Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat ns. huolitellun naisen periaatteet?

Vierailija
24.05.2013 |

Oletko itse hompsuinen vai huoliteltu + perustelut tietenkin!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on täysin mahdotonta olla huoliteltu, koska hiukset ovat luonnonkiharat => menevät miten sattuu, lisäksi minulla on erittäin runsas karvoitus koko kehossa luonnostaan. Ja herkästi tulehtuva ihotyyppi. Joten olen ulkonäöllisesti hyvin luonnonläheinen. Ajelu olisi ajanhukkaa.

Pyrin olemaan jossain määrin huoliteltu kuitenkin, niissä puitteissa kuin se on mahdollista. Mutta muistakaapa nuoret naiset, että elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin itsensä puunaus...

Vierailija
22/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen molempia.

Töissä on pakko olla huoliteltu, mutta kotona en enää jaksa.

Mielestäni tekokynnet ja tekohiukset eivät kuulu huolitellun naisen määritelmään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oikeastaan hyväksynyt sen, että tulen olemaan homssuinen, vaikka tekisin mitä. Minulla on mielestäni siistejä ja kauniita vaatteita (klassisiakin, paljon vintage-mekkoja), mutta ne näyttävät aina paremmalta henkarissa kuin päälläni, vaikka olen hoikka. Siististi leikatut tasapitkät hiukset, mutta vaikka tekisin niille mitä, ne ovat sotkussa ja sähköiset vähän ajan päästä. Meikkiä en käytä juurikaan, sillä on ihan sama kuinka paljon puuteria laittaisin naamaani, se kiiltää joka tapauksessa puolen tunnin kuluttua puuteroimisesta. Punastelen ja hikoilen paljon, ja aina saa olla pelkäämässä että deodorantti pettää. Tai saisi olla pelkäämässä, jos jaksaisin pelätä, mutta nykyään ajattelen että ihan sama sitten...

Jos katson itseäni kotona peilistä ja ajattelen että no nyt onnistuin, nyt näytän tyylikkäältä ja huolitellulta - se on yksi lysti, sillä heti kun pääsen ulos, vaikutelma hajoaa käsiin.

Tämä ei ole itsetuntokysymys. En voivottele ja kuvittele itseäni homssuisemmaksi tai rumemmaksi kuin olen enkä häpeile itseäni. ItseVARMUUSkysymys se kyllä on siinä määrin, että olen todella tumpelo sosiaalisesti (lievä AS), aina vähän hermostuneen oloinen vaikken olisi tippaakaan hermostunut, enkä osaa antaa sellaista vaikutelmaa että viihdyn omissa nahoissani, saatikka sitten seurassa.

Luulen, että huolitellusta olemuksesta suurin osa on henkistä, eikä niinkään ole kyse siitä että jokainen hiussuortuva on paikallaan ja manikyyri kunnossa. Miettikää nyt vaikka Carolyn Bessette Kennedyä:

http://farm6.static.flickr.com/5123/5305699956_d1ff0ef116_b.jpg

90-luvun tyyli-ikoni, seurapiirirouva, ja itsevarmuus huokuu olemuksesta. Jos minä olisin pukeutunut noin, ja tukka tuolla tavalla, näyttäisin kassialmalta. Hänellä tuo yhdistelmä toimii.

Vierailija
24/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin olemaan huoliteltu, ja nämä ovat minusta tärkeimpiä:

- Kengät ja laukut, nahkaa ja kalliit

- hiukset ja kynnet siistit. Mulla on geelit kynsissä (hillityt, yleensä ranskis) ja kampaaja joka 6. vko

- Istuvat vaatteet. Ostan kalliita klassikoita ja halvempia muotijuttuja piristeeksi

- Ei välttämättä aina meikkiä, mutta kestoväri ripsiin (ja kulmiin jos tarvii) ja kiilto pois naamasta vaikka puuteripaperilla. Kulmat nypityt.

Vierailija
25/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 08:36"]

Mitkä vitun klassiset hiukset?? Huolitellut puhuvat aina tuosta klassisesta, mutta antakaas kuvalinkillä joku esimerkki. Minäkin olen klassisen huolittelematon nainen!

t. klassinen

ps. klassinen

[/quote]

Minä miellän klassisen tyylin sellaiseksi jakkupuku-toimistonainen lookiksi.

Itseäni en kuvailisi kummallakaan sanalla, en ole homssuinen, laitan itseäni kuitenkin ja pidän itsestäni huolta. En kuitenkaan ole myöskään huoliteltu, mielestäni huoliteltu = todella laitettu, meikkiä paljon, hiukset täydellisesti, vaatteet aina siistit ja rypistymättömät. Olen ehkä jotain siltä väliltä siis.

Vierailija
26/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni huoliteltu on: Hoikka ja terve vartalo. Vaatteet oikean kokoiset ja tissiliivit piilossa ja kamelinvarvas myös. Hiukset lähellä omaa väriä ei siis musta tai oikein punainen tai superblondi. Kulmat nypitty ja lähellä omaa väriä ei mustat viirut. Meikkivoide oikeaa sävyä ei liian ruskea eikä punakka. Kynnet viilattu ja jos on lakkaa niin se pitää olla hyvässä kunnossa ja kädet eivät saa olla kuivat. Sormuksia yksi tai kaksi ei joka sormessa. Ei pääkalloprinttejä aikuisella naisella eikä näkyviä tatuointeja. Lävistyksiä korkeintaan korvissa. Vaatteet hyvässä kunnossa. Ei liikaa hajuvettä ja huuhteluaineenkatkua.

Vierailija
27/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

homssuinen jos täytyy valita:

hippityyli; pitkät luonnostaan punaiset hiukset. Latvat leikkaan itse pari krt vuodessa. Suuria etnisiä korvakoruja. Liehuhameita, etnisiä kuoseja. Kulahtaneita kirjailtuja laukkuja. Itse tuunattuja hameita ja puseroita. Valkoisia salsahameita, desigual tyyliä. Pikkulettejä hiusten seassa. Kulmat nypitty siistiksi. Värjään ja nypin ne ne pari krt. kuussa. Ripsaria, huulikiiltoa ja aurinkopuuteria. Sääret ja käsivarret saa itseruskettavaa kesäisin. Sheivaan sääri, kainalo ja alapääkarvat säännöllisesti. Kynnet on kamalat! Soitan kitaraa ja teen itse koruja ja maalaan niin kynnenaluset usein on mustat ja lyhyetnä on pakko pitää. Käytän muutamia hyvä parfyymejä kohtuudella tai ihan vaan tuoksuöljyä. Aina koirankarvoja jotka näkyy mustissa hameissa hyvin. Kenkiä lankkailen itse ja aion tuunailla myös sandaaleja laitan niihin puuhelminauhakoristeita yms. Laitan feikkitatskoja sääriin jos huvittaa olla lyhyempi hame päällä. Aika mahdoton tapaus, vai...?

Vierailija
28/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Välillä on väsy, kiire, kipeys tms. jolloin ei jaksa panostaa niin ulkonäköasioihin. Siinä mielessä olen kyllä huoliteltu, että aina, niinä huonompinakin päivinä ja vain lähikauppaan mennessä laitan päälle siistit vaatteet (jotka voi kyllä olla ihan vaan tummat farkut, ballerinatossut ja musta t-paita) ja katson että naama ja hiukset ovat siistit (=mulla yleensä valokynää silmien alla, kevyesti meikkipuuteria, hiukset ei pörrössä).

Minusta huoliteltu=yhteensopivat ja siistit, naama ja hiukset ovat "nätisti" eli puhtaat ja useimmilla kevyesti laitetut. En koe että huolitellun pitäisi olla täydellinen tai hiuksien aina jollain erityisellä kampauksella tai meikin vahvaa (voi kyllä olla, muttei ole pakko), ja jos on oikein luonnonkaunis voi näyttää huolitellulta ilman meikkiäkin ja hiukset auki ilman mitään laittamista.

Vierailija
29/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh, siis yhteensopivat ja siistit vaatteet ja asusteet

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 11:52"]

Minusta huoliteltu=yhteensopivat ja siistit, naama ja hiukset ovat "nätisti" eli puhtaat ja useimmilla kevyesti laitetut. En koe että huolitellun pitäisi olla täydellinen tai hiuksien aina jollain erityisellä kampauksella tai meikin vahvaa (voi kyllä olla, muttei ole pakko), ja jos on oikein luonnonkaunis voi näyttää huolitellulta ilman meikkiäkin ja hiukset auki ilman mitään laittamista.

[/quote]

Vierailija
30/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle huoliteltu tuo vahvoja mielikuvia. Tunnen harvoja huoliteltuja naisia. Se on varmaan enemmän pään sisällä oleva asia. Monet voivat olla välillä huoliteltuja kun yrittävät, mutta harva 'pysyvästi'. Ne jotka minulle tulevat mieleen ovat juristeja, mutta eivät heistäkään kaikki. Pukeutua voi vaikka joka päivä farkkuihin, jotkut vain luovat 'huolitellun' vaikutelman. Siihen kuuluu kallis vaikutelma, taito meikata ja saada hiukset pysymään ojennuksessa. Itse olen homssu, se ominaisuus on minulla pään sisällä :) Yritän kyllä hillitä homssuisuuttani, mutta se tunkee läpi väistämättä.

Vierailija
31/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 01:14"]

Olen huoliteltu.

Mulla on hiustenpidennykset, aina tukka laitettu ja juurikasvua korkeintaan pari milliä, värjään siis max. kahden viikon välein. Ripsienpidennykset on nykyään ihan siitä syystä, että omat on ihan olemattomat, aina on siis huoliteltu ilme silmissä vaikka suihkusta tulisi. Lisäksi käytän melko paljon meikkiä. Asut ja asusteet tilanteeseen sopivia, kauniita, laadukkaita merkkejä, sopivat yhteen. Ei koskaan samaa vaatetta kahteen kertaan samassa porukassa. Kynnet huollan päivättäin, omat kynnet, mutta pitkät ja lakatut. Myös varmaankynnet. Kasvonaamio vähintään pari kertaa viikossa. Karvojen sokerointi pitää aika pitkään poissa ja huolitellun oloisena. Luonnollisen näköinen rusketus kesät talvet. Kengissä aina korkoa vähintään 10cm, kengät asuun sopivat ja ehjät+puhtaat.

[/quote]

Ei koskaan samaa vaatetta kahdesti samassa porukassa? Eli vuodessa töitä varten oltava 200 jakkupukua?

[/quote]

Reps.:D Ja alkuperäinen kirjoittaja meinaa, että muut pitää kirjaa asuista? :D

Vierailija
32/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 lisää:

Ja porukan naiset supisee?

"On toi "Johanna" homssuinen. Huomasitteko oli sama jakku, kun maaliskuun 12 päivä?" :DD

Vierailija
33/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 14:27"]

32 lisää:

Ja porukan naiset supisee?

"On toi "Johanna" homssuinen. Huomasitteko oli sama jakku, kun maaliskuun 12 päivä?" :DD

[/quote]

Kyllä! Mutta tätä esiintyy vain piireissä, joissa AV-mammat pyörii, muualla ei ilmiötä tunneta...

Vierailija
34/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kamelinvarvas??

Vierailija
35/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homssuinen, vaikka haluaisin ehkä olla hiukan huolitellumpi. Mutta- pidän itsestäni huolta kuitenkin; syön terveellisesti, kuntoilen yms..Juhlissa laitan itseni sitten huolitelluksi. Mulla on sellainen työ että voin ottaa arjen aika rennosti- ei tulis mieleenkään laittaa hiukasiaan tai meikata päivittäin. Jakkupukuja en päälleni laita, tuntisin itseni todella naurettavaksi niissä. Kotioloissa olen usein aika räjähtänyt- myös kauppaan voin lähteä niin. En tiedä mihin aikani menee- ehkä kivojen asioiden tekemiseen- koska ei mulla ole aikaa- eikä siis halua tuhlata aikaani ulkokuoren huolitteluun. Eli olen kai ihan tavallinen, rennolla asenteella varustettu ihminen. Ja osaan tarpeen tullen kyllä olla tyylikäs, kaunis, huoliteltu. Minusta tämä on pitkälle paitsi ammatti-myös arvokysymys- mihin kukakin haluaa panostaa. Panostan mieluummin kaikkeen hauskaan kuin ulkokuoreen.

Vierailija
36/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni huolitellun "seurapiiri" naisen tunnistaa jo itsensä kantamisesta; ei väliä, vaikka vaatteet olisivat mitä, tukka sekaisin ja meikki miten sattuu/ei ollenkaan. Homssuinen on homsuinen, olipahan guccia yllä ja alla :D itse kuulun valitettavasti jälkimmäiseen.. mietin juuri esimerkiksi näytteiljöitä, Anu Sinisalo (helppo elämä) tai Pamela Tolaa; molemmat huolitellun näköisiä, vaikka ihan eri tyylisiä naisia. Itse olen tavallaan miehekäs, rennot otteet ja rock-henkinen olemus; mutta näin olen juuri oma itseni. En kertakaikkiaan "sulaudu" jakkupukukansaan..Korkokengän rullautumiset ei vähääkään kiinnosta, niin itsellä kuin muillakaan.

Pesen kyllä hiukseni päivittäin ja kynsiänikin lakkaan/hoidan säännöllisesti. Karvatkaan ei rehota missään ja meikin teen joka aamu suht. laadukkailla tuotteilla. Mutta silti, minusta ei saa tekemälläkään ns. huolitellun seurapiirinaisen näköistä ;)

Vierailija
38/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 01:14"]

Olen huoliteltu.

Mulla on hiustenpidennykset, aina tukka laitettu ja juurikasvua korkeintaan pari milliä, värjään siis max. kahden viikon välein. Ripsienpidennykset on nykyään ihan siitä syystä, että omat on ihan olemattomat, aina on siis huoliteltu ilme silmissä vaikka suihkusta tulisi. Lisäksi käytän melko paljon meikkiä. Asut ja asusteet tilanteeseen sopivia, kauniita, laadukkaita merkkejä, sopivat yhteen. Ei koskaan samaa vaatetta kahteen kertaan samassa porukassa. Kynnet huollan päivättäin, omat kynnet, mutta pitkät ja lakatut. Myös varmaankynnet. Kasvonaamio vähintään pari kertaa viikossa. Karvojen sokerointi pitää aika pitkään poissa ja huolitellun oloisena. Luonnollisen näköinen rusketus kesät talvet. Kengissä aina korkoa vähintään 10cm, kengät asuun sopivat ja ehjät+puhtaat.

[/quote]

No tällä ei kyllä ole mitään tekemistä huolitellun ulkonäön kanssa, tämä on överi.

Vierailija
39/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle huoliteltu habitus on itsevarmuutta, hyvää ryhtiä ja hillittyä käytöstä, small talkia ja tilannetajua.

Sen jälkeen tulevat ulkonäköseikat, joissa myöskään huoliteltu vaikutelma ei rakennu yksittäisistä asioista vaan kokonaisuudesta. Vaatteiden tulee olla yhteensopivia ja asusteiden ja kenkien laadukkaita (nahkaa, ehjiä, puhtaita, aitoja materiaaleja). Kyse ei ole välttämättä siitä, onko kalliita vaatemerkkejä vaan siitä, että vaatteet ovat ehjät, siistit, yhteensopivat, silitetyt ja kauniit.

Halvankin asukokonaisuuden voi huijata näyttämään kalliilta ja tyylikkäältä.

Lisäksi huolitellulla ei ole liian voimakasta meikkiä, hirveitä rakennekynsiä eikä jyrkästi värjättyjä hiuksia, vaan mahdollisimman luonnonkaunis, puhdas ja raikas meikki / hiukset ja muu.

Naisella on tärkeä käyttää ajoittaan hameita ja korkeita korkoja.

Itse olen jonkinlainen välimaasto huolitellun ja homssuisen välillä. Vaatteista olen todella tarkka ja suunnittelen huolella kaikki asukokonaisuudet. Kenkiin panostan. Mitään ei ole niin sanotusti "liikaa". Kompastuskiveni ovat hiukset ja rumat kynnet, joita pureskelen.

Vierailija
40/46 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleiseltä olemukseltani olen varmaankin jossain huolitellun ja homssuisen välillä. Kiinnitän eniten huomiota vaatteisiin ja pyrin kasaamaan mahdollisimman huoliteltuja ja yhteensopivia asukokokonaisuuksia. Kenkiä en kyllä käytä suutarilla niin usein kuin pitäisi. Koen tyylini aika rennoksi, vaikka tykkäänkin laittautua. Käytän yleensä rentoja vaatteita ja kenkiä, en kuitenkaan yleensä huppareita tai tennareita vaan neuleita/puseroita, farkkuja ja ballerinoja. Laukut ja kengät yleensä nahkaa. Laitan kevyesti meikkiä melkein aina kun menen ulos (myös kauppaan) ja yritän saada luonnonkiharat ja pörröiset hiukseni ojennukseen, vaikka se onkin melko mahdotonta. Heikkoja kohtiani ovat siis hiukset ja kädet, joita en jaksa hoitaa niin paljon kuin kuivia käsiä täytyisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi