Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?
Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?
Kommentit (622)
Mä en enää tykkää pitää rannekelloa. Tuntuu jotenkin "ahdistavalta" ranteessa. Olen hoitoalalla töissä eikä siellä saa käyttää rannekelloa. Mulla on työpaidassa kiinni sellainen hoitajan kello. Useamman kerran on vanhus sanonut siitä, että onpa tuo hieno.
Mulla ei oo kännykkä kädessä 24/7. On helpompaa katsoa kellosta aikaa kuin kaivaa puhelin jostain esille..
Miksi ihmiset kaivelevat kännykkää katsoakseen kelloa vaikka ranteessa on kello?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.
R8 voisi loksauttaakin, Q8 ei
Ei edes tämä.
Modernit ihmiset käyttää älykelloa, ei tartte aika pitää sitä puhelinta kädessä tai edes taskussa, kun kellosta näkee jos tulee viestiä tai puhelua. Ja lisäksi se mittaa aktiivisuutta ja voi jättää lenkiltäkin puhelimen kotiin, kun kellon GPS piirtää reitin.
Ostin monen vuoden tauon jälkeen rannekellon. On se vaan kätevää vilkaisulla nähdä aika eikä tarvitse kännykkää kaivaa käsilaukusta.
Kelloni on ihan peruslaatua, nostalgisesti samaa merkkiä kuin aloittaessani kansakoulun vuonna 1971 ☺️
1-2 päivän välein ladattavat "älykellot" vasta älyttömiä ovatkin. "Urheilukellot", joissa akku kestää viikosta kuukauteen (gps seuranta tietenkin lyhentää kestoa) vielä ymmärrän. Ja sitten ihan perinteiset kellot, joissa virtaongelmaa ei ole käytännössä lainkaan.
"Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?"
Rannekelloon olen tottunut enkä muutenkaan ole puhelin kourassa tai korvalla kaiken aikaa.
Rannekello on 200 m vesitiivis eli sillä pärjää miltei kaikissa tilanteissa mutta puhelimen kanssa olisi hieman haasteellisempaa. :)
Minulla on ollut kahden vuoden ajan ranteessa yötä päivää Polarin juoksukello, jonka näytöstä näen aina kellonajan. Kello mittaa askeleita, energiankulutusta, yleistä aktiivisuutta ja myös unta. Kello ei taida olla niin sanottu älykello eikä mustavalkoinen näyttö kuluta paljon akkua, joten en yleensä joudu lataamaan kellon akkua useammin kuin noin kerran viikossa.
Rannekelloa joudumme käyttämään me, jotka emme puhelinta pidä jatkuvasti kädessämme.
Täytyykin etsiä vanha, tyylikäs rannekelloni lipaston laatikosta. Voisin alkaa taas käyttää sitä tauon jälkeen. Jatkuva puhelimen vilkuilu alkaakin jo kyllästyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ovat juntteja.
Päinvastoin, ne kännykän orjat niitä juntteja nykyään ovat.
Miksi naiset käyttää koruja? Tai meikkaavat itsensä eri näköiseksi kuin mitä oikeasti ovat?
Itse käytän kelloa brassaillakseni köyhille ja viestiäkseni naisille että pinkka on kunnossa. Arkikellona on Tag Heuerin Carrera ja iltatilaisuuksiin kruunu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat juntteja.
Päinvastoin, ne kännykän orjat niitä juntteja nykyään ovat.
Tämä. Huvittavan näköisiä ne niska kyyryssä luuria räpläävät häviäjät. Menestyjien ei tarvitse koko ajan viestiä jonnekin.
Minulla on kaunis rannekello, piirongin lootassa. En voi pitää ranteessa, kun se jotenkin ahdistaa. En tykkää et ranteessa roikkuu tai on kiinni jotain. Katson kellonajan kännykästä tai onhan niitä kelloja kaupungilla vielä siellä täällä, harvassa tosin nykyään, harmi.
Miul on molemmissa ranteissa ja nilkoissa kellot.
Kaluun en sellaista hanki, mutta oon suunnitellut ostavani taskukellon jonka vitjalla kiinnitän testiksiini.
Outo kuvitelma, useinpiin ei mitään vaikutusta, ei ainakaan järkeviin.