Millaisia ovat ns. huolitellun naisen periaatteet?
Oletko itse hompsuinen vai huoliteltu + perustelut tietenkin!
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 08:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 01:14"]
Olen huoliteltu.
Mulla on hiustenpidennykset, aina tukka laitettu ja juurikasvua korkeintaan pari milliä, värjään siis max. kahden viikon välein. Ripsienpidennykset on nykyään ihan siitä syystä, että omat on ihan olemattomat, aina on siis huoliteltu ilme silmissä vaikka suihkusta tulisi. Lisäksi käytän melko paljon meikkiä. Asut ja asusteet tilanteeseen sopivia, kauniita, laadukkaita merkkejä, sopivat yhteen. Ei koskaan samaa vaatetta kahteen kertaan samassa porukassa. Kynnet huollan päivättäin, omat kynnet, mutta pitkät ja lakatut. Myös varmaankynnet. Kasvonaamio vähintään pari kertaa viikossa. Karvojen sokerointi pitää aika pitkään poissa ja huolitellun oloisena. Luonnollisen näköinen rusketus kesät talvet. Kengissä aina korkoa vähintään 10cm, kengät asuun sopivat ja ehjät+puhtaat.
[/quote]
Ei koskaan samaa vaatetta kahdesti samassa porukassa? Eli vuodessa töitä varten oltava 200 jakkupukua?
[/quote]
Reps.:D Ja alkuperäinen kirjoittaja meinaa, että muut pitää kirjaa asuista? :D
[/quote]
Olen tuo kirjoittaja ja mulla on töissä "uniformu" eli työpuku mitä on pakko pitää. Ei siis omia vaateita. Muuten aina vaihtelen vaatteita. Eli voin olla samassa mekossa vaikka kavereiden tupareissa ja työpaikan pikkujouluissa kun eri porukka, mutta en kaksissa saman firman pikkujouluissa. Ja ei varmasti pidä muut kirjaa, mutta kyllähän se pistää silmään kun joku tulee samassa mekossa samantyyppisiin juhliin missä samaa porukkaa.
[/quote]
Minullakin on tuo "ei koskaan samasssa seurassa samoissa vaatteissa". Joten minulla on vihko, johon merkitsen joka päivä, kenen seurassa olen ollut missäkin asussa. Näin on helppo tarkistaa, onko ihmiset jo nähneet asun.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 20:22"]
Olen huoliteltu.
Mulla on hiustenpidennykset, aina tukka laitettu ja juurikasvua korkeintaan pari milliä, värjään siis max. kahden viikon välein. Ripsienpidennykset on nykyään ihan siitä syystä, että omat on ihan olemattomat, aina on siis huoliteltu ilme silmissä vaikka suihkusta tulisi. Lisäksi käytän melko paljon meikkiä. Asut ja asusteet tilanteeseen sopivia, kauniita, laadukkaita merkkejä, sopivat yhteen. Ei koskaan samaa vaatetta kahteen kertaan samassa porukassa. Kynnet huollan päivättäin, omat kynnet, mutta pitkät ja lakatut. Myös varmaankynnet. Kasvonaamio vähintään pari kertaa viikossa. Karvojen sokerointi pitää aika pitkään poissa ja huolitellun oloisena. Luonnollisen näköinen rusketus kesät talvet. Kengissä aina korkoa vähintään 10cm, kengät asuun sopivat ja ehjät+puhtaat.
[/quote]
Ei koskaan samaa vaatetta kahdesti samassa porukassa? Eli vuodessa töitä varten oltava 200 jakkupukua?
[/quote]
[/quote]
Olen tuo kirjoittaja ja mulla on töissä "uniformu" eli työpuku mitä on pakko pitää. Ei siis omia vaateita. Muuten aina vaihtelen vaatteita. Eli voin olla samassa mekossa vaikka kavereiden tupareissa ja työpaikan pikkujouluissa kun eri porukka, mutta en kaksissa saman firman pikkujouluissa. Ja ei varmasti pidä muut kirjaa, mutta kyllähän se pistää silmään kun joku tulee samassa mekossa samantyyppisiin juhliin missä samaa porukkaa.
[/quote]
Minullakin on tuo "ei koskaan samasssa seurassa samoissa vaatteissa". Joten minulla on vihko, johon merkitsen joka päivä, kenen seurassa olen ollut missäkin asussa. Näin on helppo tarkistaa, onko ihmiset jo nähneet asun.
[/quote]
Eiks nii et tää on vitsi? i kukaan voi täyttää elämäänsä noit typerillä asioilla kuin asujen muistiinmerkinnällä?? Mä en oikeastio usko et kenenkään elämä voi olla noin tyhjänpäiväistä ja ulkokultaista piperrystä:DDD Hyvä hahmo johonkin komediaan kyllä.
Olen mielestäni jokseenkin huoliteltu. Tukka aina huolellisella nutturalla, hillitty meikki naamassa (vaikka menisin 40 asteen kuumeessa lääkäriin), kynnet aina siististi lakattu, vaatteet ja asusteet aina yhteensopivat ja harkitut. Laitan jopa dekolteelle aina ohuen kerroksen bb-voidetta, jotta iho olisi tasainen ja hoidettu.
Toisaalta en kuitenkaan ajele sääriäni kuin 4 kuukautena vuodessa, käyn kampaajalla todella harvoin, en juurikaan korjaile meikkiäni päivän mittaan, joten iltasella aurinkopuuterit ja poskipunat ovat jo kadonneet taivaan tuuliin
Minusta huoliteltu look on sellainen että on ymmärretty että "vähemmän on enemmän". Homssuisen kuvan saa yleensä juuri siksi, että asioiita on ns. liikaa. Liikaa voi olla kynsiä/ripsiä/husväriä tai takkuja hiuksissa, tai sitten korkoa liikaa, liian uurrettua kaula-aukkoa tai liian lyhyttä mekkoa. Samoin voi olla liikaa väriä tai liikaa rimpsuja tai röyhelöitä vaatteissa tai vaikka koruja.
Huolitellulla voi olla kaikenlaista, eli se olemus tai pukeutuminen ei ole tylsä mutta ns ylilyönnit on jätetty pois. Samoin huomio kiinnittyy enemmän siihen ihmiseen ja hänen "vähiin" mutta tarkoin valittuihin "juttuihin" (vaikka hiukset tai rannekoru tai huivi) kun silmiin ei vyöry isoa massaan ties mitä ärsykkeitä (isoja hiuslisökkeitä ja ripsiä, pitkiä kynsiä kirkasta avonaista toppia jne.)
Jos ajatellaan vaikka perusyhdistelmää farkut&valkoinen t-paita, saa tuon näyttämään todella erilaiselta, riippuen siitä miten valitsee ja asustaa ja muokkaa em. vaatteet. Voi olla todella hutsumainen (revityt&kulutetut farkut, paita leikelty avonaisemmaksi ja solmittu niin että napa näkyy) tai klassinen (siistit hyvin istuvat yksiväriset farkut, muotoonommeltu t-paita jossa v-aukko) tai hipahtava (levenevät lahkeet ja tiukka t-paita johon tussilla piirretty kukka) tai punk (revityt pillifarkut ja sivusta avoimeksi leikattu t-paita) jne.
Number 46 kiteytti ajatukseni täydellisesti :)
Olen huoliteltu.
[/quote]
[/quote]
[/quote]