Ajatuksia?
Mitä pitäisi ajatella kun mies kerran kuukaudessa, joskus jopa kerran kuussa uhkaa erolla? Ei asuta yhdessä, mutta olen paljon miehen luona, hän taas ei juurikaan mun luona ole. Aina välillä tulee viestiä, että laitan tavarasi postissa tulemaan tms.
Mies ei halua tehdä yhdessä oikein mitään, mitään ei voi suunnitella. Kesälomansa aikana ei voi tehdä mitään, koska hänellä on loma.
Työssä ollessa ei voi tehdä mitään, koska on niin raskas työ.
Ei suostu auttamaan missään, mutta jos pyydän (ja saan) apua muilta, saan hirveät haukut siitä, miten en saisi olla muiden kanssa tekemisissä, enkä saa enää ikinä pyytää häneltä apua.
Kun sukulaiseni entinen mies toi minulle erään heillä säilytyksessä olleen huonekalun, jouduin vakuuttelemaan usealla tekstiviestillä, että kyse on vain huonekalun tuomisesta.
Jälkeenpäin viestejä lukiessa ajattelin, että miksi tällaista pitää vakuutella.
Minulla on hyvä miespuolinen kaveri, jonka luona olen välillä yötä, koska hän asuu kauempana, isommassa kaupungissa, jonne välillä on asiaa. Joudun jatkuvasti vakuuttelemaan, että välillämme ei ole mitään, olemme tunteneet kauan ja molemmat tietää, että kyse on kaveruudesta. Silti joudun tätä asiaa vakuuttelemaan lähes joka viikko.
Kerran minut oli kuulemma nähty kaupassa vieraan miehen kanssa (ei ollut totta) ja kerran mies kertoi minulle missä olin liikkunut yhtenä iltana, miten hiukseni olivat ja mitä minulla oli päällä.
Viimeisen kuukauden aikana mies on pari kertaa haukkunut minut pahasti, tavallaan jopa uhannut väkivallalla, koska sanoi, että tulen huomaamaan jos jonkun uuden miehen otan, että se uusi mies voi vaikka lyödä minua nyrkillä nenään. Käsitin tämän siis niin, että mies halusi sanoa, että olen niin ärsyttävä, että ansaitsen nyrkistä.
Meidät oli kutsuttu juhliin, mutta kun olin toisella paikkakunnalla lapseni kanssa 2 yötä alunperin ajatellun 1 yön sijaan, mies ilmoitti, että juhlat saan unohtaa.
Mitä tällainen käytös on?
Kommentit (8)
Eiköhän ole melko selvää, että parisuhteenne tulevaisuus on jokseenkin tuhoon tuomittu yritys. Mies ei vaivaudu millään tavalla huomioimaan sinua tai tunteitasi, päinvastoin. Hän tekee kaikkensa loukatakseen sinua. Hän ei halua viettää aikaa kanssasi ja pahinta ovat jatkuvat erolla uhkailut ja perättömät syytökset.
Kuinka kauan aiot olla loukattavana.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 23:46"]
Eiköhän ole melko selvää, että parisuhteenne tulevaisuus on jokseenkin tuhoon tuomittu yritys. Mies ei vaivaudu millään tavalla huomioimaan sinua tai tunteitasi, päinvastoin. Hän tekee kaikkensa loukatakseen sinua. Hän ei halua viettää aikaa kanssasi ja pahinta ovat jatkuvat erolla uhkailut ja perättömät syytökset.
Kuinka kauan aiot olla loukattavana.
[/quote]
Aika samaan lopputulokseen olen tullut.
Minulta löytyi kasvain, joka olisi voinut olla syöpää. Kun olin menossa tarkempiin tutkimuksiin, mies lupasi tulla kuskiksi. Pari päivää ennen tutkimuksia suuttui jostain ja vastasi tekstiviestiini, että viesti tuli väärään numeroon. En tietenkään tuon jälkeen ottanut yhteyttä, mutta lääkäriin menosta oltiin sovittu. No, mies ei kuskiksi ilmaantunut. Sanoi jälkikäteen, että sopimus ei ollut voimassa, koska en viestittänyt hänelle.
Kun tuo kasvain leikattiin, mies raivosi pari leikkausta edeltävää viikkoa siitä, miten kieroilen jotain leikkauksen suhteen enkä halua häntä paikalle, kun jotkut muut tulevat mua sairaalaan katsomaan, eikä hän saa nähdä niitä (pitempi episodi, piti hiukan referoida). Osasto oli kuitenkin sellainen, että sinne ei edes saanut tulla vieraita.
Nyt sain kuulla, että valitsin tuon sairaalan siksi, kun kaverini asuu sen lähellä.
Enhän minä voi mitään sille, missä mitäkin leikkauksia tehdään....!
-ap-
Ap, mitä enemmän kerrot miehestä, sitä pelottavammalta hän vaikuttaa kaikkine vainoharhoineen. Hän ei vaikuta mitenkään normaalilta ihmiseltä. Tee äkkiä pesäero hänestä. Et tarvitse tuollaista ankeuttajaa elämääsi varsinkaan keskellä vakavaa sairautta.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 23:56"]
Ap, mitä enemmän kerrot miehestä, sitä pelottavammalta hän vaikuttaa kaikkine vainoharhoineen. Hän ei vaikuta mitenkään normaalilta ihmiseltä. Tee äkkiä pesäero hänestä. Et tarvitse tuollaista ankeuttajaa elämääsi varsinkaan keskellä vakavaa sairautta.
[/quote]
Vielä olisi paljon kerrottavaa... :/
Omasta mielestään mies on normaali, eikä hänellä ole kuulemma koskaan ollut mitään ongelmia ihmisten kanssa.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 23:56"]
[/quote]
Vielä olisi paljon kerrottavaa... :/
Omasta mielestään mies on normaali, eikä hänellä ole kuulemma koskaan ollut mitään ongelmia ihmisten kanssa.
-ap-
[/quote]
Ap, oletko kysynyt miehen tuntevilta ihmisiltä, mitä mieltä he ovat hänestä? Ehkä tällä ei loppujen lopuksi ole mitään väliä. Riittää, että sinä tiedät, etteivät miehen asiat ole kunnossa ja todennäköisesti hän on melkoinen vaaratekijä ainakin sinun elämässäsi. Parasta tässä on se, että silmäsi ovat jo avautuneet näkemään miehen kummallisuuden. Enää tarvitaan lopullinen pesäero.
Koska miehellä ei ole sairaudentunnetta, häntä tuskin saa etsimään itselleen ammattiapua, joten siitäkään sinun ei tarvitse huolehtia enää. Hän hakeutuu hoitoon sitten, kun on siihen itse valmis. Sitä sinun ei tarvitse jäädä odottamaan oman turvallisuutesi uhalla, sillä voi olla, että menee vielä vuosia ennen kuin mies ymmärtää olevansa sairas.
Silläkin mies on uhannut, että jos puhun hänen äidilleen näistä asioista, äiti voi nostaa minua vastaan syytteen, koska äiti on jo vanha eikä häntä saa järkyttää.
Olen kuitenkin puhunut ja kuulin, että miehen isä oli todella mustasukkainen.
Tiedän kyllä tuon sairaudentunne-asian, olen opiskellut sosiaalialaa. Mutta jos puhun miehelle näistä asioista, ne on "noita sun juttujas" tai en tiedä mistään mitään, tai puhun höpöhöpöä eikä mies usko sanaakaan mitä minä sanon.
Kerran kirjoitin kaverilleni sähköpostia eräästä sattumuksesta ja luin sen myös miehelle ja hän käski laittamaan sen nettiin, jotta hänen kaverinsa voivat etsiä tekstin sieltä ja kertoa, onko mies sellainen.
Mies on ollut naimisissa ja nainen (kuulemma) petti. Yhdessä olivat yli 10 vuotta. Mies sanoi, että myös ex-vaimo saa tuon tekstin lukea netistä ja kertoa mielipiteensä.
-ap-
Ekassa lauseessa piti olla, että joskus jopa kerran viikossa uhkaa erolla.