YMPÄRILEIKKAUS?
Onko miten yleistä että suomi mies olisi ympärileikattu? Onko kellään kokemusta asiasta tai onko sattunut kohdalle? Jääkö penikseen näkyviä arpia jos miehelle on tehty ympärileikkaus? Onko mies häpeillyt sitä asiaa?
Eikös joskus 70 luvulla aika monikin ympärileikattu jos oli vähänkin esinahka vaivaa?
Kommentit (14)
Mulla on leikattu. Oli ahdas ja alkoi olla ongelmia. Leikkaus tehtiin vasta kolmikymppisenä julkisella puolella. On siinä pienet arvet.
Pelkkää plussaa siitä koen saaneeni. Panokestävyys parani ja naiset ovat tykänneet.
Mun mies kokee että hänestä vietiin paljon pois leikkauksen myötä. Tehtiin alle 10-v ysärin lopussa. Kyllä hän joskus laukeaa sisääni, mutta aika usein se on haasteellista. Tässä varmaan enemmän vaikuttaa se henkinen puoli eli katkeruus.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kokee että hänestä vietiin paljon pois leikkauksen myötä. Tehtiin alle 10-v ysärin lopussa. Kyllä hän joskus laukeaa sisääni, mutta aika usein se on haasteellista. Tässä varmaan enemmän vaikuttaa se henkinen puoli eli katkeruus.
Mä niin vihaan vanhempia jotka suostuvat lapsen ympärileikkaukseen. Taitaa kyseessä olla perversio eikä niinkään huoli lapsen terveydestä. Nykyään voidaan ahtautta ja tulehduksia hoitaa muutenkin ja jos ei 18 ikävuoteen mennessä ole parantunut, niin sitten poika päättäkööt itse.
Eräälle miesystävälleni tehtiin lapsena, kun esinahka oli kireä, ja penis ja varsinkin terska oli melko tunnoton ja mies oli aikamoisen pahoillaan.
Eksän tiukka nahka kylläkin vain vapautettiin, eli ei koko nahkaa leikattu pois... Tämä 90-luvulla.
Multa leikattu kaikki pois 70 luvulla. En tiedä miltä leikkaamattomilta tuntuu, mutta en ole koskaan naisen kanssa saanut siemensyöksyä. Omin käsin kyllä onnistuu. Toki ei mulla noita naisia montaa ole ollut, tiedä sitten onko siitä kiinni.
Mieheni on ympärileikattu enkä ainakaan haluaisi nahallista. Paljon siistimpi ja parempi. En todellakaan kaipaa mitään töhnäisiä vehkeitä enää!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on ympärileikattu enkä ainakaan haluaisi nahallista. Paljon siistimpi ja parempi. En todellakaan kaipaa mitään töhnäisiä vehkeitä enää!
Minut on jutkutettu, aivan liian pienenä aivan liian pienen asian takia. Voin kyllä vannoa että ellen pidä hygieniasta huolta, ei ole yhtään puhtaampi. Minäkään en kaipaa yhtään töhnäpimppaa. Kaipaan esinahkaani.
Mites on, uskotko oikeesti että jos on jutkutettu ni ei tarvii enää pitää huolta hygieniasta?
Ihmettelen yhä, miksi vanhemmat / vanhempi saa päättää lapsen esinahasta. Lastensuojelu on mennyt paljon eteenpäin mutta yhä on mahdollista poikalapselta viedä esinahka kulttuurillisista syistä.
Kouluajoilta pahin muisto uimahallista, jonotetaan 3m uimahyppypaikalle, kun kiipeän ylöspäin, monet tytöt tahtoo kurkistaa alhaalta sortsien sisään jos vaikka näkis sen erilaisen kikkelin kun kiipeän ylös / olen ylhäällä.
Minut on ympärileikattu 24-vuotiaana, joten kokemusta on seksistä esinahalla ja ilman. Ympärileikkaus tehtiin terveydellisistä syistä eli minulle tuli esinahkaan valkojäkälä, josta johtuen esari muuttui kireäksi. Vähän samaan tapaan, kuin jos laittaisi hupparin hupun päähänsä, kiristäisi narut ja solmisi solmuun. Suomeksi sanottuna en enää saanut vedettyä esinahkaa taakse.
Noh, kumpi sitten on omasta näkökulmastani parempi, leikattu vai leikkaamaton? Ei hirveästi eroa, mutta kyllä itse olen tykännyt ympärileikatusta mallista enemmän. Terskan tunto on luonnollisesti heikentynyt, kun esari ei ole terskaa boksereissa suojaamassa, mutta ei tuntoaisti missään nimessä ole kokonaan kadonnut. Kestävyys on samanlainen, kuin ennen ympärileikkaamista. Nätti peli ja käyttövarma. Kovasti ovat naiset tykänneet.
Mies 40 kirjoitti:
Minut on ympärileikattu 24-vuotiaana, joten kokemusta on seksistä esinahalla ja ilman. Ympärileikkaus tehtiin terveydellisistä syistä eli minulle tuli esinahkaan valkojäkälä, josta johtuen esari muuttui kireäksi. Vähän samaan tapaan, kuin jos laittaisi hupparin hupun päähänsä, kiristäisi narut ja solmisi solmuun. Suomeksi sanottuna en enää saanut vedettyä esinahkaa taakse.
Noh, kumpi sitten on omasta näkökulmastani parempi, leikattu vai leikkaamaton? Ei hirveästi eroa, mutta kyllä itse olen tykännyt ympärileikatusta mallista enemmän. Terskan tunto on luonnollisesti heikentynyt, kun esari ei ole terskaa boksereissa suojaamassa, mutta ei tuntoaisti missään nimessä ole kokonaan kadonnut. Kestävyys on samanlainen, kuin ennen ympärileikkaamista. Nätti peli ja käyttövarma. Kovasti ovat naiset tykänneet.
Samat kokemukset. Nelikymppisenä leikattu valkojäkälästä ja jatkuvista hiivatulehduksista johtuen. Ainoa mikä harmittaa on se että leikkausta ei tehty aikaisemmin kun oli paljon repeämiä esinahassa jotka häiritsivät seksin harrrastamista. Leikatun kullin kanssa pillu tuntuu paljon enemmän niin terskassa kuin varressa. Naiset tykänneet myös paljon koska leikattu kuulema tuntuu enemmän pillussa. Vaimo rakastaa uutta leikattua mallia eikä takaisin enää vaihtaisi. Tuntoherkkyys ei ole huonontunut vaan ehkä enemmän muuttunut. Kestävyys parempi myös nykyään, tosin ikäkin vaikuttaa varmasti asiaan. Kaiken kaikkiaan olen eirittäin tyytyväinen siihen että päätin mennä leikkaukseen.
Minit on ympätty lapsena. Erillaisuus suomessa ei aina kivaa
Esarin alareuna oli sen verran edessä ja ylhäällä että virtsaputki ei ollut paljaana vaan nesteet tursuivat sielä esarin ja terskan välistä. Ei tehty ympärileikkausta vaan nk. "dorsal split" eli esarin halkaisu peniksen yläpuolelta ja sitten ommeltu reunat kiinni, siis ei takaisin yhteen. Kirurgi vielä nytkytti pilin päätä ja totesi että esari liukuu edestakaisin ja terska / virtsaputki tulevat normaalisti esille. Rasvalappu päälle, tenat housuihin ja kotiin. Ei mennyt tuntiakaan sairaalassa.
lasten silpomisesta pitäisi Suomessa joutua linnaan
70 luvulla on kundikaveri joka oli leikattu. Ei siinä ongelmia ollut missäänkohtaa. Oli hyvä muuten sängyssä, ja sain sen kanssa esimmäisen orgasminkin. Oli tosi valveutunut ja antoi suuseksiä sun muuta - hyvä opettaja , siis ensimmäiseni. Olin 16 joten mulla oli onni saada sellaien ekakseni. Vaikka aikaa kulunut vuosikymmeniä, ollaan yhteyksissä. Kumpikin naimisissa.