Mikä on kohtuullinen aika odottaa vastausta tapaamisajasta?
Kaverin kanssa viestitelty näkemisestä tällä tai ensi viikolla. Kertoi mielellään näkevänsä ja kysyi, milloin minulle sopisi. Laitoin eilen klo 18 useita päiviä ehdotuksesi viestillä ja kaveri on käynyt sen jälkeen viestintäkanavallamme n. 7 kertaa niin että olen nähnyt hänet paikalla-tilassa. Vastausta ei kuulu. Kaveri on lomalla, joten ei liene liian kiireistä elämä yhden vastausviestin laittamiseen.
Missä vaiheessa voi mielestänne sopia ehdotettuihin päiviin muita menoja, jos toiselta ei kuulu vastausta ja vastauksen panttaamisen toimintamalli näyttää jo hiukan muuttuneen kaverilla tavaksi?
Joskus aiemmin kului 2 vrk ennen vastauksen saamista. Silloin hän teki 2 päiväistä työviikkoa eikä elämä ollut erityisen kiireistä ja näin hänen olevan paikalla sovelluksessa useita kertoja. Hän on nytkin ilmeisesti viestitellyt useita kertoja muiden kanssa, kun jatkuvasti paikalla, mutta minulle ei saa vastattua.
Pitääköhän tällainen kaveri jättää pois niistä ihmisistä, joihin viitsii enää pitää yhteyttä? Tulee tunne kuin olisin varalla ja jotenkin 2-luokan kaveri.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ikävältä. Kohtuullinen aika ehkä se 1 vrk jos aktiivisesti käy esim. Whatsappissa paikalla muttei vastaa
Samaa mieltä.
En kyllä enää tuossa vaiheessa kyselisi että milloin hänelle sopisi nähdä, jos ei viitsi yhtä viestiä laittaa. Tästä lähtien kannattaa pelata omilla ehdoilla, eikä nyt ainakaan odotella vastausta. Tuosta on jo hänelle tullut tapa. Oletko kysynyt, miksi tekee näin? Kiire on huono tekosyy, keneltä tahansa liikenee edes se pari minuuttia päivän aikana vastata edes jotain.
Joo se roikuttaa sua. En olisi tuollaiseen kaveriin enää yhteydessä. Jos hänestä kuuluu jotain, niin voit varmaan tavata, mutta en odottaisi vastausta vaan tekisin omia suunnitelmia. Toi on k usipäistä hommaa ettei voi vastata, vaikka tietää että toinen odottaa.
Olisin jo laittanut, että "huu miltä näyttää?". Ja jos jos ei vastaa silloinkaan edes alustavasti jotain niin tekisin muita suunnitelmia.
viimeistään seuraavana päivänä pitäisi vastata
Itse ainakin sopisin omia menojani ihan normaalisti, enkä mitenkään varaisi kaverille jotain aikoja päiväkaupalla. Kai se kaveri olisi jo ilmoittanut, mikä päivä sopii.
Voisi edes sanoa että palaa asiaan tms. Oma kaveri vetkutteli aina tapaamisen sopimista tosi pitkään, odotti että tuleeko jotain tärkeämpää. En enää hänelle mitään ehdottele.
Jos ei saman päivän aikana vaivaudu vastaamaan, minulle se kertoo jotain ihmisestä. Tiedän mitä ajattelen sellaisista ihmisistä, enkä itse vaivaudu kyselemään enää. Miksi tuhlaisin aikaani ja energiani ihmisiin, joilta en saa muuta kuin huonoa fiilistä? Jokainen normaali ihminen tietää, että toinen odottaa vastausta, ja ehkä panttaa muita menojaan noille päiville. Kiusantekoa.
Miksi varaisit päiviä kaverille, joka ei vastaa? Sovi muita menoja, ja jos kaveri vihdoin vastaa, sanot että ehdit jo sopia jotain muuta. Näin tuollaisten ihmisten kanssa toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaks vuotta riittää.
Mitä hauskaa tässä on ? Huono huumorintaju.
No ap, vastasiko kaverisi? Eilen tehty aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaks vuotta riittää.
Tosikko!
Omalle aikuiselle lapselle laitan Huhuu! -tyylisen viestin, jos ei vastaa kohtuuajassa aikataulukysymykseen tai muuten ajalllisesti tärkeään asiaan.
Jos tapaaminen olisi tällä viikolla, niin aika kiire tulee sopia päivä. En luottaisi tuohon ystävään enää. Ikävää toimintaa. Valitettavasti monet tekevät noin. Suunnittelevat ensin omat menonsa, ja sitten viimeiseksi ottavat yhteyttä ihmiseen joka ei niin kauheasti kiinnosta. Empatiakyvyn puutos.
Saatan itse joskus lykätä vastaamista, koska ahdistun niin paljon päätöksenteosta ja siitä, että pitää nähdä (vaikka haluaisinkin nähdä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaks vuotta riittää.
Tosikko!
Kiusaaja!
Voi olla, että kaverisi sopii menoja myös muiden ihmisten kanssa. Varsinkin, jos on nyt lomalla. Ja sen vuoksi ei voi vastata ennenkuin tietää, miten nämä muut menot sopivat muille osapuolille. Toki hän voisi sulle vastata sen verran, milloin ilmoittaa sopivasta ajankohdasta. Tai sitten soita hänelle ja kysy asiasta. Sano, että tarvitset tiedon nyt eikä ensi vuoden maanantaina, jotta voit itsekin sopia muita menoja.
Kuulostaa ikävältä. Kohtuullinen aika ehkä se 1 vrk jos aktiivisesti käy esim. Whatsappissa paikalla muttei vastaa