, mitä myy ainakin Jesper Junior. KappAhlin farkut sopii meidän laiheliinille. Kyseessä 8-vuotias poika, koko 134-140.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 10:00"]
Tyttö 9v, koko 140-146 cm. Tarjontaa olisi, esim. kivoja värillisiä farkkuja, mutta kun ei tyttö niitä suostu päällensä laittamaan. Boikotoin H&M sekä Seppälää, mutta esim. Lindexistä ja KappAhlista olen ihan kivoja vaatteita löytänyt. Kierrätykseen niistä ei toki paljonkaan enää ole, mutta se ei meillä ole kriteerinä, koska menisi liian hankalaksi vaatteiden hankinta muutenkin ronkelin lapsen kanssa. Kesällä lapsi käyttää lähinnä leggari+sortsi- yhdistelmiä ja T-paitoja, noita saa onneksi suht kohtuulliseen hintaan.
[/quote]
Kuutonen on myös boikotoinut Seppälää, mutta tänä keväänä (kun piti kimaltavaa vaatetta metsästää lapselle esitykseen) yllätyin valikoiman värikkyydestä. Aiemmin mielestäni Seppälässä on vaatteet oleet jotenkin liian synkeitä ja/tai "teinejä". Meillä tosin tyttö tykkää noista kirkkaista väreistä, mm. turkoosi ja oranssi ovat tämän kesän suosikkivärejä, ja on "löytämässä" pinkkiä/vaaleanpunaista uudestaan.
Noh, pitääkö niiden varhaisteinin vaatteiden kestääkään vuositolkulla, lapset kasvavat siinä iässä nopeasti ja varsinkin tytöt seuraavat jo muotia, eli sama paita ei edes kelpaa kamalan pitkään.
Meillä on vieläpä tytöllä ollut pienestä pitäen todella varma maku, joten äidin hienona pitämät vaatteet tuomitaan usein vääränlaisiksi. Stadilainen tyttö vielä on sitä mieltä, että 12-vuotias ei pidä enää vauvojen vaatteita, eli ihan turha yrittää tyrkyttää mitään lastenvaatemerkkiä... Onneksi pituutta on jo 150 cm, eli paitoja löytyy One Waystä (xs) ja farkkuja esim. JC:stä, jossa lyhentävät lahkeet sopiviksi ihan ilmaiseksi.
Henkasta ja maukasta löytyy ns. teiniosasto isommista liikkeistä ja sieltä löytää joskus jotain. Samoin Seppälästä. Lindexiltä ollaan ostettu perustoppeja, ja rintsikoita (löytyy hyvä valikoima 65A-kokoa, joka varhaisteinilleni on juuri sopiva, ja sellaisella hiukan paksummalla pinnalla, etteivät nännin näy t-paidan läpi, nolostelee kovasti sellaista)
Stockmannilla rulettaa em. One way. Pojille Stockalta löytää paremmin vaatteita lastenosastolta, esim. meidän 11-vuotias poika tykkää Cuben värikkäistä t-paidoista ja farkkuja on mm. Outfittersiltä ja Levikseltä.
Stadiumista löytyy kivasti huppareita ja verkkareita, urheiluvaatetusta.
Gina tricot on tytön uusi suosikki, siellä on mukavia paitoja. Farkkuja ei ole ihan vielä löytynyt sopivaa kokoa, ovat olleet liian isoja.
9-vuotiaalle (140 cm) ostetaan vaatteita NameItistä, Stadiumista , Budgetsportista, jotain H&M:ltä. Sitten löysin urheilullisten vaatteiden vastapainoksi Vertbaudetin verkkokaupan, josta saa kivan näköisiä vaatteita.
Lapsi täyttää yhdekäsn ja on noin 140 cm pitkä. Aika paljon hänelle on vielä löytynyt tunikoita ja muuta Lindexistä. H&M:ltä tai Stockalta myös. Minustakin Stockan valikoima on huono. Name itin vaatteista enpidä, enkä Bogin. Huono laatu ja pienet mitoitukset.
Me ollaan sitten varmaan liian nirsoja, kun ei koskaan löydetä mitään.
3.
3/15, ostaminen on taito, jota kaikilla ei ole. Et näe niiden rekillä olevien vaatteiden mahdollisuuksia, etkä osaa mielessäsi yhdistellä niitä toimiviksi kokonaisuuksiksi. Kannattaa hyödyntää isojen liikkeiden ostoneuvontaa.
11 vuotiaalle tytölle (144 cm) ostan lähinnä Benettonia, Espritiä, Puma, Adidasta ja Nikea. Pikkuveli saa sitten siskon vanhat niiltä osin mitä pystyy käyttämään (lähes kaiken)
Kiitos teille. Gapista ja Vertbaudetista ollaan ostettu arkivaatteita netistä. Yhdysvalloista on tilattu ystävän kautta outlet-myymälöistä Suomessa ihan hirvittävän kalliita vaatteita (Hilfiger, Ralph Lauren, Burberry jne.), mutta niitä ei ikinä pääse kokeilemaan ja sovittamaan. Nettikauppoihin voi palauttaa, mutta outlet-löytöjä ei. Niitä voi sitten tietysti myydä eteenpäin.
Olisi vaan niin kätevää, kun ihan Suomesta löytyisi joku ihan tavallinen laadukkaita vaatteita myyvä kauppa, jossa voisi sovittaa erikokoisille lapsille vaatteita. Esikoinen on pyöreä, keskimmäinen hirveän laiha ja kolmas siltä väliltä. Housuja ei pysty kierrättämään lapselta toiselle, mutta paidat ja mekot ja muut voi.
Pitääkö tässä itse ryhtyä kauppiaaksi.. Markkinarakoa ainakin löytyy.
ap
Missä sä asut? Ryhdytään yhdessä!
Mitenköhän mä aina onnistun ostamaan HenkkaMaukasta ne hyvälaatuiset trikoopaidat ja muutkin arkivaatteet pojilleni? Kun ne toimivat pesusta pesuun pitäen värinsä eivätkä kulahda. Outoa, lähettävät vissiin postimyynnissä mulle aina vaan ne parempi laatuiset, muille sitten ne huonot :)
Itsellä on joitain pettymyksiä ollut H&M:n vaatteissa, lasten vaatteissa ei koskaan. Päin vastoin olen välillä ostanut näitä kalliimpia lasten vaatteita niin olen joutunut pettymään kun ovat kulahtaneet saman tien ekassa pesussa.
Ap, jos sulle noin lähtökohtaisesti kelpaa vain GAP ja Hilfiger, ja muut on "huonoja", niin et sinä itse kaupan perustamalla sen halvemmalla niitä saa. Merkkituotteiden kauppaaminen on lisensoitua hommaa, ja niitä ei voi myydä täällä kamalan halvalla. Ja aika harva näkee järkeä ostaa kasvuikäiselle ja nirsolle esiteinille jotain Hilfigerin 150 euron paitaa, jota mokoma suostuu pitämään/mahtuu pitämään ehkä kolme kertaa... joten voi olla, että asiakaskuntaakaan ei OIKEASTI riittäisi elatuksen raapimiseen.
-12-
130-160cm poikien vaatteet ei kestä kierrätystä vaikka ne olisi tehty pellistä... eli olen taipunut kohtalooni ja ostan H&Mää ja KappAhlia. Hyvin toimii. H&M verkkokauppa on vielä jopa erittäin toimiva, samoin Espritin, muita en niin kehuis. Stocka on poikien vaatteissa aivan turhake, siellä en ole käynyt enää vuosiin eli sen jälkeen kun lapset kasvoivat yli 80 senttisiksi.