Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kemia on ja kuinka sitä syntyy kahden ihmisen välille?

Vierailija
14.07.2020 |

Hyvin monitahoinen kysymys, mutta aloin pohtia tällaisia, kun tulin äskettäin kotiin treffeiltä, joissa juttu luisti hyvin ja oli kivaa, mutta kumpikaan meistä ei tuntenut kemiaa. Jääkö se kemia kiinni jostain yksittäisestä asiasta, joka ei ollut kohdallaan, vai onko kyseessä jotain monimutkaisempaa?

Kommentit (412)

Vierailija
1/412 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin joskus tunteneeni kemiaa moneenkin ihmisen, mutta kun sen kerran koin tajusin, että se on jotain mitä ei voi määritellä, eikä estää. Häkellyttävä hetki jona kumpikin paljastui. Katseet toisissa hetki niin yllättävä ettei edes tajua nolostua kun tuijotin tuota kiehtovaa ilmestystä.

Mitään ei ollut tehtävissä, mutta onneksi ei muita ollut näkemässä, niin voidaan coolisti teeskennellä, että mitään ei oikeastaan tapahtunutkaan. Kauhea kaipuu jäi :(

Vierailija
2/412 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa mistä se johtuu, epäilen ettei sitä voi luoda jos sitä ei ole. 

Omasta kokemuksesta se tuntuu kuin salamanisku menisi kropan läpi, ja jos kemiaa on se on aina molemminpuolista ja molemmat tuntevat sen. 

Kemiat voivat kohdata romanttisessa mielessä mutta myos ystävyyssuhteissa. Joidenkin kanssa vaan klikkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu luistaa ja on kivaa - on yksi kemian ainesosa. Sen päälle tarvitaan vielä jotain salaista ainesosaa. Todennäköisesti se on tietoisen tajunnan ulottumattomissa oleva geneettisen yhteensopivuuden varmistava primitiivivaisto. Ehkä yhdistelmä oninaishajua, feromoneja, tiettyjä fyysisiä piirteitä, mikroilmeviestintää, ynnä muuta. Se on sitä selittämätöntä, mikä kutkuttaa vatsassa ja saa hakeutumaan lähelle koska siellä vaan tuntuu paremmalta.

Älyllisellä tasolla nautittavat keskustelut ja sama huumorintaju ja viihtyminen onnistuisi kauempaa ja asiallisesti, kuten ystävien välillä on. Tykkää toisesta ja seura on hyvää, muttei tee koko ajan mieli hivuttaa kättä toisen käteen kiinni. Ja siitä eteenpäin.

Kemia on ajokortti, jos henkinen yhteensopivuus ja mukavuus on auto. Lupa mennä loppuun asti.

Vierailija
4/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"juttu luisti hyvin ja oli kivaa, mutta kumpikaan meistä ei tuntenut kemiaa"

Eli kumpikaan ei viehättynyt toisen ulkonäöstä. Ilman sopivaa ulkonäköä ei ole "kemiaa".

Mulla on takana yli 70 treffit naisten kanssa ja sanoisin että tärkein määrittävä tekijä kiinnostuksen syntymisessä on edelleenkin tasoteoria ilman poikkeuksia. Jos katson omia muistiinpanoja kaikista näistä treffeistä niin voin huomata hyvin selkeästi että juuri ne matalatasoisimmat naiset olivat eniten kiinnostuneita. Mitä heikompi ulkonäkö naisella niin sitä varmemmin sieltä tulee tekstari treffien jälkeen että voidaanko nähdä uudestaan ja toisinpäin vaikka naisen kanssa olisi kemiaa niin aina sieltä tulee pakit heti tai myöhemmin jos hän näyttää hyvältä.

Yli 70 treffit takana ja silti puuhailee tasoteoriasatujen kanssa ja uudelleenelät menneitä treffejä muistiinpanoissa? Kuka tekee treffeistä muistiinpanoja? Tiedätkö, jokaiselle on selkeetä, miksi olet yksin ja tulet olemaankin. Tasoteoria selittää sen.

Vierailija
5/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kumpikaan ei viehättynyt toisen ulkonäöstä. Ilman sopivaa ulkonäköä ei ole "kemiaa".

Mulla on takana yli 70 treffit naisten kanssa ja sanoisin että tärkein määrittävä tekijä kiinnostuksen syntymisessä on edelleenkin tasoteoria ilman poikkeuksia. Jos katson omia muistiinpanoja kaikista näistä treffeistä niin voin huomata hyvin selkeästi että juuri ne matalatasoisimmat naiset olivat eniten kiinnostuneita. Mitä heikompi ulkonäkö naisella niin sitä varmemmin sieltä tulee tekstari treffien jälkeen että voidaanko nähdä uudestaan ja toisinpäin vaikka naisen kanssa olisi kemiaa niin aina sieltä tulee pakit heti tai myöhemmin jos hän näyttää hyvältä.

Onko nyt ite kirjailija Laasanen linjoilla?

Vierailija
6/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monetko noista treffeistä johtivat johonkin?

Vierailija
7/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa mistä se johtuu, epäilen ettei sitä voi luoda jos sitä ei ole. 

Omasta kokemuksesta se tuntuu kuin salamanisku menisi kropan läpi, ja jos kemiaa on se on aina molemminpuolista ja molemmat tuntevat sen. 

Kemiat voivat kohdata romanttisessa mielessä mutta myos ystävyyssuhteissa. Joidenkin kanssa vaan klikkaa. 

Tiedän tuon salamaniskutunteen. Se voi tulla ihan yllättävästi jopa tuntemattoman ihmisen kohdalla, kun katsomme toisiamme silmiin ensimmäistä kertaa eikä olla vaihdettu sanaakaan. Erittäin harvoin näin tapahtuu mutta silloin kun tapahtuu, sitä ei voi olla huomaamatta. En kuitenkaan tiedä onko se merkki kemiasta, sillä pelkästään oman kokemukseni perusteella en pysty sanomaan, tunteeko se toinen ihminen saman. Usein nuo tilanteet tulevat todella äkkiä ja jäävät pelkästään siihen katseeseen.

Vierailija
8/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monetko noista treffeistä johtivat johonkin?

Yksi 3kk tapailu. Kerran seksiä 4.treffeillä.

Jonkin verran 2., 3. ja 4.treffejä eri naisten kanssa

Vierailija
9/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 70 treffit takana ja silti puuhailee tasoteoriasatujen kanssa ja uudelleenelät menneitä treffejä muistiinpanoissa? Kuka tekee treffeistä muistiinpanoja? Tiedätkö, jokaiselle on selkeetä, miksi olet yksin ja tulet olemaankin. Tasoteoria selittää sen.

Ei ole iso vaiva kirjata ylös päivämäärä, naisen ikä ja mitä teitte. Mun mielestä on kiva kerätä dataa on se sitten treffeistä tai urheilusuorituksista ym

Vierailija
10/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt ite kirjailija Laasanen linjoilla?

En usko, että Laasanen olisi päässyt yhtä monille treffeille mitä minä.

Vierailija
11/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasoteoreetikon selostus sai miettimään, asuuko hän mahdollisesti pienellä paikkakunnalla, jossa ”kaikki” ovat sukua keskenään, jolloin treffeillä ei ole tullut vastaan geneettisesti oikeanlaista yksilöä, siis parinmuodostuksen ja lisääntymisen kannalta.

Jos treffeillä on aikaa analysoida toisen ulkonäköä ja miettiä tasoteoriaa, niin jo yksistään siitä tietää, että kemiaa ei ole.

Vierailija
12/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole iso vaiva kirjata ylös päivämäärä, naisen ikä ja mitä teitte. Mun mielestä on kiva kerätä dataa on se sitten treffeistä tai urheilusuorituksista ym

Entä tunteet? Kirjaatko myös sen, kenen kohdalla oli vatsassa perhosia ja kenen seurasta et olisi millään halunnut erota? Vai etkö tunnista sellaisia asioita ollenkaan vaan kaikki naiset ovat vain massaa, josta pitäisi saada joku tietyt kriteerit ylittävä parisuhteeseen?

Miksi lähdet treffeille naisten kanssa, joiden ulkonäkö ei miellytä? En itse naisena olisi lähtenyt koskaan treffeille miehen kanssa, josta jo kuvasta näen, ettei hän miellytä.

Vierailija
13/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasoteoreetikon selostus sai miettimään, asuuko hän mahdollisesti pienellä paikkakunnalla, jossa ”kaikki” ovat sukua keskenään, jolloin treffeillä ei ole tullut vastaan geneettisesti oikeanlaista yksilöä, siis parinmuodostuksen ja lisääntymisen kannalta.

Jos treffeillä on aikaa analysoida toisen ulkonäköä ja miettiä tasoteoriaa, niin jo yksistään siitä tietää, että kemiaa ei ole.

Näin juuri. Kemia on sitä kun tilanne sähköistyy niin paljon ettei maailmaan mahdu muuta kukn tuo toinen ihminen.

Vierailija
14/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologisesta näkökulmasta kyse on jollain tapaa minänsä/valeminän ominaisuuksista. Haluamme toisessa niitä ominaisuuksia, mitä itse olemme tiedostamattamme piilottaneet.

Vierailija
15/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt sentään kirjaat ylös pisteet myös naisen eri ominaisuuksista (sekä ulkoisista että sisäisistä)? Niiden perusteellahan se päätetään kuka on tasokkain ja kenen kanssa tulee jatkoa ja kenen ei.

Vierailija
16/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ihastuu yleensä ihmiseen joka muistuttaa häntä itseään. Niinhän ne tutkijatkin sanoo, että kaikki me olemme oma exämme.  Luultavammin kemia siis syntyy samankaltaisuudesta ja siitä, että tunnistamme itsemme toisessa. Tästä voisi päätellä, että itseasiassa rakkaus ja himo on vain itserakkauden laajennettu muoto. 

17/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on monitahoinen asia, jota ei voi laskelmoida. Monta asiaa toisen kokonaispersoonassa loksahtaa kohdilleen, ja tunne on molemminpuolinen.

Voi siinä jotain salaperäistäkin tapahtua, mutta kai asia on monesti selitettävissä ihan biologisesti. Koska pariutuminen on välttämätöntä ihmissuvun jatkumiselle, ihmisen aivot ovat kehittyneet valtavan nopeiksi "skannaamaan" siihen liittyvää informaatiota. Toisaalta aivot voivat myös tehdä virheitä, eli sopivaksi kumppaniksi tulkittu ei ollutkaan sopiva.

Vierailija
18/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä yhteyttä ja seksuaalista vetovoimaa yhtä aikaa. Ei kai se sen mystisempää ole. Sitä joko on tai ei ole.

Vierailija
19/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin kemian perustuvan johonkin sopivasti toisiaan täydentävien perintötekijöiden kohtaamiseen. Että tunnistaa, että tuon kanssa saisi terveitä jälkeläisiä. Niin kummallisia miejiä kohtaan olen kokenut kemiaa, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, kenet valitsisin esim ulkonäön tai luonteen perusteella. On ollut liian vanhaa, todella rumaa, lihavaa ja jopa yksi vammainen mies, joista olen heti kokenut kemiaa. Vastaavasti lukuisia todella komeita, itsevarmoja, sulavakäytöksisiä, mukavia ja menestyneitä miehiä, joihin en ole kokenut mitään kemiaa, vaikka olen yrittänyt.

Vierailija
20/412 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin kemian perustuvan johonkin sopivasti toisiaan täydentävien perintötekijöiden kohtaamiseen. Että tunnistaa, että tuon kanssa saisi terveitä jälkeläisiä. Niin kummallisia miejiä kohtaan olen kokenut kemiaa, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, kenet valitsisin esim ulkonäön tai luonteen perusteella. On ollut liian vanhaa, todella rumaa, lihavaa ja jopa yksi vammainen mies, joista olen heti kokenut kemiaa. Vastaavasti lukuisia todella komeita, itsevarmoja, sulavakäytöksisiä, mukavia ja menestyneitä miehiä, joihin en ole kokenut mitään kemiaa, vaikka olen yrittänyt.

Aika mielenkiintoista. En jaa tätä kokemusta ollenkaan. Kaikki miehet joita kohtaan olen kokenut kemiaa, ovat olleet myös omaan silmääni ulkoisesti viehättävän näköisiä. Ja usein vieläpä hyvin saman tyyppisiä ulkoisesti. Vastaavasti myös persoonissa on voinut havaita jotain samaa, mikäli ollaan päästy tutustumaan.