Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ostatte 8-12v lastenne arkivaatteet? Ei löydy!

Vierailija
27.05.2013 |

Lastenvaateliikkeistä ei enää saa mitään, hyvällä tuurilla jonkun t-paidan. Lastenvaateliikkeissä on rekeittäin ja hyllyittäin vauvojen ja taaperoiden vaatteita, yli 130cm vaatteita ei enää ole. 

Haluaisin ostaa laadukkaita ja kestäviä vaatteita, jotka kestävät kierrätystä. sulkee siis esimerkiksi Hennesit ja Zarat yms. pois. 

Mistä te löydätte vaatteita? Minä olen jo pari vuotta turvautunut ulkomaiseen nettitarjontaan, kun Suomessa vaatteet ovat kiven alla. Jopa Stockan valikoima tässä kokoluokassa on aivan onneton.

130-160cm lapset.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 7v ja 9v tytöt. Vaatteet ostetaan useimmiten seuraavista liikkeistä: HM ( pitkähihaisia paitoja, farkkuja, sukkiksia ), Zara ( mekkoja, hameita, "turkis"liivejä jne ) Name It ( sisävaatteita, mut harvoin kyllä löytyy mitään ), Lindex ( paitoja, jotain pörhelöisiä mekkoja ), Stadiumilta urheilukamoja ja kenkiä, Gapiltä olen tilannut farkkuja ja sitten satunnaisesti ostan lähes mitä tahansa hinnasta piittaamatta, kuten vaikka Stella McCartneyltä, Desingers Remix Collectionilta tai missä nyt sit näenkin jotain kivan näköistä. Käyn työni vuoksi usein mm. Tanskassa ja reissuilta tulee myös ostettua aika paljon vaatteita -varsinkin kenkiä - lapsille.

Vierailija
42/56 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:25"]

3/15, ostaminen on taito, jota kaikilla ei ole. Et näe niiden rekillä olevien vaatteiden mahdollisuuksia, etkä osaa mielessäsi yhdistellä niitä toimiviksi kokonaisuuksiksi. Kannattaa hyödyntää isojen liikkeiden ostoneuvontaa.

[/quote]

Komppi tälle. On elitististä omakehua ajatella, että "minulle eivät kelpaa kaupassa olevan vaatteet", kun tosiasia on, että kivoja vaatteita löytyy vaikka mistä, jos niitä osaa valita.

Kas kummaa, että kun rätissä on kallis merkki, se kelpaa ihan sovittamatta ja jopa näkemättä, kuten ap kertoo ostavansa vaatteita sokkona netistä ja kaverin kautta outletistä.

[/quote]

Minä en hae mitään kalliita merkkejä, mutta tyylikkäitä ja ajattomia. Ja miten yhdistelet jotain kirjavan neonvärisiä palmutoppeja niin, että kelpaisi tytölle, joka haluaisi niitä hempeitä ja vähän lapsellisempia vaatteita? Me kierreltiin ja etsittiin kevätjuhlamekkoa näistä isoista ketjuliikkeistä, niin ei niissä ollut kuin niitä trikoomekkoja niiteillä. Pienemmissä sitten olisi ollut paljon juhlavampia.

Meillä on aika pieniä nämä kaikki liikkeet, että valikoimakin on suppeampi kuin isommissa kaupungeissa. Varmaan ottavat tänne myyntiin ne vain kaikkein hirveimmät...

Ei voi olla  vain mun shoppailutaidoista kyse, kun vielä ennen näistä puljuista löytyi paljonkin kivoja!

[/quote]

No höpsistä. Esim. tuolta parjatusta H&M:stäkin löytyy kyllä, tässä muutama ehdotus:

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9179022146〈=fi

tai

http://www.hm.com/fi/product/10765?article=10765-A

Noihin voi vaihtaa vyöksi minkä värisen vain, saa väriä asuun. Perusväri klassinen musta-valkoinen.

Tätä hempeämpää sifonkimekkoa on vaikea kuvitella, sama löytyy myös yönsinisenä.

http://www.hm.com/fi/product/10021?article=10021-A

Tämä liukuvärjätty sifonkimekko on myös kaunis:

http://www.hm.com/fi/product/09210?article=09210-A

Tarvittaessa päälle vaikkapa tällainen villatakki, jos hempeästä kerran tykkää:

http://www.hm.com/fi/product/11445?article=11445-B

Tai tämä, jos haluaa puuvillaa:

http://www.hm.com/fi/product/10738?article=10738-A

Tässä vielä juhlamekko, ei ole trikoomekkoja eikä palmukuosia:

http://www.hm.com/fi/product/10055?article=10055-C

Ja nämä siis pelkästään nyt H&M:stä, yhdestä ainoasta ketjuliikkeestä...

[/quote]

Nuo on kaikki ihan kamalia, juuri sellaisia ohuita lörttökesämekkoja, ei kovin juhlavia kesän yo-juhliin/häihin yms. Kuvissa näyttää paremmilta kuin livenä.

Miksi mitään tämän tyylistä ei ole isommille? (Tosin en tiedä miltä nämä näyttää livenä)

http://www.hm.com/fi/product/10956?article=10956-A#article=10956-B

http://www.hm.com/fi/product/09039?article=09039-A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks, mut kuka pukee lapsensa vapaaehtoisesti h&m rääsyihin, joita riistämällä ja lapsityävoimaa hyväksikäyttämällä on tuotettu tarpeettomasti länteen? En ole ostanut rievun riepua ko. puljuista, enkä osta.

Vierailija
44/56 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:11"]

3/15, ostaminen on taito, jota kaikilla ei ole. Et näe niiden rekillä olevien vaatteiden mahdollisuuksia, etkä osaa mielessäsi yhdistellä niitä toimiviksi kokonaisuuksiksi. Kannattaa hyödyntää isojen liikkeiden ostoneuvontaa.

[/quote]

Komppi tälle. On elitististä omakehua ajatella, että "minulle eivät kelpaa kaupassa olevan vaatteet", kun tosiasia on, että kivoja vaatteita löytyy vaikka mistä, jos niitä osaa valita.

Kas kummaa, että kun rätissä on kallis merkki, se kelpaa ihan sovittamatta ja jopa näkemättä, kuten ap kertoo ostavansa vaatteita sokkona netistä ja kaverin kautta outletistä.

[/quote]

No näin. Kumma, kun minulle ei tuota mitään ongelmaa löytää kauniita lastenvaatteita tavallisista ketjuliikkeistä. Minulle ei vain ole tärkeää saada merkkivaatteita, joten voin vapautuneesti ostaa myös niitä ap:n kammoamia H&M-vaatteita.

[/quote]

Ei minullekkaan merkki ole kaikki kaikessa, mutta oma tyttöni menee vasta eskariin ja on siirtymässä kokoon 130cm, enkä tämän ikäiselle tosiaan haluaisi mitään teinivaatteita vaan rehelliisiä lastenvaatteita. Meille kelpais kyllä ne Lindexin ja hm:n lastenvaatteet, mutta kun ei mahdu enää! En siis ole ap.

Vierailija
45/56 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 14:34"]

Anteeks, mut kuka pukee lapsensa vapaaehtoisesti h&m rääsyihin, joita riistämällä ja lapsityävoimaa hyväksikäyttämällä on tuotettu tarpeettomasti länteen? En ole ostanut rievun riepua ko. puljuista, enkä osta.

[/quote]

Tott, esim. Benetton onkin NIIN paljon parempi.. ai niin, mutta minkäs firman alihankkija se tehdas olikaan mikä just sortu, 900 ihmistä kuoli? Talo käyttökiellossa yms. Jos todella pystyt sanomaan, että yksikään sun käyttämäsi vaate ei ole hikipajasta kotoisin, se tarkoittaa sitä, että kuljet itse kasvattamiesi lampaiden villasta ja itsekasvatetun pellavan haituvista tehdyissä kamoissa. 

Vierailija
46/56 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:11"]

[/quote]

[/quote]

No näin. Kumma, kun minulle ei tuota mitään ongelmaa löytää kauniita lastenvaatteita tavallisista ketjuliikkeistä. Minulle ei vain ole tärkeää saada merkkivaatteita, joten voin vapautuneesti ostaa myös niitä ap:n kammoamia H&M-vaatteita.

[/quote]

Ei minullekkaan merkki ole kaikki kaikessa, mutta oma tyttöni menee vasta eskariin ja on siirtymässä kokoon 130cm, enkä tämän ikäiselle tosiaan haluaisi mitään teinivaatteita vaan rehelliisiä lastenvaatteita. Meille kelpais kyllä ne Lindexin ja hm:n lastenvaatteet, mutta kun ei mahdu enää! En siis ole ap.

[/quote]

Meillä oli ihan sama ongelma tuossa iässä ja on osin edelleen. Tyttö on tokalla ja käyttää 140 cm (osa sopivia, osa pieniä, on joitain jopa 134-kokoisiakin käytössä) tai 146 cm (hieman vielä reiluja) vaatteita. Mutta juuri tuossa esikouluiässä tämä ongelma oli suurin, kun lapsi on vielä niin lapsi mutta koot ei riitä pikkulasten vaatteissa. Tällöin siirryttiin enemmän juuri NameItiin, Espritiin, Benettoniin.

Vierailija
47/56 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo muuta vaihtoehtoa tässä rahatilanteessa kuin kirpparit, tori ja huutonet. Viimeksi 160 cm Luhdan kerran käytetty juhlapuku tuli huudettua 21 €:lla. Uskomaton ekotori ja kirpparitarjonta on muuten täällä pikkukaupungissa Keski-Suomessa. Löytyy lähes joka kerta mm. Ellen ja Legon ja Timberlandin vaatteita. Ne säilyy tosi hyvänä. Löytyy isommille pojille DC:n ED:n yms. vaatteita. Mulla on ollut joskus lastenvaateliike niin osaan kattoa kyllä käytettyjä laatumerkkejäkin. Köyhällä ei ole vara nirsoilla niin me ostetaan näitä ketjuvaatteitakin kirpparilta :D

Vierailija
48/56 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin. Kierrätätkö vaatteita jossain? Olisin kyllä kinnostunut jos sulla on hyvä maku. Meidän isommat pojat 10-12-v. ei pukeudu slipovereihin, kauluspaitoihin ja chinoksiin... :) enemmän urheilumerkkejä käyttävät.

T:edellinen

Vierailija
49/56 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gap, Mini Rodini, Dpam, POPilta housuja tytölle 140 cm, pojalle 150 cm Gap ja skeittimerkkien tms. DC, Etnies, Volcom jne. -vaatteet. Niitä saa ulkomaisista nettikaupoista edullisemmin, varsinkin siis edellisten kausien malleja.

Vierailija
50/56 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ongelma kuin ap:lla. Haluan ostaa kauniita ja laadukkaita vaatteita. Viimeksi kun kävin jenkeissä, toin matkalaukullisen tavaraa kolmelle lapselle: Slim fit -Leviksiä 15- ja 12- vuotiaille pojilleni, Gapin ja Hilfigerin T-paitoja jne. Aeropostale-kaupasta sai kivoja T-paitoja myös. 4-vuotiaalle tytölle ostin mm. Gymboreeta ja Benettonia. Selkeitä, laadukkaita ja ryhdikkäitä lastenvaatteita kivoissa väreissä.

Koko talvi on sitten menty noilla sisävaatteilla, ostettu vain jotain pientä tarpeellista. Syksyllä menen ainakin Ranskaan ja tuon sieltä sitten seuraavan satsin. Suomesta en osta enää kuin pakon edessä.

Vierailija
51/56 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM:ltä löytyy ainakin yksi mallisto, jonka laatuun olen ollut tosi tyytyväinen ja se on L.O.G.G. Kaikki tuon malliston vaatteet on olleet kestäviä ja hyvälaatuisia. Jotkut muut kuin L.O.G.G. vaatteet ovatkin sitten olleet ihan ohutta ja huonolaatuista trikoota, mutta tuohon kyseiseen merkkiin olen ollut aina tyytyväinen.

Vierailija
52/56 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta H&M:n perustrikoot ovat hinta-laatu-suhteeltaan yllättävänkin hyviä. Samoin Lindexin ja KappAhlin. Vaikka +130 senttisten tyttöjen vaatteet ovat noissa liikkeissä suurimmaksi osaksi liian teinix-mallia minun mieleeni, niin aina niistä jotain kivaa perusvaatettakin löytyy. H&M:n nettikaupasta näkee valikoiman hyvin, siellä on ihan peruskivaa yli 130 senttisille.

Muutaman kerran olen ostanut merkkivaatteita, eikä niiden laatu ole sen kummempaa ollut kuin noissa perusliikkeissä, ei ainakaan niin paljon parempaa kuin mitä hinnan erosta olettaisi. Meillä on vielä sekin ongelma, että myös nuo kalliimmat merkkivaatteet likaantuu, kuluu ja jää pieneksi samalla tavalla kuin halvemmatkin.

Liikeideaa kannattanee vielä miettiä, viime aikoina on Helsingissä joutunut moni lasten merkkivaatteita myyvä liike lopettamaan huonon kysynnän vuoksi.

Vierailija
53/56 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mun 10v tyttö kulkee lähinnä lökäreissä (kaikki käy, kunhan on mustat... sitäpaitsi niissä on jossain kohtaa kohta palkeenkieli kumminkin, kun pelaa jätkien kanssa futista tms. välkällä... ) ja huppareissa. Huppareita on ihan laidasta laitaan, tyystin merkittömistä merkillisiin :p Aika paljon on perinyt mun veljen ja siskon huppareita. Vaatekoko on kuitenkin jo 164cm ja naisten XS-S menee kans. Hupparin alle pistää yleensä pitkän topin, joita näyttäs nytkin olevan tyrkyssä Lidlissä 3kpl kympillä. Joten sinne siis... 

Ainoo, missä merkki jotain meinaa, on tennarit. Converset ne olla pitää. Tai kelpaa ne muutkin hätätilassa. Mut olis kiva, jos olis rivi Converseja kaapissa :D 

Vierailija
54/56 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei käy helsingin erikoisliikkeissä?

Vierailija
55/56 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 14:34"]

[/quote]

Niin sanotut "suomalaiset merkkivaatteet" kasataan samanlaisissa hikipajoissa.

Vierailija
56/56 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappahl on semi hyvä mutta espritin valikoima romahtanut. Ei löydä millään vaatteita joista lapset kiinnostuisi. Nuoriso on kriittistä!