Mistä ostatte 8-12v lastenne arkivaatteet? Ei löydy!
Lastenvaateliikkeistä ei enää saa mitään, hyvällä tuurilla jonkun t-paidan. Lastenvaateliikkeissä on rekeittäin ja hyllyittäin vauvojen ja taaperoiden vaatteita, yli 130cm vaatteita ei enää ole.
Haluaisin ostaa laadukkaita ja kestäviä vaatteita, jotka kestävät kierrätystä. sulkee siis esimerkiksi Hennesit ja Zarat yms. pois.
Mistä te löydätte vaatteita? Minä olen jo pari vuotta turvautunut ulkomaiseen nettitarjontaan, kun Suomessa vaatteet ovat kiven alla. Jopa Stockan valikoima tässä kokoluokassa on aivan onneton.
130-160cm lapset.
Kommentit (56)
Netistä.
Suomessa on surkeat lastenvaatevalikoimat, valitettavasti. Ja jos jotain kivaa löytyy, on se ylihinnoiteltu:(
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:47"]
Missä sä asut? Ryhdytään yhdessä!
[/quote]
Helsingissä. Mulla on myös yrittäjätaustaa, joten olen ihan vakavastikin joskus miettinyt oman vaateliikkeen perustamista. Ihan hirveän moni tuntuu jakavan tämän ongelman.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 11:25"]
3/15, ostaminen on taito, jota kaikilla ei ole. Et näe niiden rekillä olevien vaatteiden mahdollisuuksia, etkä osaa mielessäsi yhdistellä niitä toimiviksi kokonaisuuksiksi. Kannattaa hyödyntää isojen liikkeiden ostoneuvontaa.
[/quote]
Komppi tälle. On elitististä omakehua ajatella, että "minulle eivät kelpaa kaupassa olevan vaatteet", kun tosiasia on, että kivoja vaatteita löytyy vaikka mistä, jos niitä osaa valita.
Kas kummaa, että kun rätissä on kallis merkki, se kelpaa ihan sovittamatta ja jopa näkemättä, kuten ap kertoo ostavansa vaatteita sokkona netistä ja kaverin kautta outletistä.
[/quote]
No näin. Kumma, kun minulle ei tuota mitään ongelmaa löytää kauniita lastenvaatteita tavallisista ketjuliikkeistä. Minulle ei vain ole tärkeää saada merkkivaatteita, joten voin vapautuneesti ostaa myös niitä ap:n kammoamia H&M-vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:03"]
Ap, jos sulle noin lähtökohtaisesti kelpaa vain GAP ja Hilfiger, ja muut on "huonoja", niin et sinä itse kaupan perustamalla sen halvemmalla niitä saa. Merkkituotteiden kauppaaminen on lisensoitua hommaa, ja niitä ei voi myydä täällä kamalan halvalla. Ja aika harva näkee järkeä ostaa kasvuikäiselle ja nirsolle esiteinille jotain Hilfigerin 150 euron paitaa, jota mokoma suostuu pitämään/mahtuu pitämään ehkä kolme kertaa... joten voi olla, että asiakaskuntaakaan ei OIKEASTI riittäisi elatuksen raapimiseen.
-12-
[/quote]
GAP on aivan tavallinen merkki, ei millään tavalla kallis. Gapin vaatteita voi tilata Gap EU-nettikaupasta Suomeen. Hilfigeria en ostaisi Suomesta ikinä, koska ne maksavat ihan älyttömyyksiä. Siksi siis on tilattu niitä kaverin kautta, joka käy niissä outlet-myymälöissä. Sieltä saa esimerkiksi Burberryn mekkoja 15-20 eurolla. Ei sen halvemmalla saa Seppälästäkään.
Minulle kyllä kelpaa moni merkki, mutta haluan myös kulutusta kestäviä, kauniita vaatteita. Ei halpaa trikoota, pesussa pois huuhtoutuvia tai halkeilevia glitter- tai painokuvioita, heti purkautuvia paljettikoristeita, huonosti ommeltuja resoreita ja nappeja, nukkaantuvia, venyviä ja haalistuvia vaatteita.
ap
3/15, ostaminen on taito, jota kaikilla ei ole. Et näe niiden rekillä olevien vaatteiden mahdollisuuksia, etkä osaa mielessäsi yhdistellä niitä toimiviksi kokonaisuuksiksi. Kannattaa hyödyntää isojen liikkeiden ostoneuvontaa.
[/quote]
Komppi tälle. On elitististä omakehua ajatella, että "minulle eivät kelpaa kaupassa olevan vaatteet", kun tosiasia on, että kivoja vaatteita löytyy vaikka mistä, jos niitä osaa valita.
Kas kummaa, että kun rätissä on kallis merkki, se kelpaa ihan sovittamatta ja jopa näkemättä, kuten ap kertoo ostavansa vaatteita sokkona netistä ja kaverin kautta outletistä.
[/quote]
Minä en hae mitään kalliita merkkejä, mutta tyylikkäitä ja ajattomia. Ja miten yhdistelet jotain kirjavan neonvärisiä palmutoppeja niin, että kelpaisi tytölle, joka haluaisi niitä hempeitä ja vähän lapsellisempia vaatteita? Me kierreltiin ja etsittiin kevätjuhlamekkoa näistä isoista ketjuliikkeistä, niin ei niissä ollut kuin niitä trikoomekkoja niiteillä. Pienemmissä sitten olisi ollut paljon juhlavampia.
Meillä on aika pieniä nämä kaikki liikkeet, että valikoimakin on suppeampi kuin isommissa kaupungeissa. Varmaan ottavat tänne myyntiin ne vain kaikkein hirveimmät...
Ei voi olla vain mun shoppailutaidoista kyse, kun vielä ennen näistä puljuista löytyi paljonkin kivoja!
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:08"]
[/quote]
Helsingissä. Mulla on myös yrittäjätaustaa, joten olen ihan vakavastikin joskus miettinyt oman vaateliikkeen perustamista. Ihan hirveän moni tuntuu jakavan tämän ongelman.
ap
[/quote]
Mulla myös yrittäjyyttä takana. Harmi, kun asutaan eri puolilla Suomea. :) Sun ajatus lastenvaatteista kun osuu juuri minun maun kanssa yhteen.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:14"]
[/quote]
[/quote]
Minä en hae mitään kalliita merkkejä, mutta tyylikkäitä ja ajattomia. Ja miten yhdistelet jotain kirjavan neonvärisiä palmutoppeja niin, että kelpaisi tytölle, joka haluaisi niitä hempeitä ja vähän lapsellisempia vaatteita? Me kierreltiin ja etsittiin kevätjuhlamekkoa näistä isoista ketjuliikkeistä, niin ei niissä ollut kuin niitä trikoomekkoja niiteillä. Pienemmissä sitten olisi ollut paljon juhlavampia.
Meillä on aika pieniä nämä kaikki liikkeet, että valikoimakin on suppeampi kuin isommissa kaupungeissa. Varmaan ottavat tänne myyntiin ne vain kaikkein hirveimmät...
Ei voi olla vain mun shoppailutaidoista kyse, kun vielä ennen näistä puljuista löytyi paljonkin kivoja!
[/quote]
No höpsistä. Esim. tuolta parjatusta H&M:stäkin löytyy kyllä, tässä muutama ehdotus:
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9179022146〈=fi
tai
http://www.hm.com/fi/product/10765?article=10765-A
Noihin voi vaihtaa vyöksi minkä värisen vain, saa väriä asuun. Perusväri klassinen musta-valkoinen.
Tätä hempeämpää sifonkimekkoa on vaikea kuvitella, sama löytyy myös yönsinisenä.
http://www.hm.com/fi/product/10021?article=10021-A
Tämä liukuvärjätty sifonkimekko on myös kaunis:
http://www.hm.com/fi/product/09210?article=09210-A
Tarvittaessa päälle vaikkapa tällainen villatakki, jos hempeästä kerran tykkää:
http://www.hm.com/fi/product/11445?article=11445-B
Tai tämä, jos haluaa puuvillaa:
http://www.hm.com/fi/product/10738?article=10738-A
Tässä vielä juhlamekko, ei ole trikoomekkoja eikä palmukuosia:
http://www.hm.com/fi/product/10055?article=10055-C
Ja nämä siis pelkästään nyt H&M:stä, yhdestä ainoasta ketjuliikkeestä...
30, mutku mutku nuo on halpoja ja Henkasta ja maukasta, ei niitä VOI pitää...
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No höpsistä. Esim. tuolta parjatusta H&M:stäkin löytyy kyllä, tässä muutama ehdotus:
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9179022146〈=fi
tai
http://www.hm.com/fi/product/10765?article=10765-A
Noihin voi vaihtaa vyöksi minkä värisen vain, saa väriä asuun. Perusväri klassinen musta-valkoinen.
Tätä hempeämpää sifonkimekkoa on vaikea kuvitella, sama löytyy myös yönsinisenä.
http://www.hm.com/fi/product/10021?article=10021-A
Tämä liukuvärjätty sifonkimekko on myös kaunis:
http://www.hm.com/fi/product/09210?article=09210-A
Tarvittaessa päälle vaikkapa tällainen villatakki, jos hempeästä kerran tykkää:
http://www.hm.com/fi/product/11445?article=11445-B
Tai tämä, jos haluaa puuvillaa:
http://www.hm.com/fi/product/10738?article=10738-A
Tässä vielä juhlamekko, ei ole trikoomekkoja eikä palmukuosia:
http://www.hm.com/fi/product/10055?article=10055-C
Ja nämä siis pelkästään nyt H&M:stä, yhdestä ainoasta ketjuliikkeestä...
[/quote]
Öö siis hiostavaa huonolaatuista viskoosia ja pehmeää, venyvää ja nukkaantuvaa trikoota, leopardikuvioita ja yhden käyttökerran jälkeen irtoilevia rimpsuja ja rampsuja? Sitähän tässä nyt etsittiinkin..
hmh... mietin just, mitä lapset on viikonloppuna käyttäneet, meillä tulee ostettua paljon urheilukaupoista ja ulkomailta.
pojalla verkkaripuku budgetsportista, farkkushortit ja t-paidat ulkomailta.
tytöllä shortsit ja legginsit NameItistä, t-paidat ulkomailta, hupparit stadiumista ja h&m:ltä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:03"]
Ap, jos sulle noin lähtökohtaisesti kelpaa vain GAP ja Hilfiger, ja muut on "huonoja", niin et sinä itse kaupan perustamalla sen halvemmalla niitä saa. Merkkituotteiden kauppaaminen on lisensoitua hommaa, ja niitä ei voi myydä täällä kamalan halvalla. Ja aika harva näkee järkeä ostaa kasvuikäiselle ja nirsolle esiteinille jotain Hilfigerin 150 euron paitaa, jota mokoma suostuu pitämään/mahtuu pitämään ehkä kolme kertaa... joten voi olla, että asiakaskuntaakaan ei OIKEASTI riittäisi elatuksen raapimiseen.
-12-
[/quote]
GAP on aivan tavallinen merkki, ei millään tavalla kallis. Gapin vaatteita voi tilata Gap EU-nettikaupasta Suomeen. Hilfigeria en ostaisi Suomesta ikinä, koska ne maksavat ihan älyttömyyksiä. Siksi siis on tilattu niitä kaverin kautta, joka käy niissä outlet-myymälöissä. Sieltä saa esimerkiksi Burberryn mekkoja 15-20 eurolla. Ei sen halvemmalla saa Seppälästäkään.
Minulle kyllä kelpaa moni merkki, mutta haluan myös kulutusta kestäviä, kauniita vaatteita. Ei halpaa trikoota, pesussa pois huuhtoutuvia tai halkeilevia glitter- tai painokuvioita, heti purkautuvia paljettikoristeita, huonosti ommeltuja resoreita ja nappeja, nukkaantuvia, venyviä ja haalistuvia vaatteita.
ap
Älä sit tosiaan osta Burberryä.. ostin Lontoosta itselleni ko. merkin mekon, siis siitä Regent Streetin lippulaivamyymälästä (eli ei vissiin oo feikki?) ja yhden pesun jälkeen (ihan siis ohjeen mukaan) mulla oli toppi.
[/quote]
Itse ostan 8-vuotiaan pojan vaatteet seuraavasti:
- farkut H&M tai Benetton, niin laiheliini poika että tyttöjen puolelta pillejä, nämä ainoat merkit, jotka kestävät käyttöä ja pesua. Esim. Po.P:n farkut eivät kestä vaikka kivalta näyttävätkin.
- perustrikoot ja verkkarit tms Po.P ja H&M, esim. Benettonin ja Espritin trikoot eivät kestä mitään -- venyvät ja paukkuvat ja kulahtavat ihan ekalla pesulla.
- Hupparit, lippikset Union Fivesta tai Ponkesista, näistä myös t-paitoja, joista poika itsekin tykkää. Myös Volcom, White MOment, Etnies ja Makia ovat pojan suosiossa
- siistimmät vaatteet vaihdellen: housuja saa PO.P:sta (chinot tosi kivoja, samoin lökäfarkut), ostan myös PompDe Luxin, Mayoralin, Ticketin, Marimekon ja Finger in the NOsen vaatteita -- joka kaudelle aina jonkun makean kaupunkiasun ja aina kaapista löytyy muutakin siistimpää. Myös Zarasta saa ihan kivoja juhlavaatteita ja ihania pellavasekoitepaitoja kesäksi. Ja loistomallisia farkkutakkeja.
- Inhoan Kappahlin ja Seppälän lasten vaatteita, liian värikkäitä, yliampuvia ja teinejä minun makuuni. Eikä laatukaan ole hyvää. SEn sijaan H& M pesee monesti Marimekonkin lasten vaatteissa -- ovat aivan loistavaa laatua! Aikuisten vaatteista ei voi puhua samalla viikollakaan -- en ikinä ostaisi itselleni MITÄÄN sieltä
- Inhoan myös BUrberryjä, Ganteja ja HIlfigereitä lapsilla -- ylipäätään vaatteita joissa merkki näkyy. Itse ostan itselleni laatua (lempparit esim Samuji, Filippa K, Malene Birger, DKNY, Tara Jarmon, Whyred ja See by Chloe sekä kotimainen Marimekko. RYkieliä ostan joskus. En ikinä ostaisi vaatetta, jossa on näkyvä logokirjailu tai "merkki rinnassa" itselleni enkä kyllä mielelläni lapsillekaan. POjan skeitti/snoukkavaatteet vähän poikkeus mutta uskon, että menee ohi iän myötä. Laatu rulettaa mutta merkeillä leveily on ...jotain ihan muuta.
Tuon kokoisille lapsille:
Lindex, KappAhl
Stokka
POP (koot 152 asti)
Next
Stadium, Intersport
GAP (verkosta)
Viskoosi ei todellakaan ole välttämättä aina huonolaatuista ja hiostavaa! Haloo? Taas oikeita tekstiilintuntijoita paikalla:
Viskoosi (CV)
(Bambu, Danufil, Empress, Enka, Fibro, Flox, Floxan, Fibralan, Fibrafinn, Junlon, Phrilan, Swelan, Tairiyon, Viloft, Viscofil, Viscolan)
Viskoosia valmistetaan puuselluloosasta, jonka raaka-aineena käytetään tavallisesti koivua tai kuusta, mutta myös pyökkiä, eukalyptuspuuta ja kaislaa. Viime vuosina viskoosia on alettu valmistaa myös bambusta. Kuitu valmistetaan viskoosimenetelmällä, jossa merseroitu ja esikypsytetty liukoselluloosa liuotetaan lipeään rikkihiilen avulla. Näin saatu kehruuliuos puristetaan märkäkehruuprosessissa kehruusuulakkeiden läpi kehruukylpyyn ja jähmetetään uudelleen ja tuloksena saadaan pitkää selluloosakuitua. Selluloosakuituja valmistettiin noin 2,8 milj. tonnia vuonna 2000 pääasiassa Kiinassa, Japanissa, Intiassa, Yhdysvalloissa ja Saksassa.
Viskoosi on sileää ja kiiltävää, se imee hyvin kosteutta ja johtaa lämpöä eikä sähköisty. Viskoosin valmistusprosessissa voidaan vaikuttaa siihen, millaista kuitua halutaan: kuitu voidaan mm. värjätä, himmentää, muokata ontoksi, kihartaa tai palosuojata. Viskoosia käytetään sekä sellaisenaan tai sekoitteina lankoihin sekä vaatetus- ja sisustuskankaisiin. Viskoosista valmistetaan myös kuitukankaita sairaala- ja hygieniatuotteiden raaka-aineiksi.
Viskoosituotteille suositellaan vesipesua korkeintaan 60ºC:ssa vedessä, filamenttikuidulle mielellään 40ºC:ssa. Jos viskoosituote kutistuu voimakkaasti sillä voi olla vesipesukielto. Koska viskoosi rypistyy helposti, sille ei suositella linkoamista tai rumpukuivausta. Viskoosin silityslämpötila saa olla korkeintaan 150ºC. Paras silitystulos saadaan kostean silitysliinan avulla.
http://www.finatex.fi/index.php?mid=7&pid=83
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 12:08"]
[/quote]
Moni jakaa tuon ongelman, mutta asiakkaita ei silti riitä. Loppujen lopuksi suomalainen ostaa halpaa, halpaa, halpaa ja halpaa, eikä pienyrittäjä saa tarjotuksi mitään niin halvalla.
Edellisten lisäksi meillä käytetään ranskalaisia DPAMin vaatteita. Liikkeet Kampissa ja Sellossa. Tarjolla on myös vähän eri värejä kuin pohjoismaisilla merkeillä, ja vaatteet ovat sopivasti lapsellisia, eivät teinirytkyjä. Tänä keväänä sieltä on hankittu kahdelle takit, farkut, iso kasa toppeja ja t-paitoja, muutamia pitkähihaisia, yöpaita, sukkia ja alushousuja.
Zaran trikoopaidat ovat olleet yllättävän hyviä ja kestäneet meillä jatkokäytön nuoremmalle sisarukselle. Sieltä on hankittu myös juhlavaatteita.
Benettonilta on ostettu jotain, Espritiltä myös. Stockalta jotain Peakiä, Guessiä, Desigualia ja Hilfigeriä. Tänä keväänä on siis hankittu kahden lapsen lähes kaikki vaatteet uusiksi, koska entiset ovat olleet liian pieniä ja/tai loppuunkäytettyjä. Kesällä sitten ostetaan taas ulkomailta muita merkkejä.
H&M käyppäs siellä:) Siellä on hyviä ja laadukkaita vaatteita,myös aika halvalla löytyy
Pojille 8 ja 10v vaatteet löytyvät Stockalta (Burton, Billabong, Cube ja DC sekä urheiluliikkeistä Adidasta, Nikeä ja Warpia). Paljon tulee ostettua myös matkoilta esim. Gapia ja Hilfigeria.
[/quote]